09/10/2024
09/10/2024
יום רביעי, 09 באוקטובר 2024
מתגלגלים

השקט שבפנים-
נסיעות מבחן עם החשמלית מרצדס EQC

המהפכה החשמלית כבר בעיצומה, ומסתבר שגם מותגי היוקרה חזק בעניינים. המרצדס EQC 400 היא דוגמא לכך

כתב וצילם: ירון הולנדר

עודכן: 21.9.2022

בעוד הסינים משגרים מותג אחרי מותג וכובשים כל עמדת טעינה פנויה, נדמה כי האירופאים לא כל כך ממהרים למרות שכאשר העולם מדווח כי היבשת הישנה היא זו שנמצאת במצוקה גדולה מבחינת זיהום האוויר בערים, ומגבלות שיוטלו על היצרנים בשנים הבאות.

המהפכה למי שעוד לא שם לב כבר בעיצומה, וככל שמגיעים לכאן מותגים עממיים, וזולים (יחסית), מסתבר כי גם מותגי היוקרה כבר חזק בעניינים, לכן ביקשתי וקיבלתי ממרצדס דוגמא לנ"ל.

למי שלא מכיר או לא ממש בעניינים, אזכיר כי מרצדס בונה את המכוניות שלה לפי קטגוריות, או בלשונם קלאס (CLASS).

ולפיכך, בכל קלאס שכזה יש תתי דגם ברמות גימור שונות, ולעיתים גם עם מנועים שונים.

וכך ניתן למצוא קבוצות ברמות A,B,C, עוד.

הרכבים החשמליים בקבוצת מרצדס קיבלו את הקידומת EQ אליה מצורפת האות של הקלאס.

ואם כן, אלי הגיעה החשמלית של קלאס C, להלן EQC.

דגם זה, נראה לפי הטרנד השולט בתצורת קרוסאובר במידות מדיום.

כלומר, ארבעה מבוגרים ישבו בו בנוחות, ויש גם מספיק מקום למטען אישי בהתאם.

רכב המבחן, ברמת הגימור המרכזית בין שלוש, נקרא ELECTRIC ART, ומגיע בריפודי עור לבנים (ולמי שיש בעיה, יש בעיה), החומרים  העיצוב והגימורים הם כמובן ברמה גבוהה, כפי שמקובל אצל היצרן.

אגב, אחד ההבדלים בין רמות הגימור מתבטא בקוטר הצמיג, ומאחר ויש שלוש רמות יש גם שלושה גדלים. (19,20,21 אינצ', בהתאמה).

עיקר הסוד של הרכב הזה טמון בסוללה שלו שמניעה שני מנועים המפיקים 408 סוסים שקטים במיוחד במומנט עוצמתי של 77 קג”מ

את מערכת המולטימדיה המשובחת, שפעם נראתה לי הכי מסובכת בעולם לתפעול, אני כבר מפעיל בעיניים עצומות, כמעט, ועדיין היא זו המוכרת מימים ימימה, ומדגמי מנועי הבעירה הפנימית, ולא מהסוג החדש והיותר יוקרתי שנמצא בדגמים הממש יקרים, ועדיין יש כאן את אותו עיסוי מופלא במושב שאני ממהר להפעיל, עבורי ועבור כל אורח חדש שהבעת העונג המיידית מבהירה שנרשמה כאן אהבה מיידית. יש כאן כמובן מספיק נקודות חיבור לכל מכשיר נטען, (4 USB TYPE C, 2 כניסות 12 וולט ועוד משטח אלחוטי), סאונד מדהים בוקע מכל הרמקולים שמפוזרים ( Burmester), תצוגה עילית המשתקפת מול עיני הנהג על השמשה הקדמית, אבל עיקר הסוד של הרכב הזה טמון בסוללה שלו שמניעה שני מנועים המפיקים 408 סוסים שקטים במיוחד במומנט עוצמתי של 77 קג"מ.

איך, מה, ועל מה זה משפיע ארחיב בהמשך, אבל לא משנה איזו רמת אבזור נרכשת, בפועל שלושת הדגמים יעיפו את ה-EQC מאפס למאה בחמש שניות.

כמה מהר ועוצמתי זה? זה מאד מוחשי, ומאד מדהים.

נוסעים שאינם מקבלים התראה מראש מוצאים עצמם נדחפים אל גב המושב שלהם מתמודדים עם כוח ג'י פתאומי, חברי באגף הגברים אהבו, הנשים פחות.

השמש כבר עמדה באמצע השמיים, כדברי הגששים, כאשר התחלתי לגשש מקום שיש בו מים, אשר טרם דגמנו.

הגליל מרובה מקומות בהם ניתן לרבוץ ולהשתכשך, ועדיין מפתיע לגלות מקומות חדשים.

בכניסה לקיבוץ כפר סאלד, יש גן פסלים מקסים, שחלקו נבנה מחלקי כלים חקלאיים ישנים, וחלק מהדמיון. ברחבי הקיבוץ מפוזרים פסלים נוספים ובהם כאלו העשויים ממוזאיקה צבעונית, אבל לא למען אלו הגענו עד הלום.

אגם קרעון זכור למרבית בני גילנו כמקום בבקעת הלבנון אליו הגיע צה"ל במלחמת של"ג הראשונה, אולם מישהו החליט להעתיק את השם לבריכה טבעית השוכנת ממש בלב הקיבוץ וניזונה מפלג מים מפכפך.

אין שילוט למקום וצריך הכוונה של מקומיים, אך כנראה בני הקיבוץ למדו ממקרה האסי וניר דוד, כך שהמקום פתוח לכל מבקר.

גילינו מקום שקט, מטופח ונקי (ואינשאללה שישאר ככזה), עם עץ גדול שנותן צל למי שמעדיף, ספסלים וכסאות מאולתרים מאפשרים בילוי נינוח. המים צוננים ונעימים, ועומק הבריכה לא קבוע.

כבדו את המקום, והקפידו לשמור עליו כפי שהוא.

14% סוללה ומחשב הרכב בישר כי לפנינו עומדת שעה פלוס מינוס עד לטעינה מלאה. בזמן שאכלנ, המרצדס שאבה חשמל בקצב מהיר שהביא אותה לרף של 92% בפחות משעה

הכבישים פה כאילו נבנו למידותיה של ה-EQC, נוחים ופנויים, וגם בסיבובים ובעליות לא חשנו אף פעם כי הרכב מתקשה או חסר לו משהו. בדרכנו לשם סטיתי לכביש 959 העולה אל רמת הגולן בעיקולים חדים, רק על מנת לרדת אותו בחזרה, ולראות איך האנרגיה נאגרת בחזרה, ומה שירד בעלייה, חזר בירידה.

אכן פלא הנדסי.

בצומת גומא הזכורה לנו מביקורים קודמים, יש גם עמדת טעינה מהירה של חברת אפקון (KW 150), וגם גלידריה מצוינת, וגם ומשהו ללעוס.

14% סוללה התבשרנו כאשר הגענו לשם, ומחשב הרכב בישר כי לפנינו עומדת שעה פלוס מינוס עד לטעינה מלאה.

בזמן שאכלנו, התפנינו, וזמן לסיגריה הכרחית (של האורח התורן), המרצדס שאבה חשמל בקצב מהיר שהביא אותה לרף של 92% בפחות משעה.

לנו זה מספיק כדי לחזור הביתה.

כפי שביקשו אורחיי להיום היה לנו מסע של גילויים וריגושים.

מצאנו מקומות שלא הכרנו, ובעיקר, ומעל הכול ליוותה אותנו מארחת שלא השמיעה ציוץ תלונה. סחבה בכל דרך, והובילה אותנו בביטחון ובשקט לכל מקום שרק רצינו.

האמת, גם ממנה קשה מאד להיפרד, אך מי שברשותו סך מתאים יכול להכניס אחת כזאת אל חייו.

ההנאה מובטחת.

איך אני בטוח?

הייתם חייבים לראות את הפרצופים של החברים שלי בסוף יום.

מבחני רכב

מרצדס EQC 400 רמת גימור ELECTRIC ART

שני מנועים חשמליים.

הספק 408 כ"ס.

מומנט 77 קג"מ.

קיבולת סוללה 80 קווט"ש.

טווח בין טעינות (יצרן), עד  415 ק"מ.

צריכת חשמל (במבחן) 25 קווט"ש לכל 100 ק"מ.

מחיר (רכב מבחן) 560,437 ₪.

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
כתבות השער

כפר עזה שלי

"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן