26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
ערום לפניכם – מגזין 7
02/29/2016
נוגעת בחלום – מגזין 8
02/29/2016

הרכב הביג בנד של תיכון תלמה ילין

ההרכב המוסיקלי – הביג בנד הייצוגי של תיכון תלמה ילין בהנחיית המנצח אלי בנאקוט, השתתפו בסבב הופעות בארצות הברית במסגרת פסטיבל הג'אז הבינלאומי  הJEN

מדור זרקאור

רקע
הרכב הביג בנד הייצוגי של התיכון הארצי לאומניות ע"ש תלמה ילין, חזר מסבב הופעות בארצות הברית וייצג בכבוד את התיכון, העיר והמדינה בפסטיבל הג'אז הבינלאומי והנחשב, הJEN.  הביג בנד הוא הרכב ג'אז גדול המורכב בדרך כלל מ18 עד 22 נגנים, והוא כולל חצוצרות, סקספונים, טרומבונים, כלי הקשה, גיטרה פסנתר ובס, ולעיתים קרובות אף זמר/ת. ההרכב שנשלח מטעם מגמת הג'אז של תיכון תלמה ילין מונה כ19 נגנים, ביג בנד 2שכולם תלמידי התיכון ובטווח הגילאים שבין 16 ל18. ההרכב עובד קשה לאורך כל השנה, ומנגן רפרטואר רחב של מוזיקת ג'אז, מסווינג ועד למוזיקה יותר מודרנית ומורכבת בסגנונות השונים כגון פאנק, בוסה-נובה ועוד. את ההרכב מנחה ומנצח המוזיקאי הישראלי ובוגר ברקלי אלי בנאקוט.

היסטוריה של הופעות

לתזמורת הביג בנד של תלמה ילין זו אינה הנסיעה הראשונה לארצות הברית, וכי יש להרכב הסטוריה ארוכה ומרשימה של הופעות נחשבות ומרשימות בכל רחבי אמריקה, וכי נגנים ישראלים רבים שהיום עושים חיל בחו"ל עברו דרך הרכב זה, כמו אבישי כהן, אלי דג'יברי, יונתן וולצ'וק, גלעד הקסלמן ועד רבים אחרים.

ממריאים ומופיעים

הביג בנד המריא לארצות הברית בשבוע שעבר והחל את שבוע ההופעות שלו בסינסנטי, אוהיו. הקהילה היהודית בסינסנטי קיבלה ואירחה באופן מופתי את ההרכב, ובערב התקיימה ההופעה הראשונה של הביג בנד בטור הנוכחי. ההופעה היתה מוצלחת, ובנוסף הביג בנד ניגן עיבוד של המתופף, ניצן בירנבאום, אשר הוא עצמו קם ממערכת התופים וליווה את הביג בנד  בשירה.
לאחר ההופעה, המשיך הביג בנד מסינסנטי ללואיסוויול, קנטאקי, שם התקיים פסטיבל הJEN. בכנס הופיעו כמדי שנה מיטב האמנים וההרכבים, כגון  Aaron Goldberg
Randy Brecker , Terell Stafford  , Victor Wooten , John Patitucci , John Clayton , ורבים אחרים. הפסטיבל עצמו התחלק לשניים, כאשר לאורך היום התקיימו הופעות והרצאות רבות במקביל, ואילו משעה שמונה בערב הפסטיבל כולו התכנס באולם המרכזי אשר הכיל מאות אנשים, ושם הופיעו האמנים הגדולים וההופעות החשובות והטובות ביותר.

על הבמה המרכזית

הביג בנד של תיכון תלמה ילין, זכה לנגן בבמה המרכזית, והוא הרכב הנוער הראשון שעושה זאת במסגרת הJEN. בנוסף, מנהלי הפסטיבל נוטים ביג בנד 4לנסות ולטפח את סביבת הכנס והמוזיקאים הצעירים שבאזור, ועל כן הם שולחים הרכבים מצטיינים לתיכונים ומוסדות באזור העיר בה מתקיים הפסטיבל בשביל לחשוף את הקהל הרחב למוזיקת הג'אז. הביג בנד של תלמה ילין זכה לייצג את הJEN  ונשלח מטעם הכנס להופיע בפני תיכון מלואיסוויל. ההופעות כולן הוגדרו כהצלחה, ובהופעה המרכזית בנד האולם היה מלא מפה לפה והקהל עמד על רגליו ,מחה כפיים ודרש שהביג בנד ימשיך לנגן. ההרכב זכה לשבחים רבים מקהל המאזינים וייצג את המדינה בכבוד רב.

ניו יורק בירת הג'אז

לאחר ההופעות המוצלחות במסגרת הפסטיבל, הביג בנד המשיך בדרכו לבירת הג'אז, ניו יורק, שם הוא התארח וניגן בשניים מהמוסדות החשובים ביותר ללימוד ויצירת הג'אז. ביום הראשון של ההרכב בניו-יורק הוא הגיע לLincoln Center, אותו מנהל החצוצרן המפורסם wynton marsalis. הביג בנד השתתף בכיתת אמן וניגן עם הביג בנד הצעיר של המרכז עצמו. יממה לאחר מכן, ההרכב הגיע גם ל New School university הידוע כאחד האוניברסטאות המתקדמות והטובות ביותר ללימוד ג'אז בעולם. הביג בנד התארח והתרשם מהמקום, ובהמשך ניגן בפני אחד המורים באוניברסיטה שערך בפניהם כיתת אמן ונתן להם טיפים מנסיונו לנגינתם.

הופעה בתיאטרון גבעתיים

כעת, הביג בנד חזר לארץ לאחר הסבב המוצלח, והוא ממשיך לעבוד קשה לקראת ההופעה הקרובה שלו בראשון לפברואר בתיאטרון גבעתיים במסגרת פסטיבל האומנויות השנתי של תיכון תלמה ילין. ההופעה פתוחה בפני הקהל הרחב, וכל החפץ רשאי לקנות כרטיסים ולהאזין להרכב הייחודי, בערב שכולו מוזיקה ואומנות.ביג בנד

 

 

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן