18/03/2024
18/03/2024
יום שני, 18 במרץ 2024
לימוד צרפתית – מדוע משתלם ללמוד צרפתית
12/18/2017
הסיגריה שגרמה להתהפכות
12/27/2017

רופא שיניים – פרטי או קופה?

רופא שיניים – פרטי או קופה?

במהלך השנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שינוי בתחום של רפואת השיניים. קופות החולים נכנסו אל התחום והעניקו למבוטחים שלהם אפשרות ליהנות מטיפולי שיניים במחירים מוזלים דרך ביטוחים משלימים. ככה למשל, מכבי יצרה את מכבידנט, וקופת חולים כללית את סמיילי וכן אנחנו יכולים למצוא מרפאות שיניים גם במאוחדת ולאומית

פתיחתן של מחלקות ומסגרות של רפואת שיניים במחירים מוזלים בקופות החולים, מעלות את השאלה, האם משתלם להפסיק וללכת אל רופא שיניים פרטי ולהיות מטופל אך ורק דרך הקופה, או שמא רצוי להמשיך וללכת לרופא פרטי, אף על פי שלעיתים המחיר הוא הרבה יותר גבוה אצלו.
צריך לומר, מצב זה איננו שונה מאשר מה שמתרחש בתחומים אחרים ברפואה. הרי יש לא מעט טיפולים, בדיקות ותהליכים רפואיים שאנחנו יכולים לעבור בקופת חולים ולא בהכרח דרך רופא פרטי, ההבדל הוא, שכאן מדובר על ביקורות וטיפולים שנערכים באופן עקבי לאורך זמן. הרי אנחנו הולכים לרופא שיניים אחת לחצי שנה ולשיננית אצל הרופא, אנחנו הולכים אחת לשלושה חודשים או חצי שנה. אז מן הסתם, אנחנו צריכים להסתכל על זה אחרת. כעת עולה השאלה מה עדיף לנו רופא שיניים פרטי או קופה?
מה כל אחד נותן לנו?
ברמת העיקרון, רופא שיניים פרטי מספק לנו את כל מה שהוא מתמחה בו. בין אם מדובר בטיפול פשוט, סתימה, כתר, טיפול שורש וכדומה ועד לטיפולים משקמים. במידה ואנחנו צריכים טיפול שהוא עצמו לא עוסק בו, אז הוא יפנה אותנו לרופא שכן עושה אותו.
בקופת חולים אנחנו נמצא מגוון רחב של רופאים אשר מתעסקים בכל התחומים. מרביתם עובדים גם באופן פרטי, מן הסתם. ועל כן נוכל להגיע אליהם גם כך.
עם זאת חשוב לומר, רופא שיניים פרטי יוכל לספק לנו את כל מה שאנחנו צריכים בהקדם, אנחנו נוכל ליהנות אצלו מתורים מוקדם יותר, כך שלא נצטרך לחכות זמן רב עד לביצוע התהליך הנדרש. מצד שני, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את העלויות. בקופת חולים נשלם הרבה פחות, בוודאי אם יש לנו ביטוח משלים מתאים, אצל רופא שיניים פרטי נשלם יותר, אך נזכה לטיפול מהיר יותר ובמקרים רבים טיפול הרבה יותר קפדני.
על מנת לחסוך בעלויות של טיפול שיניים אצל רופא פרטי, אנחנו יכולים לבחון האם הוא נמצא תחת הסדר עם חברת ביטוח אצלה יש לנו ביטוח בריאות ואז נוכל ליהנות מהנחה משמעותית במחיר.
נקודה חשובה נוספת שאנחנו צריכים לוודא היא זמינות בשעת חירום. קופת חולים אומנם מעמידה לרשותנו מוקד, אך לא בהכרח בעיר שלנו ולא בהכרח בשעות הלילה או סופישבוע, אשר במקרים רבים אז יש צורך בטיפול חירום. לעומת זאת ישנם רופאי שיניים אשר כן יספקו לנו את השירות הזה, כולל שירות טיפולים עד הבית במקרים מסוימים. גם נקודה זו חשובה ותשפיע על השאלה, במי לבחור.

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן