כפי שאנחנו מתרגלים להגבלות השונות שכפה עלינו הווירוס כך נתרגל לשגרת טעינה של רכב חשמלי.
אין ספק כי ככל שיתרבו העמדות וזמינותן, כך יהיה קל ומהיר יותר.
החיים עם רכב חשמלי ילמדו את הרוכש להיות סבלן וסתגלתן.
אין אופציה אחרת.
נסיעה הלוך וחזור מאזור המרכז לקריות ובחזרה (עם כניסה לזיכרון יעקב בהלוך ובחזור) חייבה אותי לטעינה בדרך, למרות שיצאתי לדרך עם סוללה טעונה במלואה, בדרך הלוך נהגתי במצב נורמל ובחזור במצב חסכוני. (על מצב הספורט הבזבזני ויתרתי מטעמים מובנים).
עם הEV - הרבה יותר הגיוני לקבע את המהירות עם בקרת השיוט האדפטיבית והאפקטיבית(שיש לה שני מצבים ליעילות מוגברת), במהירות החוקית שכאן היא גם חסכונית, להשתדל לא לזגזג יותר מידי בין הנתיבים (יש זמזם התראה מעצבן אבל חיוני), ליהנות ממוזיקה של כל מקור שנבחר ולשחרר.. ברוגע.
המכונית הזאת מכניסה את הנהג למוד אחר. של שקט ונינוחות.
סתגלנות, כבר אמרתי.
יתרונו המוחלט של מנוע חשמלי על מנועי בעירה פנימית (בנזין וסולר) הוא בעצם זמינות שיא המומנט של המנוע בכל שלב, בעוד שאצלם מדובר בעקומה תלוית סיבובי מנוע בדקה.
אי לכך, האיוי (EV) שמנועו מפיק הספק של 36 קג"מ על 143 כ"ס מאיץ הרבה יותר טוב מאחיו שותה הנפט.
כמובן שלחיצה חזקה משפיעה מידית על טווח הסוללה, ואם רוצים להגיע רחוק צריך להתאפק.
יתרון נוסף של המכוניות החשמליות הן ביכולתן להטעין עצמן בזמן בלימה. (מה שנקרא בשפה המקצועית טעינה רגנרטיבית).
כמו כן הורדת הרגל מדוושת הגז תגרום לרכב להאט עד עצירה ללא בלמים. ממש כפי שמרגישים בניהוג עגלת גולף. להבדיל.
לובינסקי מעניקים עמדת טעינה 22 קו"ש לכל רוכש.
רמת הקרינה מהסוללה אפסית.
אחריות 5 שנים או 150 אלף ק"מ.
לסוללה 8 שנים ו 150 אלף ק"מ,
למי שעוד היה ספק כבר אפשר לקבוע בוודאות שתי אמיתות.
האחת, המהפכה החשמלית כבר כאן, והיא לא רק שלא תעלם אלא תלך ותתעצם וככל שהטכנולוגיות ישפרו את ניצול הסוללה ככה יתרחבו הדגמים המוצעים לקהל.
והשנייה, שלמהפכה הזאת יש עיניים, מלוכסנות, והיא מגיעה מסין שתהפוך לשחקן מפתח בזירות הסחר העולמיות.
MG ZS EV
143 כ"ס, 36 קג"מ
141,000 ₪