16/04/2024
16/04/2024
יום שלישי, 16 באפריל 2024
מתגלגלים

המלך טוסון הרביעי

מבחן דרכים לטוסון החדש לבית יונדאי

כתב וצילם: ירון הולנדר

מיהו המלך הרביעי לשמו ומדוע יש הפרדה בין נשים לגברים במועדון הגמלאים?

בתחילת השבוע נסעתי לפתח תקווה על מנת לקבל לידיי המנוסות את הטוסון החדש לבית יונדאי.

זהו הדור הרביעי של הטוסון שפרץ לעולם לראשונה בשנת 2004, ומאז הפך לדגם הנמכר ביותר של חברת יונדאיי, בכול העולם. (לפי זאת שיודעת הכול).

הדור הנוכחי מכיל מספר דגמים שמיובאים לישראל והם אלו שמבוססים על שני מנועי בנזין.

הבסיסי ביותר הוא בעל מנוע אטמוספרי בנפח שני ליטר ו-156 כוחות סוס, וארבע דגמים בעלי רמות גימור שונות של מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 180 סוסים נמרצים.

קשת המחירים נעה החל מ-160,000 ועד 194,307 ש"ח.

בארוע ההשקה התרשמתי מאד מהדגם היקר ביותר, שלטעמי האישי מעוצב בצורה הנאה ביותר, אבל היות וכסף קונה מותרות, ראוי לדעת היכן כדאי לשים את הכסף, ועל מה.

גם גרסת הלאקצ'רי הממתינה לי ראויה ביותר.

הטוסון החדש עבר מהפיכת עיצוב ששדרגה אותו, והתאימה אותו לימינו אלה

היות ומדובר בדור רביעי שנולד מאפס, הרי שמדובר בדגם בעל עיצוב חיצוני מוחצן ביותר, וככזה שאי אפשר להתעלם ממנו.

אחד מעמיתיי כתב על העיצוב החיצוני כי הוא חלומו הרטוב של כל פחח רכב, שכן אפשר לאהוב או פחות, אבל אי אפשר להתעלם מהקווים והזוויות המקיפים את כל הרכב.

לעיתים משתמש בכך המעצב על מנת לתעתע את העין ולתת את התחושה שמדובר במשהו גדול יותר, לא שחלילה צפוף בתוך הטוסון, נהפוך הוא, מרווח ונוח על פי חוות דעתם של מי שזכה לשבת מאחור, אבל מי שמביט מבחוץ רואה רכב גדול.

הטוסון החדש עבר גם מהפיכת עיצוב פנים ששדרגה אותו, והתאימה אותו לימינו אלה.

כל הכפתורים פינו מקומם לתפעול מלוח המולטימדיה הגדול והשחור דמוי טבלט, וכל תא הנוסעים משדר פונקציונליות פרקטית ברמה גבוהה, והתחושה הכללית היא של רמה הנהוגה ברכבים יקרים הרבה יותר.

החומרים משובחים והבנייה בהתאם למעמדה של יונדאיי בעולם הרכב.

רמת הגימור לאקצ'רי מסתפקת בריפודי בד למושבים ותפעול ידני, באופן אישי יש לי העדפה לאלו שעשויים עור ומתופעלים חשמלית, אבל כפי שציינתי מקודם, על הנאות משלמים, ורק ברמת הגימור הגבוהה והיקרה ביותר מקבלים תוספות כגון אלו.

אותי, באופן אישי, קל לשכנע בהיצע של מערכות בטיחות קיימות, וכמה שיותר, יותר טוב. בטוסון הגדילו להוסיף כרית בין מושב הנוסע לנהג, מערכת למניעת שכחת ילדים, ועוד.

פתחתי את גג השמש הפנורמי הענק לרווחה, האור שטף את פנים חלל הנוסעים, המזגן זמזם חרישית.

לחצתי על כפתור דרייב (מקומן של ידיות ההילוכים הולך ונדחק החוצה), ויצאתי אל התנועה.

התחושה הראשונית היא גם זו שמלווה את כל הדרך בהמשך.

רכות נהיגה ונוחות כללית.

ומדוע זה חשוב ?

יש מכוניות שמרגישים ברכות נהיגה ונוחות כללית בשלבים מאוחרים יותר, יש מכוניות שלא מרגישים בהן כך בכלל, ויש כאלו, כמו הטוסון הזה, שזה בא מיד

כאשר הנהג של הרכב לא צריך להילחם עם עצמו ועם הסביבה, אלא מרגיש בטוח ונינוח בתנועה עירונית צפופה, או בזו שזורמת מחוץ לעיר, או אפילו בפקקים, הנסיעה הופכת לסוג של חוויה, ולא כזו של טורח.

יש מכוניות שמרגישים בכך בשלבים מאוחרים יותר, יש מכוניות שלא מרגישים בהן כך בכלל, ויש כאלו, כמו הטוסון הזה, שזה בא מיד, עם הלחיצה הראשונה על דוושת הגז.

את מבחן הרכים הזה החלטתי להקדיש לשני מועדוני גמלאים שהולכים ומתהווים סביבי.

יום אחד יוקדש לאגף הנשים המטיילות.

ברדיו, מספרים לנו על חפיפות וחילופי תפקידים במערכת השלטונית, אבל כאן, במעלה הדרך לא מרגישים בכלל איזה מהלך מתחלף, ומה קורה בחוץ.

בקרת השיוט מתפקדת ביעילות רבה, מאיצה ובולמת בהתאם לתנועה, ישנן התראות לסכנות סביבתיות (כגון רכב בשטח מת, או סטייה ממרכז הנתיב), לא משהו שאנחנו לא מכירים, ובסך הכול שום דבר לא מעיב על שיחתן הקולחת של שתי אורחותיי להיום.

מול מלון ישרוטל בחוף עין בוקק ישנו כיום אתר עבודות עפר גדול. ברוח השינויים שכול החוף הזה עובר בשנים האחרונות הועתק הכביש שהיה לאורך השנים צמוד לקו החוף, אל מדרון ההר, יש כאן מצפורים לתצפית ומספיק מפרצי חניה. (צבועים כחול לבן).

השארנו את הטוסון להשקיף אל הנוף, ואנחנו ירדנו רגלית אל פיטריות ים המלח.

כל תיאור כתוב של המקום אינו יכול ליופיו הטבעי והמהיב.

אני מאמין ומקווה כי הרשויות ידעו לנצל את האטרקציה ולהנגיש אותה לכלל הציבור.

למרות שלטי האזהרה, יש מי שבוחר להגיע עם הרכב סמוך לקו המים, צדיקים כמונו שירדו רגלית לאתר למרות החום (37 מעלות) נדירים הרבה יותר.

יום שלישי הוא יומם של הגמלאים אגף הגברים. לנו כבר קבעתי סיור הרבה יותר קשוח.

כידוע הדרך אל האושר רצופה כוונות טובות, ועל מנת להבטיח את ההצלחה יש לבנות ציפיה.

באחד ממבחני הדרכים שעשיתי בעבר הגעתי עם רכב נמוך מידי אל דרך נוף יבניאל מנחמיה.

אז בחרתי שלא לגרום לרכב נזקים אפשריים וחיכיתי לרכב גבוה יותר.

הטוסון הזה, בכיר בליגת ה-SUV   הפופולארית, משמש משפחות רבות שרוכשות אותו לטיולי נופש ופנאי גם מעבר לאספלט, ואין שום מניעה לשייוט איתו על דרכי עפר כבוש.

דרך הנוף הזאת, כשמה כן היא, עוברת בתוואי נוף מופלא ויש בה כמה אטרקציות שוות ביותר. (העץ של גולני, מצפור לוי אשכול, חניון האלות, ועוד)

כבר ציינתי קודם ובהקשר אחר כי סוס מנצח לא מחליפים, והטוסון הזה מוכיח זאת הלכה למעשה. לא מחליפים אבל בהחלט משדרגים ומשביחים את העדר.

ובמקרה של טוסון הצליח להם.

ובגדול.

לא סתם זהו הדגם המצליח ביותר של היצרן, שיודע לשים את האצבע על המקומות הנכונים, ולהפיק את המירב לקהל הלקוחות שלו.

המלך מת יחי המלך החדש.

מבחן הדרך

יונדאי טוסון החדש דגם Luxury  1.6T

מנוע: Gamma T-GDI 1.6T  

הספק: 180 כ"ס

תיבת הילוכים: 7 הילוכים אוט'

כפולת מצמדים (DCT)

תאוצה: 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.8 שניות

רמת אבזור בטיחותי: 7 מתוך 8

מחיר: 169,900 ש"ח

יש לכם שאלות? הבהרות? לירון הולנדר  הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים רלבנטיים ומלאי עניין

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
מתגלגלים

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן