26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
המתמיד 19-21 רמת גן
02/23/2015
שיכון ובינוי 2
03/05/2015

זרקור – ליה קאופמן

ליה קאופמן אמנית אוטו-דידקטית, מציגה תערוכת יחיד בגלריה העירונית של גבעתיים "מכון המים" על שם יוסף ויסמן . בתערוכה "קשר טונאלי", מרוכזות העבודות של 3 השנים האחרונות ליצירתה. אוצר – דורון פולק.

קשר טונאלי, מה הכוונה?

 

"משחק המילים "קשר טונאלי" בא לבטא מעבר בין הצבעים טונים, כמו גם בין הצלילים טונים מתחברים".

 

מקורות השראה

 

"הרעיון לתערוכה, נולד מהקשר המשפחתי האישי שלי, אחד מבניי הינו מוזיקאי ונגן סקסופון מוכשר, אשר הביא אותי להתמקד בציורי נגנים; בני הסקסופוניסט מופיע בעצמו בשני ציורים בתערוכה: הציור האחד – Purple Sax Player", ציור על מתכת בטכניקה מקורית שפיתחתי בשילוב חומרים תעשייתיים פולימריים עם פיגמנטים צבעוניים, לטכניקה זו נתתי את השם "בלופס", כאשר אני מחברת תמונה שלמה שמורכבת מנקודות, נקודות, נקודות.

הציור  השני "Alt Clarinet", גם הוא צויר על מתכת, אך בטכניקה מאוד שונה ולא קונבנציונלית, כאשר הדמות מצוירת בצבעי שמן וברקע החומר הפולימרי עוטף את החלל ונותן לפיגמנטים לרקוד בכתמים קטנים. ההתבוננות הינה בבני הסקסופוניסט מתרגל, או מופיע על במות, נתן את החיבור בין תחומי האומנות השונים שלי ושל בני (ציור ומוסיקה) וכן בצורך התמידי של יצירה וחיפוש אחר דרכים חדשות".

 

מסביב לעולם

 

"את הנגנים אשר מוצגים בתערוכה פגשתי בזמנים שונים, בהופעות ציבוריות ובמופעי רחוב במגוון רחב של מקומות בעולם. לאחדים מן הנגנים יש סיפור של נדודים ושל הניסיון להיות אומן מוזיקאי בעולם הרחב, בעוד אחרים הם אלמונים, אשר רק המבט הבוחן שלי אמר לי שהנם מיוחדים וייחודיים מבלי שאתן לסקרנות שלי להפריע ליצירה"

 

ספורו של נגן המפוחית

 

"הציור "Horn", ציור שאינו גדול ממדים, שמן על בד קנבס ברקע של מעברי צבע באקריליק מטאלי. במבט ראשון נראה כאילו הנגן מנגן על כלי לא מזוהה מין שופר, אך בין הידיים רואים שהוא מחזיק מפוחית והשופר הנו עזר לנגינה. אותו נגן ( צ'כי) היה פעם צלם, אך אהבתו למוזיקת הבלוז הביאה אותו מאז שנת 2004 להרכיב להקת בלוז המופיעה בכל העולם, כולל בפסטיבלים לנגינה על מפוחית. נגן המפוחית נסע ברחבי העולם, בשנים האחרונות הגיע עד אקוודור, שבדרום אמריקה על מנת לשתף פעולה עם נגנים מקומיים".

 

משחק הצבעים

 

"כל ציור מביא אתו לא רק סיפור אנושי אלא גם רגש, כאשר המתבונן יכול לנסות לפענח אותו ולהתחבר לעוצמה או לשלווה שמוקרנים ממנו. משחק הצבעים אינו מקרי אלא בא אחרי חיפוש תמידי שנועד לתת ביטוי לציור העכשווי הפיגורטיבי, ואינו עותק של מציאות, כי אם אינטרפרטציה של המציאות".

 

 

תערוכות קודמות:

 

2015 – תערוכה קבוצתית –  "Art & About in Frankfurt" – פרנקפורט, גרמניה

2015 – תערוכה קבוצתית – "אמנות ישראלית 2015 – למען הוועד למלחמה באיידס" באירוח בנק הפועלים – ישראל

2014 – תערוכה קבוצתית – האנגר 2, נמל יפו, ישראל

2014 – תערוכה קבוצתית – "Art Works" – מינכן, גרמניה

2014 – תערוכה קבוצתית – "עולם הבמה" – בית האמנים חיפה, ישראל

 

אני מאמין:

 

"בעבודותיי אני שואלת דמויות מרכזיות מתוך סצנות מגוונות, ומטרתי היא להתמקד בהן בפעולותיהן, ברגשות שלהן, בקונפליקטים הפנימיים שלהן ללא כל התייחסות להיבטים של מקום או זמן".

 

תהליך היצירה:

 

 

"בעבודתיי אני חוקרת ומתנסה עם מגוון שיטות עבודה, כולל טכניקה מקורית שנולדה כתוצאה מהתנסות עם שילוב חומרים פולימריים באמנות, שמה "בלופס", מכלול נקודות היוצר שלם, שצועד יד ביד עם נושאי העבודות ומרכיבי האדם בהם ניתן לחזות הם כמו נקודות ה"בלופס" שמרכיבות את התמונה. בנוסף אני עובדת בצבעי שמן על בד ועל מתכת, וברישומי עיפרון על נייר".

 

 

אומן שהשפיע עלי:

 

"למדתי מכל כך הרבה אמנים, מהעבר וכן מההווה, שיהיה לי קשה לנקוב רק בשם אחד".

 

תוכניות לעתיד, בתחום האומנות:

 

"השנה אני הולכת להציג את עבודותיי בעוד שתי תערוכות, ובמקביל אני ממשיכה להתנסות בעבודה עם לוחות מתכת ועם חומרים פולימריים, ומנסה לראות לאן התנסות זו תיקח אותי".

 

 

 

 

 

 

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן