התחדשות עירונית של השיכון במתחם שדה בוקר

או

כמה זמן תעמדו בפקק ביציאה?!

פקקי התנועה ביציאות המעטות מהמתחם ברחוב שדה בוקר לכבישים
המרכזיים הם רק הקדימון לסיוט העתידי הצפוי בעקבות תוכנית ההתחדשות
העירונית הצפוייה. העתיד התחבורתי הוא לא רק איחור קל לעבודה בבוקר,
אלא עשוי להוביל לשיתוק מוחלט בעקבות הצפיפות ובעיות החניה

רום אלוף

העיר גבעתיים כידוע חוברה משש שכונות.ראשיתה בשכונת בורוכוב שנוסדה בשנת 1922
כשאליה מצטרפות חמש שכונות נוספות:שינקין, ארלוזורוב, רמב”ם, קריית יוסף
ופועלי הרכבת. מתחם שדה בוקר הוא חלק משכונת ארלוזורוב הותיקה שהוקמה ב 1936- .
כמו במקומות האחרים, דיירי דירות השיכון הישנות אמנם יקבלו דירות חדשות ומרווחות יותר,
אבל השאלה הגדולה הנשאלת היא מה לגבי הרוכשים החדשים ואיכות החיים שלהם?
כשמדובר על פקקי תנועה, יש הבדל, ולו פסיכולוגי, בין פקקי התנועה שליד הבית ובין אלה שבצירים המרכזיים.
הפקקים בכבישים הבין־עירוניים או בנתיבי איילון, נתפשים כגזרה משמים, וקל יותר להשלים איתם. אבל כאשר לוקח 30
דקות לצאת מהשכונה, אפשר ממש להשתגע… שכונת ארלוזרוב היא שכונה שקטה ומרכזית בגבעתיים,
קרובה למרכז העיר, לקניון ולפארק גבעתיים. השיכון במתחם שדה בוקר נבנה לפני שנים רבות, אולם הבניינים מתוחזקים יפה
והאוירה בו נעימה. למרות זאת הוא סובל מקושי במציאת חניה ורחובות חד סיטריים. כבר כיום כל תנועת כלי הרכב מתנקזת
לשתי יציאות והתשתית לא עומדת בעומס כלי הרכב היציאות בשעות העומס עמוסות מאוד והתושבים סובלים מצפיפות
ופקקים. כל זה עוד עתיד להחמיר לנוכח התוכניות להתחדשות העירונית במתחם שדה בוקר, הכוללות למעשה אישורים של
תוכניות בנייה ישנות, שאינן נתמכות בפתרונות תחבורתיים ראויים ואינם עומדות בכפיפה אחת עם תוכנית המתאר החדשה,
המקודמת בימים אלה לעיר גבעתיים. החשש הגדול מהיעדר תשתית תחבורתית מספקת במתחם
והגידול הצפוי במספר התושבים יביא לקריסה, מה שיאלץ את התושבים לשנות את אורח החיים: ולצאת מהבית בשעות הבוקר
המוקדמות כדי לחמוק מהפקקים, מצב בעייתי במיוחד כשיש ילדים קטנים, וזאת מבלי שעוד הזכרנו את איכות החיים..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השלימו בבקשה את בדיקת האבטחה

Wisite

בניית אתרים לעסקים
Wisite - Wise Site. Wise Choice.