רמת גן פלוס 62
דצמבר 18, 2019
כנס היכל התהילה של קבוצת הכח לדורותיה נערך באצטדיון וינטר ברמת גן
דצמבר 18, 2019

סיטרואן – הגעת ל- C

"בְּטֶרֶם אֶצָּרְךָ בַבֶּטֶן יְדַעְתִּיךָ" אמר הנביא ירמיהו (ירמיהו א', ה' למי שחייב לדעת איזו נבואה תנכית חיברתי למכונית הצרפתית) ולא ידע כי מה שניבא לפני כמה 'תלפי שנים יתגשם אחד לאחד בבית היוצר של קונצרן PSA הצרפתי

כתב וצילם: ירון הולנדר

סיטרואן C5 איירקרוס

בחודש יוני הגיע לארץ דגם ה-C5 AIRCROSS של חב' סיטרואן, לאחר שחרך את הרשתות החברתיות באין ספור ספויילרים מעוררי ציפייה.
הציפיה אצלי התגבשה לתשוקה לראות האם גם אני, אתאהב ברכב שאי אפשר להתעלם ממנו.
מכיוון שלא משמיעים קונצרט לחרש, התנדב כותב שורות אלו, לשכב למענכם קוראיי המסורים, על המנוע, ללחוץ בעדינות על מנוע ה-1.6 ל' טורבו, שמוציא עדר 180 סוסים שובבים אל שדות הציד הנצחיים, בניצוחם של צוות שמונת ההילוכים הרגועים אל עבר קו האופק, ולהביא שלום לעולם.
יש לנו כאן רכב שהרוגע שהוא מעניק הוא נקודת ההתחלה שלו אז יאללה, בואו נתפנק. ברגוע.
מכיוון שזה זמן רב עבר מאז שפקדנו לאחרונה את ארץ פלגי המים בצפון החלטנו לשוב בעקבות החום אל המקום ממנו בוקעים מעיינות הקור הצוננים.
בחרנו אקראית להאזין לרדיו לתחנת 88fm. בחירה שהנעימה לנו יום שלם בלהיטים אחד-אחד ערבים לאוזן.
הרמקולים המשובחים לא התקשו להתגבר על חרישיותו של המנוע הצנוע ששמר על זכות השתיקה הרועמת לאורך כל הדרך. (ולא שלא ניסינו להוציא אותו משלוותו, אבל הוא בשלו. שקט ולא מרים סל"ד גם כשמתעקשים)
נפח האכסון הגדול בתא המטען (ולא נאלצנו הפעם להשטיח את המושבים האחוריים המודולריים, למרות שאפשר ) של ה-c5 מאפשר לנו להצטייד בחצי בית, בין אם צריך ובין אם לאו.
בשביל הנוחות, YOU KNOW.

שמורת נחל שניר

בפעם האחרונה שהיינו פה, הילדים שלי היו בבית הספר היסודי, ומאז זרמו הרבה מים בחצבני, מה שלא העלה את הטמפרטורה לרמות הסביר, אלא נשארו קפואים, והפער בין החום שבחוץ לקור שבפנים כמעט בלתי נתפס, ואין בסביבה אף מבוגר אחראי שיתפוס פיקוד על האיזון המתבקש.
מסלול ההליכה של הנחל עובר ברובו בתוך המים עם אפשרות לזלוג לזה שעל הגדה, ואורכו כשעה וחצי הליכה נינוחה עד לחזרה לחניון של השמורה.
המים קרים עד קרים מאד, (או שמתרגלים או שמשהו קורה כאן, אבל יש מקטעים נסבלים יותר ויש כאלה שפחות). גם עומק המים משתנה. מגובה דשדוש עד לעומק אדם בוגר.
חלקו של השביל עובר בסבך צמחיה, מה שמוסיף מימד דרמטי לחוויה, ויש אף מקטע המחייב שימוש בידיות אחיזה ממתכת המקובעות לסלע.
צמוד לחניון יש כאן מלתחות ושירותים נוחים ושולחנות לפיקניק בצל העצים.
יצאנו משם בשעת צהרים, החום היכה בעוז, מה שלא הזיז למזג האוויר המשווני בחללה המואר והמרווח של הצרפתייה. שניים מהנוכחים החליטו פה אחד כי נסיעה אל כפר האמנים באניעם עשוי להיות מעניין.

מדרום רמת הגולן אל חמת גדר

כביש 918 שלטעמי הוא אחד היפים והמעניינים בארץ מאפשר לסיטרואן להפגין כאן את חוזקותיה.
נוחות ורכות ברמת גבוהה יותר מכל מתחרה שלה, בסגמנט, ובכלל.
מנוע גמיש שאינו מפגין חולשה בכל סל"ד, ולמרות גובהה ה-c5 יציבה ומעניקה בטחון מלא לנוסעיה.
במרכז המדרחוב באניעם שכנה עד לא מזמן מסעדה שהתהדרה בתואר "מקסיקנית", אבל מישהו כנראה החליט לשנות קונספט, שינה שם ל"זיגל", ושם בתפריט המבורגר במקום בוריטו.
תפאורת המקום נשארה בתחפושת של אווירה דרום אמריקאית. (מי שיגיע יבין)
שניים הזמינו המבורגר סביר שהגיעו עם צ'יפסים פריכים, ואחת העדיפה את "קבב הבית", שדווח עליו שהיה אף הוא בסדר גמור. הבירה שהגיעה קרה הייתה (כמצופה) אף היא בסדר גמור.
לפעמים כדי להיות מרוצים מספיק שהכול יתנהל סביבנו "בסדר גמור".
בכביש 98 המתפתל והנהדר היורד מדרום רמת הגולן אל חמת גדר העברתי את ההגה לזוגתי, שאחרי הנהיגה "בכביש להאנה" (ע"ע) במאווי הוואיי, אין כביש שיכול לה, שתהנה אף היא.
כאן במורד הכביש הזה היא בחרה בשליטה ידנית עדינה ובטוחה, ה-c5 מבחינתו הפגינה נאמנות, ולא ביטאה את מורת רוחה. לקחה כל סיבוב ועיקול חד במתינות וברוגע. לא יללות צמיגים ולא צווחות מנוע. הכול באיזי.
אפרת האורחת השנייה שלי היום, שקיבלה הזדמנות מאוחרת יותר על הכביש המהיר, לא הצליחה למחוק את חיוכי ההתלהבות שלה מגילוי השימוש בבקרת השיוט האדפטיבית המעולה, ומערכת השמירה על נתיב שהחזיקה אותה במרכז הנתיב גם בפניות ארוכות, מבחינתה האישית זה כמו לעבור מתקופת האבן אל עולם המחשוב בבת אחת. קפיצה של כמה דורות קדימה.
גם זו וגם זו דיווחו לי בחדווה על נועם הניהוג, על תחושת הנוחות, על רכות הנסיעה, ועל הביטחון שחוו.

כאילו שלא ידעתי...

בדרך נוף יער שוויץ (כניסה מרכס פוריה ),עצרנו להכין קפה בחורשת גוטמן מול מלוא נוף הכנרת. באמצע הדרך יש חורשה גדולה עם מתקני משחק ושולחנות. רוח נעימה העולה מהכנרת מבדרת ומביאה משבים קלילים.
דרך הנוף הזאת מסתיימת בליבה של שכונה טבריינית, ומשם היציאה אל הכביש היוצא אל המרכז קלה ומהירה.

איך אמרנו?

הסיטרואן הזאת מביאה איתה נוחות ועידון, מנוע חזק, וסטייל שונה. האהבה באה מיד ומתגברת בכל קילומטר, אבל ברגוע.
וזה מה שמאפיין אותה.

סיטרואן C5 Aircross 1.6 ל' טורבו. 180 כ"ס, 25.5 קג"מ.
כ-180,000 ש"ח.

Wisite

בניית אתרים לעסקים
Wisite - Wise Site. Wise Choice.

דילוג לתוכן