מגזין 69
יוני 18, 2020
פצוע בינוני בתאונת דרכים בדרך דוד בן גוריון 258 בגבעתיים
יוני 22, 2020

E המטמון - מרצדס אחת מושלמת דגם E300e

יום טיול, כביש מתפתל, מאפים מתוקים ומרצדס אחת מושלמת

כתב וצילם: ירון הולנדר

השמש זרחה, אתרי הטבע נפתחו למטיילים ואני יצאתי לאסוף את המרצדס הכסופה והאלגנטית דגם E300e שחיכתה בשקט בחניון היבואן.
אוניית מערכה ארוכה, כמעט 5 מטרים מפגוש לפגוש, ורחבה מרוב המשפחתיות על הכביש.
כל כולה אומר יוקרה וסטייל. הוד והדר. זה מתחיל בתא הנוסעים המרווח והאיכותי המציע אווירה יוקרתית עם ריפוד העור הלבן, וממשיך בשילוב עור ועץ בדיפוני הדלתות ובדאש בורד.
מסכים צבעוניים מרובי מידע מול העיניים, ורק מי שכבר נגע בשמיים בדגמים אחרים של היצרן יחוש שחזר הביתה למקום בטוח וידוע.
מי שזה חדש לו, יאלץ להתחיל להתרגל בפד נגיעה הנמצא בין המושבים הקידמיים, ובשניים הקטנטנים הנמצאים על גלגל ההגה מרובה הכפתורים והמתגים.
סוף שבוע אחד, גם אם הוא ארוך וגם למי שכבר מנוסה כאמור, לא יצלח לעבור על כל התפריטים ותתי התפריט, ובחינת כל השפעה על כל החלטה. אבל אלו, כפי שאומר המשפט הידוע, צרות של עשירים
בין תל אביב לחיפה (ובחזרה) ה-300e משייטת בנינוחות.
תחילה בחנתי בעיר את הנסיעה על המנוע החשמלי בלבד שמאפשר נסיעה של כ-50 ק"מ רק על הכוח החשמלי. לא נרשמה אף תלונה של מחסור בכוח זמין, או ברעש מיותר.
על הכביש המהיר קיבעתי את בקרת השיוט על המהירות הרצויה (והחוקית), ברמקולים המצוינים התנגנה מוזיקה על פי בחירה, החיישנים לא נתנו לרכב לסטות מנתיבו, והנסיעה עצמה עברה במהירות ובקלילות.
שום דבר מסעיר לא קרה כאן.

פלא הנדסי

"במצב שכתוב עליו ספורט + ה-300e תפתח מבער, וכך תבין באופן הכי מוחשי מהו מומנט בשרני, ואיך מרגישים את הפיזיקה של אפס למאה בפחות מ-6 שניות""

יחידת ההנעה של ה-300e כוללת מנוע טורבו-בנזין אליו מצטרף מנוע חשמלי היברידי ושניהם משודכים לתיבת הילוכים 9G-Tronic בעלת תשעה יחסי העברה.
ל-300e מספר מצבי נהיגה. בחירה במצב שכתוב עליו ספורט + יגרום ברגע בו רגלך תלחץ בכובד על דוושת הגז, לגב שלך להדבק אל גב המושב. ה-300e תפתח מבער, וכך תבין באופן הכי מוחשי מהו מומנט בשרני, ואיך מרגישים את הפיזיקה של אפס למאה בפחות מ-6 שניות (או ממאה לאין סוף בפחות מזה).
בצידי הרכב תבחין באופן מטושטש בעצמים שזזים מהר מידי, בעוד הכביש עצמו הפך לקו שחור ארוך והמכוניות שעליו עומדות באופן מוזר מאחר ואתה הוא זה שנוסע.
הפיתוי למעשים מגונים עומד בכל רגע נתון למבחן, ומהי גבורה אם לא לעמוד אל מול הפיתוי ולכבוש את היצר?
מערכות הבטיחות כאן הן מהמשובחות שדגמתי אי פעם. חדות ורגישות, ומהירות תגובה.
ה-300e מרובת חיישנים, מצלמות והתראות לכל סיטואציה שתאפשר לנהג שקט נפשי לנהיגה בטוחה, שקטה ורגועה.
אני לא מכיר הרבה מכוניות (ואני בהחלט נמנה על אלו שמכירים), בהן אתה מתחיל נסיעה עם טווח מסויים שמופיע על הצג, נוסע שעה-שעתיים, (בנהיגה חסכונית ונורמטיבית), ובסוף הנסיעה אתה מגלה כי הטווח לא רק שלא הצטמצם, אלא אפילו גבוה מזה שהופיע כאשר יצאת לדרך.
אכן פלא הנדסי.

על הכביש המתפתל

"ה-300e נותנת בדיוק את התחושה המדהימה הזאת של רכב כבד מצד אחד, אבל דבוק לקו האספלט עם סופר גלו, ורק מפציר בנהג לתת את הכי טוב שלו, מצד שני"

יש כבישים שנוצרו כאילו למכוניות מסויימות.
אתה יכול להיות הנהג הכי רגוע ביומיום שלך, אבל מרגע שיזדמן לך כביש מפותל, מסובב, שיש בו עליות וירידות חדות, וברשותך מכונית שיכולה להתמודד איתו בשמחה, או אז הרציונל יוצא לחל"ת, וזמן הריגושים מגיע.
ה-300e נותנת בדיוק את התחושה המדהימה הזאת של רכב כבד מצד אחד, אבל דבוק לקו האספלט עם סופר גלו, ורק מפציר בנהג לתת את הכי טוב שלו, מצד שני, אתה לוחץ, וה-300e צוחקת. זה הכי טוב שלך? תמשיך מותק. אתה שומע את הדוושה לוחשת לך.
תמשיך.
ברגעים שכאלה תשתדל שלא יהיו איתך משביתי שמחות שירעמו בקולי קולות:
"איך אתה נוהג? החלטת להרוג אותנו?"
הניסיון אומר שעד היום זה עוד לא קרה, אז מדוע דווקא היום?
השניות היקרות מפז הן שעושות נסיעה ארוכה ומשמימה ללא ריגושים, למשהו אחר, ואת החיוך יהיה קשה למחוק גם אחרי שהנסיעה הסתיימה.
לך תסביר למה כולך זוהר.
עליות וסיבובים, זה למה.
וכביש 899 הוא בדיוק כביש כזה.
תחילתו בפניה מכביש 90 המגיע בצפון עד מטולה, וקצהו אי שם במערב בחיבור עם כביש 4, כביש שכולו נועד לריגושים מוטוריים.

לסיכום...

יום טיול עם שתי אורחות שמתנדבות להיות אלו שיתנו את המשוב של הנוסעים, (כאילו אני נזקק לעוד מישהו שיאמר כמה טוב ונפלא, הא?) עובר בנעימים. בדרכנו בחזרה אל המרכז הן מנצלות את הנוחות שה-300e מספקת, את השקט של המנוע החרישי, את קרירותו של המזגן ואת זה שנוהג ביד איתנה ובוטחת.
מפי השמועה שמעתי על מקום הנקרא "וניל שוקולד לילוש",ונמצא בביר אל מכסור.
לא נזקקתי למאמץ רב לאתר את המקום שמוכר עוגות ומאפים והוא בכלל פיצריה בשם מילאנו.
ביר אל מכסור הוא כפר שתושביו בדואיים, וכמיטב המסורת שמחנו להכיר אנשים חייכניים ומכניסי אורחים.
המתיקות שקיבלנו לקינוח הטיבה לתאר את כול מה שעברנו עד כה עם ה-300e המפוארת.
מתיקות וכיף. הרבה סטייל והמון הנאה.
חבילה מושלמת.

מבחן הדרך

מרצדס E300e
מנוע 2 ל' טורבו-בנזין ומנוע חשמלי היברידי: הספק עד 320 כ"ס (משולב) מומנט מירבי 35 קג"מ. 5.7 שניות תאוצה ל-100 קמ"ש
צריכת דלק (במבחן) 1:12.5 ק"מ\ל'
החל מ-465,000 ₪, ועד 490,000 ₪ ל-AMG Edition

Wisite

בניית אתרים לעסקים
Wisite - Wise Site. Wise Choice.

דילוג לתוכן