19/03/2024
19/03/2024
יום שלישי, 19 במרץ 2024
קרנבל פורים – מגזין 9
03/19/2016
המעין 12 גבעתיים
03/19/2016

משה המאושר

משה פרסטר תושב גבעתיים, קומיקאי, שחקן תיאטרון וטלוויזיה ויוצר,

ראיון מצחיק באווירה פורימית

מאת: נגה רוזנפרב

משה פרסטר התחיל את דרכו בתעשיית הבידור במופע "עלילות משה בעיר הגדולה" לצד טל פרידמן, הופיע בתפקידים קומיים שונים בטלוויזיה, כיכב ב"הישרדות VIP" וכיום מדריך בחברת "תרבוש" בסיורים בתל אביב, מופיע בעונה השלישית של הסדרה "משפחה שולטת" (יס) עם אורנה בנאי ורמי ורד, מופיע על הבמות בתוכנית הסטנד-אפ החדשה שלו: "אני מאושר" ובהרצאה חדשה מפגיש את הקהל עם מסרים וחלומות הכוללים קטעי אימפרוביזציה.

fersterשורשיו של הריאיון הזה מקורם בסיור ב"שרונה" שהיה בעצם סוג של מופע סטנד- אפ היסטורי. את הסיור הדריך משה פרסטר, בתרבוש טורקי אדום ובשפם מפואר עם הומור על גבול הטירוף וכניסה לרוח התקופה. סיפורים מצחיקים שכללו רכילות פיקנטית על פריץ הזקן שסחב את דליי הדבש וגרם לוילהמינה היפה להתאהב בו, על הסיבה האמיתית לנישואיה של הלגה בתו של הקצב דווקא לטוראי הטורקי עבדוקה פושפוש ולא למוזס השרירי, בנו של הנפח, אינספור בדיחות, חיקויים ואלתורים גרמו לכל חברי הקבוצה, ואני ביניהם, לצחוק עד דמעות.

פרסטר חי בזוגיות עם יפעת ואבא לשלושה ילדים: מעיין בן שמונה תלמיד בית הספר הדמוקרטי בקרית אונו, רותם בן שבע עשרה תלמיד בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא ואוֹרי בת עשרים ואחת, סטודנטית לפסיכולוגיה באוניברסיטת באר שבע.

"אורי נורא בוגרת וכל הזמן נותנת לי עצות ומסבירה לי איך אני צריך להתנהג. באחד הימים לפני שיצאתי לעבודה בתל-אביב, היא נתנה לי מאה שקלים ואמרה לי יאללה אתה בתל אביב – תשתגע!"

במשך היום הוא מבלה המון שעות ברכב כשהוא מסיע את הילדים לבתי הספר ואז יש לו זמן לדבר איתם ולחשוב. יש לו גם טוסטוס 50 סמ"ק שהוא "מת עליו".

"אני אוהב את הטוסטוס שלי כי אין אף אחד מאחורי ומצדדי.  יפעת לא מרשה לי להרכיב את מעיין, אז זה רק שלי. יש לי מחשבות שאני יכול לחשוב רק כשאני רוכב על הטוסטוס…"

1פרסטר נולד בנהריה בשנת 1963 והיה ילד שקט, ביישן מופנם. את רוב זמנו בילה בספריה בקריאת ספרים וכאשר החליט שהוא רוצה להיות שחקן, כולם אמרו לו: "מושיקו, זה לא בשבילך!". טל פרידמן היה הראשון לזהות את התמימות הנפלאה הזו ולהפוך אותה למופע הבידור המצליח "עלילות משה בעיר הגדולה" שבעצם הציג את סיפור החיים שלו על הבמות ברחבי הארץ אלף פעמים.

גם בתור ילד וגם כיום, פרסטר מעיד על עצמו שהוא "לא כל כך אוהב להתחפש".

"אני פשוט לא אוהב את הרעיון 'שמוכרחים להיות שמח'" הוא מסביר. "זה מלחיץ אותי כי אני אוהב שאנשים באים להופעה שלי בלי ציפיות, ולא כשאומרים לי: 'תצחיק אותנו תצחיק אותנו'."

במופע החדש  שלו "אני מאושר" מספר פרסטר על עצמו, על ילדותו הנאיבית בנהריה של שנות ה-70, על הנשים והילדים שכיכבו בחייו ועל התחנות השונות בקריירה שלו. כמעט כל קטע בחיים הופך לקטע במופע – חוויות, שמחות ואפילו ריבים – והוא מציין בפני כי הוא יודע לעשות הפרדה מוחלטת ביניהם. חלק גדול מהבדיחות והסיפורים נוסו קודם לכן על הקהל בסיורים בשרונה. משה מכנה אותם "סיורים בסימטאות נפשי המצחיקה בהם  אני מצליח להשתלט על כולם – מורות, גננות וטייקונים."

לאחרונה הוא התחיל "להרגיש את הגיל": בא לו להסתובב כל היום עם פיג'מה, הוא שותה תה עם חלב, מחזיק במטבח צלחת עם תיונים לשימוש חוזר, שומע כל שעה חדשות, בעיקר רשת ב' ומאוד לחוץ שעליו לעבור בדיקת קולונוסקופיה.

 

 השאלון:

  1. מה מצחיק אותך?

מצחיקים אותי טל פרידמן (הוא האקסית המיתולוגית שלי) וגם הקומיקאי לואי סי קיי שאני מקנא בו.( לואי סי קיי הוא סטנד-אפיסט, שחקן, במאי ומפיק קולנוע אמריקאי זוכה פרס גראמי ופרס אמי. הסדרה שלו, "לואי", משדרת עונה חמישית ברשת FX Networks.)

  1. מתי התרגשת בפעם האחרונה?

אתמול צפיתי בסרט "גט" והזלתי דמעות.

  1. איך אתה מפנק את עצמך?

אני לוקח בבוקר את בני מעין לבית הספר הדמוקרטי בקרית אונו, חוזר הביתה ונכנס מתחת לפוך לחצי שעה.

אני גם מאוד אוהב לראות את הסטנדאפיסטים הצעירים המוכשרים מופיעים בכאמל קומדי קלאב בתל אביב. יש להם מין הומור עכשווי כזה על החיים הדיגיטלים, קצת עצוב, סוג של חידלון.

  1. 4. איזה כישרון היית רוצה שיהיה לך?

כשרון חיקוי. אין לי ולכן אני לא יכול להופיע למשל ב"ארץ נהדרת". חוץ מזה שבגלל הגיל אני נמשך לאקדמיה. הייתי עובד כמרצה בחוג לספרות באוניברסיטת חיפה והולך לישון כל ערב מוקדם לפני מבט…

  1. מה מפחיד אותך?

אני מאיים על עצמי. אני מכשיל ומגביל את עצמי. אני תמיד אומר לשחקנים הצעירים: מי שמוכשר עובד. זו קצת אמירה תמימה. מוכשר זה גם לרצות וגם לא לוותר.

  1. מה החלום שלך?

להתפרנס מהדברים שאני אוהב. שיהיה לי תיאטרון של עצמי ושאני אוכל לבנות מופע סטנד אפ קטן להתפרנס ממנו ולקנות דירה בגבעתיים (אהמממ זהו מסר לקבלנים…. איזה פחד זה תמא 38)

  1. מה אתה הכי אוהב לעשות?

אני הכי אוהב את המקצוע שלי. אני עובד ונהנה. זו מתת. מאוד משמח אותי  לבדר.

  1. איזה מאכל אתה הכי אוהב?

אני צמחוני כבר עשר שנים ואני ממש בדרך לטבעונות. אני מת על טחינה עם אבוקדו, על אבוקדו עם טחינה וגם לשלב ביניהם. אפילו אם מציעים לי ללכת לאכול במסעדת גורמה משובחת, אני מעדיף טחינה או אבוקדו!

  1. מה ישראלי בעינייך?

כמה בנות עצרו אותי ברחוב וצרחו: "אפשר סלפי", "יואו, לא מאמינות שפגשנו אותך!". אחרי שהצטלמנו הן שואלות:  "רגע, מי אתה?"

  1. 10. מה אתה אוהב בגבעתיים?

אני אוהב שגבעתיים היא עיר שינה, שקטה ומוגנת. אני אוהב שהיא נותנת לי הרגשה של רחם. אני אוהב את הרחוב הקטן שבו אני גר.

משה לאתר

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן