25/04/2024
25/04/2024
יום חמישי, 25 באפריל 2024
הסושיה רמת גן
09/16/2016
אוצרת החינוך – מגזין 15
09/17/2016

הזמנה לטיול בחו"ל – מגזין 15

%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%a1-%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94הזמנה לטיול בחו"ל

כולנו אוהבים לטייל ברחבי הארץ והעולם, לשבור את השגרה, לגלות מקומות שלא ידענו שקיימים וליהנות. תכנית חילופי הנוער הבינלאומית של ארגון הליונס מעניקה חוויית חיים מרתקת ובלתי נשכחת – המחנה בחו"ל המאפשר מפגש עם בני נוער מכל רחבי העולם וההזדמנות למפגש עם המשפחות המארחות מהווים דרך בלתי אמצעית וחד פעמית ללמוד זה על תרבותו של זה ולרכוש חברים חדשים

נגה רוזנפרב

שבת. השעה 9:00 בבוקר ואנחנו נכנסים לבית ראשונים בגבעתיים שם מתקיים כנס ההסברה לכל בני הנוער היוצאים לחו"ל במסגרת חילופי הנוער של ליונס ישראל. בכניסה לבניין מחכים לנו בחיוך רחב מסביר פנים חברי מועדון ליונס גור אריה, לבושים בחולצות בצבע תכלת.%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%a1-5

את הכנס שכלל הדרכה כללית וביטחונית, הלכות ונימוסים ומידע לגבי הטיסות שניתן על ידי משרד הנסיעות "אמריקן אקספרס" ארגנו חברי מועדון ליונס גור אריה בגבעתיים בניצוחה של דורית ניצני ואנחנו פוגשים שם את השכנים מלכה ופיני ואת אירית שגרה בבניין ממול. מרגישים ממש בבית!

תכנית חילופי הנוער הבינלאומית אומצה על ידי הליונס הבינלאומי בשנת 1961 מתוך הבנה שבני האדם מיטיבים להיפתח לתרבויות אחרות ולהעביר את המסרים של תרבותם. לבני הנוער ומשפחותיהם זוהי חוויה משמעותית בחייהם ולחברי הארגון זו דרך להידוק הקשרים והעמקת ההבנות כבני אדם וכישראלים עם חברים ברחבי העולם. התכנית משלבת מחנה נוער בינלאומי המהווה את גולת הכותרת של המסע עם שהייה אצל משפחות מארחות. המחוז המארח (יש מדינות בהן מספר מחוזות) אחראי על  התוכנית של המחנה אותו הוא מנהל ובדרך כלל השאיפה היא להפגיש את בני הנוער האורחים עם התרבות המקומית. המחנות מרכזים את כל בני הנוער שהגיעו מרחבי העולם לאותו מחנה כאשר יש מחנות שהם בעלי אופי מסוים כמו מחנות מוסיקה, אמנות, ספורט, מנהיגות וכיו"ב.

משך השהייה בחו"ל משתנה ממדינה למדינה והוא נע בין שבועיים לחודש. התכנית מהווה, הן לבני הנוער והן למשפחותיהם, חוויית חייםמרתקת ובלתי נשכחת. המפגש עם בני נוער מכל רחבי העולם, וההזדמנות למפגש עם המשפחות המארחות בחו"ל מהווים דרך בלתי אמצעית וחד פעמית ללמוד זה על תרבותו של זה.

ב3 מסגרות:

מיה בת 17 מגבעתיים שבחרה לטוס לדנמרק מספרת: אני וחברה נוספת מהולנד התארחנו אצל נערה בת 19 בשם סופי שגרה בקהילה שיתופית המונה כ-100 אנשים. היה מרתק ומדהים להרגיש חלק מהקהילה לשבוע ולחוות את סגנון חייהם:  עבודה בשדות ובישול בחדר האוכל הקהילתי. בתום השבוע עברתי למחנה בעיר קופנהגן  לשבועיים נוספים יחד עם 31 בני נוער מ-23 מדינות ברחבי העולם. המחנה היה מאורגן להפליא מהרגע שהתעוררנו בבוקר כולל מוזיקה בחדרים ועד למשחק מאתגר של ״מצא את המטמון״ בחצות. בכל יום במחנה עשינו משהו חדש ומעניין החל ‏ממוזיאונים וכנסיות מפוארות ועד לשייט קיאקים וברביקיו על שפת הנחל. זו הייתה חוויה מדהימה ובלתי נשכחת שאני כל כך שמחה שבחרתי להשתתף בה. אני אישית הכרתי אנשים מדהימים שלעולם לא אשכח וחברים חדשים מכל העולם שאני בהחלט אשמור על איתם על קשר.%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%a14

רון בן 17 מגבעתיים מספר: בחרתי לטוס לטאיוואן. בחמשת הימים הראשונים שהיתי אצל משפחה מארחת נפלאה. כנציג מדינת ישראל (שמסתבר שהיא אהובה ומכובדת בעיני הטאויוואנים – ״המדינה של האנשים החכמים״) התקבלתי בכבוד רב. שני הבנים (קווין בן ה-19 וטוני ובן ה-24) ארחו אותי לתפארת ודאגו לקחת אותי לכל המקומות המעניינים. כל בקשה שלי מיד התממשה…

בעשרת הימים הבאים השתתפתי במחנה בטאיפיי שכלל 38 בני נוער מ-20 מדינות ברחבי העולם ועוד 30 בני נוער טאיוואנים. דגל ישראל ענק התנופף באולם בערב הפתיחה ועשרות טאיוואנים בלבוש מהודר קיבלו אותי כאילו הייתי כוכב רוק מפורסם. המחנה היה בעצם סוג של טיול מאורגן מבוקר עד ערב וכלל ביקור באתרי התיירות המובילים כמו: מקדש פו גואנג שן, מקדש לונגשאן, מוזיאון הארמון הלאומי, שוק הלילה והגנים הבוטניים. בין לבין השתתפנו בסדנת ציור על מסיכות, בהכנת עוגות אורז, בהפרחת עששיות נייר, בטקסים ובמופעי מחול.

הלינה במחנה התקיימה לרוב בבתי מלון ולעיתים גם בקמפינג והארוחות המשותפות התקיימו במסעדות מיוחדות שנבחרו בקפידה ושסיפקו אוכל מקומי מצוין ושונה. זו הייתה חוויה בלתי ניתנת לתיאור!!! הכרתי המון חברים חדשים מכל העולם שאני מתכוון לשמור איתם על קשר.

אגב, מהביקור בטאיוואן טסתי לטוקיו שם נפגשתי עם אחותי ועם המשפחה היפנית שאירחה אותה באותה תכנית של חילופי בני נוער של הליונס לפני חמש שנים! בני המשפחה (כולל הסבתא בת ה82) נסעו וטסו במיוחד (למעלה מארבע שעות) מביתם שבקוממוטו יפן כדי לפגוש אותנו. הפגישה הייתה מרגשת מאוד והם זכרו כל פרט מהאירוח למרות שחלף זמן רב. טיילנו איתם בטוקיו יום שלם, החלפנו חוויות ומתנות. זו הוכחה נוספת לטיב הקשרים יוצאי הדופן שנוצרים ונשמרים במסגרת הזו.

גליה בת 17 מגבעתיים מספרת: טסתי לאוסטרליה לאיזור קווינסלנד לחודש. בשלושת השבועות הראשונים התארחתי יחד עם נערה מגרמניה אצל זוג פנסיונרים שגרים בעיר CAIRNS. המשפחה אירחה אותנו ממש יפה. כמעט כל יום נסענו לעיר אחרת, טיילנו במקומות רבים ויפים כולל בין היתר: FITZROY ISLAND, פורט דאגלס, TOWNSVILLE, איזורי הTABLELANDS (אחד המקומות האהובים עלי, זה איזור %d7%9c%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%a1-3מדהים בהרים עם עיירות קטנות וחוות), ביקרנו גם בגן חיות בו ראינו את חיי הטבע של קווינסלנד – תנינים, קואלות, סוגי וולבי שונים (שגם מסתובבים ברחובות כמו החתולים בישראל) וציפורים מיוחדות. במחנה הנוער CAMP KANGA נהנינו מפעילויות משותפות עם כ-40 בני נוער מ-17 ארצות שונות: נסענו לאגם גדול ושחינו, עשינו אבובים עם סירת מנוע וקיאקים, בילינו בים, טיילנו בעיר, נסענו לראות תנינים בנהר וגם העברנו יום ספורט במחנה עם מסלול מכשולים. אחד הימים האהובים עלי היה היום שבו שנסענו לWHITSUNDAYS ISLAND – איים מדהימים עם חופים לבנים אליהם הגענו עם סירת רפטינג ימי. כל הטיול היה חוויה מדהימה ויוצאת דופן עבורי! במחנה הכרתי אנשים מכל העולם, כולנו הפכנו לחברים והיה קשה להיפרד מכולם בסוף הטיול. אני מקווה שנצליח על קשר ולהיפגש בעתיד.

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן