29/03/2024
29/03/2024
יום שישי, 29 במרץ 2024
קץ לילדות – מגזין 2
02/26/2016
עזר מיפתח – מגזין 3
02/28/2016

המפגש עם המכחול – מגזין 3

זרקאור

בן-עמי עמיאל, אמן, יו"ר איגוד הציירים והפסלים גבעתיים רמת-גן, יקיר העיר גבעתיים לשנת 2014 נבחר לאחרונה בטקס מרגש כאיש השנה בתחום ההתנדבות לשנת 2015 של מועדון "ליונס גבעתיים".

מאת: טלי בשוראי יצקוביץ

המפגש עם המכחול

"נולדתי בגבעתיים עברתי את מסלול החיים הרגיל, לימודים, צבא, עבודה ומשפחה. לאורך כל השנים, הייתי אני והציור כמשהו שיפה ונעים להתבונן בו אך ללא נגיעה של ממש. בשנת 1995 נקלע לידי למכחול ומאז הפך הציור לחלק בלתי נפרד מחיי, עד היום אני מקדיש לציור ולאומנות בכלל את מרבית זמני. למדתי והשתלמתי בטכניקות שונות אצל האמנים:  שרה חגי, שלי חלאוי, הדס דבוש, ראובן דיגורקר,  פרופ' ג'ון בייל."

מקורות ההשראה

התחלתי לצייר לפני עשרים שנה במקביל הצטרפתי לרעייתי הדסה, שפתחה משפחתון בגבעתיים בשם "מועדון חברים הדסה ובן-עמי". במשך היום עבדתי בהנאה רבה ובערב ציירתי. בתחילה נתקלתי בבעיה, לא ידעתי מה לצייר. תוך לימודי האומנות אמרה לי מורתי "שים לב הרעיונות תמיד נמצאים מסביבך" התחלתי לרשום ולצייר את הילדים שמסביבי, בהמשך התחלתי לצייר מזיכרוני את עברה של העיר גבעתיים: גן הילדים הראשון בשכונת בורוכוב "גן ממלוק", הבית בו נולדתי, המשחקים בהם שחקנו, בית קולנוע "סטודיו" שנבנה במקומו "בית ראשונים". באקראי מצאתי ספר של סבי שרשם בו את זיכרונותיו, בהשראת הספר ציירתי ציורים על עבודתו של סבא, את הסבתא בעבודות הבית ועוד.

פעילות ציבורית

"בסוף שנת 1995 התקבלתי לעמותה "איגוד הציירים והפסלים גבעתיים רמת-גן"  והשתתפתי בתערוכות במסגרת האיגוד. בשנת 2004 הצטרפתי להנהלת העמותה ובשנת  2009  נבחרתי ליו"ר האיגוד. כיום אני יו"ר "איגוד הציירים והפסלים גבעתיים רמת-גן" . בשנים האחרונות האיגוד מקבל לשורותיו אמנים מכל חלקי הארץ. כיום אנו מונים כ- מאתיים אמנים. אנו מפיקים עשרות תערוכות בשנה לאמני האיגוד. לבקשת העירייה שלחנו יצירות של 14 אמני האיגוד לעיר אחות של העיר גבעתיים למוזיאון בעיר חרבין שבסין והן מוצגות שם קבע."

חשיפה לקהילה

"בתוקף תפקידי אני רואה חשיבות גדולה לחשיפה של יצירות האמנים בתערוכות לקהילה.  אני משתדל לתרום לציבור, להרחיב אופקים ונגישות לאומנות בתוך הסביבה הקרובה לתושבים כגון: בית ראשונים, יד לבנים,  בספריות, בתיאטרון וכן בקניון, במסגרת זו אנו אף מפיקים ימי פעילויות באומנות לילדי העיר במתנסים ובמסגרות בתי ספר בקניון גבעתיים ובבית ראשונים. אנחנו משתתפים בפרויקטים של עיריית גבעתיים כמו : פסטיבלים "בתים פתוחים", "פסטיבל האביב", פסטיבל תערוכות לציון ,"מאה שנים ליום האישה הבינלאומי"  הפקת תערוכה לציון 90 שנים לגבעתיים עם וותיקי ומקימי העיר ועוד".

 

 

יום ציור בבית חולים לילדים

"מידי שנה אני יוזם ומפיק במסגרת האיגוד יום יצירה בציור עם ילדים בבית חולים "אדמונד ולילי ספרא לילדים" בתל השומר. בשנת 2013 השתתפנו בהפקת עדליידע בחג פורים בחצרות בית החולים, במסגרת האיגוד אנו מקיימים יום יצירה בציור אחת לשבוע בסדנת קבע לילדים המגיעים לטיפולים בביה"ח".

פוסטר לשלום

"בשנים האחרונות במסגרת התחרות הבינלאומית של "פוסטר השלום" לציורי ילדים המתקיימת במועדוני ליונס ישראל נתמניתי  ליו"ר צוות השופטים הארצי ויועץ אמנותי. הוטלה עלי האחריות למנות צוותים של שופטים למועדוני ליונס גבעתיים- האב, ליונס גור אריה גבעתיים, ומועדוני ליונס נוספים כגון: רמת-גן, חולון, קירית-אונו, תל-אביב דוברי לדינו, למועדון פ"ת האב הוזמנתי לייעוץ אמנותי  לפרויקט ציורי גיל הזהב. וכן הפקנו את תערוכות ציורי הילדים הזוכים ממועדוני ליונס מכל חלקי הארץ בקניון גבעתיים.

התערוכה שלי

"אני מציג בבית ראשונים תערוכת הוקרה לרונית שפירא המנהלת שפורשת לגמלאות. בערב מסיבת הפרידה מרונית, נערך טקס הוקרה לאיש השנה לשנת 2015  בהתנדבות של מועדון ליונס. בתערוכה אני מציג עבודות מגוונות כשמצד אחד הן מאופינות בקווים חדים וברורים של איש פרקטי ומעשי מצד שני עמוסות בצבעים עזים בעלי עוצמה רגשית חזקה. אני משתמש בטכניקות שונות והסגנון שלי מאופיין בין אקספרסיוניזם לנטורליזם."

יום בחיי

בעיר צ'טנוגה שבטנסי ארה"ב נערכה בחודש מאי 2015 תחרות יצירות עולמית בנושא "יום בחיי" בתוכנית הקשורה בחילוף אמנותי/חינוכי לרגל חגיגות שנת ה-40 לקיומו של ארגון VSA הארגון הבינלאומי לאמנויות ונכויות, התחרות נערכה בוושינגטון בהשתתפות עשרות ארצות מארה"ב ומרחבי העולם. בתחרות זו זכה במקום הראשון רונן ארגלזי ובמקומות השני והשלישי זכו ראובן פבריקנט ונירה לובנוב חברי האיגוד תושבי גבעתיים".

 

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן