20/04/2024
20/04/2024
שבת, 20 באפריל 2024
הספארי ברמת גן ממשיך לפעול בחודשי הקיץ
07/20/2020
טקס בימי קורונה לחברים החדשים בלשכת המתווכים רמת גן גבעתיים
07/22/2020

קרניבל קרוז

סיכום הסופ"ש עם הקרניבל של קיה

כתב וצילם: ירון הולנדר

גיל 60 הוא סימן דרך, ולכן הסכימו ילדיי הבוגרים (וזה מאד לא פשוט בימים אלו) לשריין שבת אחת ולארח לנו חברה בטיול משפחתי. כמו פעם.

קיה מצידם נידבו לנו את האולם הגדול שיש להם כאן באולמות התצוגה, ובעקבות המצב אנחנו התחייבנו על ריחוק חברתי-משפחתי מתחייב. (לא ממש קשה במרחבים האלה).

כבר מזמן לא נסענו כולנו במיניוואן מגודל.

 

שבעה או שמונה נוסעים יכולים לנסוע מבלי להתלונן על צפיפות ומחנק

בארץ האפשרויות הבלתי נגמרות משמשת נישת המיניוואנים את עקרות הבית בפרברים, להסעות הילדים ולשופינג. כאשר אין בעיות חניה, וכבישים ארוכים ורחבים, מיניוואן הוא כלי רכב הגיוני.

נוח ומרווח, ובנוי לגמוע מרחקים בנוחיות מקסימלית.

שבעה או שמונה נוסעים יכולים לנסוע מבלי להתלונן על צפיפות ומחנק.

כאן בישראל משמשים רכבים כאלו בעיקר משפחות מרובות ילדים, כאשר אין הרבה אופציות אחרות בשוק, בגודל, במחיר ובתמורה הכוללת. אנחנו כאן כדי לדגום ולדווח על הקרניבל הנוכחי. (דגם חדש כבר נחשף, ויגיע מתישהו בשנה הקרובה).

 

יצאנו לעין יהב.

גבעתיים-עין יהב – קטן עלינו עם מי שנועד לנסיעות שכאלו.

מכונית גדולה, מנוע גדול, כבישים ארוכים ארוכים.

עין יהב קיבלה את פנינו בחמימות מהסוג "הלא כל כך נורא".

באמת לא נורא.

בכניסה למושב נמצא מאגר עין יהב או בשמו השני מאגר נקרות.

מאגר נקרות הוא המאגר הראשון שהוקם בערבה, על מנת לתפוס את מי השיטפונות שזורמים בנחל נקרות, לווסת את זרימתם, להעשיר את מי התהום ולהגן על מושב עין יהב והשטחים החקלאיים שסביבו מפני הצפות. זהו גם המאגר הגדול ביותר שקיים בערבה, ולאחר שיטפונות בנחל נקרות נוצר כאן אגם ענק ומרהיב ביופיו.

בשעת צהריים אנחנו מחליטים לחזור אל המרכז.

הקרניבל מפגין את גמישות המנוע החזק, ששותה את העלייה ופיתוליה במתינות ובקלילות

הדרך חזרה חייבת לעבור דרך חוף עין בוקק.

במעלה כביש 31 העולה ממלונות ים המלח לערד מפגין הקרניבל את גמישות המנוע החזק, ששותה את העלייה ופיתוליה במתינות ובקלילות.

שמונת ההילוכים מסייעים לנסיעה חלקה, וכשרוצים, אם צריך, ניתן להסיט את ידית ההילוכים הצידה ולשחק עם ההילוכים לפי תנאי הדרך, ועומסי התנועה.

אפשר ברגוע, ואפשר במהיר ועצבני, רק חשוב לזכור את הגודל והמשקל, אחרת הסיבוב החד יהפוך לקו ישר, (ודי לחכימא ברמיזא).

 

שבת בבוקר הגיע.

לא קל להעיר בשבת בבוקר שני חיילים ואח בוגר, אבל המשמעת של ההבטחה לזמן איכות משפחתי עושה את שלה.

כל אחד מוצא את מקומו הנוח ברחבי האנייה הגדולה, בעוד הקרניבל שועט בשקט צפונה.

מנוע שלושת הליטרים ושליש נוהם עם התנעתו בצליל שאי אפשר לטעות בו, אך על הכביש המהיר בקצב אחיד (ובמהירות החוקית) זהו חרחור מתון ועדין.

את שלושת צאצאיי הערתי בהגיענו לנקודת ההתחלה.

קל להבין כמה קל היה להם לישון בניחותא במשך שעה וחצי לערך.

זה ממש לא ברור מאליו במכונית משפחתית ממוצעת.

כאן זה קל ואפשרי.

כביש אלון 578 שמתחיל מכביש 90 בצומת מחולה ומתחבר בהמשכו ל- 508 הוא בעיני אחד מהכבישים הכי יפים (וכיפיים) שבאפשרותנו לנסוע בהם.

יש בו נוף ייחודי שאין בשום מקום אחר בישראל, מרבית השטח ריק מתושבים (למעט מספר ישובים יהודיים לאורך הכביש) ויופיו הטבעי, כמו שהוא פשוט מרנין.

הקרניבל השתלב בנופים בקלילות, גומע את העליות ומתגמשת בפיתולים.

אין ספק כי מכונית ספורטיבית תוציא כאן מהנהג(ת) גניחות מעולם אחר, אבל מי שמתנייע עם משפחה שלמה צריך להתאפק ולשמור על איזונים.

בכביש המהיר ולמרחקים ארוכים הוא מתגלה במלוא איכותו

הילדים שלנו נתנו לנו בשבת הזאת עת עצמם, אפשרו לנו לחזור לימים בהם היינו מטיילים כולנו, מחפשים אטרקציות שיש בהם עניין ורצון להיות ביחד, ובעיקר לא לצאת בסיומה של נסיעה כזאת בתחושה שמישהו סבל.

הקרניבל, כמוביל גדול למרחקים גדולים עונה בדיוק להגדרה.

בכביש המהיר ולמרחקים ארוכים הוא מתגלה במלוא איכותו. רך נוח וקליל. בעיר קצת יותר קשה למצוא חניות מתאימות, מאידך יש לו כושר תמרון לא רע בכלל.

כמוה גם צריכת הדלק. 1:9.5 ק"מ\ל'

מבחן הדרך

קיה קרניבל אוט' EX

מנוע 3.3 ל'. 8 הילוכים.

276 כ"ס.

34.3 קג"מ.

248,266 ש"ח (על הכביש)


הקליקו כאן לכל מבחני הרכב

לאתר היצרן, הקליקו כאן

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
הקליקו לשליחת דואר אלקטרוני 

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן