fbpx
מתגלגלים

הונגצ’י -
אלוף בפוזה

מבחן דרכים להונגצ'י E-HS9, קרוסאובר יוקרתי חשמלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

כתב וצילם: ירון הולנדר

הונגצ’י (דגל אדום בסינית), הינו מותג היוקרה המוביל של סין, המותג מייצר את רכבי השרד המפוארים לצמרת החברה והשלטון הסיניים. המעצב של הדגם הזה, נמנה בעברו על המעצבים של רולס רויס הבריטית, ולכן הרכב שחיכה לי דומה מאד לזה האנגלי, ויש מי שמכנה אותו הרולס רויס הסיני.

באולם התצוגה עומדים שני דגמים המייצגים שניים מתוך שלושת רמות הגימור, לי המתין הדגם המפואר והמאובזר מכל. זה שתווית המחיר שלו מציינת את המספר העגול – חצי מיליון שקלים!!! אם כך, חשבתי לעצמי, בוא נראה במה דברים אמורים.

נציג היבואן ישב איתי דקות רבות כדי להראות לי מה עושה כל פעולה בכל מסך. ויש כאן ארבעה (!) כאלו, שיש לכל אחד תפריטים, ותת תפריט, וכנראה לא יספיק סוף שבוע קצר כדי לעמוד על קנקנו של כל אחד ואחד מהם, גם אם אשן ברכב.

(וגם זה אפילו אפשרי, אם מתעקשים), אבל חשוב לדעת מה מפעיל את עיסוי השיאצ’ו המעולה, איך מקבעים זיכרון למושב החשמלי, איך מפעילים את ההוא, ואיך מכבים את הזה.

עוצמת המנוע, ויש כאן שניים כאלה (!) שמנפקים 551 כוחות סוס. (שזה בערך כמו שישה וחצי רכבי פיקנטו), ומומנט בשרני של 76.5 קג"מ, (שזה בערך עוצמה מתפרצת של הר געש בינוני באיסלנד)

הרבה מעבר לעיצוב

ההונגצ’י הזה מאד משוכלל מפואר, ומרובה טכנולוגיות, וזה הגיוני לחלוטין, כאשר חושבים את מי הוא משרת, בארץ המוצא. אבל, בשורה התחתונה אני מתעניין בשלושה נתונים פשוטים לכאורה.

עוצמת המנוע, ויש כאן שניים כאלה (!) שמנפקים 551 כוחות סוס. (שזה בערך כמו שישה וחצי רכבי פיקנטו), ומומנט בשרני של 76.5 קג”מ, (שזה בערך עוצמה מתפרצת של הר געש בינוני באיסלנד), וטווח נסיעה אפשרי ל-441 ק”מ נסיעה. אם כך חשבתי לעצמי, בשקט, כדי לא להפריע להוד מעלתו המגודל, צפויה לי שבת מאד מאד אטרקטיבית.

היות ומדובר ברכב לראשי מדינה עצומה כמו סין, ברור כי כל נתון חייב להיות כאן גדול. הכי גדול, והכי הכי. אורך של 5.2 מטר ורוחב של שני מטרים, מעמיד כאן חתיכת קובייה עצומה, שעלולה להיתקל במקומות שקטנים עליה, ועל כן זקוקים פה להכנה נפשית עם התנעה ראשונה. הרכב הזה דורש הסתגלות. ועם ההתנעה נצא לדרך, נקרא לזה מסע להכרת המרכב.

יש כאן כל כך הרבה פרטים, וכל כך המון אפשרויות שסוף שבוע קצר לא יכול להכיל, אבל ננסה להוציא את המיטב מכל הלימונדה הזאת.

מד הטווח ביציאה הורה על המספר 438 ק”מ העומדים לרשותי, וכך יצאתי עם חיוך גדול מאד משערי חניון היבואן. חיוך, וחשש.

ההונגצ’י הזה גדול וכבד. ועם שניים וחצי טון משקל הוא מאיץ למאה קמ”ש בחמש שניות. גדול, כבד, ומאד מהיר, אם רוצים.

ארבעה מצבי נהיגה שונים

יצאתי אל המבחן הראשון והפשוט. נסיעה מהמרכז צפונה, כביש ישר, רגוע, ללא דרמה גדולה מזו שמייצר ההונגצ’י בכל רמזור. שמתי את בקרת השיוט על הסף החוקי, ועם כל העוצמה של צמד המנועים אשר עוברים את הסף הזה כל כך מהר וכל כך בשקט שלא שמים לב, מזל שיש רכבים לפני, כך שההונגצ’י המגודל בולם את עצמו לפני שמשטרת התנועה תעשה בי מעשה מגונה, בפומבי, ואגב כך מאחזר אחוזי אנרגיה (רק במצב אקו).

לרכב ארבעה מצבי נהיגה שונים, ולא ממש הצלחתי להבחין בדקויות שבניהם.

כבר בעצירה הראשונה נוכחתי למשיכה הפיזית שהרכב מייצר, ואת תשומת הלב הרבה שהוא מושך, ומתפתחים דיונים על יפה-לא יפה בין הנוכחים, שלא יכולים להישאר אדישים מולו. חזרתי למרכז עם טווח שנותר 160 ק”מ, ובניתי על העמדה הביתית שתמלא קצת חשמל חסר לקראת המסע שנצא אליו בבוקר.

כאשר יצאתי הבוקר לדרכים חשבתי לעצמי כי נצא היום  לקושש לנו הרפתקאות, ולא ידעתי כי מחשבות שכאלו יצרו לנו מציאות, ושהרפתקאות לא תמיד הן באות טוב, אבל ללא ספק מכל אחת כזאת לומדים משהו.

בזכות חברים הצלחתי להתחבר לעמדה מהירה שהחזירה לי את הדופק, ואת הצבע לפנים, ובכל זאת עם קיבולת מלאה שאמורה להספיק ל-450 ק"מ, חזרתי למרכז עם טווח על השעון שנותרו לי עוד 208 ק"מ

הוא מזנק ל־100 קמ”ש בזריזות מרשימה, אך מה לגבי הסוללה?

יצאתי מהבית עם 345 ק”מ טווח, והמון אופטימיות זהירה.

כאשר הגעתי לבאר שבע כבר התחלתי להזיע, ולא בגלל החום. על מד הטווח נותרו לי רק 130 ק”מ, ואם להגיע לכאן נזקקתי ל-220 ק”מ (לפי הצריכה של הרכב), הרי שיש לי בעיה חמורה, לחזרה.

בזכות חברים הצלחתי להתחבר לעמדה מהירה שהחזירה לי את הדופק, ואת הצבע לפנים,

טעינה מהירה מאפשרת למלא מצברים מ-10% ל-80% ב-42 דקות. בדומה למרצדס. ובכל זאת עם קיבולת מלאה שאמורה להספיק ל-450 ק”מ, חזרתי למרכז עם טווח על השעון שנותרו לי עוד 208 ק”מ.

על השולחן, ההונגצ’י הוא קלף מנצח. יש לו את כל מה שצריך, ברמת המחיר שלו. עיצוב מוחצן יוצא דופן. “אפקט הגעה” ללא תחרות. צמד מנועים חזקים. מומנט אימתני. נוחות נסיעה מדהימה. איכות חומרים טובה. מרחב ובטיחות. ובכל זאת מסתבר שקשה מאוד ליהנות מכל העולמות. לאלו מאיתנו שינסו ללחוץ את הרכב לנסיעה שסוחטת ממנו את שני המנועים לריגושים ולעוצמה רצוי לקחת בחשבון קצב איבוד סוללה משמעותי ומהיר, יחד עם זאת בנסיעה “רגועה” ומבוקרת הרכב החלט יכול לספק טווחים נאים ומרשימים לנוכח הגודל והכוח שהוא מציע.

במבחן התוצאה אפשר לצפות ליותר סוללה מההונגצ’י הזה, במדד החשוב ביותר בעולם החשמלי.

אבל הכל בסטייל. כי בכול מה שקשור לפוזה, הוא אלוף הארץ.

מבחן הדרך

הונגצ’י ESH9 EXCLUSIVE

הספק צמד מנועים: 551 כ”ס

מומנט: 76.5 קג”מ.

נפח סוללה: 99 קוואט”ש.

טווח מירבי: עד 411 ק”מ.

מחיר: 499,537 ₪.

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך

הגלדיאטור הכי טוב בזירה​

מתגלגלים הגלדיאטור הכי טוב בזירה חופש, יכולות גבוהות והרפתקנות שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp שיתוף ב email שיתוף ב twitter כתב וצילם: ירון הולנדר מזמן לא לקחתי טוחן סלעים לסיבוב קטן שיכניס לי קצת

קראו עוד »

בחזרה לעתיד עם איוניק 5

לאוהבי יונדאי לאיוניק 5 עיצוב נעים, נוחות בנסיעה לנהג ולנוסעים. ביטחון ובטיחות. יכולות דינמיות, ומעל הכול שימושיות כוללת בעלות זולה לטווח ארוך.
כל אלה הם החוט שקושר חבילה משתלמת

קראו עוד »
No more posts to show
אל תפספסו הכתבות האהובות
חדשות העיר גבעתיים פלוס

בשורה משמחת לתושבי גבעתיים והישג אדיר לרן קוניק ועיריית גבעתיים, בית המשפט קבע שבמכבי נקטו במהלך לא חוקי של אפליית תושבי העיר

חדשות העיר גבעתיים פלוס בשורה משמחת לתושבי גבעתיים והישג אדיר לרן קוניק ועיריית גבעתייםבית המשפט קבע שבמכבי נקטו במהלך לא חוקי של אפליית תושבי העיר בית הדין קבע שקופ”ח “מכבי” נדרשת לאפשר לכלל מבוטחיה את

קראו עוד»
כתבות השער

“לאנשים טובים קורים דברים טובים”

“עשינו שנה היסטורית חלומית באירופה כשהגענו לפיינל פור עם כ-1200 אוהדי חולון שהגיעו לבילבאו. והשנה הסתיימה עם ‘דובדבן מתוק’ של האליפות כשניצחנו 7:1 בפלייאוף. לבוא ממקום רביעי, לנצח את הפועל ירושלים ולקחת אליפות, זה שאפו גדול לכולם”

קראו עוד»
חדשות הרכב פלוס

אלפא רומיאו טונאלה בישראל
קרוסאובר איטלקי מעוצב עם מנוע טורבו ותגבור הנעה חשמלי

אלפא רומיאו טונאלה בישראלקרוסאובר איטלקי מעוצב עם מנוע טורבו ותגבור הנעה חשמלי רום אלוף שיתוף ב whatsapp שיתוף ב facebook שיתוף ב email שיתוף ב twitter קבוצת סמלת יבואנית אלפא רומיאו לישראל השיקה את האלפא

קראו עוד»
חופש ופנאי

מסיבת תה בבוסטון

MIT האוניברסיטה הטכנולוגית המובילה בעולם הטבה מסיבת תה בבוסטון ד”ר נגה רוזנפרב נובמבר 2019 שתפו: שיתוף ב whatsapp שיתוף ב email שיתוף ב print שיתוף ב facebook שיתוף ב twitter טיול לבוסטון בירת מדינת מסצ’וסטס

קראו עוד»
אולם המשפט

ביטול פסק דין? כל מה שחשוב לדעת

.עקרון עשיית הצדק מהווה נדבך בסיסי בהחלטות בתי המשפט. השאלה רלבנטית במיוחד במקרים בהם נפסקו פסקי דין בהיעדר הגנה משפטית, או במקרים בהם לא ניתן לערער עוד על פסק הדין, אולם מתעוררות נסיבות המצריכות את שינוי הפסיקה

קראו עוד»
//טור דעה

מי בכלל צריך את תאגידי המים?

אלה אותם מים ורק המחיר שאנחנו משלמים מאמיר בעשרות אחוזים
הקמת התאגידים נבעה מכשל בהתנהלות הרשויות המקומיות ומאז הקמת תאגידי המים אנו משלמים הרבה יותר על אותם המיםהצרכנים?

קראו עוד»
חדשות העיר גבעתיים פלוס

תאי קינון לציפורים הוצבו בפארק גבעתיים כחלק מהצעדים לשימור הטבע העירוני

חדשות העיר גבעתיים פלוס תאי קינון לציפורים הוצבו בפארק גבעתיים כחלק מהצעדים לשימור הטבע העירוני   צילום: דוברות עיריית גבעתיים שתפו שיתוף ב facebook שיתוף ב email שיתוף ב whatsapp שיתוף ב twitter הבנייה הרוויה

קראו עוד»
חדשות העיר גבעתיים פלוס

להקות נעורי גבעתיים במופע סיום השנה: 25 שנות יצירה לעברי לידר

חדשות העיר גבעתיים פלוס להקות נעורי גבעתיים במופע סיום השנה 25 שנות יצירה לאמן והיוצר המוכשר- עברי לידר צילום: דוברות עיריית גבעתיים שתפו שיתוף ב facebook שיתוף ב email שיתוף ב whatsapp שיתוף ב twitter

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן