16/04/2024
16/04/2024
יום שלישי, 16 באפריל 2024
מתגלגלים

הברית החדשה של ג'נסיס 60GV

נסיעת מבחן בג'נסיס 60GV, המותג היוקרתי הצעיר של קונצרן יונדאי

כתב וצילם: ירון הולנדר

דצמבר 2022

ג'נסיס 60GV היא הקטנה במשפחת הדגמים שעשו עליה בשנה האחרונה, אבל אל תתנו לגודל לתעתע.

מידות האורך והרוחב נדיבות ומחולקות בפרופורציות נעימות לעין, ויושבי השורה השנייה נהנים ממרווח רגליים מעל המקובל בזכות בסיס גלגלים גדול שמאפשר לשלושה מבוגרים לשבת מאחור בנוחות, ולאורך זמן.

המותג שנולד אך לפני 6 שנים נמצא כבר ב-17 מדינות. בארץ נמסרו 660 רכבים מהמותג ג'נסיס באחד עשר החודשים הראשונים של 2022.

מה שאותי כובש ברכב הזה היא מערכת המולטימדיה מבית היוצר של O&B

עוד לפני ששילבתי את חוגת בורר הנסיעה למצב דרייב, דאגתי לארגן לעצמי את המוזיקה שאני רוצה שתנעים את זמני בזמן הנסיעה, וברגע בו בוקעים הצלילים הראשונים, אתה מוצא את עצמך מגביר את הווליום כך שיעטוף אותך, ואתה לא רוצה לזכור בכלל לאן רצית לנסוע, ומדוע.

הצלילים העשירים, הצלולים והברורים כל כך, נותנים למי שנמצא כאן, בתוך ה-60  הזאת, כי הוא יושב למעשה בתוך אולם קונצרטים פרטי, והחוויה המוזיקלית לוקחת את הנוסעים אל מחוזות אחרים.

ואם הקוריאנים היו מגביהים את התקרה אולי אפילו יכולנו לפצוח בריקוד סוער.

המגבלה היחידה המוטלת על הנהג היא למצוא את מקור המוזיקה החביב עליו (תחנות רדיו אינטרנטיות, ספוטיפיי, קבצי מוזיקה שמורים וכו') שיהיה מקור צלול ונקי מרעשי רקע, ואז לסגור את החלונות, ולשקוע אל תוך בועה.

מבחינתי כאן אפשר היה לעצור את המבחן בציון כללי – עובר, ובהצלחה רבה.

"בצד ימין למטה על גלגל ההגה ישנו כפתור צהוב עגול עליו כתוב -BOOST. כפתורים מן הסתם נועדו לשימוש, וכאשר לחצתי על הכפתור ולאחריו על דוושת הגז, הרגשתי כיצד מושב הנהג מתכווץ מייד ומחזיק אותי צמוד צמוד, ה-60 כאילו נורתה מלוע תותח בשריקה חשמלית"

מוכנים. היכון. צא

כל מי שנחשף אל חללה המעוצב למשעי של ה-60 הזאת מתפעל מההקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, על הנדסת אנוש חכמה ועל שימוש בחומרים משובחים העוטפים את כל החבילה באווירה יוקרתית של כאלו העולות כפליים ממנה, ומגיעות בכלל מיבשת אחרת, וזאת המחמאה הגדולה ששומעים מאלו שכבר נחשפו איתי ליוקרתיות אחרות, שאומרים בקול רם (וללא טקט בכלל). "תשמע, יש לה את הקטע הזה".

חבריי סומכים עלי (כנראה) שאעשה להם יום נעים, ועל כן גם  הם מתרווחים איש איש במושבו, ונותנים לצלילים לדבר במקומם.

אבל, למען ידעו למה הגיעו, אני בוחר רגע בו הכביש ריק מתנועת רכבים אחרים, ומודיע להם חגיגית שיתכוננו לשיגור.

שיגור? של מה? שאלו.

תחזיקו חזק ותתכוננו, עניתי.

בצד ימין למטה על גלגל ההגה ישנו כפתור צהוב עגול עליו כתוב -BOOST. כפתורים מן הסתם נועדו לשימוש, וכאשר לחצתי על הכפתור ולאחריו על דוושת הגז, הרגשתי כיצד מושב הנהג מתכווץ מייד ומחזיק אותי צמוד צמוד,

ה-60 כאילו נורתה מלוע תותח בשריקה חשמלית, כל הנוף מבעד לחלונות הופך למטושטש, והמכוניות הרחוקות התקרבו אלינו במהירות מסחררת, ומד המהירות עף לעבר המהירויות המאוד לא חוקיות בכבישי ישראל.

זה מהר מאד. נקודה.

כפתור השיגור הצהוב פותח ל-60 את המבער האחורי שמגביר במקביל את הדופק ומד סיבובי המנוע של הלב שלך. ה-60 מנצלת בעשר שניות הנדמות כנצח, את כל 489 הסוסים הנחבאים אי שם בתוך חבילת המתכת הנאה הזאת, וכל חייך חולפים לנגד עיניך באותן עשר שניות ארוכות.

החיוך שעל פניך לא ימחק גם שעות רבות לאחר האירוע.

על צג המכוונים מופיע מד בצבע אדום שמבדיל בין מצב צריכה נורמלי לכזה החורג מכל נורמליות, וכאשר חולפות אותן עשר שניות המושב מתרכך ונותן לגוף תחושה של רפיון לאחר מאמץ מרוכז.

ולמה בעצם צריך את הכפתור הזה? שימושו העיקרי הוא לעקיפה מהירה, והורדת מרחק העקיפה, מה שתורם לבטיחות, מאידך יש להתאמן על תפעול הבוסט הזה לפני שימוש תדיר.

לאלו שחייבים לדעת, התאוצה ממצב עמידה עד מהירות 100 קמ"ש תמשך 4 שניות בלבד.

זה מהר מאד. נקודה.

היות ואני נוהג תדיר במצב רגוע, וגם רכבים חשמליים בעצם היותם שקטים במיוחד משליכים גם על הנוהגים בהם למתינות ורוגע, מה שיעיד על כך יותר מכל היא העובדה כי קיבלתי את ה-60 עם טווח נסיעה צפוי עד 325 ק"מ, וזאת על פי אלו שנהגו כאן לפניי ולחצו בלי חשבון, למרות שהיצרן מצהיר על 466 ק"מ, אך לאחר יומיים שהרכב שימש אותי בנסיעות כבר עברתי את טווח  ה-400 ק"מ, ומן הסתם לו היה נמצא אצלי יותר הנתון הזה היה הולך ומשתפר, כך היא התורה כולה על רגל אחת. סע רגוע ותחסוך הוצאות.

אנשים שעדיין חוששים ממכוניות מונעות חשמל ראוי שידעו כי עמדות ציבוריות לא אמורות לתת מענה למילוי סוללה מלא, אלא לתת את 100-150 ק"מ שיביאו אותך בסופו של יום ארוך אל עמדת הטעינה הביתית, הזולה יותר מן הסתם..

 

אל חוף וילה מלצ'ט

וילה מלצ'ט היא וילה בודדת, בסגנון האדריכלי אנגלי-קולוניאליסטי, השוכנת לחוף הכנרת, מול המושבה מגדל. הווילה נבנתה בשלהי שנות ה-20 של המאה העשרים, על ידי הלורד מלצ'ט וקרויה על שמו.

הבית בעל שתי קומות ומסויד לבן. סביב הבית חצר מטופחת גדולה. את הבית מקיפה גדר. הבית הוכרז כאתר מורשת, על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

חוף הכנרת הצמוד לווילה נגיש לכל מי שחפץ בכך, אין כאן שירותים כלשהם ורצועת החוף זרועה פסולת של מבקרים קודמים, אבל שום דבר לא יכול לפגום בשקט וביופי הפסטורלי של החוף הזה, שעצים גדולים מטילים צל גדול, ומי שרוצה לשכשך במים רדודים ונעימים יכול לעשות זאת ללא חשש.

בכביש המפותל בדרכנו חזרה אל המרכז אני מאפשר ל-60 להפגין את יכולותיה הדינמיות הכובשות.

צמד המנועים החזקים מושכים במעלה הדרך, והמתלים האדפטיביים מקנים גמישות נסיעה ורכות המדמה רכיבה על ענן.

הג'נסיס 60GV שלקחה אותנו בשקט ובביטחון, גרמה לנו ליהנות מכל דרך, ומכל זמן שבילינו יחדיו.

עוצמה ויופי, חוכמה וסטייל הם מעיקרי הרכיבים של המכונה הקוריאנית הזאת שמן הסתם תצמח ותעשה גלים גבוהים בים החשמלי המקומי.

היה לנו לעונג רב.

מבחן הדרך

ג'נסיס 60GV רמת גימור TOP DOUL E MOTOR ULTIMATE

צמד מנועי חשמל.

הספק 489 כ"ס.

מומנט 71.4.

טווח מקסימלי 466 ק"מ.

נפח סוללה 77.4 קווט"ש.

צריכת חשמל במבחן 18 קווט"ש\ 100 ק"מ.

מחיר: 440,000 ₪.

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'
מבחני דרך

קטן אבל גדול – WEY COFFEE 02

"הרכב נוח מאד למרחקים ארוכים, ובזכות המפרט העשיר שלו מקבלים ערך מוסף לרכישתו. ישנה תחושה כי מתקבלת תמורה מלאה עבור כל שקל ברכב שבנוי היטב, בטוח, נראה טוב מאד ומהנה לנהיגה"

קראו עוד »

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

מבחני דרך

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

אל תפספסו הכתבות האהובות
המומחית רוית סיני

האם הכל כלול? חלק 1

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן