
רכב חכם, סכנה חכמה: מי באמת שולט ברכב שלכם?
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
במהלך השנים נסעתי ובחנתי דגמים שונים של קיה סורנטו, אבל כזה, עם מנוע ספציפי ורמת גימור שכזו טרם זכה למדרך רגלי הימנית, ועל כן אהפוך את הלימון לרימונדה. (והטעות מכוונת).
בעידן בו רכבים חשמליים חדשים צצים כחצבים לפני הסתיו, צריך לשוב ולהיזכר כי יש מי ששומר אמונים למנועי בנזין מוגדשי טורבו, שאינם צריכים עמדת טעינה, והטווח שלהם הוא לא צל מעיב במהלך כל נסיעה.
מה עוד כי מי שזקוק לשבעה מושבים, נזקק לרכב מתאים שיכול לנסוע רחוק והרבה, ולכן דגמים כמו הסורנטו של קיה עדיין רלוונטיים כתמיד, ועוברים מתיחות פנים ועדכוני מראה מעת לעת. בין הדגמים אפשר למצוא מספר רמות גימור שיקלעו לטעמו וכיסו של כל מתלבט.
חלל נוסעים גדול ומרווח
כאשר נכנסים אל חלל הנוסעים המוכר מתרשמים מיד מהנדסת האנוש של קיה, מאיכות היצור, ובתחושה כי יש תמורה לכל שקל.
וכך הועמד לרשותי הדגם הבסיסי (אורבן), ראשון מבין ששה, שגם בתור הזול בחבורה מחירו הוא כ- 242 אלף ש"ח.
דגם זה מונע באמצעות מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, בעל הספק של 180 כ"ס.
במרבית המקרים, ולמרבית הצרכים נתונים אלו יספיקו לכל משפחה להתנייד לכל מקום, ועם הרבה מקום, שכן הסורנטו הוא בעיקר חלל נוסעים גדול ומרווח.
כמה גדול? כאשר השורה השלישית מקופלת יש 821 ל' נפח. (וזה המון!).
החלטתי כי מזמן לא נסענו הכי רחוק, ואך טבעי הוא כי הסורנטו יתאים לריצה למרחקים ארוכים. זוגתי תכננה לנו פעילויות משותפות באילת, ועם שחר יצאנו אל הכבישים המהירים דרומה.
היות ואין לו"ז מוגדר למעט ההגעה עצמה, בקרת השיוט האדפטיבית נקבעה לרף החוקי העליון, מוזיקה חרישית זמזמה באוזן כרקע, ולנו רק נותר לשבת ולהשגיח שהכול עובד כשורה.
לסורנטו מוניטין ארוך שנים כרכב נוח. בתחילת דרכו היה מוכוון גם לירידה לדרכי עפר ומשעולי דרכים, אבל כפי שקורה אצל בני אדם בקשישותם, המרץ נזנח לטובת הנוחות הכללית, וכיום הסורנטו פחות מיועד להתמודד עם סלעים, ויותר עם הובלת נוסעים בבטחה ובנוחות, ובנקודות אלו רושם הסורנטו הצלחה מלאה.
אמנם לא נזקקנו לצורך למלא את החלל במלוא כמות הנוסעים, אבל לפי התכנונים נזדקק לאותו חלל, לצרכים אישיים, סלש "מסחריים".
הי דרומה לאילת
4 שעות נסיעה נינוחות ו- 345 ק"מ מפרידים בין גבעתיים לעיר השמש הנצחית, וכאשר המוביל נוח הדרך לא נוראית כל כך.
מנוע הבנזין לא יוצא מגדרו כדי להוכיח לנו מה הוא יכול, ומצד שני הוא גם לא עצל. הכבישים המהירים, הריקים יחסית, לא מצריכים עקיפות מהירות או תאוצות שלא לצורך, וכך אגב גם מגיעים לנתון סביר של 13 ק"מ לליטר.
נכון שזה לא היסטרי, אבל סביר ביחס לגודל ומשקל.
לאחר שמתרגלים למנועים חשמליים ופלאג אין חסכוניים במיוחד, רואים כי גם הדינוזאורים שעוד עמנו, שותים בניחותא את נוזל המאובנים העתיק.
בבוקר תדלקתי מיכל מלא (ומוזל), המד שעל השעון מורה 759 ק"מ טווח נסיעה. נראה היום לפי אופי נהיגה משתנה איך תראה הצריכה.
לפני מושב פארן על כביש 90 יש ירידה נוחה ימינה אל כביש אספלט ישן, ורק צריך לרדת בזהירות ובמתינות בשל התנועה מאחור. סוף סוף קצת דרך עפר בה הסורנטו הגדול יכול להוכיח כי המורשת שלו עדיין פועמת בין חיבורי המתלים המשככים כל מהמורה וחריץ בדרכם אל חלל הנוסעים.
אין כאן אתגרי שטח אמיתיים אבל הגובה מפני הקרקע, המנוע החזק דיו, והמבנה המחוסן מאפשרים לכל החפץ לרדת מהאספלט אל מקומות ראויים יותר.
עם האורבן הזה מגיעים רחוק ובנוחות
הסורנטו, גם בגרסת הבנזין, מזכיר את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב.
להוביל מספר אנשים, בנוחות וביעלות מרבית. מה שהיה טוב תמיד ממשיך להיות כזה, אין הפתעות לרעה, ואין תלונות על מה שיש.
לפעמים זה כל מה שצריך.
לא לצפות ליותר מידי וכך גם אין אכזבות. (וזהו כלל שנכון תמיד אגב).
בעידן בו מחירי הרכב נמצאים בעליה תמידית, גם רמת הגימור הזולה כוללת מערכות בטיחות חשובות, ורשימת האבזור מלאה בכאלו שחשובים יותר או פחות, (תלוי למי), אבל מרשימה ביותר.
בשאר גרסאות הבנזין, כאשר משלמים יותר מקבלים יותר, הנמדדים בעיקר ברמה הקוסמטית.
גם עם האורבן הזה מגיעים רחוק ובנוחות לכל יעד שנקבע, השאלה היא רק באיזה מחיר.
מבחן הדרך קיה סורנטו אורבן
מנוע 2.5 ל'
הספק 180 כ"ס
מומנט 23.7 קג"מ
צריכת דלק במבחן 1:10.7 ק"מ\ל'
מחיר 242,475 ₪
לאתר היצרן, הקליקו כאן
. . . . . . . . . . . . . . . .
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
האם יצרניות רכב סיניות יכולות להפוך לשחקן משמעותי בשוק רכבי היוקרה? למרות תדמית שלילית, חוסר מורשת היסטורית ורגולציות מחמירות
הרוביקון הוא
היהלום שבכתר, כל המתחרים שלו
רוצים להיות כמוה
נהיגה בקורבט היא חוויה של שילוב מושלם בין עוצמה לפינוק. כל סיבוב, כל תאוצה, כל בריזה מרגישה כאילו כל פרט במכונית נבנה רק בשבילי, מה שמביא לרגש עז של שליטה חופשית וכח בלתי נגמר. לא מדובר רק במכונית, אלא ביכולת לחוות את הדרך בכל נים בגוף וליהנות מכל רגע
שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.
היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים
החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים
העיר גבעתיים נערכת לעצרות, טקסים ואירועים חגיגיים עבור תושבי ותושבות העיר. רן קוניק: "השנה יותר מתמיד אנו חווים את המשמעות העמוקה של הזיכרון – וגם של העצמאות"
לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערכת העיר גבעתיים לעצרות וטקסים
מה קורה במקרים בהם ישנו מיעוט שמרגיש שהוא קופח?
תיק המוגנות העירוני הוא תיק חדש בעיריית גבעתיים והוא נבנה במטרה להתמודד עם אתגרי התקופה
לימור מרגולין-יחידי היא שופטת בדימוס, סופרת, מחזאית ודוקטורנטית לאנתרופולוגיה ● זוכת פרס ע"ש יצחק רבין למחקרי שלום, פיוס ושיתופי פעולה בין יהודים-ערבים ● נבחרה לפרויקט "מאה שנים, מאה נשים"
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
בבורסה נהוגה גישת המערכת הסגורה של מנגנוני בוררות ייחודיים לפתרון סכסוכים
התקנות החדשות בענף התיווך ייסיעו ללקוחות להבטיח שקיפות מלאה וליצור שוק נדל”ן הוגן ומסודר
גיליון חגיגי המביא את רוח הפסח, ובמרכזו משאל בקרב מובילים בתחומם על החירות האישית ומנהגי החג שלהם. הכי חשוב שכל החטופים יזכו לחירות וישובו למשפחותיהם
גיליון חגיגי המביא את רוח הפסח, ובמרכזו משאל בקרב מובילים בתחומם על החירות האישית ומנהגי החג שלהם. הכי חשוב שכל החטופים יזכו לחירות וישובו למשפחותיהם
היערכותה לחג הפסח כוללת הגברת הניקיון ברחבי העיר ובאזורי המסחר, טיפוח המרחב הציבורי וסביבת בתי הכנסת
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!