בחזרה לנעורים עם אבארט
"אנשים רואים בנאדם מתהלך ברחובות כשכולו קורן. מה יש לך?" מבחן דרכים לאבארט NUVOLARI
במהלך השנים נסעתי ובחנתי דגמים שונים של קיה סורנטו, אבל כזה, עם מנוע ספציפי ורמת גימור שכזו טרם זכה למדרך רגלי הימנית, ועל כן אהפוך את הלימון לרימונדה. (והטעות מכוונת).
בעידן בו רכבים חשמליים חדשים צצים כחצבים לפני הסתיו, צריך לשוב ולהיזכר כי יש מי ששומר אמונים למנועי בנזין מוגדשי טורבו, שאינם צריכים עמדת טעינה, והטווח שלהם הוא לא צל מעיב במהלך כל נסיעה.
מה עוד כי מי שזקוק לשבעה מושבים, נזקק לרכב מתאים שיכול לנסוע רחוק והרבה, ולכן דגמים כמו הסורנטו של קיה עדיין רלוונטיים כתמיד, ועוברים מתיחות פנים ועדכוני מראה מעת לעת. בין הדגמים אפשר למצוא מספר רמות גימור שיקלעו לטעמו וכיסו של כל מתלבט.
חלל נוסעים גדול ומרווח
כאשר נכנסים אל חלל הנוסעים המוכר מתרשמים מיד מהנדסת האנוש של קיה, מאיכות היצור, ובתחושה כי יש תמורה לכל שקל.
וכך הועמד לרשותי הדגם הבסיסי (אורבן), ראשון מבין ששה, שגם בתור הזול בחבורה מחירו הוא כ- 242 אלף ש"ח.
דגם זה מונע באמצעות מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, בעל הספק של 180 כ"ס.
במרבית המקרים, ולמרבית הצרכים נתונים אלו יספיקו לכל משפחה להתנייד לכל מקום, ועם הרבה מקום, שכן הסורנטו הוא בעיקר חלל נוסעים גדול ומרווח.
כמה גדול? כאשר השורה השלישית מקופלת יש 821 ל' נפח. (וזה המון!).
החלטתי כי מזמן לא נסענו הכי רחוק, ואך טבעי הוא כי הסורנטו יתאים לריצה למרחקים ארוכים. זוגתי תכננה לנו פעילויות משותפות באילת, ועם שחר יצאנו אל הכבישים המהירים דרומה.
היות ואין לו"ז מוגדר למעט ההגעה עצמה, בקרת השיוט האדפטיבית נקבעה לרף החוקי העליון, מוזיקה חרישית זמזמה באוזן כרקע, ולנו רק נותר לשבת ולהשגיח שהכול עובד כשורה.
לסורנטו מוניטין ארוך שנים כרכב נוח. בתחילת דרכו היה מוכוון גם לירידה לדרכי עפר ומשעולי דרכים, אבל כפי שקורה אצל בני אדם בקשישותם, המרץ נזנח לטובת הנוחות הכללית, וכיום הסורנטו פחות מיועד להתמודד עם סלעים, ויותר עם הובלת נוסעים בבטחה ובנוחות, ובנקודות אלו רושם הסורנטו הצלחה מלאה.
אמנם לא נזקקנו לצורך למלא את החלל במלוא כמות הנוסעים, אבל לפי התכנונים נזדקק לאותו חלל, לצרכים אישיים, סלש "מסחריים".
הי דרומה לאילת
4 שעות נסיעה נינוחות ו- 345 ק"מ מפרידים בין גבעתיים לעיר השמש הנצחית, וכאשר המוביל נוח הדרך לא נוראית כל כך.
מנוע הבנזין לא יוצא מגדרו כדי להוכיח לנו מה הוא יכול, ומצד שני הוא גם לא עצל. הכבישים המהירים, הריקים יחסית, לא מצריכים עקיפות מהירות או תאוצות שלא לצורך, וכך אגב גם מגיעים לנתון סביר של 13 ק"מ לליטר.
נכון שזה לא היסטרי, אבל סביר ביחס לגודל ומשקל.
לאחר שמתרגלים למנועים חשמליים ופלאג אין חסכוניים במיוחד, רואים כי גם הדינוזאורים שעוד עמנו, שותים בניחותא את נוזל המאובנים העתיק.
בבוקר תדלקתי מיכל מלא (ומוזל), המד שעל השעון מורה 759 ק"מ טווח נסיעה. נראה היום לפי אופי נהיגה משתנה איך תראה הצריכה.
לפני מושב פארן על כביש 90 יש ירידה נוחה ימינה אל כביש אספלט ישן, ורק צריך לרדת בזהירות ובמתינות בשל התנועה מאחור. סוף סוף קצת דרך עפר בה הסורנטו הגדול יכול להוכיח כי המורשת שלו עדיין פועמת בין חיבורי המתלים המשככים כל מהמורה וחריץ בדרכם אל חלל הנוסעים.
אין כאן אתגרי שטח אמיתיים אבל הגובה מפני הקרקע, המנוע החזק דיו, והמבנה המחוסן מאפשרים לכל החפץ לרדת מהאספלט אל מקומות ראויים יותר.
עם האורבן הזה מגיעים רחוק ובנוחות
הסורנטו, גם בגרסת הבנזין, מזכיר את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב.
להוביל מספר אנשים, בנוחות וביעלות מרבית. מה שהיה טוב תמיד ממשיך להיות כזה, אין הפתעות לרעה, ואין תלונות על מה שיש.
לפעמים זה כל מה שצריך.
לא לצפות ליותר מידי וכך גם אין אכזבות. (וזהו כלל שנכון תמיד אגב).
בעידן בו מחירי הרכב נמצאים בעליה תמידית, גם רמת הגימור הזולה כוללת מערכות בטיחות חשובות, ורשימת האבזור מלאה בכאלו שחשובים יותר או פחות, (תלוי למי), אבל מרשימה ביותר.
בשאר גרסאות הבנזין, כאשר משלמים יותר מקבלים יותר, הנמדדים בעיקר ברמה הקוסמטית.
גם עם האורבן הזה מגיעים רחוק ובנוחות לכל יעד שנקבע, השאלה היא רק באיזה מחיר.
מבחן הדרך קיה סורנטו אורבן
מנוע 2.5 ל'
הספק 180 כ"ס
מומנט 23.7 קג"מ
צריכת דלק במבחן 1:10.7 ק"מ\ל'
מחיר 242,475 ₪
לאתר היצרן, הקליקו כאן
. . . . . . . . . . . . . . . .
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
"אנשים רואים בנאדם מתהלך ברחובות כשכולו קורן. מה יש לך?" מבחן דרכים לאבארט NUVOLARI
"היצרן מצהיר כי ביכולתה לנסוע עד 614 ק"מ ארוכים בין טעינות. נתון זה, ראוי שיבחן לעומק שכן טווח משמעותי שכזה מסיר את העוקץ לחלוטין מכל אלו שחוששים להיתקע בדרכים"
פורד פיתחה את הברונקו כמתחרה ישיר למותג המפורסם, ג'יפ. חמישה דורות של הברונקו נמכרו משנת 1966, וזה שלפנינו כאן, נציג הדור השישי
"הרכב נוח מאד למרחקים ארוכים, ובזכות המפרט העשיר שלו מקבלים ערך מוסף לרכישתו. ישנה תחושה כי מתקבלת תמורה מלאה עבור כל שקל ברכב שבנוי היטב, בטוח, נראה טוב מאד ומהנה לנהיגה"
הנהג, שיפעיל את רגל ימין, ישמע ממעמקי חרטום הספינה קול רעם עמוק והספינה תפתח מבער שיזיז את 2.6 הטון של הטנק האמריקאי
היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים
החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים
חברי הנהלת סניף ״צוות״ גבעתיים (ארגון גימלאי צה״ל) מפגשים עם פצועי המלחמה וקרובי משפחותיהם, בביה״ח ״שיבא״ תל השומר.
"מרגש אותי שתוך פחות משנה ושבעה שירים מקוריים אני מצליחה להיות חלק מפס קול ישראלי כזה חשוב" מספרת ליאן כוזהינוף
"אנשים רואים בנאדם מתהלך ברחובות כשכולו קורן. מה יש לך?" מבחן דרכים לאבארט NUVOLARI
קובי משעל הוא מוזיקאי, מלחין ומעבד, ומנהל מוזיקלי של הרכבים קוליים ואינסטרומנטליים
הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.
כפי שמסתמן מהנתונים, התושבים לא מאמינים לממשלת ישראל. האם במצב הזה מחירי הדירות ימשיכו לזנק?
רכב חשמלי חדש מהניילון? האם הוא אכן חדש?
כאן נולדתי, כאן ביתי וכאן אבנה את הקריירה שלי בשתי ידי" ראיון בפרספקטיבה הנכונה עם השחקן והזמר עומר דץ ד"ר נגה רוזנפרב צילום: אור דנון 18/3/2020 נפגשנו לראיון ב'מתוקה' בקניון גבעתיים כי עומר מת על
יגאל אונא מגן הסייבר הבכיר במדינה, כראש מערך הסייבר הלאומי ● מכהן כנשיא בית הספר ללימודי סייבר
מפה לאוזן
סקר אזני ההמן הנבחרות פורים 2024. את המאכל האהוב תוכלו למצוא השנה בבצקים צבעוניים ובמילויים חדשים ומסקרנים
הטבה מיוחדת של שתי נסיעות חינם לכל משתמש ביום הבחירות המקומיות, יום שלישי 27/02/24
סקודה סקאלה, המשפחתית הקטנה נחתה בישראל לאחר מתיחת פנים
הסכם קואליציוני נחתם בין סיעת הבית שלנו בגבעתיים בראשותו של מושיק גולדשטיין לבין סיעת גבעתיים שלנו בראשות ראש העירייה רן קוניק.
ההסכם נחתם בין יש עתיד-מר"צ וגבעתיים שלנו בראשותו של רן קוניק. ההסכם מעניק לראש העיריה רוב במועצה
בצל המלחמה סיכום הבחירות ברמת גן. חג הפורים הגיע ואי אפשר לשמוח כאשר החטופים עדיין נמצאים בידי חמאס, כאשר חיילינו נלחמים בעזה ורבים כל כך פצועים בגוף ובנפש, כאשר תושבי הדרום והצפון מנותקים מחייהם.
בכל מגזין, אני משתדלת לחפש נקודות של אור ושל תקווה ולשתף אתכם בהן. הפעם, בגיליון הזה תוכלו לקרוא על נבחרת ההומור – הקומיקאים הנפלאים שגם בצל המלחמה מנסים להעלות חיוך, על המוזיקאי קובי משעל והכוכבת ליאן קוזהינוף, וכמו מדי שנה – סקר אוזני ההמן שעושה עבורנו בר פנזור.
בשורות טובות,
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!