19/04/2024
19/04/2024
יום שישי, 19 באפריל 2024
מגזין 32
12/05/2017
רופא שיניים – פרטי או קופה?
12/26/2017

לימוד צרפתית – מדוע משתלם ללמוד צרפתית

The Eiffel Tower seen from Trocadero, Paris, France.

לימוד צרפתית – מדוע משתלם ללמוד צרפתית

לא הרבה אנשים יודעים, אך המאה העשרים פלוס מינוס, השפה הדיפלומטית היתה צרפתית. רמז לאימפריה הצרפתית ששלטה בחלקים גדולים באירופה, אסיה ואפריקה. עם נסיגתה של האימפריה והתחלת השליטה האנגלוסקסית, הרי שגם השפה הדיפלומטית הרשמית השתנתה, ומצרפתית עברנו לאנגלית.

אך עדיין, רבים רואים בשפה הצרפתית את אחת השפות החשובות ביותר אם לא החשובה ביותר, ועדיין יש היגיון רב ויתרונות רבים בלימוד השפה, בין אם זה מגיל צעיר ובין אם זה בשלבים מאוחרים יותר בחיים.

.

לימוד צרפתית הוא איננו חובה, כידוע, בבתי ספר אף על פי שבלא מעט חטיבות ותיכונים נותנים לתלמידים אפשרות לבחור, בין צרפתית לערבית כשפה שנייה אותה הם צריכים ללמוד, לצד אנגלית שזו השפה הזרה היחידה שחובה ללמוד. ההסבר לבחירה בין שתי השפות היא פשוטה, מצד אחד, אנחנו חיים במרחב דובר ערבית ולכן חשוב שידעו את השפה, מצד שני, צרפתית עדיין שפה מאוד מדוברת בעולם ובאזור בפרט, ועדיין יש לה חשיבות גדולה, אמיתית או סמלית.
כאמור, לימוד צרפתית זה דבר משתלם, אך לפני שנסביר מדוע, חשוב להדגיש היכן וכיצד ניתן ללמוד את השפה. ברמת העיקרון, ישנם בתי ספר בהם ניתן ללמוד צרפתית, ישנם גם מורים פרטיים, בין אם מדובר בדוברי צרפתית כשפת אם ובין אם מדובר בסטודנטים או מורים למקצוע, אשר מלמדים את השפה באופן פרטי. ניתן גם ללמוד אותה דרך ספרים ואתרי אינטרנט, אם יש משמעת עצמית ויכולת לימוד עצמי ללא צורך במורה.

לימוד צרפתית – הרבה יותר מלימוד עוד שפה

לימוד צרפתית זמשתלם מכמה סיבות. ראשית, גם היום, למרות שיש נסיגה משמעותית, צרפתית היא עדיין אחת השפות הפופולאריות והחשובות ביותר, בין אם בעולם העסקים, העולם הדיפלומטי, התרבותי ועוד. מחקרים רבים נכתבים בשפה צרפתית וכן גם ספרים רבים ולא כולם מתורגמים לשפות אחרות. לכן אם לומדים צרפתית אפשר להשתמש בשפה בדרכים רבות.
שנית, במדינות רבות לצד השפה המקומית, הרי שהשפה השנייה בה מדברים היא צרפתית, זכר לימי הכיבוש הצרפתי. מדובר על מדינות באסיה ובאפריקה. לכן, אם תחליטו לטייל במקום, תוכלו תמיד לדבר עם המקומיים צרפתית.
שלישית, התרבות הצרפתית היא אחת התרבויות המפותחות ביותר, אם תרצו לחקור, אם תרצו לקרוא, אם תרצו להתעמק בנושאים מסוימים, תהיו חייבים לדעת צרפתית או להשתמש במתרגם של השפה. לכן מוטב ללמוד אותה.
רביעית, בסופו של דבר, ככל שאנו יודעים  יותר שפות, כך ייפתחו לנו יותר דלתות, כך נוכל להתקדם יותר, נוכל להכיר אנשים, מקומות ותרבויות. נכון שאין גבול לכמות השפות שאנחנו יכולים ללמוד, אך אין ספק שצרפתית עומדת מעל מרבית השפות שאנחנו מכירים בחשיבותן ולכן מומלץ מאוד ללמוד גם אם זה לא בהכרח השפה הכי פשוטה ללמידה.

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן