בשורה משמחת לחובבי ה-500, פיאט חשפה את ה-500 EV החדשה
מרץ 4, 2020
פיג’ו 208 החדשה זכתה בתואר מכונית השנה 2020
מרץ 6, 2020

ASX - סוס יפני בעקבות פרשים אוסטרלים

המרבדים האדומים בדרום, נחל הבשור השוצף ומיצובישי אחת שועטת

כתב וצילם: ירון הולנדר

עונת החורף אינה עונה המתאימה לדעתי למבחני דרכים. שיערי הלבן (לפחות זה שנשאר) הוא ההוכחה לניסיון חיים מסוים שבו אני לא מחפש מקומות בהם אוכל לאתגר את כלי הרכב הנבחנים במעברי בוץ ובשלוליות עמוקות.
כבר נתקעתי במספיק מקומות שכיום אני יודע פשוט לא להיכנס אליהם, ואם יש ספק, אומר המשפט הידוע, הרי שאין ספק.
כל זאת לא ימנע ממני לקחת את ה-ASX החדשה לסופ"ש כי החזאי הבטיח רגיעה בשישי והתבהרות בשבת.

מיצובישי ASX

בשישי בבוקר חיכה לי נסיך יפני אפור עם ריח של חדש ו- 70 ק"מ על המד.
בדקתי סביב והתרשמתי מאיכות חומרי הגלם, ומהעיצוב הנעים.
ה-ASX עבר לאחרונה מתיחת פנים מקיפה ששינתה אותו מקצה לקצה, ואפשר לומר כי התוצאה טובה גם לעין וכנראה גם בפרטים הטכניים, אותם נצטרך לבחון.
עברתי על האפליקציות המותקנות בצג המולטימדיה שמותקנת בו מערכת הקונקטד (מבוססת אנדרואיד) של מיצובישי שעובדת חלק ומהר, שמחתי לגלות בצד הווייז המתבקש גם את עמוד ענן לניווט בשטח, שיהיה.
אומנם ה-ASX הוא לא כלי הרכב המיועד לרדת משבילי כורכר אל הבוץ והסלעים, אך כבן משפחה של הפאג'רו המיתולוגי, ברור שהמהנדסים היפניים בקיאים בתוצר שלהם, ויודעים לכוון אל קהל המטרה חובב הפנאי, ו'הכאילו' בשטח.
האסקס (כמה פעמים אפשר לומר ASX ועוד פעם ASX??... קיצרתי) גבוה ממתחריו בקטגוריה מה שמאפשר לו לעבור גם חצץ ואבנים, אבל לא חובה.
מספיקה הידיעה שיש כאן אפשרות סבירה.
מצד אחד זו רמת גימור פרמיום מהודרת שמחירה בהתאם, מאידך ברמת המחיר והמיתוג המתחרים נותנים יותר - בקרת שיוט אדפטיבית והגה אקטיבי ששומר על מרכז נתיב הנסיעה, שחסרונם (למי שכבר רגיל) מורגש מאד.

אל האדום אדום הזה

אנחנו לא אלו שזקוקים להכרזה על דרום אדום, מצדנו אפשר לעקוף את הפקקים כבר עכשיו.
אני מארח זוג חברים וותיק וביחד נצא אל הנירים האפורים לחפש לנו סיפורים לנכדים, ורצוי שיהיו גם תמונות ראויות לאנשים שחייהם מונצחים כמעט כל רגע מחייהם ברשתות החברתיות.
צמד אורחי מעולם לא ביקרו במרומי גבעת הגמל או בשמה הרשמי "אנדרטת יעקב גברי נירעם" שנמצאת בפאתי שדרות סמוך לקיבוץ נירעם, וצופה מקרוב על העיר עזה.
היום עם השמים הנקיים אפשר לראות ללא קושי את בתי עזה הנושקים לגדר, ואת כל הפריסה של הצבא מנגד שלא נותנת גם ליום שלו ופסטורלי להטעות.
אנו נוסעים אל הכניסה לקיבוץ בארי.
ליד חנות האופניים "לה מדווש" מתחילה דרך כורכר כבוש המובילה אל מצפור בתרונות בארי.
ביוני 2018 הגבעות הנשקפות מכאן היו שחורות משחור וכל הבקעה נראתה כשדה קרב. היום הטבע שולט ומראה הלכה למעשה כיצד הטבע יודע להשתקם בעצמו.
את הירוק מסמא העיניים מתחילות לנקד כלניות אדומות שיצבעו בקרוב את כל הגבעות במרבדים אדומים ושלל פרחי אביב המקדימים לבקוע.
ביער בארי הסמוך נמצא גם האתר יד אנז"ק.
הוויז שולח אותנו להקיף את קיבוץ בארי, אך כאשר דרך הכורכר יורדת לשבילי בוץ בין השדות אני נזכר בהבטחתי לעצמי שהיום לא נתאמץ לבחון האם האסקס עובר גם בתלמי עפר לחים, ובחרנו לשוב על עקבותינו ולהגיע לאתר בכביש עוקף דרך קיבוץ נחל עוז.
זוהי דרך אספלט שידעה ימים יפים יותר, אבל לא מהווה אתגר לג'יפון המרחף עליה מעדנות ובולם כול מהמורה ברכות שלא מגיעה אל אלו שיושבים בקבינה ונהנים מהשמש החמימה המביטה אליהם בשמיים הכחולים דרך הגג הפנורמי העצום.
אם הפרמיום לבדו היה אומר גג שמש כזה גדול שמכניס אור ושמש אל תוך הרכב, אני כבר בעדו, ושיעלה כמה שיעלה.
על הנאות משלמים !!!
אזור יער בארי טומן בתוכו הפתעות נוספות כמו מכרות גופרית ומפעל גופרית סמוך.

קוביות מוזרות שבנו הבריטים

המשך הדרך בחזרה אל הכניסה לקיבוץ בארי עוברת דרך השדות המעובדים של הקיבוץ. דרך חול כבוש מובילה אותנו עד לשדה גדול בו ניצבים קירות אבן מסתוריים, שנראים במפת ה- google earth כמו קוביות מוזרות המונחות באי סדר מאורגן.
בערב סיפר לי אורי, בן קיבוץ בארי כי אלו הם סוג של ביצורים לאחסון תחמושת ומזון שבנו הבריטים.
המשך השביל עבר בשלולית עמוקת קוליסים כך שסבנו על עקבותינו ויצאנו כלעומת שבאנו.
מי שהאסקס הוא רכבו הפרטי מוזמן לבדוק את העבירות, גם אם היא נראית פשוטה וקלה לצליחה.
המשך הדרך מוביל אל תל גמה ולאחר טיפוס קליל אנו ניצבים על פסגתו של התל הגבוה באופן יחסי מכל הסביבה ומאפשר תצפית רחבה על הנוף לכול מלוא העין.
אנו ממשיכים לכיוון תל שרוחן שהניווט המהיר לוקח אותנו אליו בדרך החוצה את מושב עין הבשור היפהפה.
ממרומי התל הזה נשקף נופו של נחל הבשור.
הגשמים האחרונים השפיעו על הזרימה בחלקי הנחל, שיבש בקיץ, ופה ושם ניקוו שלוליות גדולות וצפרדעים נותנות קולן למרחקים.

מבחן הדרך

חם וסוער בגזרת המאה וחמישים אלף ושקלים, והאפשרויות מרובות, המיצובישי ASX מציב רף גבוה במה שיש בו. מצד שני, מתחריו חזקים במה שיש להם ואין לו.
אותי לימדו תמיד להתרכז בחוזקות, ולכן על דעת הנוסעים והנהגים הוסכם כי הרכב נוח מאד, מרווח מפנק ואיכותי.
המנוע חזק דיו כדי להוביל משפחה בהרכב כזה או אחר עם מטענה גם לימי טיול ארוכים, מבלי שיהיה צפוף מידי או מכאיב למישהו, חלילה.
מכיוון שמדובר ברכב חדש לחלוטין שצריכת הדלק שלו עדיין לא התייצבה נאלץ להסתפק בנתוני היצרן שמצהיר על ליטר דלק לכל 14 ק"מ נסיעה, אם נוריד את הנתון האופטימלי הזה לתנאי אמת אני מעריך שהתוצאה תהיה סביב 1:12 לערך.
וגם זה לא רע בכלל.
לנו היה סבבה לגמרי.
ASX-סוס מנצח.

מיצובישי ASX פרימיום, 2.0 ל'
150 כ"ס 20 קג"מ
148,000 ₪

Wisite

בניית אתרים לעסקים
Wisite - Wise Site. Wise Choice.

דילוג לתוכן