26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
מתגלגלים

הונגצ’י -
אלוף בפוזה

מבחן דרכים להונגצ'י E-HS9, קרוסאובר יוקרתי חשמלי

כתב וצילם: ירון הולנדר

הונגצ’י (דגל אדום בסינית), הינו מותג היוקרה המוביל של סין, המותג מייצר את רכבי השרד המפוארים לצמרת החברה והשלטון הסיניים. המעצב של הדגם הזה, נמנה בעברו על המעצבים של רולס רויס הבריטית, ולכן הרכב שחיכה לי דומה מאד לזה האנגלי, ויש מי שמכנה אותו הרולס רויס הסיני.ה מתפרצת של הר געש בינוני באיסלנד)

הונגצ’י (דגל אדום בסינית), הינו מותג היוקרה המוביל של סין, המותג מייצר את רכבי השרד המפוארים לצמרת החברה והשלטון הסיניים. המעצב של הדגם הזה, נמנה בעברו על המעצבים של רולס רויס הבריטית, ולכן הרכב שחיכה לי דומה מאד לזה האנגלי, ויש מי שמכנה אותו הרולס רויס הסיני.

באולם התצוגה עומדים שני דגמים המייצגים שניים מתוך שלושת רמות הגימור, לי המתין הדגם המפואר והמאובזר מכל. זה שתווית המחיר שלו מציינת את המספר העגול – חצי מיליון שקלים!!! אם כך, חשבתי לעצמי, בוא נראה במה דברים אמורים.

נציג היבואן ישב איתי דקות רבות כדי להראות לי מה עושה כל פעולה בכל מסך. ויש כאן ארבעה (!) כאלו, שיש לכל אחד תפריטים, ותת תפריט, וכנראה לא יספיק סוף שבוע קצר כדי לעמוד על קנקנו של כל אחד ואחד מהם, גם אם אשן ברכב.

(וגם זה אפילו אפשרי, אם מתעקשים), אבל חשוב לדעת מה מפעיל את עיסוי השיאצ'ו המעולה, איך מקבעים זיכרון למושב החשמלי, איך מפעילים את ההוא, ואיך מכבים את הזה.

עוצמת המנוע, ויש כאן שניים כאלה (!) שמנפקים 551 כוחות סוס. (שזה בערך כמו שישה וחצי רכבי פיקנטו), ומומנט בשרני של 76.5 קג"מ, (שזה בערך עוצמה מתפרצת של הר געש בינוני באיסלנד)

הרבה מעבר לעיצוב

ההונגצ’י הזה מאד משוכלל מפואר, ומרובה טכנולוגיות, וזה הגיוני לחלוטין, כאשר חושבים את מי הוא משרת, בארץ המוצא. אבל, בשורה התחתונה אני מתעניין בשלושה נתונים פשוטים לכאורה.

עוצמת המנוע, ויש כאן שניים כאלה (!) שמנפקים 551 כוחות סוס. (שזה בערך כמו שישה וחצי רכבי פיקנטו), ומומנט בשרני של 76.5 קג"מ, (שזה בערך עוצמה מתפרצת של הר געש בינוני באיסלנד), וטווח נסיעה אפשרי ל-441 ק"מ נסיעה. אם כך חשבתי לעצמי, בשקט, כדי לא להפריע להוד מעלתו המגודל, צפויה לי שבת מאד מאד אטרקטיבית.

היות ומדובר ברכב לראשי מדינה עצומה כמו סין, ברור כי כל נתון חייב להיות כאן גדול. הכי גדול, והכי הכי. אורך של 5.2 מטר ורוחב של שני מטרים, מעמיד כאן חתיכת קובייה עצומה, שעלולה להיתקל במקומות שקטנים עליה, ועל כן זקוקים פה להכנה נפשית עם התנעה ראשונה. הרכב הזה דורש הסתגלות. ועם ההתנעה נצא לדרך, נקרא לזה מסע להכרת המרכב.

יש כאן כל כך הרבה פרטים, וכל כך המון אפשרויות שסוף שבוע קצר לא יכול להכיל, אבל ננסה להוציא את המיטב מכל הלימונדה הזאת.

מד הטווח ביציאה הורה על המספר 438 ק"מ העומדים לרשותי, וכך יצאתי עם חיוך גדול מאד משערי חניון היבואן. חיוך, וחשש.

ההונגצ’י הזה גדול וכבד. ועם שניים וחצי טון משקל הוא מאיץ למאה קמ"ש בחמש שניות. גדול, כבד, ומאד מהיר, אם רוצים.

ארבעה מצבי נהיגה שונים

יצאתי אל המבחן הראשון והפשוט. נסיעה מהמרכז צפונה, כביש ישר, רגוע, ללא דרמה גדולה מזו שמייצר ההונגצ’י בכל רמזור. שמתי את בקרת השיוט על הסף החוקי, ועם כל העוצמה של צמד המנועים אשר עוברים את הסף הזה כל כך מהר וכל כך בשקט שלא שמים לב, מזל שיש רכבים לפני, כך שההונגצ'י המגודל בולם את עצמו לפני שמשטרת התנועה תעשה בי מעשה מגונה, בפומבי, ואגב כך מאחזר אחוזי אנרגיה (רק במצב אקו).

לרכב ארבעה מצבי נהיגה שונים, ולא ממש הצלחתי להבחין בדקויות שבניהם.

כבר בעצירה הראשונה נוכחתי למשיכה הפיזית שהרכב מייצר, ואת תשומת הלב הרבה שהוא מושך, ומתפתחים דיונים על יפה-לא יפה בין הנוכחים, שלא יכולים להישאר אדישים מולו. חזרתי למרכז עם טווח שנותר 160 ק"מ, ובניתי על העמדה הביתית שתמלא קצת חשמל חסר לקראת המסע שנצא אליו בבוקר.

כאשר יצאתי הבוקר לדרכים חשבתי לעצמי כי נצא היום  לקושש לנו הרפתקאות, ולא ידעתי כי מחשבות שכאלו יצרו לנו מציאות, ושהרפתקאות לא תמיד הן באות טוב, אבל ללא ספק מכל אחת כזאת לומדים משהו.

כבר בעצירה הראשונה נוכחתי לגלות את תשומת הלב הרבה שהוא מושך, ומתפתחים דיונים על יפה-לא יפה בין הנוכחים, שלא יכולים להישאר אדישים מולו

הוא מזנק ל־100 קמ”ש בזריזות מרשימה, אך מה לגבי הסוללה?

יצאתי מהבית עם 345 ק"מ טווח, והמון אופטימיות זהירה.

כאשר הגעתי לבאר שבע כבר התחלתי להזיע, ולא בגלל החום. על מד הטווח נותרו לי רק 130 ק"מ, ואם להגיע לכאן נזקקתי ל-220 ק"מ (לפי הצריכה של הרכב), הרי שיש לי בעיה חמורה, לחזרה.

בזכות חברים הצלחתי להתחבר לעמדה מהירה שהחזירה לי את הדופק, ואת הצבע לפנים,

טעינה מהירה מאפשרת למלא מצברים מ-10% ל-80% ב-42 דקות. בדומה למרצדס. ובכל זאת עם קיבולת מלאה שאמורה להספיק ל-450 ק"מ, חזרתי למרכז עם טווח על השעון שנותרו לי עוד 208 ק"מ.

על השולחן, ההונגצ’י הוא קלף מנצח. יש לו את כל מה שצריך, ברמת המחיר שלו. עיצוב מוחצן יוצא דופן. "אפקט הגעה" ללא תחרות. צמד מנועים חזקים. מומנט אימתני. נוחות נסיעה מדהימה. איכות חומרים טובה. מרחב ובטיחות. ובכל זאת מסתבר שקשה מאוד ליהנות מכל העולמות. לאלו מאיתנו שינסו ללחוץ את הרכב לנסיעה שסוחטת ממנו את שני המנועים לריגושים ולעוצמה רצוי לקחת בחשבון קצב איבוד סוללה משמעותי ומהיר, יחד עם זאת בנסיעה "רגועה" ומבוקרת הרכב החלט יכול לספק טווחים נאים ומרשימים לנוכח הגודל והכוח שהוא מציע.

במבחן התוצאה אפשר לצפות ליותר סוללה מההונגצ’י הזה, במדד החשוב ביותר בעולם החשמלי.

אבל הכל בסטייל. כי בכול מה שקשור לפוזה, הוא אלוף הארץ.

מבחן הדרך

הונגצ’י ESH9 EXCLUSIVE

הספק צמד מנועים: 551 כ"ס

מומנט: 76.5 קג"מ.

נפח סוללה: 99 קוואט"ש.

טווח מירבי: עד 411 ק"מ.

מחיר: 499,537 ₪.

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן