דובדבן יפני. פרימיום במידות אקסטרה לארג' – מאזדה CX90
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
פרולוג
מעטות הן הפעמים, אם בכלל, בהן חייו של זה שמקבל רכבים חדשים למבחן דרכים, שנרשמת התרגשות וציפייה מרגע קבלת האישור, ועד לרגע בו מונח ישבנו על כיסא נמוך והדוק במיוחד. ולמען הגדלת הריגוש גם דאג מי שדאג להזכיר לי כי הפעם לרגל שמאל יהיה שימוש מעשי, ולא רק כמדרך הנותן קונטרה.
הייתכן כי לפנינו רכב שאינו חשמלי, אינו סיני ואף אינו מצויד בממסרת אוטומטית להעברת ההילוכים??
בחמישי האחרון נפגשתי בצהריים פנים אל פנים עם הכחולה המהממת הזאת שעמיתי העיתונאים כבר חרכו בחברתה לא מעט כבישים, ועתה היא עומדת לרשותי לסוף שבוע ארוך.
באולם התצוגה הייתה גם אחת באדום לוהט, ומזלי הוא שאני לא מאלו הצריכים להתלבט, שכן הבחירה במצב הזה מאד בעייתית.
ידעתי כבר לאן אני רוצה לקחת אותה, וידעתי גם מי יבוא איתי לחלוק בחוויה.
העלמה הכחולה
מי שרגיל למצוא ברכבי ספורט קלאסיים לפחות שני שעונים גדולים על לוח השעונים, אחד של המהירות ושני של מד סיבובי המנוע, ימצא כאן במרכז לוח השעונים עיגול אחד בלבד, צנוע יחסית, עם מד דיגיטלי בתחתיתו שמציין את הסל"ד, ובמרכזו מד המהירות. אין כאן תאי אחסון כמעט, ומה שמוגדר מאחור כשני מושבים, יכילו במקרה הטוב שני גורים קטנים במיוחד של חתולים סיאמיים. גם תא המטען לא יכיל הרבה מטען, לכן ברור, כי זאת לא מכונית לנסיעות ארוכות עם ציוד ומטען.
שני חיבוריUSB יספיקו גם להטעין טלפון אחד, וגם לחבר את השני אל אפליקציית אנדרואיד אוטו הבלתי נמנעת. בצד השמאלי של השמשה הותקן מובילאיי, שחשבנו כי עבר זמנו מן העולם, אבל אם אנחנו בעניין של חזרה בזמן, (גיר ידני למי ששכח), הרי שמערכת בטיחות פאסיבית בהחלט משתלבת פה.
בינתיים עובר איתי נציג היבואן על מה שאני צריך לדעת, ובעיקר על אלו כפתורים רצוי שלא ללחוץ, (רמז, ביטול כל הבקרות והמגננות המכניות שישמרו על בטיחותי בימים הקרובים), מספר לי כי העלמה הכחולה שותה אך ורק שמפניית אוקטן 98 מובחרת, ושולח אותי לדרכי.
על מנת להתניע את הסובארו נדרשת פעולה משולבת של שתי הרגליים שילחצו (בו זמנית) על הבלם והמצמד, ורק אז ניתן להעיר את הענק.
לפחות כבר אין צורך במפתח אלא רק שימוש בכפתור התנעה, כמקובל.
מנוע הבוקסר מתעורר בחרחור חינני, יש מי שיגדירו זאת כגרגור בשרני, ולא כל כך משנה איך זה יוגדר, כל עוד זה נשמע אחרת מכל מנוע שביקר אצלי בחודשים האחרונים.
לחיצה על דוושת שמאל עמוק ככל האפשר, שילוב להילוך ראשון ושחרור איטי של הרגל, על מנת להתחיל לזוז.
כמה נמוכה?
הישיבה כאן נמוכה. נמוכה מאד. אם נשתמש בפארפרזה מוכרת, אוכל לומר כי מנקודת המבט שלי אני יכול לראות לרכב שלפני את השחור באגזוז.
על כביש 8993 המופלא בעליות לכיוון פארק אידמית קל לדמיין את עצמך כמשתתף פעיל בסרט של ג'יימס בונד, במרדף מהיר בכביש הררי מתפתל.
בסיבובים החדים במקום ללחוץ על הבלמים להאט, אתה מוצא את עצמך לוחץ על דוושת הגז ומאפשר לפיזיקה לעבוד. מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל, צמיגים רחבים, גיר גמיש והגה חד ומדויק עושים פשוט שמח בלב.
הסובארו הזאת דבוקה לאספלט, ואם לא תתעקש לעשות לה מעשה מגונה, כנראה גם לא תצליח להוציא אותה משלוותה. תגיע לפנייה הדוקה בהילוך רביעי, כנס לפנייה, תוריד לשלישי, תלחץ על הגז, וביציאה תשלב שוב לרביעי, חמישי ושישי, וחוזר חלילה. (צריך לשים לב ללחוץ חזק על דוושת שמאל ולשחרר לאט על מנת להחליק את תגובת הרכב). הסיבובים החדים לוקחים את הלב שלי לגבהים ששכחתי שהם קיימים.
אין אף אחת כמותה
מנחת ערד, הוא מסלול המראה נטוש עליו טסים בעיקר בדואים מהסביבה, אבל מאפשר לשחרר כל גרם עצבים, ובאפשרות (זהירה), לקחת סיכונים מחושבים של סיבובים צמודים ותאוצות מהירות.
חבל שלסובארו הזאת אין כנפיים כי ללא ספק היינו ממריאים.
הכתבה על ה-brz היא מסוג הכתבות הכותבות את עצמן תוך כדי המבחן, זוהי מכונה מוכוונת ריגושים, וכשיש כאלו הם כמעיין המתפרץ.
הכי בסיסי, והכי כיף, ושזה לא יגמר לעולם.
820 ק"מ ביליתי איתה ביומיים משותפים. אם זה לא היה פאן מתמשך כנראה שזה לא היה בכלל.
כבר מזמן לא נהניתי ככה.
יש מהירות ממנה, יש חזקות ממנה, יש יקרות ממנה.
אבל, אין אף אחת כמותה.
בחניונים הבחנתי במבטי קנאה של גברים נשואים המתניידים בקופסה משפחתית, וליבם יוצא מתשוקה.
לאחר מעשה אני לגמרי יכול להבין אותם.
אפילוג
קיץ 2014. ביציאה מטרמינל שדה התעופה במילנו עמד מוביל, ועליו מכונית למבורגיני צהובה, מדהימה. "איזה אוטו יפה" אמרתי לנהג. "לא יפה בכלל" הוא ענה לי בזעף. "למה?" שאלתי. "כי זה לא שלי" הוא ענה.
ככה בדיוק זה עם הסובארו הזאת.
מבחן הדרך
סובארו BRZ
Premium MT Final Edition
מנוע 2.4 ל.'
הספק 228 כ"ס.
מומנט 25.5 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 1:10.5 ק"מ/ל'.
מחיר: 233,475 ₪.
לאתר היצרן, הקליקו כאן
. . . . . . . . . . . . . . . .
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023
האניאק הוא מסוג הרכבים שאנשים מסובבים ראשם לראות ולבחון
לסובארו יש מוניטין רב שנים ביצירת רכבים עם יכולות שטח מופלאות, לכן בדקנו את הקרוסטרק החדש – דגם שהחליף את דגם XV המוצלח והפופולארי
"אנשים רואים בנאדם מתהלך ברחובות כשכולו קורן. מה יש לך?" מבחן דרכים לאבארט NUVOLARI
היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים
החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים
הציבור מוזמן לסיורי סליחות ייחודיים ביערות ובערים העתיקות בסימן הידברות
דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה
אמנם אלה הימים האחרונים של החופש הגדול כך שכדאי לנצל את העובדה שיש כמה וכמה תערוכות שוות שכדאי לבקר בהן,
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
למרות המצב, הרוכשים אופטימיים!
המציאות בשטח מלמדת כי רוכשי הנדל"ן מוכנים לביצוע רכישת נכסים ולכן התהליך של מציאת הנכס המושלם יכול להיות מורכב
התחדשות עירונית היא צו השעה – במציאות הביטחונית הנוכחית כולנו מבינים היטב את הצורך הקריטי שבקידום פרויקטים המספקים לתושבי ישראל הגנה מפני טילים
הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, ה-12 בספטמבר 2024, בין השעות 23:00-18:00 בגן הפסלים שמאחורי תיאטרון גבעתיים.
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
בחלל הגלריה של מרכז עמיעד ביפו מוצגות יצירות שנושאות את המבקר לעולמות של אסתטיקה מרהיבה ותכנים במנעד רחב
בגבעת קוזלובסקי, בשטח של גן העליה השנייה, ניצב מצפה הכוכבים של גבעתיים, שנחנך בשנת 1967, לאחר מלחמת ששת הימים
אחד עשר אוטובוסים מלאים בתלמידי התיכונים של גבעתיים הגיעו הבוקר לכיכר החטופים להזדהות עם המשפחות
"גן אמאבא": מסגרת חינוכית לגיל הרך בשיתוף ההורים. הגן יפעל במרכז הקהילתי שז"ר ובבית ראשונים.
רומי פרנקל: "ריקוד זה משהו שאני מאוד אוהבת ומתחברת אליו. תצביעו לי בבקשה!"
ד"ר נגה רוזנפרב
איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!