ASX - סוס יפני בעקבות פרשים אוסטרלים
המרבדים האדומים בדרום, נחל הבשור השוצף ומיצובישי אחת שועטת
כתב וצילם: ירון הולנדר
עונת החורף אינה עונה המתאימה לדעתי למבחני דרכים. שיערי הלבן (לפחות זה שנשאר) הוא ההוכחה לניסיון חיים מסוים שבו אני לא מחפש מקומות בהם אוכל לאתגר את כלי הרכב הנבחנים במעברי בוץ ובשלוליות עמוקות.
כבר נתקעתי במספיק מקומות שכיום אני יודע פשוט לא להיכנס אליהם, ואם יש ספק, אומר המשפט הידוע, הרי שאין ספק.
כל זאת לא ימנע ממני לקחת את ה-ASX החדשה לסופ"ש כי החזאי הבטיח רגיעה בשישי והתבהרות בשבת.
מיצובישי ASX
בשישי בבוקר חיכה לי נסיך יפני אפור עם ריח של חדש ו- 70 ק"מ על המד.
בדקתי סביב והתרשמתי מאיכות חומרי הגלם, ומהעיצוב הנעים.
ה-ASX עבר לאחרונה מתיחת פנים מקיפה ששינתה אותו מקצה לקצה, ואפשר לומר כי התוצאה טובה גם לעין וכנראה גם בפרטים הטכניים, אותם נצטרך לבחון.
עברתי על האפליקציות המותקנות בצג המולטימדיה שמותקנת בו מערכת הקונקטד (מבוססת אנדרואיד) של מיצובישי שעובדת חלק ומהר, שמחתי לגלות בצד הווייז המתבקש גם את עמוד ענן לניווט בשטח, שיהיה.
אומנם ה-ASX הוא לא כלי הרכב המיועד לרדת משבילי כורכר אל הבוץ והסלעים, אך כבן משפחה של הפאג'רו המיתולוגי, ברור שהמהנדסים היפניים בקיאים בתוצר שלהם, ויודעים לכוון אל קהל המטרה חובב הפנאי, ו'הכאילו' בשטח.
האסקס (כמה פעמים אפשר לומר ASX ועוד פעם ASX??... קיצרתי) גבוה ממתחריו בקטגוריה מה שמאפשר לו לעבור גם חצץ ואבנים, אבל לא חובה.
מספיקה הידיעה שיש כאן אפשרות סבירה.
מצד אחד זו רמת גימור פרמיום מהודרת שמחירה בהתאם, מאידך ברמת המחיר והמיתוג המתחרים נותנים יותר - בקרת שיוט אדפטיבית והגה אקטיבי ששומר על מרכז נתיב הנסיעה, שחסרונם (למי שכבר רגיל) מורגש מאד.