28/03/2024
28/03/2024
יום חמישי, 28 במרץ 2024
מתגלגלים

החמישית של סורנטו

נסיעת מבחן בדור החמישי של קיה סורנטו

כתב וצילם: ירון הולנדר

מאי 2023

במהלך השנים נסעתי ובחנתי דגמים שונים של קיה סורנטו, אבל כזה, עם מנוע ספציפי ורמת גימור שכזו טרם זכה למדרך רגלי הימנית, ועל כן אהפוך את הלימון לרימונדה. (והטעות מכוונת).

בעידן בו רכבים חשמליים חדשים צצים כחצבים לפני הסתיו,  צריך לשוב ולהיזכר כי יש מי ששומר אמונים למנועי בנזין מוגדשי טורבו, שאינם צריכים עמדת טעינה, והטווח שלהם הוא לא צל מעיב במהלך כל נסיעה.

מה עוד כי מי שזקוק לשבעה מושבים, נזקק לרכב מתאים שיכול לנסוע רחוק והרבה, ולכן דגמים כמו הסורנטו של קיה עדיין רלוונטיים כתמיד, ועוברים מתיחות פנים ועדכוני מראה מעת לעת. בין הדגמים אפשר למצוא מספר רמות גימור שיקלעו לטעמו וכיסו של כל מתלבט.

מי שזקוק לשבעה מושבים, נזקק לרכב מתאים שיכול לנסוע רחוק והרבה, ולכן דגמים כמו הסורנטו של קיה עדיין רלוונטיים כתמיד

חלל נוסעים גדול ומרווח

כאשר נכנסים אל חלל הנוסעים המוכר מתרשמים מיד מהנדסת האנוש של קיה, מאיכות היצור, ובתחושה כי יש תמורה לכל שקל.

וכך הועמד לרשותי הדגם הבסיסי (אורבן), ראשון מבין ששה, שגם בתור הזול בחבורה מחירו הוא כ- 242 אלף ש"ח.

דגם זה מונע באמצעות מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, בעל הספק של 180 כ"ס.

במרבית המקרים, ולמרבית הצרכים נתונים אלו יספיקו לכל משפחה להתנייד לכל מקום, ועם הרבה מקום, שכן הסורנטו הוא בעיקר חלל נוסעים גדול ומרווח.

כמה גדול? כאשר השורה השלישית מקופלת יש 821 ל' נפח. (וזה המון!).

החלטתי כי מזמן לא נסענו הכי רחוק, ואך טבעי הוא כי הסורנטו יתאים לריצה למרחקים ארוכים. זוגתי תכננה לנו פעילויות משותפות באילת, ועם שחר יצאנו אל הכבישים המהירים דרומה.

היות ואין לו"ז מוגדר למעט ההגעה עצמה, בקרת השיוט האדפטיבית נקבעה לרף החוקי העליון, מוזיקה חרישית זמזמה באוזן כרקע, ולנו רק נותר לשבת ולהשגיח שהכול עובד כשורה.

לסורנטו מוניטין ארוך שנים כרכב נוח. בתחילת דרכו היה מוכוון גם לירידה לדרכי עפר ומשעולי דרכים, אבל כפי שקורה אצל בני אדם בקשישותם, המרץ נזנח לטובת הנוחות הכללית, וכיום הסורנטו פחות מיועד להתמודד עם סלעים, ויותר עם הובלת נוסעים בבטחה ובנוחות, ובנקודות אלו רושם הסורנטו הצלחה מלאה.

אמנם לא נזקקנו לצורך למלא את החלל במלוא כמות הנוסעים, אבל לפי התכנונים נזדקק לאותו חלל, לצרכים אישיים, סלש "מסחריים".

מנוע הבנזין לא יוצא מגדרו כדי להוכיח לנו מה הוא יכול, ומצד שני הוא גם לא עצל. הכבישים המהירים, הריקים יחסית, לא מצריכים עקיפות מהירות או תאוצות שלא לצורך

הי דרומה לאילת

4 שעות נסיעה נינוחות ו- 345 ק"מ מפרידים בין גבעתיים לעיר השמש הנצחית, וכאשר המוביל נוח הדרך לא נוראית כל כך.

מנוע הבנזין לא יוצא מגדרו כדי להוכיח לנו מה הוא יכול, ומצד שני הוא גם לא עצל. הכבישים המהירים, הריקים יחסית, לא מצריכים עקיפות מהירות או תאוצות שלא לצורך, וכך אגב גם מגיעים לנתון סביר של 13 ק"מ לליטר.

נכון שזה לא היסטרי, אבל סביר ביחס לגודל ומשקל.

לאחר שמתרגלים למנועים חשמליים ופלאג אין חסכוניים במיוחד, רואים כי גם הדינוזאורים שעוד עמנו, שותים בניחותא את נוזל המאובנים העתיק.

בבוקר תדלקתי מיכל מלא (ומוזל), המד שעל השעון מורה 759 ק"מ טווח נסיעה. נראה היום לפי אופי נהיגה משתנה איך תראה הצריכה.

לפני מושב פארן על כביש 90 יש ירידה נוחה ימינה אל כביש אספלט ישן, ורק צריך לרדת בזהירות ובמתינות בשל התנועה מאחור. סוף סוף קצת דרך עפר בה הסורנטו הגדול יכול להוכיח כי המורשת שלו עדיין פועמת בין חיבורי המתלים המשככים כל מהמורה וחריץ בדרכם אל חלל הנוסעים.

אין כאן אתגרי שטח אמיתיים אבל הגובה מפני הקרקע, המנוע החזק דיו, והמבנה המחוסן מאפשרים לכל החפץ לרדת מהאספלט אל מקומות ראויים יותר.

עם האורבן הזה מגיעים רחוק ובנוחות

הסורנטו, גם בגרסת הבנזין, מזכיר את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב.

להוביל מספר אנשים, בנוחות וביעלות מרבית. מה שהיה טוב תמיד ממשיך להיות כזה, אין הפתעות לרעה, ואין תלונות על מה שיש.

לפעמים זה כל מה שצריך.

לא לצפות ליותר מידי וכך גם אין אכזבות. (וזהו כלל שנכון תמיד אגב).

בעידן בו מחירי הרכב נמצאים בעליה תמידית, גם רמת הגימור הזולה כוללת מערכות בטיחות חשובות, ורשימת האבזור מלאה בכאלו שחשובים יותר או פחות, (תלוי למי), אבל מרשימה ביותר.

בשאר גרסאות הבנזין, כאשר משלמים יותר מקבלים יותר, הנמדדים בעיקר ברמה הקוסמטית.

גם עם האורבן הזה מגיעים רחוק ובנוחות לכל יעד שנקבע, השאלה היא רק באיזה מחיר.

מבחן הדרך קיה סורנטו אורבן

מנוע 2.5 ל'

הספק 180 כ"ס

מומנט 23.7 קג"מ

צריכת דלק במבחן 1:10.7 ק"מ\ל'

מחיר 242,475 ₪

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'
מבחני דרך

קטן אבל גדול – WEY COFFEE 02

"הרכב נוח מאד למרחקים ארוכים, ובזכות המפרט העשיר שלו מקבלים ערך מוסף לרכישתו. ישנה תחושה כי מתקבלת תמורה מלאה עבור כל שקל ברכב שבנוי היטב, בטוח, נראה טוב מאד ומהנה לנהיגה"

קראו עוד »

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

מבחני דרך

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

אל תפספסו הכתבות האהובות
המומחית רוית סיני

האם הכל כלול? חלק 1

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד»
כתבות השער

כאן נולדתי, כאן ביתי וכאן אבנה את הקריירה שלי בשתי ידי" השחקן והזמר עומר דץ

כאן נולדתי, כאן ביתי וכאן אבנה את הקריירה שלי בשתי ידי" ראיון בפרספקטיבה הנכונה עם השחקן והזמר עומר דץ ד"ר נגה רוזנפרב צילום: אור דנון 18/3/2020 נפגשנו לראיון ב'מתוקה' בקניון גבעתיים כי עומר מת על

קראו עוד»
מגזין רמת גן פלוס

מגזין רמת גן פלוס 117

בצל המלחמה סיכום הבחירות ברמת גן. חג הפורים הגיע ואי אפשר לשמוח כאשר החטופים עדיין נמצאים בידי חמאס, כאשר חיילינו נלחמים בעזה ורבים כל כך פצועים בגוף ובנפש, כאשר תושבי הדרום והצפון מנותקים מחייהם.
בכל מגזין, אני משתדלת לחפש נקודות של אור ושל תקווה ולשתף אתכם בהן. הפעם, בגיליון הזה תוכלו לקרוא על נבחרת ההומור – הקומיקאים הנפלאים שגם בצל המלחמה מנסים להעלות חיוך, על המוזיקאי קובי משעל והכוכבת ליאן קוזהינוף, וכמו מדי שנה – סקר אוזני ההמן שעושה עבורנו בר פנזור.
בשורות טובות,

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן