26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
אלי גורנשטיין פרפורמר ללא הפסקה – מגזין 11
05/07/2016
ממציא גאון וילד בנשמה – מגזין 11
05/10/2016

מתופף השוקולדה – מגזין 11

מתופף השוקולדה

השוקולטייר רונן אפללו מאמיליה גבעתיים זכה בתחרות בינלאומית במדלית ברונזה

מאת: טלי בשוראי יצקוביץ

מתברר שישראל על המפה ולא רק בגלל אירועי החדשות אלא דווקא בגלל שאנחנו כאלו מתוקים כמעט כמו שוויץ. השוקולטייר רונן אפללו הביא לישראל הרבה כבוד ותהילה כאשר זכה במדליית ברונזה בתחרות העולמית לפרסי השוקולד שנערכה באיטליה לפני כחודש. התחרות היא אחת מהחשובות והשתתפו בה קונדיטורים ושוקולטיירים מכל העולם. רונן זכה בזכות פרלין הטחינה גולמית, לימון ומלח גס שהביא לתחרות וחשף בפני השופטים את טעמי המזרח התיכון בקטע קצת אחר.aflalo

מוסיקה או שוקולד

"נולדתי וגדלתי ביבנה. אני נשוי ואבא לאלמה בת שנה ו10 חודשים. בעברי הייתי מוסיקאי (מתופף) וליויתי אמנים רבים בעיקר בסצינת ההיפ הופ והמוסיקה השחורה אבל לא רק בינהם "פישי הגדול" "רועי אדרי" "אריאל זילבר"  "המופע של יהודה קיסר" "אביהו מדינה". אל השוקולד הגעתי מתוך סקרנות. תמיד רציתי לדעת איך מכינים שוקולד ולא היה לי שום ידע או מקור לשאוב ממנו מידע. זה לא היה כמו היום שכמעט הכל נגיש באינטרנט ואתה חשוף. למעשה מעט השוקולטיירים שהיו פה שמרו את זה בסוד כאילו היה מדובר בסוד גרעין. אבל אני טיפוס עקשן. וכשאני רוצה משהו אני משיג אותו, ונרשמתי לקורס שוקולד בארץ. קיבלתי בסיס מסויים. שלא השביע את תיאבוני היו לי עדיין מלא סימני שאלה".

מפריז לגבעתיים

"ומשם הייתה הדרך קצרה להשתלמויות בחברות השוקולד המובילות בעולם וולרונה הצרפתית, שאגב היום אני חבר במועדון השפים היוקרתי מטעמם. ונשאר מעודכן בכל החדשות הרלוונטיות מעולם השוקולד.  עוד השתלמויות בפריז אצל בכירי השוקולטיירים בעולם. פיליפ ברטאנד (מנהל האקדמיה לשוקולד של קליבו) ועוד"

אמיליה בת 7

"כשהייתי מספיק בטוח בעצמי פתחתי את אמיליה שוקולד לפני 7 שנים ברח כורזין בגבעתיים, שעדיין קיים ובועט כסטודיו לייצור וללימודי שוקולד. כדי לתת מענה לכאלה כמוני. שממש רצו לדעת ולא היה מי שיתן תשובות. אז התחלתי להעביר סדנאות שוקולד. להעלות סרטונים ליוטיוב וככה לאט לאט זה התגלגל . במהלך הזמן המקום בכורזין התפתח ונהיה למעשה האקדמיה הישראלית לשוקולד אליה מגיעים אנשי מקצוע מאילת ועד קרית שמונה כדי ללמוד את מקצוע השוקולטייר ולקבל תעודה. לאחר שהטבענו את חותמנו כבית הספר המוביל בארץ ללימודי השוקולד התחלנו להביא שפים מפורסמים מצרפת כדי להעביר השתלמויות לאנשי מקצוע כך שמבחינתי אין גבול".

הגשמת חלום

"לפני 8 חודשים החלטתי לצאת לאוויר העולם ולהנגיש את המוצרים שלי לתושבי גבעתיים. אמיליה שוקולטרי בויצמן 13 היא בעצם החנות שתמיד חלמתי שתהיה לי. בסגנון צרפתי. עם מוסיקה צרפתית מעולה שמתנגנת במקום. וחושפת שוקולד באיכויות הכי גבוהות שיש בארץ לצד קינוחים מוקפדים פטיסרי צרפתי אמיתי. בחנות עצמה ניתן להשיג מגוון גדול של סוגי שוקולד. החל מפרלינים שאני אישית מתייחס אליהם כיצירות אמנות לכל דבר. עם תשומת לב אישית ומוקפדת לכל פרלין ופרלין . לצד מגוון של טבלאות שוקולד מעניינות מזנים שונים של פולי קקאו ושילובי טעמים מעניינים. וגם מענה לאוכלוסיות מיוחדות כמו שוקולד ללא סוכר או שוקולד לטבעונים או ללא גלוטן וכו'. לצד המגוון הגדול של שוקולד הבוטיק אני גם מייצר לפי קפריזות ממתקים ממש כמו פעם. מרמלדות, מרשמלו, חטיפי קרמל סוכריות, סוכריית תרנגול של פעם, טופי אנגלי ועוד. כולם ללא חומרים משמרים, אך ורק עם פירות טבעיים או אגוזים טריים."

מדלית ברונזה באיטליה

"לפני חודשיים החלטתי לגשת לתחרות בינלאומית באיטליה. התחרות נחשבת לאוסקר של השוקולד. יושבים שם 30 שופטים חמורי סבר, מוקפדים. אנשי קולינריה וטועמי שוקולד ויורדים לפרטי פרטים לכל ניואנס בפרלינים ובשוקולד. ולשמחתי זכיתי במקום השלישי, על פרלין טחינה גולמית עם לימון ומלח גס. נורא התרגשתי. זה פתאום קורה. הכרה בינלאומית. פניות מכל מיני מכורים לשוקולד מהעולם על הטעם המעניין של השוקולד. לצד קמפיין אינטרנט עם המותג יולו של תנובה. אני עדיין מרגיש שיש לי עוד המון מה להציע. באוקטובר אני נוסע ללונדון כדי להתמודד בגמר העולמי עם הפרלין המנצח ומקווה לטוב".

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן