26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
העוגה המפתיעה של אורטל
09/11/2020
אלה ספיר-גונן מאושרת כל יום מחדש
09/11/2020

מלך השטח?

מבחן דרכים לרכב השטח טויוטה לנד קרוזר

כתב וצילם: ירון הולנדר

11 שנה נמצא כאן הטויוטה לנד קרוזר. אין עוררין, מהפופולריים בסגמנט.

בכל בור דיונה, גבעה והר. שם הוא נמצא.

גדול מאסיבי וחזק.

גם בשטח וגם על האספלט, הלנד קרוזר מתהדר ברשימת מערכות חשובות והכרחיות.

בישראל נמכרות לא פחות משבע גרסאות גימור, אחד קצר ועוד שש ארוכות מרכב, כשפערי המחיר ביניהן עומדות על כ-120 אלף שקל.

בחניון היבואן אני נפגש עם גרסת הלימיטד סהרה היקרה בקטגוריה, בצבע שנקרא כחול ברקת ונע בין כחול כהה לשחור (תלוי בתאורה), ומחמיא מאד לרכב הגדול.

"בקרת השיוט האדפטיבי מתפקדת נפלא (אם כי מיקום מוזר לידית שמתפעלת אותה), ואני שם לב כי הרכבים השותפים איתי בנתיבים עושים כבוד לרכב הגדול והגבוה מרובן"

אני לא יודע בוודאות מהו הגורם בחיי שמעדיף לרדת מהאספלט אל הנתיבים הלא סלולים, להריח את הטבע מקרוב ולהגיע לאן שבאמת רוצים, ולכן, כשמציעים לי רכב גדול שיכול, אני מתחיל להתרגש ולהיערך בהתאם.

זאת התרגשות אחרת ושונה מכל רכב שיש בו הדר פאר ופינוק.

יש דברים שקונים אותי בשניות.

כפתורי הפלא האלה של הארבע על ארבע אשר מדליקים אותי בצ'יק, מציתים את דמיוני, ואני כבר יודע ברגע ההתנעה כי אמצא להם שימוש במהלך המבחן הזה.

על הכביש המהיר נוהם מנוע הדיזל בחרישיות

כדי להתמודד עם רכב קשיח שמעמיד סטנדרטים של גבריות ומאצ'ואיזם מתפרץ, יצאתי לתור את ארץ הגולן, שם אנשים נמדדים בקשיחות, עמידה בלחצים, והתמודדויות עם משברים ואתגרים של מעשה טבע ואדם.

חם באוגוסט בישראל ורמת הגולן הסלעית ומרובת החריצים ונתיבי העפר, תהא כר פורה לכל פנטזיה שכבר חשבתי עליה בעבר, וכדאי שאמצא גם כמה מקווי מים שיצננו את ההתלהבות בין לבין.

על הכביש המהיר נוהם מנוע הדיזל בחרישיות. למרות עוצמת המומנט החזק על הכביש המנוע הזה עצל.

לא תוציא ממנו גניחות האצה מטורפות ולא תמרונים של מכונית קלילה.

הלנד קרוזר כבד וזה מורגש אבל קל לניהוג נינוח.

בקרת השיוט האדפטיבי מתפקדת נפלא (אם כי מיקום מוזר לידית שמתפעלת אותה), ואני שם לב כי הרכבים השותפים איתי בנתיבים עושים כבוד לרכב הגדול והגבוה מרובן.

"הלנד קרוזר מטפס בקלילות של עז הרים. כאן בא לידי ביטוי כוחו ועצמתו. נינוחות וקלילות. ללא כל מאמץ"

בדרכי העפר העקלתוניות המתפתלות, נכנסים לפעולה כפתורי הפלא.

אני משלב את המנוע להילוך נמוך, כפתור נוסף משלב את ארבעת הגלגלים וכפתור שלישי בולם בעזרת המנוע ומערכות עזר את הרכב ולי לא נותר דבר מלבד לנווט את ההגה ביד עדינה.

לאט לאט הלנד קרוזר מדלג בנינוחות על כל בור וקימור קרקע מאיים.

אין כאן סבל, רק הנאה.

במורד הדרך ישנו עיקול בו אני משאיר את הלנד קרוזר לנוח, ועל שביל צר הולכים כ-400 מטר אל ברכה מוצלת שמימיה נעימים.

בעליה חזרה אני נוהג שוב אותו דבר, ולמעט מערכת סיוע בירידה אני בוחר בשימוש בהילוך נמוך איטי כדי להימנע מכל מפגע וסלע.

הלנד קרוזר מטפס בקלילות של עז הרים.

כאן בא לידי ביטוי כוחו ועצמתו.

נינוחות וקלילות. ללא כל מאמץ.

עם הלנד קרוזר ניתן להגיע לכל מקום

לא זוכר כמה זמן כבר קיימת בי הכמיהה להגיע אל מקום בשם רוג'ום אל הירי או בשמו העברי גלגל הרפאים, אבל תמיד דחיתי את ההגעה שלי לאתר, בשל ההכרה כי לכך חייבים להתקיים שני תנאים:

להגיע בקיץ ורק עם רכב שטח.

ולא סתם רכב שטח, אלא כזה שיכול להתמודד עם קשיי עבירות ולצאת מזה שלם.

היות והיום שני התנאים מתקיימים החלטתי להיכנס אל לב השטח הפראי.

דרך עפר שפורצת לשטח ללא כל ציון מובילה אותנו בציר לא פשוט לתנועה.

גם כאן אני מפעיל את כל המערכות שמאפשרות תנועה מדודה וזהירה.

תשומת לב לכל אבן כדי להימנע מפגעים ונסיעה איטית מובילה אותנו בסופו של דבר לאתר העתיק הבנוי כקומפלקס ועשוי מלמעלה מארבעים ושניים אלף אבני בזלת המסודרות במעגלים. גלגל רפאים נבנה ככל הנראה לקראת סוף התקופה הכלקוליתית בארץ ישראל.

בדרך חזרה אל הכביש מצאנו עץ תאנה גדול שפירותיו שופעים מתיקות מהטבע.

מדלג בנינוחות על כל בור וקימור

סוף השבוע הזה הוכיח חד וחלק כי מי שרוכש את הלנד קרוזר ועושה בו שימוש לשמו הוא נועד, מוצא עצמו מתודלק באנדרנלין עד הפעם הבאה.

עם הלנד קרוזר ניתן להגיע לכל מקום (כמעט) בזהירות ובעדינות ועם ידע מעשי וניהול סיכונים מחושב ניתן למזער כל נזק אפשרי.

מי שרוכש את הרכב לנסיעות עירוניות ולא מממש את מלוא הפוטנציאל אולי כדאי שיחשוב על אופציה אחרת.

בתוך העיר הגדולה הלנד קרוזר חש כדג על היבשה.

לא פשוט להתנהל איתו, בטח ובטח למצוא חניות אקראיות שיתאימו למימדיו הגדולים.

באתי נרגש וסיימתי מכור.

מבחן הדרך

טויוטה לנד קרוזר דיזל

רמת גימור לימיטד סהרה

מנוע 2.8 ל', 177 כ"ס, 46 קג"מ

צריכת דלק ממוצעת (במבחן שכלל הכול) 1:9.5 ק"מ \ליטר

מחיר : החל מ-302,366 ₪


הקליקו כאן לכל מבחני הרכב

לאתר היצרן, הקליקו כאן

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג 'החיים שלך דבש'
הקליקו לשליחת דואר אלקטרוני 

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן