25/07/2024
25/07/2024
יום חמישי, 25 ביולי 2024
מתגלגלים

נושקת לאלפים-
נסיעות מבחן לאלפא טונאלה

הפעם החלטתי להתחיל מהסוף.
470 ק"מ עברתי עם הטונאלה ביומיים האחרונים. חלקם על כבישים מהירים וחלקם בתוך ערים, על אספלט ומעבר לו, ובשורת הסיכום אני מוצא עצמי מתלבט

כתב וצילם: ירון הולנדר

עודכן: 15.9.2022

אנשי אלפא רומיאו כיוונו גבוה, ומיקמו את שאיפותיהם כלפי מעלה, והביאו לעולם את היצירה הנאה הזאת, אחות קטנה לסטלביו הגדול ממנה בכל פרמטר

בעולם בו הכול הופך לכפר גלובלי קטן, ויצרנים קטנים מתאחדים לקונגלומרט ענק, המייצג מספר מותגים, שכל אחד בו שומר על אופיו אך נהנה מעוצמת המיזוג, קם באירופה תאגיד סטלנטיס (הרביעי בגודלו בעולם !!!), המאגד תחת כנפיו מספר יצרנים, סה"כ 16 מותגי רכב שונים, ובהם גם אלפא רומיאו שיש לה מוניטין רב שנים ביצור מכוניות חשק.

מכוניות שעצם שמן לבדו מעביר בך רטט של ריגוש לדייט חושני ותאוותני, והנה עלתה לארץ לאחרונה הטונאלה, שהוא דגם חדש חדש של אלפא רומיאו, וראשון תחת כנפי סטלנטיס.

לא סתם כנראה בחרו אנשי אלפא בשם הזה שמשמעו מעבר טונאלה (באיטלקית: Passo del Tonale) והוא מעבר הרים גבוה (1,883 מטרים) בצפון איטליה.

אנשי אלפא רומיאו כיוונו אם כך גבוה, ומיקמו אולי בתת מודע, ואולי במכוון, את שאיפותיהם כלפי מעלה, והביאו לעולם את היצירה הנאה הזאת, אחות קטנה לסטלביו הגדול ממנה בכל פרמטר.

לאיטלקים בכלל, ואלו באלפא בפרט, יש את הגישה האמנותית לעיצוב מוקפד ומושך, ולא בכדי יצא למכוניות האיטלקיות שם טוב בנושא הזה

לישראל הגיעו נציגות ראשונות של אלו שיש להן מנוע צנום המייצר 130 סוסים ממנוע מוגדש של ליטר וחצי.

בינתיים אנחנו כאן, עם העלמה שהגיעה בכחול זוהר שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים, כי קוויה נעימים לעין, מהחזית שיש בה מעין מבט סקרני, ועד לישבנה המעוצב.

לאיטלקים בכלל, ואלו באלפא בפרט, יש את הגישה האמנותית לעיצוב מוקפד ומושך, ולא בכדי יצא למכוניות האיטלקיות שם טוב בנושא הזה.

כאשר נכנסים אל חלל הרכב, שגם הוא הוא יפה לכשעצמו, שמים לב כי דווקא בנושא ריפוד, נבחר כאן (ברכב המבחן) צבע השחור למושבי העור, ועוד שחור וכהה מסביב ועל הגג, שאין לו תקרת זכוכית פנורמית, וכאן נרשמה אצלי נקודת אכזבה קטנה, כי הקדרות הזאת לא באה טוב בעין, וקצת יותר צבעים בהירים, כמו גם נגיעות צבע פה ושם, וגם גג שמש שמכניס אור, היו הופכים את החלל הזה להרבה יותר נעים.

הישיבה נוחה, וניתן כמובן (בגרסת הספציאלה הנבחנת כאן), גם לכוון חשמלית את צמד המושבים הקדמיים, ולטעמי החלון הקדמי צר מהמקובל.

מערכת המולטימדיה קלה לניווט והתמצאות, ומתרגלים די מהר למצוא כל שבב מידע.

גם כאן ניתן למצוא את גלגל בורר ה-D.N.A שלך.

ומה המשמעות של זה?

מניסיוני הקודם למדתי כי אם אתה מחפש צרות מהסוג הטוב לא תחליף את הD- הזה גם עבור חופן דולרים.

ה-N הוא לאנשים נורמליים. כאלה שקמים לעבודה, לוקחים את הילדים לגן ולבית הספר, ובין הפקקים מגיעים בניחותא לעבודה.

לפעמים בסופי שבוע הם בוחרים גם לטייל קצת פה ושם.

נורמליים לחלוטין.

אם כך, מהו ה-A?

אהה…. מצב חיסכון, כזה שיוריד את צריכת הדלק בשורה התחתונה, אבל שיתרום לעולם גם בפליטת מזהמים פחותה יותר.

ריגושים מהזן המוטורי לא ימצאו ברמת הנהיגה הזאת.

ככה לפחות חשבתי, כאמור על סמך ניסיוני עם המותג בעבר.

אבל,

היות ויש לנו כאמור כאן מנוע צנום ולא נושך, לא מרגישים הרבה הבדלים בין המצבים, ההבדלים ניכרים בשינויי גוון לוח המכוונים וצריכת הדלק הלא ממש מחמיאה באופן כללי.

היות וזהו דגם חדש וחדיש הוא נעזר במערכת המתקראת מיקרו היבריד, שהיא תוספת מנוע חשמלי, ומצבר קטן לשיפור צריכת הדלק.

כאשר מפעילים את בקרת השיוט האדפטיבית (והמצויינת), ברגע שהרכב מזהה תמרור המורה על מהירות מסוימת בקטע הזה, הרכב ישנה מעצמו את מהירותו ליותר או מעט מזה שהיה קודם

הטונאלה בנוי טוב, מחומרים טובים ואיכותיים. הסאונד הבוקע מרמקולים תוצרת הרמן קרדון מביאים צליל עשיר ועמוק אל חלל הנוסעים.

כאשר מתניעים את הטונאלה, האורות נותנים שואו קצר של כיוונים, זה יפה מאד בחניון חשוך או בערב. כאן עדיין מאמינים בידית הילוכים שיש לה ארבעה מצבים, וכן הסתה הצידה מאפשרת שימוש ידני בהילוכים (ויש שבעה כאלו), כמו גם שימוש במנופים אשר מתחת לגלגל ההגה.

הפנסיונר המודאג של חברת החשמל מצא כאן שני שקעי הטענה USB רגיל, שניים של C-TYPE שני שקעים 12 וולט. (אחד מלפנים ועוד אחד בתא המטען) וכן משטח טעינה אלחוטי. מה שאומר שכנראה אף נוסע לא יישאר מרוקן מאנרגיה בסופה של נסיעה.

כאשר מפעילים את בקרת השיוט האדפטיבית (והמצויינת), ומאפשרים לטונאלה לנסוע במצב סמי אוטונומי שכזה, ברגע שהרכב מזהה תמרור המורה על מהירות מסוימת בקטע הזה, הרכב ישנה מעצמו את מהירותו ליותר או מעט מזה שהיה קודם.

זאת אומרת שלא רק מהבחינה הבטיחות יש פה שיחוק אלא גם ברמה החוקית, בה אף שוטר לא יתפוס את זה שנוהג עם האופציה עובדת.

אני משוכנע כי יש אנשים הקוראים את הסקירה הזאת, ולאור התיאור הנ"ל, הם נשברים ונוטשים את האתר לאנחות, ועוברים לראות סרטונים של אלפא רומיאו בימים בהם לא היו שום בקרות ושכלולים, אלא רק נשמה, אבל כידוע העולם משתנה לנו יום ביומו, ומה שהיה הוא לא מה שיהיה, ומה שיש הוא פרומו לבאות, שיהיו בו יותר טכנולוגיה מובנית ופחות יכולות אנושית.

עמק בית שאן רווי מעיינות ומקווי מים ידועים יותר ונסתרים פחות, ותמיד יהיה את ההוא שעוד לא בדקנו לעומקו, וכך ירדנו מהכביש אל דרך כורכר לבנה בעקבות נהגים אחרים שידעו כנראה טוב ממני לאן הם רוצים להגיע.

דווקא כאן על משטח שאינו אספלט הטונאלה הפגינה נוחות נסיעה משובחת, שום מהמורה ובור לא חדרו אל תא הנוסעים. המתלים שיככו כל גל הלם בדרכו מעלה, ובסך הכול נרשמה כאן שביעות רצון גדולה מאד.

תצורת SUV פופולרית מאפשרת ירידה מן האספלט אל צדי הדרך לחפש הרפתקאות וטבע, ועכשיו הזמן שלנו לנסוע על גדת נחל אבוקה, ולחפש לנו פינות חמד.

דרך הכורכר ממשיכה לאורך גדת הנחל, ובמקום בו חנו מכוניות רבות עצרנו אף אנחנו מתוך ידיעה כי אם חונים פה הרבה כנראה יש סיבה.

חבל שלא השכילו לשים כאן גם מקומות עם שולחנות פיקניק.

חוכמת ההמונים מסתבר לא מאכזבת אף פעם.

עכשיו אחזור להתלבטות בה פתחתי.

באופן גורף וחד משמעי, מדובר קודם כל במכונית נאה ביותר שקשה שלא לסובב אחריה את הראש, בעיקר כאשר היא מתייצבת בצבעים שעוזרים במשימה כמו הירוק המהמם או הכחול המלכותי.

לו הייתה הטונאלה פאר יצירתו של יצרן אחר, הייתי אומר חד משמעית כי הצליח להם מעל ומעבר למשוער.

אבל, כאשר מקבלים אלפא רומיאו לידיים יש ציפייה לריגוש, לאקסטזה כלשהי שתפרפר את חדרי הלב בפעימות נמרצות בכל בוקר, וכאן המנוע הזה עוצר את ההתלהבות.

יש לטונאלה את כל מה שצריך על מנת להיות להיט מכירות, מלבד הלהט שיביא את הקונים.

המנוע הזה פשוט קטן עליה, תרתי משמע.

או כמו שהמורים בבית הספר נהגו לומר לי “ממך אנחנו מצפים ליותר”.

יש לטונאלה את כל מה שצריך על מנת להיות להיט מכירות, מלבד הלהט שיביא את הקונים

מבחני רכב

אלפא רומיאו טונאלה רמת גימור ספציאלה

מנוע טורבו 4 צילינדרים 1.5 ליטר

הספק 130 כ”ס

מחיר (דגם נבחן) 258,402 ש”ח

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן