ליגת פאפאסל גבעתיים – הסתיימה לה עוד עונת משחקים מרתקת ומהנה
06/24/2019גבעתיים ממחזרת פסולת אלקטרונית, למעלה מ- 1.5 טון פסולת אלקטרונית נאספו לאחרונה
06/24/2019כמעט חמישית מהמורים החדשים עוזבים את ההוראה כעבור שלוש שנים
המשפט המפורסם 'כולם מדברים על מזג האוויר אך אף אחד לא עושה שום דבר' נאמר כבר בסוף המאה ה-19, ובתקופה האחרונה קיימת תחושה דומה לגבי החינוך
כולם מדברים על חשיבות החינוך אבל אף אחד לא באמת עושה מספיק. ולכן, לעיתים תכופות נשמעת בחדר מורים האמירה "אין מה לעשות, ככה עובד משרד החינוך"
עפ"י הנתונים בסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנוגע לעזיבת המערכת בקרב עובדי הוראה והניידות פנימית (מעבר בין בתי ספר) בשנים 2000-2018 עולה שכמעט כל עובד הוראה חדש חמישי (19%) עוזב את המערכת במהלך שלושת השנים הראשונות. עוד עולה מהנתונים, שבקרב עובדי הוראה חדשים, שיעורים ניכרים (25-20 אחוז) עוברים ללמד במוסדות אחרים לאחר שנת עבודתם הראשונה במערכת.
מאפייני העזיבה הנבחרים בקרב עובדי הוראה חדשים
- שיעורי העזיבה בקרב עובדי הוראה חדשים שלא עברו התמחות, גבוהים פי שניים ויותר בהשוואה לעובדי הוראה שעברו שנת התמחות במסגרת הכשרתם להוראה.
- ציוני הבגרות המנורמלים במגמת עליה ניכרת בחינוך הממלכתי-ערבי ובחינוך הממלכתי-עברי, לעומת יציבות יחסית בחינוך הממלכתי-דתי.
- בחינוך העברי, ציוני הבגרות המנורמלים גבוהים יותר בקרב מורים חדשים שעזבו כעבור שנה. לעומת זאת, בחינוך הערבי המגמה הפוכה.
- ציון הפסיכומטרי הממוצע במגמת עליה ניכרת בקרב עובדי הוראה חדשים בחינוך הממלכתי-ערבי ובחינוך הממלכתי-עברי, לעומת יציבות יחסית בחינוך הממלכתי-דתי.
- בחינוך העברי, הציון הפסיכומטרי הממוצע גבוה יותר בדרך כלל בקרב מורים חדשים שעזבו כעבור שנה. לעומת זאת, בחינוך הערבי המגמה מעורבת, ובעשור האחרון הממוצע זהה בשתי הקבוצות.
מקור: הודעת הלמ"ס