מביאים את חו”ל הביתה! פינת אוכל
יולי 22, 2020
מגזין 70
יולי 25, 2020

כ(י)ף אוף T

פולקסווגן טי- קרוס - רכב פנאי אורבני, מבחן דרכים

כתב וצילם: ירון הולנדר

פולקסווגן, שהייתה פעם אחד המותגים הפופולריים בישראל, שיצרה מכוניות אייקוניות כמו החיפושית, הגולף ועוד, כמעט נעלמה לנו מהנוף ומהעין.
שערורייה גדולה באירופה של בכירי החברה פגעו במוניטין העולמי של היצרנית הבכירה ביבשת, וגם מתחרות מלוכסנות שהכניסו תחרות במוצרים איכותיים (והיה להם ממי ללמוד על איכות), במחיר תחרותי פגמו במותג הגרמני הוותיק ששמר בעיקר על רוח שמרנית וחוסר תעוזה יצירתי שידרבן לקוחות חדשים לרוץ אל אולמות התצוגה.
והנה, מגיע הדגם הזה, רכב הפנאי הקטן של פולקסווגן שנקרא טי-קרוס, אשר העיצוב והצבעוניות (ויש עשר אפשרויות בחירה) שלה עושים את שלהם במבחן המבט הראשוני.
קווים נאים ופרופורציות שיגרמו לכל חובב רכב להתקרב, לבחון, ולומר, ספק לעצמו ספק ליקום, זו פולקסווגן?

"הטי-קרוס היא מסוג המכוניות שאני מכנה בשם "מכונית כפפה". אתה נכנס אליה ומרגיש שהמכונית עוטפת אותך [...] קל מאוד להתחבר אליה. מהר ובקלות"

הטי-קרוס נשען על בסיס הגלגלים של הפולו ובעל גובה נדיב (156 ס"מ).
יש מכוניות שאתה נכנס אליהן בפעם הראשונה בחשש, בלחץ, בתחושה של אי וודאות, ואתה לומד ומכיר את הרכב תוך כדי תנועה.
ויש אחרות. הטי-קרוס היא מסוג המכוניות שאני מכנה בשם "מכונית כפפה".
אתה נכנס אליה ומרגיש שהמכונית עוטפת אותך, ומקבלת אותך כבן משפחה, קל מאוד להתחבר אליה. מהר ובקלות.
כל הכפתורים והמתגים נמצאים במקום נוח ונגיש. לא צריך לחשוב הרבה אלא לפעול אינטואיטיבית.
הושט היד וגע בם. המושבים תומכים ונוחים ויש מקום לכל דבר.
היא זריזה בעיר, משתלבת בקלילות, ומתאימה עצמה לכל סיטואציה בתנועה.
אם צריך להאיץ, הכוח זמין ומיידי, ונוח להתנהל עם הילוכים "רגילים" (מצב D), או במצב "ספורט" (מצב S) התזזיתי, או להסיט את המוט ימינה לצורך העברה ידנית של שבעת ההילוכים.
לטי-קרוס מנוע אלף סמ"ק (כן, מנוע 1.0) מוגדש טורבו המעניק לרכב 115 כוחות סוס עם מומנט נאה של 20 קג"מ.
במבחן המגע אתה למד כי חומריה איכותיים ובנייתה קשיחה ומכובדת.

בחניון אנו פוגשים בסקרנים הבוחנים את הטי-קרוס בהשתאות מופגנת. זאת פולקסווגן? הם שואלים.

פעם, לפני שנות דור, עיתונאי הרכב היו לוקחים את הרכב הנבחן לכבישים עירוניים זרועי בורות ומוזנחי אספלט אך באיכות היצור של הגרמנייה הקטנה היא הייתה עוברת את המבחן בהצטיינות יתרה.
בבוקר צנחו הטמפרטורות, והשמים התקדרו כמבשרים על סופה קרבה, אבל לא אנשים כמונו יוותרו.
אם במרכז אין היום שמש, ניסע לחפש אותה במדבר.
חברי יוסי, מוכן תמיד להצטרף להרפתקה.
מתקפת הקורונה שאך עברה וסחררה את כל העולם הותירה אחריה נהלים להתנהגות אחרת.
באתרי הטבע של רשות הטבע והגנים, למשל, צריכים לתאם זמנים וכמות מבלים באתר.
הזמנתי לנו ביקור בשמורת עין גדי. בחניון אנו פוגשים בסקרנים הבוחנים את הטי-קרוס בהשתאות מופגנת.
זאת פולקסווגן? הם שואלים.
וואלה, ענינו.
וואלה, הסכימו איתנו.
שאלה ומסקנה במילה אחת.

פסק זמן עם יעלים

בתור לשמורת עין גדי עומדים אלו שהזמינו ביקור מתואם באתר, ובשולחנות הגדולים שמסביב יושבים אלו שכבר היו בפנים או אלו שמחליטים לסעוד לפני הכניסה.
28 שקלים למבקר ואנחנו נכנסים פנימה.
בשנים שחלפו מאז שהייתי כאן בפעם הקודמת (כמה שנים טובות) השתנה האתר. שביל הגישה עבר הנגשה לבעלי מוגבלויות ונוח להגיע אל הבריכה והמפל הקטן המקבל את פני הבאים.
שפני סלע ויעלים מרגישים נוח להסתובב בקרבת המבקרים.
המוני מטיילים, משפחות ובודדים פוקדים את הנחל, משתכשכים במים הנעימים ומבלים.

"היא זריזה בעיר, משתלבת בקלילות, ומתאימה עצמה לכל סיטואציה בתנועה. אם צריך להאיץ, הכוח זמין ומיידי [...] במבחן המגע אתה למד כי חומריה איכותיים ובנייתה קשיחה ומכובדת"

אנחנו חוזרים צפונה על כביש 90.
על הכביש הריק הטי-קרוס מפגינה את יכולותיה, את המנוע הצנום אך הגמיש, את מערכות הבטיחות המשובחות שלה, ואת הביטחון שהיא משרה על הנהג ונוסעיו.
אנחנו נוסעים כמחצית השעה וממשיכים מצומת יריחו צפונה על כביש 90 אל מנזר דיר חג'לא.
לאחר עצירה קצרה ממשיכים אל כביש 505 שעולה מכאן אל גב ההר לכיוון מערב.
דעות קדומות וחשש לא מוצדק כנראה מנעו ממני עד היום לנסוע בכביש היפהפה הזה שחותך (וחוסך) את הדרך בחזרה אל מרכז הארץ, והוא מומלץ מאד בדרך הלוך או חזור.
חלקות חקלאיות, מטעים וכרמים, כפרים ועיירות שלוות מציירות את הנוף כאילו היינו ביבשת אחרת.
הכביש הזה מתחבר בקצהו בצומת תפוח לכביש 5 שמוביל לאריאל ומשם הלאה עד תל אביב מסיים לנו סוף שבוע ארוך של עונג.
מאות הק"מ שנסעתי עזרו לי לאפיין את הלקוחות הפוטנציאלים של הטי קרוס. (למען הדיוק גם לאחרים אבל לאלו יותר).
משפחות צעירות חובבות לייף סטייל ונוחות יגלו מכונית שמתוכננת ובנויה בדיוק עבורם.
בונוס שהוא הפתעה – כונן דיסקים שנמצא בתוך תא הכפפות
יתאים להן כמו כפפה. ממש.
איך אפשר שלא להתאהב ?

פולקסווגן טי-קרוס קומפורט פלוס

מבחן הדרך
סופשבוע ארוך של עונג עם פולקסווגן טי-קרוס מחיר: (לדגם הנבחן) 140,000 ש"ח
מנוע 1000 סמ"ק טורבו שלושה צילינדרים המשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית
115 כ"ס, 20 קג"מ
צריכת דלק ממוצעת 1:15 ק"מ\ל'

Wisite

בניית אתרים לעסקים
Wisite - Wise Site. Wise Choice.

דילוג לתוכן