31/05/2024
31/05/2024
יום שישי, 31 במאי 2024
מתגלגלים

סין פינת שבדיה

הרכב הסיני LYNK&CO 01 במבחן הדרכים

כתב וצילם: ירון הולנדר

יולי 2023

מה ומיהו המותג המוזר הזה שיש לו שם של פירמת רואי חשבון, ויש לו אולם תצוגה בולט ברחוב יצחק שדה בתל אביב?

LYNK&C0 הינה חברת בת של וולוו, שנשלטת בשנים האחרונות על ידי חברת ג'ילי הסינית, (כן, זו שמביאה לארץ את דגם הגיאומטרי).

ומה עניין סיני לוולוו? כסף. ורק כסף.

כאשר החברה השבדית נקלעה לפני שנים לקשיים פיננסיים, הגיעה הצעה של הסינים לרכישה, ושיתוף הפעולה הזה מתבטא בכסף שמאפשר לשבדים לתכנן כראות עיניהם, לבחור ספקים ידועים, לבחור חומרים המתאימים לתפיסת עולם 'ירוקה', כמו המושבים ברכב, והריפודים המיוחדים, ללא שימוש מן החי.

בקיצור, הסינים מאפשרים יד חופשית, והתוצאה הניצבת באולם התצוגה, רחוקה כמו המרחק בין סין לשבדיה.

בתחילת השנה התבשרנו כי לאחר 4 שנות הצליח תהליך של יבוא הרכב לישראל.

מה שהנחה את מתכנני הרכב (דגם שנקרא 01), הוא שילוב אלמנטים הבאים מעולם התרבות המערבי והמזרחי ליצירת שפת עיצוב של רכב פנאי.

כל זה מתוך כוונה ליצר מותג אשר מכוון לעולם הפרמיום, בתמחיר עממי.

נשמע פשוט אבל מורכב לביצוע.

"כבר מנגיעה ראשונה חשים פה משהו אחר. לחיצה על מתג ההתנעה, מעיר את כל התצוגות לתחייה, ולמרות הגודל והמשקל ה-01 הזה זז ברכות מפתיעה, משתלב בקלות בתנועה, ומצפצף על כל אות סכנה מתקרבת"

מרשים מאד במבט ראשון

מסתבר, לאור מה שמונח באולם התצוגה בארבעה שילובי צבעים שונים, הצליח מעל ומעבר, שכן ה-01 מרשים מאד במבט ראשון, וממשיך לסובב ראשים גם במבט שני.

כאשר הדלת המאסיבית נפתחת, מתגלה תא נוסעים הדור ומאופק. מתוכנן נכון, ובנוי כהלכה. יש כאן אנדרואיד אוטו אלחוטי, אומר לי אלדד, שמוסר לי את הרכב, גם סידרנו לך אחד חדש שקיבלנו היום.

אני שבע רצון, אם ככה מתחילים, אני חושב לעצמי, ובאמת, האפליקציה השימושית שכל יצרני הרכב (כמעט) אימצו, אבל חייבו שימוש בכבל מעצבן (בכל פעם שנכנסים או יוצאים מהרכב), כבר פשוט מיותר, והכבל, ישמש לצרכי טעינה טלפונים שלא יכולים להתמודד עם משטח הטעינה האלחוטי, בשל גודלם, למשל. כמו שיש לי.

בחנייה ממתין לי אקזמפלר חדש לחלוטין, כסוף, עם נגיעות מתונות של כחול עדין, בחלקים חיצוניים (כמו פס דק הנמתח ממסגרת השמשה הקדמית, עובר מעל הדלתות ומסתיים בהשתפלות כלפי חרטום הרכב), ובחלל הנוסעים, במשענת המושבים ובתפרים של חלקי הבד והפלסטיק.

צריך לזכור כמובן, כי היות ומדובר ברכב חדש לחלוטין, עניין הטווחים אינו מקובע כפי שיהיה אצל נהג קבוע, ואני, שנוהג במתינות, אשתדל להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל החסכוני שלא יבוא על חשבון נוחות והנאה.

"השבדסיני הזה אינו רכב שטח, אבל מרווח הגחון הגבוה, עוצמת המנוע, המתלים המשככים כל זעזוע, מאפשרים ירידה בטוחה מן האספלט אל שבילי העפר המובילים למעיינות ולחורשות, בדיוק כפי שלקוחות ה-01 יצפו מהרכב הגדול הזה, מבלי לחשוש לתוצאות"

דוהרים אל המרחבים

חובבי המוזיקה יעדיפו לעמוד בצל, להוריד את משענת הגב לאחור, ולתת למוח לעוף עם מערכת השמע מבית 'אינפיניטי', בתוספת עשרה רמקולים (!!) המפוזרים בחלל הרכב, ומעניקים לנסיעה חוויה אקוסטית נפלאה.

במצב הזה, אפשר להחליט אם רוצים לגלול את כיסוי הגג הפנורמי העצום במלואו, בחלקו או להשאירו סגור, ואם מזג האוויר חיובי ניתן אפילו לפתוח  את הגג.

אם לא נבחר באופציה הזאת אלא ממש נתעקש לדהור אל המרחבים, נקבע את בקרת השיוט האדפטיבית, למהירות בה נרצה להתנהל, ונשתלב בתנועה הזורמת.

וולוו ידועה במערכות הבטיחות שהביאה לעולם, ואף ה-01 שבאה כזכור מבית זה, רוויה במערכות אקטיביות ופאסיביות, ותכנון מבנה בטיחותי המעניק לרכב ציון גבוה מאד במבחני הריסוק.

אי אפשר להתעלם מהמסך הענק, שמרכז את כל המידע הרלוונטי לנהג (אנדרואיד אוטו, זוכרים?), ומרבית המידע והאפשרויות מרוכזות כולן במסך זה.

לחיצה על מתג ההתנעה, מעיר את כל התצוגות לתחייה, על שעון המכוונים הימני מופיע הטווח החשמלי העומד לרשותי (75 ק"מ במקסימום, רכב חדש מגיע עם פחות), בצד השמאלי יופיע בין השאר הטווח הבנזינאי (התחלנו עם 440 ק"מ, אבל גם נתון זה ישתנה בהמשך), העברתי למצב נסיעה ויצאתי אל האור.

כבר מנגיעה ראשונה חשים פה משהו אחר. למרות הגודל והמשקל ה-01 הזה זז ברכות מפתיעה, משתלב בקלות בתנועה, ומצפצף על כל אות סכנה מתקרבת. אם לא שמים לב ומגיבים בפתאומיות, מגלים בלמים חסרי רגישות. חזקים מאד ועוצרים את המאסה מבלי להתנצל. מאידך, בתנועה זורמת, בקרת השיוט יודעת להאט עד עצירה מוחלטת באופן בלתי מורגש כמעט.

מן האספלט אל שבילי העפר

בכניסה לגן הלאומי בית אלפא מקבל אותנו מדריך ומספר לנו על רצפת הפסיפס היפה שהתגלתה בשנת 1922 כאשר קמו הקיבוצים חפציבה ובית אלפא, זה ליד זה. בבית הכנסת העתיק של בית אלפא הקדומה נחשפה רצפת פסיפס שמורה היטב, מהמפוארות שהתגלו בארץ ישראל.

השבדסיני הזה אינו רכב שטח, אבל מרווח הגחון הגבוה, עוצמת המנוע, המתלים המשככים כל זעזוע, מאפשרים ירידה בטוחה מן האספלט אל שבילי העפר המובילים למעיינות ולחורשות, בדיוק כפי שלקוחות ה-01 יצפו מהרכב הגדול הזה, מבלי לחשוש לתוצאות.

כמובן שעל הכביש כל ההנאות שהוזכרו לעיל יבואו לידי ביטוי מוחצן אף יותר.

ה- LYNK&C0 מגיע אל אולמות התצוגה ברמת אבזר אחת כוללת. השבדים מאמינים כי החבילה הכוללת מעניקה את כלל הצרכים של הלקוחות, שלא ידרשו לתוספות ואופציות מעבר להיצע המכובד הקיים ברכב. מה שיש זה מה שצריך, ומה שצריך הוא הטוב ביותר.

01 LYNK&C0

מבחן הדרך

מנוע בנזין 1.5 ליטר 180 כ"ס.

מומנט 43 קג"מ.

הספק (משולב) 262 כ"ס

טווח חשמלי עד 75 ק"מ.

אחריות 4 שנים, לסוללה 8 שנים 150,000 ק"מ.

צריכת דלק (במבחן) 1:/15.3 ק"מ/ל' (לא משקף נתון אמיתי לאורך זמן).

מחיר: 235,000 ₪

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'
מבחני דרך

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

אל תפספסו הכתבות האהובות
כתבות השער

איש אשכולות

“לא מן האדמה באתי! כי באתי ממשפחה ציונית” סיפורו של דב רוזנפרב, איש האשכולות, השזור במהלך הקמתה של מדינת ישראל

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן