העירייה הודיעה שתעניק סיוע במימון טקסי הסיום בבתי הספר היסודיים ברמת גן
יוני 1, 2020
הכשרת המגשרים הארצית בתחום יחסי עבודה נערכה במרכז הגישור בגבעתיים 
יוני 2, 2020

ראב אלוף

מבחן הדרכים לאחד הג'יפונים המעניינים בשוק, טויוטה ראב 4

כתב וצילם: ירון הולנדר

הראב 4 (RAV4) הוא מוותיקי הג'יפונים בישראל ואחד הדגמים היותר מוצלחים של חברת טויוטה, שגם שומר על ערכו בשוק המשומשות לאורך שנים.
שם טוב ומוניטין של מכונית אמינה ומוצלחת.
זה (בעיקר) כל הסיפור.
ריח של חדש, ו-700 ק"מ על המד חיכו לי בחניה של טויוטה כאשר באתי לאסוף אותו ברוח הזמן גם לא הופתעתי להיווכח כי הרכב עבר ניקוי וחיטוי כמתחייב מהזמן והנגיף.

"ריפודי עור רכים נוחים ונאים, מסך מולטימדיה אינטראקטיבי דובר עברית (כולל ווייז ההכרחי), רמקולים מצוינים שמפיקים צליל צלול, 5 נקודות חיבור USB, איכות הרכבה יפנית מוקפדת ומחומרים טובים..."

לטעמי האישי, שילוב הצבעים לבן ושחור בדגם שקיבלתי (E-MOTION) יפים והולמים את הג'יפון שקיבל בעיצובו המחודש כמה זוויות מחודדות, וניפוח של כול גופו משל התאמן לאחרונה במכון כושר, וגם לקח סטרואידים במקביל.
השנים שחלפו שינו את קווי דמותו של מי שהיה פעם קטנטן וקומפקטי, והפכו אותו לרכב מודרני, מרווח ומפנק. (לפחות ברמת הגימור הגבוהה אותה קיבלתי).
המנוע ההיברידי המשולב מבטיח לספק הרבה הנאה עם 218 סוסיו, וכל זאת בצריכת דלק מתונה וסבירה, אותה עוד אצטרך לבדוק.

"לראב מערכות אקטיביות של שמירה על נתיב ,ובקרת שיוט אדפטיבית יעילות ורגועות שנוסכות בנהג המון ביטחון. המנוע החזק והשקט לא צריך להמריא לגבהים דציבלים כדי לנפק כוחות, אם צריך הם שם"

על איכות משלמים
הקורא הסקרן מוזמן לעבור על רשימת האבזור הארוכה באתר החברה, ולמצוא את מה שמעניין אותו, אני אוסיף ואדגיש את מה שבולט - ריפודי עור רכים נוחים ונאים, מסך מולטימדיה אינטראקטיבי דובר עברית (כולל ווייז ההכרחי), רמקולים מצוינים שמפיקים צליל צלול, 5 נקודות חיבור USB, איכות הרכבה יפנית מוקפדת ומחומרים טובים.
ידע הרוכש כי על איכות משלמים, ובמקרה הזה מורגש כל שקל.
לראב מערכות אקטיביות של שמירה על נתיב ,ובקרת שיוט אדפטיבית יעילות ורגועות שנוסכות בנהג המון ביטחון.
המנוע החזק והשקט לא צריך להמריא לגבהים דציבלים כדי לנפק כוחות, אם צריך הם שם.
החלטנו לנסוע רחוק, לבחון את הראב ולמתוח את יכולותיו ויכולותינו שלנו אל המקסימום, ולראות מי ימצמץ ראשון.
המזגן אוושש קלות, המוזיקה שזרמה הרימה לנו את מצב הרוח לגבהים, וגם פה אני מצר על חסרונו הבולט של גג פנורמי גדול שיכניס תאורת יום לחלל הראב.
(משום מה לגרסת הבנזין המפואר יש כזה, וההבדל מורגש).

"נסיעה הלוך וחזור מהמרכז לאילת באותו יום, כאשר שורת הסיכום היא 'וואי, איזה כיף', אומרת כי הנטל הפך לעונג, וזה מסביר הרבה מבלי צורך לפרט"

אילת מקבלת את פנינו בעצבות גדולה. מרבית העסקים עדיין סגורים, רשתות גדולות עדיין לא פתחו את שעריהן מכיוון שללא נופשים לא משתלם להן כלכלית לעשות כן, כיוון שאינן יכולות להישען על עיר שמרבית תושביה מובטלים.
מאידך, בחנויות שכן פתוחות אין המולה רבה והקניות מהירות ויעילות.
בעוד שאת הדרך הלוך עשינו מצומת נאות סמדר על כביש 12 עד אילת, בחרתי בדרך חזרה לעבור בכביש הערבה (90), כדי לראות מה התחדש.
שמחתי מאד להיווכח כי הכביש המסוכן הורחב סוף סוף לשני נתיבים, וכי יש גדר הפרדה לפחות עד צומת ציחור. (לא יודע עד לאן הלאה).
הכביש החדש, הרחב והבטוח מוריד מלחץ הנסיעה, והופך גם אותה לחלק מחוויה נוחה ונעימה.
מבחן סיבולת למכונית טובה יכלול בדרך כלל מסע ארוך מהרגיל, וממה שאנו רגילים לעשות ביומיום, ואם יצאת לאחר כזה, וחזרת כשכול איבריך ועצמותיך סדורים במקום אותם יעד להם הבורא, וכלום לא כואב או מושך, סימן כי המהנדסים עשו עבודה טובה.
נסיעה הלוך וחזור מהמרכז לאילת באותו יום, כאשר שורת הסיכום היא "וואי, איזה כיף", אומרת כי הנטל הפך לעונג, וזה מסביר הרבה מבלי צורך לפרט.

לנסוע לטבריה, בשבת

שבת. מזג האוויר עוד לא סגור עם עצמו על מה הוא רוצה להיות.
כבר לא חורף ועוד לא ממש קיץ.
בעוד השמיים מעוננים ואפורים, וטיפות רסיסי גשם מלוות אותנו צפונה, אני בוחר בכביש 6 שיוביל אותנו אל מחוז חפצנו.
בצומת בית רימון (מחלף ציפורית) אני סוטה מכביש 77 לכיוון בית רימון.
הכביש המפותל עולה בדופן ההר ממנו נשקף נוף הבקעה.
ככול שעולים יותר נפרש מולך מרחב גדול יותר של נוף.
מזג האוויר הצונן מקנה תחושה אירופאית, השקט שסביב משכנע שאנחנו ממש שם.
מול הכניסה לבית רימון מצד שמאל מתחילה דרך נוף טורען, ותחילה במצפור לאודרמילק.
גשמי החורף האחרון הציפו את בקעת בית נטופה, והאדמה הכבדה טרם ספגה את כול המים. השדות למטה נראים כאגם ענקי, והנוף.. אחח , הנוף.. משכר.
קק"ל הכשירה את דרך הנוף על פסגת רכס טורען ככביש אספלט ברוחב מכונית ועובר בתוך צמחייה גלילית.
אנו מתקדמים לאט, נותנים לראב לנסוע על מנועו החשמלי החרישי, פותחים את החלונות ונותנים לכול הטבע הזה להיכנס לנו ישירות לוורידים, ולמוסס את כול מה שהצטבר בחודשיים האחרונים. כאות משמים בדיוק בפאתי טבריה הרדיו מזמזם לנו את מיכה שיטרית ששר:
"אבל את, רוצה לנסוע לטבריה, בשבת".
מותק, נסענו, והגענו. לטבריה.
במסגרת ההגבלות אנחנו יכולים רק להתנחם בשיטוט סתמי על גדת הכנרת המלאה במים טריים מהחורף האחרון. גלים קטנים מכים בחומת החוף, והמוני מבקרים שמחים ומתלהבים עומדים סביב.
אני אוהבת אותו, סיכמה הזוגית בתמציתיות את כול מה שעברנו בסוף השבוע הנמרץ הזה, והיא, שכבר ראתה דבר או שניים בחייה, יודעת על מה היא מדברת.
האהבה במקרה הזה ניצתת מיד, וממשיכה גם שנים רבות אחרי המפגש הראשוני.
איך אומר השיר?
אח, יא ראב יא ראב.

מבחן הדרך

RAV4 E-MOTION
מנוע 2.5 ל'
218 כ"ס (משולב).
הנעה 2X4
צריכת דלק ממוצעת (במבחן) 1:14.5 ק"מ\ליטר
מחיר (על הכביש) 215,266 ש"ח

Wisite

בניית אתרים לעסקים
Wisite - Wise Site. Wise Choice.

דילוג לתוכן