18/04/2024
18/04/2024
יום חמישי, 18 באפריל 2024
יומן מסע – מגזין 5
02/29/2016
בין גבעתיים, באר שבע לטוסקנה – מגזין 6
02/29/2016

צעירים חסרי מנוח – מגזין 5

צעירים חסרי מנוח

לרגל חודש הגימלאי שצוין לאחרונה ברחבי העיר נשלחה הכתבת הצעירה והנמרצת של גבעתיים פלוס למשימה מיוחדת – מפגש עם פורום חברי הפרלמנט של גבעתיים,
בתום הצצה נדירה לקרביים של החבורה העליזה, היא יצאה בהצהרה מפתיעה, "אני מצטרפת אליכם בעוד חמש עשרה שנים"

מאת: חביבה רוטשילד

הם מגיעים למפגש השבועי שנים ארוכות, מידי שבוע. נמרצים, חדורי מוטיבציית דיבור, רעננים יותר מתמיד. גשם זלעפות, שמש יוקדת, או סתם סופת חול, לא ירתיעו אותם. הם יגיעו בכל מצב, אל דאגה. אליעזר היוזם הוותיק, מסיקה הקבלן הנודע, אייזיק הליצן, מוסא ,יצחק ועוד רבים וטובים אחרים. הבוגר שבחבורה חגג תשעים שנים ואילו הינוקא, רק בן שבעים ונראה מצויין. ככה זה כשאתה לא מתעצל להזיז את עצמך מהבית. בהחלט מתכון לחיים ארוכים ובריאים. הגיל לא משחק אצלם שום תפקיד, מעבר ל"כרטיס הכניסה" הנדרש למועדון הנחשק. צלילות דעת, ראש טוב, הומור בריא ואתה שם. פורום מיוחד, צעיר ומלא הומור. לא כל אחד יכול להתקבל אליו. אנשים מיוחדים, פתוחים ואופטימיים/ אגב, לנשים אין כניסה, לדבריהם. הם נפגשים כדי לנוח ולשוחח על נושאים השמורים לגברים בלבד.

 

כותרת פנימית לוקל פטריוטיות

הם משוחחים על הכל. בעיקר על פוליטיקה, כאן לא חסר ברוך השם, כדורגל, קצת על העירייה’ שהם מעריכים את פועלה בכל הקשור לגיל השלישי. הרצאות, מופעים ופעילויות איכותיות. זה מחמם את ליבם. ועל מה לא בעצם. אפילו על נשים, למרות שלדבריהם הם מתמקדים יותר בדיבורים, פחות במעשים. בגיל שלהם, לא כל אחד יכול כבר, זו המציאות. הזיכרון שלהם צרוף, הם אוהבים את גבעתיים. לא סתם נשארו בעיר השקטה שהפכה זה מכבר למעצמת פאבים עולמית. הם החלו להיפגש בבית קפה שכונתי ברחוב ויצמן, לפני שנים רבות, עד שסילקו אותם משם. המקום מיועד לחובבי הלוטו ולא לאנשים הבאים רק לשתות קפה, כך הובהר להם. אז הם מצאו מקום אחר שמסביר להם פנים, בקומה השלישית בקניון גבעתיים, בקפה ארומה. נוח להגעה והשאר כבר היסטוריה. הם לא מתרפקים על העבר, אבל זוכרים אותו היטב.

כותרת פנימית נוסטלגיה

הם לא מתבישים להעביר בקורת. פעם, היו בגבעתיים שלל בתי קולנוע, אורלי, נגה, סטודיו, שביט, הגר. יצחק וחיה נפגשו ל"דייט" ראשון באחד מבתי הקולנוע הללו, לא כמו היום עם הפייסבוק וכאלה. היום בתי הקולנוע הללו אינם כבר, במקומם צצו אולמות חדשים בקניון גבעתיים. כל אחד מאולמות הקולנוע בו קרוי על שם בית קולנוע מיתולוגי מן העבר. תודו שלא ידעתם זאת. בקולנוע אורלי לדוגמא, עבד "זקן אחד" אשר מכר את הכרטיסים, הסריט את הסרט ואף ניקה את האולם בתום ההקרנה. "מולטיטסקינג" כזה, אשר חסך איוש משרות נוספות. היום זה לא קורה.

מסיקה הקבלן הידוע, בנה את מחצית בנייני המגורים של גבעתיים. חברי הפרלמנט אומרים שאף מחצית מילדי העיר הם שלו, רק שהוא לא יודע זאת. מסיקה סיפר, שאת הצריף של בן גוריון הוא בנה במשך חודש וחצי. כאשר פולה בן גוריון הגיעה לסיור בצריף החדש, היא ביקשה ממנו להרחיב את פינת הקריאה, שהייתה כנראה צרה מלהכיל את הספרים הרבים שלה ושל בעלה. "אי אפשר", אמר לה מסיקה ואילו פולה ענתה לו  "מי אתה שתגיד לי , אי אפשר?" פולה אמרה ומסיקה ביצע. זה היה כנראה כן אפשרי .

 

כותרת פנימית געגועים לגבעתיים של פעם

אנשי הפרלמנט, ממקום מושבם וראייתם ההיסטורית, נזכרים בראש העיר יצחק ירון זכרונו לברכה, שנפטר לאחרונה וזכור לטובה, כאיש חינוך אשר תרם רבות למיצובה של העיר כמובילה בתחום החינוכי. סגנו, מר שכטר הקים לימים את מודיעין. מגרש הכדורגל אשר מוקם ב"מכתש", פינה את מקומו לבניינים אימתניים. תמו ימי ההליכה למשחקים וחסרונו של המקום אשר קיבץ אוהדים שרופים ואנשי ספורט, מורגש.

ניכר כי המפגש ביניהם חשוב מאד. הם לא "מערבבים" שמחה בשמחה. חייהם הפרטיים מתנהלים לחוד. חתונות, נכדים ושאר שמחות הן אישיות ולא חלק מההסכם הקבוצתי של חברי הפרלמנט. במהלך השנים נפרד הפרלמנט מלא מעט אנשים. הם הגיעו ללוותם בדרכם האחרונה ולהיפרד מאותן דמויות, אשר היו חלק משמעותי מחייהם, גם אם נפגשו לעיתים רחוקות ולא תמיד קבועות.

חברי הפרלמנט ימשיכו להיפגש ולשוחח. תמיד יהיה להם על מה לדבר. הם יתמידו באהבתם לעיר הגבעות, זו שגדלה, התרחבה , השתנתה עם השנים. קצת גמישות לגבי פרוייקטי התמ"א, זירוז תהליכי הבנייה בעיר, לא יזיקו לדבריהם, הם מאמינים שהחינוך בגבעתיים הוא מן הטובים בארץ. הם מפרגנים ומודעים, צעירים בנפשם ולא מתלוננים.

===========================================================

 

חודש הגימלאי בגבעתיים

 

ביוזמה משותפת  לראש העירייה רן קוניק ומחזיק תיק הגימלאים בני רייך ערכה, גבעתיים השנה חודש גדוש פעילויות ואירועים, שכולם לכבודם ולרווחתם של ותיקי העיר. אירועי חודש הגימלאי מהווים תוספת לפעילות הענפה אשר נערכת בעיר מדי יום לרווחת הגימלאים והגימלאיות ומקיפה את כל תחומי החיים והפנאי. ציבור הוותיקים נהנה מהופעת הזמר אבי טולדנו, מופע מוסיקלי של דורון מזר, המופע "ניחוח ספרדי" של גלית גיאת ואילן לייבוביץ, הרצאות פתוחות בתחומים מגוונים כמו הסטוריה, מוסיקה ופילוסופיה, יום עיון חוויתי בנושא, ספורט, בריאות ותזונה, כנס מקהלות בין דורי ועוד.

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן