30/05/2024
30/05/2024
יום חמישי, 30 במאי 2024
מתגלגלים

ריקוד מושחז !
מבחן לחדשה מבית טויוטה - הקורולה קרוס

ישראל, נבחרה להיות המדינה הראשונה באירופה להשקת הקורולה קרוס. לאור ניסיון של 25 שנה ברכבים היברידיים וחשמליים, עם ניסיון יצור של מעל 20 מיליון רכבים בשנה. טויוטה מנוסה מאד בפיתוח טכנולוגיות, וכך הקרוס החדשה קיבלה את הדור החמישי של המנוע ההיברידי

כתב וצילם: ירון הולנדר

אוקטובר 2022

דגם קורולה הוא הרכב הנמכר ביותר של טויוטה, ומעל 50 מיליון יחידות נמכרו ממנו במהלך השנים, וכיום אנו בדור ה-12 של הדגם.

הקרוס נולדה על מנת לשמש כדרגת ביניים בין ה-CHR הקטן, ל-RAV הגדול והיקר יותר.

אי לכך הושקע מאמץ תכנוני שבא לידי ביטוי בעיצוב, חיצוני ופנימי.

חתיכת ריקוד סוער מתבשל כאן

מבחוץ, ניכרת הקפדה בפרטים הקטנים, גריל גדול בחזית הרכב, פנסי לד, עיצוב SUV ברור, גג פנורמי.

בעיצוב הפנימי נבחין בתא מטען גדול, מפתח דלתות רחב, צג נתונים דיגיטלי גדול, מערכת מולטימדיה חדשה, סביבת נהג נוחה ועדכנית, מושבים ארגונומיים בעלי תמיכה.

לרכב כאמור מערכת היברידית דור 5, המכלול החדש יעיל יותר בביצועיו ומוביל לחיסכון, ולפחות זיהום אוויר.

גם הסוללה חזקה יותר וקלה יותר מבעבר.

לקרוס מערכות בטיחות משופרות, דור 3 של מצלמות ורדאר,  שמשפרות את הזיהוי הקדמי. ומשתמש בבינה מלאכותית לזיהוי איומים וסכנות בדרך.

הקרוס מגיעה עם מנוע בנפח 1.8 ל', בעל הספק של 140 כ"ס. היצרן מצהיר כי הקרוס לוגמת ליטר דלק לכל 20 ק"מ.

יש מי שמאמין כי היקום משדר לנו כל הזמן מסרים שונים, ואנחנו רק צריכים לשים לב, ולראות מה מסדרים לנו הכוכבים, ואם פירשתי נכון את הסימנים המקדימים נראה לי כי אני עשוי לנבא את העתיד לבוא.

השיר הראשון שבקע מהרמקולים ברכב היה What a feeling – מהסרט פלאשדנס.

ואז זה היכה בי.

הכול פה מתחבר,

חתיכת ריקוד סוער מתבשל כאן, וזה הולך להיות סוף השבוע הזה.

ועכשיו, אפשר להתחיל.

כמה שעות בתווך העירוני מבהיר כי זו מכונה עירונית מהזן הנעים, אשר משייטת בנועם ובנינוחות של שיוט עדין. שילוב המנועים מאפשר שקט ותנועה זורמת באופן חלק

בטויוטה רקחו נוסחה להצלחה

14 ק"מ על לוח המכוונים, וריח אהוב שאי אפשר לטעות בו חיכו לי בחניון היבואן.

הנציג שמקבל את פניי מאפשר לי לבחור בין זו שבאה בכסות כלה בחתונתה, לבין זו המרמזת בצבעה מה היצרן רוצה בעיקר להשיג כאן. (כסף למי שלא הבין).

שתי האפשרויות המוצעות לי הן ברמת הגימור הבכירה, והיקרה ביותר, שההבדלים ביניהן די מינוריים.

את האדום המרהיב השאירו באולם המבוא, ואני חושב שאם צריך ל"התפרע", עם הקרוס, אז לפחות עם צבע שיוציא אותה אחרת מכל העדר בסביבה.

רמז, למרות שאין עדיין רכבים כאלו על הכביש, לא שמתי לב שמישהו עצר ושאל את עצמו, היי מה זאת המכונית הזאת?

חברים שראו את שפרסמתי ברשתות מייד בקבלת הרכב, יצרו איתי קשר, וביקשו שאפגוש אותם בדחיפות על מנת שיתרשמו במו עיניהם, ואם זאת הסקרנות לדגם הזה, אנשי המכירות יצטרכו כנראה לבלות שעות נוספות באולמות המכירה, כאשר יפתחו ההזמנות.

על פניו נראה כי בטויוטה רקחו נוסחה להצלחה.

לקחו את הרכב הנמכר ביותר, עיצבו לו את הטעם האופנתי העכשווי, ופתחו את קו הקופות למען ההמונים המסתערים.

אפשר לומר בוודאות, כי בהיותם החברה המובילה בעולם ליצור מכוניות,  החבר'ה הללו ביפן יודעים לכוון ולפגוע.

אם כך בשביל מה צריך אותי ואת שכמותיי?

אכן שאלה קשה, ואנחנו פה על מנת לנסות לתת תשובות דרך עיני הלקוח הממוצע.

 

WIN WIN SITUATION

כמה שעות בתווך העירוני מבהיר כי זו מכונה עירונית מהזן הנעים, אשר משייטת בנועם ובנינוחות של שיוט עדין.

שילוב המנועים מאפשר שקט ותנועה זורמת באופן חלק.

המוזיקה מהרדיו נשמעת צלול  ומצוין ברמקולים הלא ממותגים, (עניין שלא מובן מאליו בתחנות רדיו), תנוחת הישיבה הגבוהה, המושבים התומכים, והמנוע שמשדר כל הזמן כי אם תלחץ, כל השקט הזה יופר בשנייה.

הקרוס אומנם אינו רכב ספורטיבי, אבל לחיצה מאסיבית על דוושת הגז תדחוף אותו מהר באופן שעשוי להפתיע את מי שלוחץ.

יום שישי הוא יום לנסיעה מנהלתית שאין בה מטרה מוגדרת מלבד נסיעה, ואין מתאימה למשימה יותר מעיר הולדתי.

אם בקו המישור הקרוס לא התקשתה להנעים את זמני, הגיע זמנה להוכיח בעיר הכרמל עד כמה אפשר לקחת אותה אל הקצוות שתנועה עירונית מאפשרת, ולשמחתי נוכחתי להיזכר עד כמה הכבישים המוכרים יכולים לענג כמה דקות בכל יום.

 

תמונה: TOYOTA
תמונה: TOYOTA
תנוחת הישיבה הגבוהה, המושבים התומכים, והמנוע שמשדר כל הזמן כי אם תלחץ, כל השקט הזה יופר בשנייה. הקרוס אומנם אינו רכב ספורטיבי, אבל לחיצה מאסיבית על דוושת הגז תדחוף אותו מהר באופן שעשוי להפתיע את מי שלוחץ

אפשר למצוא בחיפה מספיק רחובות מתעקלים שעולים ויורדים ומאפשרים לסל"ד הלב לרטוט בחדווה.

עיר אחת שיש בה את כל מגוון הכבישים העירוניים שאפשר לבקש, וגם הנוף יפה תמיד.

הקרוס יש לומר במלוא הכנות אומנם שינתה את טון המנוע בעליות או במאמץ, אך זה לא גרע מיכולה להאיץ ולבלום, לצאת מעקומה בכביש בדיוק באותו האופן אליו נכנסנו אליה, כאשר הגלגלים מעבירים לנהג את מלוא המידע והביטחון של התנועה הרציפה והעקבית.

הקרוס שייכת לקבוצת הרכבים שלוקחים אותך לנהוג בהם במתינות מתוך תחושה שאין למה למהר, ואם חלילה צריך, הקרוס תמיד יהיה שם בשבילך, אבל למה צריך להגיע אל הקצוות הללו?

הקרוס היא קלף מנצח של טויוטה, ובקרוב נראה רבות ממנה על כבישי ישראל, ובכלל.

יש בה תמהיל נכון של תמורה לכסף, ובסוף יום, כאשר אתה יורד מהרכב שלך, נינוח ורגוע. זה שווה לך כל סכום שהוצאת.

וברגע שגם מתחוור לך כי צריכת הדלק שלך זהה להצהרות היצרן, (נתון מאד לא מציאותי בד"כ), אתה מבין כי שיחקת אותה.

בשפה השיווקית קוראים לזה – WIN WIN SITUATION.

במקביל, את הקורולה סדאן תוכלו לקבל במחיר של החל מ-138,000 ₪, מה שאומר שאתם תצטרכו להחליט אם ההפרש מוצדק ושווה לשלם אותו

מבחן הדרך

טויוטה קורולה קרוס

רמת גימור ADVENTURE

מנוע 1.8 ל'

הספק 140 כ"ס

מומנט (בנזין) 14.5 קג"מ + חשמלי 18.9 קג"מ

צריכת דלק (במבחן): 1:20.1 ק"מ\ל'

מחירים החל מ-169,000 עד  185,000 

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
כתבות השער

איש אשכולות

“לא מן האדמה באתי! כי באתי ממשפחה ציונית” סיפורו של דב רוזנפרב, איש האשכולות, השזור במהלך הקמתה של מדינת ישראל

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן