חשד להתעללות במעון יום לפעוטות שמפעילה עיריית רמת גן
פברואר 18, 2020
האם בבחירות סבב ג’ תהיה הכרעה? פאנל בחירות עם הפוליטיקאים מכל המחנות
פברואר 18, 2020

מבחן דרכים לסינית החשמלית

MG ZS EV

כתב וצילם: ירון הולנדר

שנת 2020 מביאה בשורה גדולה. העולם עובר לרכבים מונעי חשמל.
לאור המודעות לזיהום האוויר, וההתחממות הגלובלית, זה כבר לא אופנתי לשחות נגד הזרם ולהמשיך את העולם הישן.
הרגולטורים המשפיעים קבעו, עד כאן.
עולם הרכב החשמלי עמד לבצע השנה את קפיצת הבאנג'י הגדולה שלו, ולחגוג באופן גורף עם כל מותג כמעט, את המעבר המתבקש סוף סוף, ממנועי בעירה פנימית המסתמכים על תוצרי נפט, לאלו המונעים חשמלית על ידי סוללות שעוצמתן והספקן עולה מדגם לדגם, אך בואה של הקורונה עצר הן את התעשייה והן את אולמות התצוגה, והמשבר הכלכלי המתלווה יתרום ללא ספק את האפקט שלו שיגרום לפחות אנשים להעז ולרכוש רכב חדש, ואם יעשו כן עשויה להיות לקורונה והשלכותיה השפעות מרחיקות לכת, בשיקולים החדשים שיובאו כעת בחשבון.
אנו עדים לעולם נקי וצלול יותר. עולם בו השקט מאפשר לנו להאזין לסביבה ולעצמנו, ובשקט בשקט ביננו לבין עצמנו להודות שהתאהבנו.
אין ספק כי הגורם הכלכלי, מה מקבלים ועבור מה יהווה את אחד השיקולים היותר משמעותיים בבחירת הרכב הבא שנרכוש.
לפיכך התכנסנו כאן, במועצת העם עם זו שמובילה את המהפך החשמלי כי היא גם אופנתית (יעני אוחזת בטרנד ה SUV), גם עממית (ז"א בהישג יד), גם בטיחותית וגם עוצמתית.
כשכל זה בא בחתיכה אחת זה מחייב בדיקה מעמיקה.
ובשביל זה אני פה.
לפני 127 החלה המהפכה המוטורית כשמכוניות החליפו את הכרכרות והסוסים.
כיום מתרחשת המהפכה הבאה כשענף הרכב עובר למנועים מונעי חשמל.
קונצרן סאיק הסיני הוא יצרן מכוניות הגדול בסין המייצר מעל 7 מיליון רכבים בשנה, שזה כרבע מכלל יצור הרכבים בסין.
מספרי המכירות הנאים טרם פרוץ המגיפה הוכיחו כי יש קהל צמא ל"דבר הבא".
והנה, אחרי חודש וחצי של התייבשות בבית ממבחני דרכים, הדבר הבא, היום אצלי,
לבחינה והתרשמות.
בעקבות הרגולציה המחמירה באירופה יצרני הרכב נאלצים לעבור לרכבים מונעי חשמל או היברידיים כדי להפחית משמעותית את זיהום האוויר.
למרות הבטחות היבואן כי אפשר למתוח את הטווחים מעבר לערך הרשמי של 263 ק"מ מטעינה לטעינה (ולהסתמך על טעינה עצמית עליה נרחיב את הדיבור בהמשך), אני משער כי ימיו של בעל רכב חשמלי מחייבת תכנון מדויק כדי לדעת היכן יהיו עצירות הטעינה שלו, ומה החלופות בסביבה.
טווח של 260 ק"מ אמור להספיק לכל קצה של המדינה, אם יוצאים מאזור המרכז, נזקקים להטענה אחת נוספת לכל היותר, אבל כדי לא ללכת על הקצה ראוי להסתייע באפליקציה של ספק החשמל (במקרה דנן חברת ג'ינרג'י) שתעזור לנווט את הדרך לפי עמדות הטעינה הזמינות והמתאימות. (יש מספר תקנים והספקים שלומדים להבדיל בניהן).
אחת המטרות המשניות של בחינת הרכב היא לראות כיצד מתמודדים עם המגבלה, וכיצד חיים איתה, שכן טעינה גוזלת יותר זמן מתדלוק.
במבחן התוצאה מסתבר כי לא הכול זורם במאת האחוזים, או שזה רק עניין של תרגול וניסיון.
בעמדת טעינה מהירה אליה הגעתי בוואטים האחרונים עומדת מכונית אחת בטעינה.
למרות שלעמדה יש שלושה מטענים בתקן שונה, מסתבר כי אין אפשרות לטעינה במקביל.
נדרשו לי כמה דקות להבין איך השיטה עובדת, ואכן משהתמלאה הסוללה של הרכב שעמד בעמדה החלה הטעינה של ה-MG "שלי".
כפי שאנחנו מתרגלים להגבלות השונות שכפה עלינו הווירוס כך נתרגל לשגרת טעינה של רכב חשמלי.
אין ספק כי ככל שיתרבו העמדות וזמינותן, כך יהיה קל ומהיר יותר.
החיים עם רכב חשמלי ילמדו את הרוכש להיות סבלן וסתגלתן.
אין אופציה אחרת.
נסיעה הלוך וחזור מאזור המרכז לקריות ובחזרה (עם כניסה לזיכרון יעקב בהלוך ובחזור) חייבה אותי לטעינה בדרך, למרות שיצאתי לדרך עם סוללה טעונה במלואה, בדרך הלוך נהגתי במצב נורמל ובחזור במצב חסכוני. (על מצב הספורט הבזבזני ויתרתי מטעמים מובנים). עם הEV - הרבה יותר הגיוני לקבע את המהירות עם בקרת השיוט האדפטיבית והאפקטיבית(שיש לה שני מצבים ליעילות מוגברת), במהירות החוקית שכאן היא גם חסכונית, להשתדל לא לזגזג יותר מידי בין הנתיבים (יש זמזם התראה מעצבן אבל חיוני), ליהנות ממוזיקה של כל מקור שנבחר ולשחרר.. ברוגע.
המכונית הזאת מכניסה את הנהג למוד אחר. של שקט ונינוחות.
סתגלנות, כבר אמרתי.
יתרונו המוחלט של מנוע חשמלי על מנועי בעירה פנימית (בנזין וסולר) הוא בעצם זמינות שיא המומנט של המנוע בכל שלב, בעוד שאצלם מדובר בעקומה תלוית סיבובי מנוע בדקה.
אי לכך, האיוי (EV) שמנועו מפיק הספק של 36 קג"מ על 143 כ"ס מאיץ הרבה יותר טוב מאחיו שותה הנפט.
כמובן שלחיצה חזקה משפיעה מידית על טווח הסוללה, ואם רוצים להגיע רחוק צריך להתאפק.
יתרון נוסף של המכוניות החשמליות הן ביכולתן להטעין עצמן בזמן בלימה. (מה שנקרא בשפה המקצועית טעינה רגנרטיבית).
כמו כן הורדת הרגל מדוושת הגז תגרום לרכב להאט עד עצירה ללא בלמים. ממש כפי שמרגישים בניהוג עגלת גולף. להבדיל.
לובינסקי מעניקים עמדת טעינה 22 קו"ש לכל רוכש.
רמת הקרינה מהסוללה אפסית.
אחריות 5 שנים או 150 אלף ק"מ.
לסוללה 8 שנים ו 150 אלף ק"מ,
למי שעוד היה ספק כבר אפשר לקבוע בוודאות שתי אמיתות.
האחת, המהפכה החשמלית כבר כאן, והיא לא רק שלא תעלם אלא תלך ותתעצם וככל שהטכנולוגיות ישפרו את ניצול הסוללה ככה יתרחבו הדגמים המוצעים לקהל.
והשנייה, שלמהפכה הזאת יש עיניים, מלוכסנות, והיא מגיעה מסין שתהפוך לשחקן מפתח בזירות הסחר העולמיות.

MG ZS EV

143 כ"ס, 36 קג"מ
141,000 ₪

Wisite

בניית אתרים לעסקים
Wisite - Wise Site. Wise Choice.

דילוג לתוכן