17/05/2024
17/05/2024
יום שישי, 17 במאי 2024
ארלוזורוב 11 רמת גן
04/30/2018
מגזין 39
05/09/2018

מנגנת את ציוריה – מגזין 39

מגי רום

מנגנת את ציוריה

כשמגי רום הייתה בת 13 היא עברה ניסיון חטיפה, הצליחה לברוח, נחטפה שוב ואף אולצה להינשא לחוטף, והביאה עמו ילד. את סיפור החיים הבלתי יאמן הזה הפכה להצגה בכיכובה ולתערוכת ציורים מדהימה

ילדות ומשפחה

"נולדתי וגדלתי בטביליסי, גאורגיה – מדינה יפהפיה, עם נופים עוצרי נשימה והם אלה שהציתו את דמיוני כבר אז. הייתי ילדה ביישנית, חולמנית המתבודדת בתוך העולם הפנימי שלי ובגיל 8 התחלתי לנגן. היינו משפחה אמידה ומבוססת ועלינו לארץ מתוך ציונות כשהייתי בת 12. בארץ כתוצאה משוד איבדנו את כל הרכוש וההורים היו צריכים להתחיל הכל מהתחלה. בישראל ממש פרחתי ולאחר שעברתי מבדקים הודיעו להוריי שאני מחוננת. השפה העברית התפרצה מתוכי בבת אחת וגם המוסיקה הישראלית נכנסה לי ישר אל הלב. ניגנתי מוזיקה קלאסית, שירים. האזנתי למגוון של סגנונות מוסיקליים.

בגיל 13 נחטפתי על ידי בחור בן 22 שהתאהב בי. קפצתי מהרכב שלו וכך הצלתי את עצמי. כעבור שנה נחטפתי שוב על ידי אישה שהתחפשה לאחות. היא הוציאה אותי מהכיתה באישור המנהל

באמתלה שאימי מאושפזת לאחר תאונת דרכים בבית החולים וביקשה לראותי בדחיפות. כך החלה חטיפה שנמשכה חמישה ימים והייתה סיוט נוראי ובמהלכה נישאתי לחוטף, אולצתי לחיות איתו במשך 6 שנים וילדתי את בני הבכור. במשך 8 שנים הייתי מסורבת גט עד שיצאתי למסע ההצלה של עצמי. כיום אני נשואה להלל ויש לנו שני ילדים משותפים – בת ובן."

"…כך החלה חטיפה שנמשכה חמישה ימים והייתה סיוט נוראי ובמהלכה נישאתי לחוטף, אולצתי לחיות איתו במשך 6 שנים וילדתי את בני הבכור"

האמנות והמוזיקה בחיי

"אומרים שנולדתי עם מכחול ביד, כך שלא בחרתי באמנות. נולדתי עם זה. ציירתי ופיסלתי בפלסטלינה עוד לפני שדברתי. סיימתי את תיכון ט' בתל-אביב ולאחר שנים למדתי תואר ראשון במוסיקה במכללת לוינסקי. בשנה"ל האחרונה קבלתי את מילגת קרן ראש הממשלה מידי הסופר ס. יזהר. לימדתי מוסיקה בתיכון חדש בת"א וגם באשכול גנים. ניגנתי בהרכבים קאמריים ובמקביל גם ציירתי. בהמשך התחלתי לחפש את החיבור בין שתי האהבות: ציור ומוסיקה. הציור שלי מגוון: מפיגורטיבי ועד אבסטרק לירי. כיוון שאני מאוד סקרנית, אז ההתנסות בסגנונות השונים ובטכניקות השונות היא די טבעית לי.

מוסיקה וציור הם חלק בלתי נפרד ממני, מתשוקותיי, ממחשבותיי… אני חושבת הרבה על מלחינים וציירים. בכלל האמנות מרתקת אותי והלוואי שהיה לי יותר זמן לעסוק בה."

ערך מוסף

"עשיתי תערוכות יחיד וגם קבוצתיות בארץ ובחו"ל וזכיתי לאוצרים נפלאים אשר גם חקרו את אמנותי. אחד מציוריי הוצג על מסכי לד ענקיים בtimes  square NY בתערוכה מקוונת, ציור אחר נבחר להיות על הכריכה של ספר שירה של  קיט מונטסנו בארה"ב. זהו ציור בסדרת FILM NOIR – סרטי שחור-לבן כשבתוכן המותח יש הרבה צבע. יש התכתבויות עם ציירים כמו מאטיס, קראנאך, או תקופות כמו הרנסנס בראי עכשווי או השפעה מיתולוגית. יש לי גם סדרת קצב שבה אני בוחנת עולמות שונים המתנהלים במקצבים שונים ומה קורה להם בחיבור…"

"עשיתי תערוכות יחיד וגם קבוצתיות בארץ ובחו"ל וזכיתי לאוצרים נפלאים אשר גם חקרו את אמנותי. אחד מציוריי הוצג על מסכי לד ענקיים בtimes  square NY בתערוכה מקוונת"

הדובדבן שבקצפת

לפני 4 שנים כתבתי הרצאה עבור TED העוסקת בחיבור שבין שתי האמנויות שלי. התבקשתי להוסיף חומר אישי וגם לצלם את תגובות הקהל להרצאות שלי. ההרצאה הפכה להצגה "לא שווה סיכת ראש" בבימויו של שולי כהן. אני מנגנת בה בפסנתר ושרה וגם יש תערוכה חיה של ציוריי על הבמה הקשורים לעלילה. הופעתי איתה קרוב ל-100 פעמים באולמות שונים ברחבי הארץ, כשהקהל נשאר נפעם ומרותק.

ב-17.5.18 תפתח התערוכה שלי למשך חודש בגלריה "משרד" בת"א בחסות משרד התרבות, עיריית ת"א והשגרירות הגיאורגית.

השאלון המהיר של גבעתיים פלוס

  1. שיר שאת הכי אוהבת?

האמנם – לאה גולדברג.

  1. איזה מאכל את הכי אוהבת לאכול?

אוהבת הרבה סוגים של אוכל. אחד מהם: תבשיל גאורגי של חבושים ותפוחי אדמה עם שזיפים יבשים.

  1. עם מי היית רוצה לאכול ארוחה של פעם בחיים?

עם סאלבדור דאלי.

  1. דמות משפיעה בחיים?

לוסיאן פרויד הצייר (הנכד של…)

  1. מוטו לחיים/ציטוט שבא לך לשים עליו את הספוט?

הדמיון הוא המציאות שלי

  1. מקום בעולם שהיית רוצה לנסוע/לטוס אליו לחופשה?

ברצלונה, ליד בנייני פאר היצירה של גאודי וטבע פראי כמו שראיתי בסרטו על החוף המבודד והפראי בטזמניה, אוסטרליה.

 

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן