26/03/2024
26/03/2024
יום שלישי, 26 במרץ 2024
גרפיטי במצפה הכוכבים – מגזין 9
03/18/2016
משה המאושר – מגזין 9
03/19/2016

מסורת של קרנבל פורים בתיכון בן צבי

"משנכנס אדר מרבין בשמחה" ובתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים השמחה כפולה ומכופלת

קרנבל ענק ותהלוכת תחפושות ומתקנים שנבנים במשך תקופה ארוכה כיד הדמיון הטובה , עדלאידע ססגוני מלווה במוסיקה וריקודים

מי יעז להתנגד לשאלותיו של קפטן הוק שתוכי ניצב על כתפו והוא מניף את חרבו וקורא לכל עבר פורים שמח, פורים מבדח!

מבתים רבים נעלמו הסדינים שמשמשים כעת כגלימות של לוחמים רומים

 

מלכי מצרים העתיקה – פרעונים לבושים בתלבושות מלכותיות, חוגגים בריקוד סוער על דיונות החול, לצלן של הפירמידות העצומות. זו לא סצנה מתוך הפקה חדשה של סדרת פנטזיה אלא שיאו של קרנבל הפורים המסורתי של תיכון שמעון בן צבי. קרנבל בו מפליגים מדי שנה התלמידים למחוזות הדמיון ומתחרים בעיצוב מסעיר של התחפושות והמתקנים המורכבים.  זהו אירוע מיוחד במינו, המאגד בתוכו פעילות קבוצתית ומגבשת של התלמידים, סיעור מוחות של קבוצות קבוצות לפי שכבות, בנים ובנות ואפילו יחידים בחיפוש אחר רעיון לתחפושת, הכנת התחפושת בניית מתקנים ענקיים, ייחודיים ויצירתיים והופעה של שירים וריקודים. קרנבל ענק ותהלוכת תחפושות ומתקנים שנבנים במשך תקופה ארוכה כיד הדמיון הטובה , עדלאידע ססגוני מלווה במוסיקה וריקודים.

אווירה חגיגית

מידי שנה ובמשך שנים רבות מגיעים לבית הספר מכל גבעתיים לצפות ולהנות ולקחת חלק בחגיגה ולהנות מהאווירה.

כבר בכניסה אל סמטת בתי הספר בואכה אל בית הספר 'שמעון בן צבי' נשמעים קולות התיפוף וההמולה העליזה. זר כי יגיע אל הרחבה יחזה בהשתאות בעשרות נערים ונערות מחופשים בשלל תחפושות מפזזים בהנאה מרובה בחצר בית הספר. קבוצות ויחידים כל אחד ותחפושתו. על המגרש העליון מתאמנת קבוצת פרעונים המדמה עצמה לשליטי מצרים העתיקה, כמה קליאופטרות יפות במיוחד משוות זו את תחפושתה של זו.  תזמורת בית הספר המורכבת מתלמידים משכבות שונות, מצהילה את החצר במנגינות טכנו ודיסקו. שמח כאן אין מה לדבר. מזל שלא יורד גשם, לדברי אלה גונן ספיר מנהלת בית הספר, "אני חושבת כשאני מתבוננת בדמותם של הלוחמים הרומיים שגופם מכוסה גלימה לבנה וחזם חשוף. מבתים רבים נעלמו הסדינים אני מהרהרת ומדמיינת את תגובת האמהות לנוכח האבדה. סביבי תחפושות מכל הסוגים והמינים. בהמשך לסיפור שנלמד בשכבת יא' הנה עליסה בארץ הפלאות והנה השפן, לצידה לוחמי אור בגלקסיה רחוקה, שרלוק הולמס וד"ר ווטסון מהלכים יחדיו. ספורטאים, דמויות טלוויזיוניות ותחפושות שהומור בצידן 'פסק זמן', ביצה של קינדר, תמרור, התינוק של במבה וכדומה".

המוסיקה והמקצבים הנשמעים בחצר מעוררים את החשק לקפץ ולרקוד.צוות בית הספר, המורים והעובדים משתף פעולה, מתערב בין קהל התלמידים כשהוא מחופש. מה מרגיש אדם מבוגר בקרנבל שכזה ענתה המורה להיסטוריה ש'היום יש לה הזדמנות לחזור ולהיות שוב ילדה', ואכן, אין ספק, הפיה הוורודה שניצבה, עוררה חשק רב להניף את שרביט הקסמים ולחזור ולהיות שוב תלמידה בבית הספר 'שמעון בן צבי'.

לא רק תחפושות ורוח של חג מלאו את הרחבה. מסביבי ניצבו דוכני מזון ושתייה אותם הפעילו חברי מועצת התלמידים ובהם חטיפים, שתייה ומתוקים מכל הסוגים והמינים.
הפעלה עצמית

 

מסיבת הפורים בביה"ס 'שמעון בן צבי' כל כולה מעשי ידי התלמידים והצוות. זוהי מסיבה בה בית הספר מפעיל את עצמו וההתרגשות רבה. משחק הגמדים והענקים אשר שוחק בשבועות האחרונים בכיתות השונות אמור להסתיים היום. סוף סוף יגלה כל ענק את גמדו, את מי שבמהלך השבועות האחרונים פינק אותו בכל מיני מתנות קטנות.  אצל התלמידים עולות שאלות סקרניות והם מנסים לזהות מי מחבריהם יקבל את משלוח המנות שהכינו.

מה שמים היום התלמידים במשלוח המנות? מסתבר שאין חדש תחת השמש. משלוחי המנות מלאים דברי מתיקה מכל טוב, ארוזים בצבעוניות מרשימה וכל אחד מתחרה בחברו כדי שהמשלוח שלו ימשוך את תשומת הלב יותר מן המשלוח של חברו. את רוב משלוחי המנות תורמים התלמידים לנוער בסיכון ולחיילי צה״ל באהבה ונתינה מכל הלב.

מסדרונות בית הספר והכיתות מקושטים. בלונים מתעופפים במסדרונות ומוסיפים צבעוניות עליזה לתחושת החג. ביה"ס הוא בית ספר נעים ויפה האסתטיקה שבו עולה מכל פינה ופינה. מנהלת בית הספר ניצבת בכניסה לבית הספר ומברכת כל תלמיד במאור פנים וטורחת להתעניין בתחפושתו, והתלמידים  נענים לשאלותיה בשמחה. מי יעז להתנגד לשאלותיו של קפטן הוק שתוכי ניצב על כתפו והוא מניף את חרבו וקורא לכל עבר פורים שמח, פורים מבדח, אני מחלק חייכן משמח.
קרנבל בתיכון שמעון בן צבי

 

 

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן