מגזין 63
ינואר 6, 2020
רמת גן פלוס 63
ינואר 8, 2020

הקונה מטטה

ג'יפון יונדאי קטן ואופנתי, שני אתרי תיירות היסטוריים וארוחת צהריים אחת

כתב וצילם: ירון הולנדר

כאשר אני מקבל רכב שיש לו כמה רמות גימור ו/או מנוע למבחן אני נכנס לסוג של התלבטות. האם אני צריך לכתוב על הרמה הבסיסית ביותר ממנה אפשר לעלות ככל שהפנטזיה והמחיר מאפשרים? או ללכת ישר על הסף העליון היוקרתי, זה שיש בו את מקסימום התוספות והכוח כדי שגם הקורא הממוצע יהיה שותף להתלהבות שלי?

יונדאיי קונה

והנה היום קיבלתי לידי את ה"יונדאיי קונה" דגם הבסיס והפעם נדווח מלמטה.
127,700 שקל (על הכביש) ומכאן רק עולים.
38 ק"מ בלבד העיד מד האוץ (הספידומטר) ב"קונה" פרמיום השחורה שחיכתה לי בשישי בבוקר בסוכנות יונדאיי ברחוב יגאל אלון.
על מערכת המולטימדיה (שארחיב עליה את דעתי בסוף) שיקפנו את הטלפון של שותפתי לטיול אפרת עם אפליקציית Apple car, היא, בתפקיד האחראי על המעטפת המוזיקלית (להלן אחמ"מ) עטפה אותנו בלהיטים דביקים מלפני כמה עשורים ששנינו אוהבים, מנוע הטורבו העוצמתי הצטרף בזמזום שקט וכמעט לא מורגש, שבעת ההילוכים דילגו בחדווה, בקרת השיוט (הרגילה) נקבעה על הסף החוקי ובאווירה עולזת פנינו צפונה.

עם הכביש המתפתל

ברשימת אתרי החובה שיש לי במלאי יש כל מיני מקומות של "בהזדמנות".
אין ספור פעמים חלפתי בקרבת תל חצור ובכל פעם נשבעתי ש"בפעם הבאה שאעבור כאן..." תמיד היו לי דברים אחרים בסדרי העדיפויות. היום העדפתי את האתר. בכניסה שואל אותנו נציג רשות הטבע והגנים אם אנו חפצים בסיור מודרך על ידי מתנדב וללא תשלום, בתחילה חשבתי שנסתדר לבד, אך משראיתי את המדריך המתנדב ראובן גלילי יושב בצד ומגרש זבובים, החלטתי להיענות להצעה שהתגלה כנכונה, חשובה ואפילו מהנה עד מאד.
ראובן, פנסיונר חביב מלא ידע כרימון, מעביר לנו סיור פרטי מודרך באתר הארכיאולוגי הגדול ביותר בישראל.
אנו למדים ממנו רבות על ההיסטוריה המורכבת של האתר, על חשיבותה של העיר עם השנים, על הממצאים שהתגלו בה החל מחפירותיו של יגאל ידין ואילך ועל מה שמתרחש כאן כיום.
חזרנו אל כביש 90 שממשיך צפונה ואל התחנה הבאה, שגם היא תמיד הייתה בבחינת "הפעם הבאה".
הכביש העולה אל רמת הגולן עובר בעוד אתר אותו לא פקדתי מעולם - תל פאחר מצפה גולני. (הכניסה דרך ציר הנפט, כביש צר, משובש ומזכיר רכבת הרים בהיותו גלי ולא שטוח.)
כפי שניתן לראות ממצפה גדות (שנמצא דרומית לכאן על קו השיפולים המערביים של רמת הגולן) שהיה גם הוא מוצב סורי בשנות השישים של המאה הקודמת, גם זה חלש על כל העמק, ומפה ניהלו הסורים את הקרבות על המים עם מדינת ישראל והציקו לישובים הסמוכים, ומכאן ההכרח שהיה לכבוש את המקום ולהסיר את האיום הקבוע.
כביש 99 העולה ומתפתל כנחש בהר עד לישוב מסעדה, מאפשר לקונה להפגין את יתרונות המנוע החזק, ומאה שבעים ושבעה סוסים בועטים לוקחים את העליות האלה בקלילות, והרכב נטוע במרכז הנתיב בדבקות מעוררת ביטחון.

צריך יותר מזה?

רעב הצהריים עורר אותנו להגיע אל חוות ג'ילבון. מסעדת בשרים שצמודה למחנה החטיבתי של חט' 188. מגרש חנייה גדול שאין בו מקום לחנות מעיד על פופולאריות של מקום.
תמורת 75 שקלים אפשר לקבל כאן המבורגר בשרני ומשובח, עם תוספת בצד וכוס בירה קרה. יש כמובן ארוחות גדולות ומורכבות מזו אבל כדוגמא למזון מהיר טעים וסביר (ופתוח בשבת) המקום עונה על כל הצרכים. עסקה הוגנת ביותר ומומלצת.
לקינוח נסענו אל עין אקליפטוס שיש לו שם נוסף עין אמפי, אולי בשל המדרגות הבנויות בצורת אמפי תיאטרון ויורדות אל תוך המים.
מים קרים בעין אמפי, מפעם לפעם כשאני מגיע לבריכה הפתוחה הזאת על מימיה הצלולים נדמה כי מישהו מוריד את טמפרטורת המים עד לסף הכאב המגיע עם חוסר תחושה בכל איבר הבא במגע עם המים.
דגים קטנים מנקרים בעדינות את כפות הרגליים, ונותנים טיפול בחינם היכן שבמקומות אחרים משלמים על התענוג בכסף.
מכאן נקיים ורעננים אנו חוזרים אל המרכז.

מבחן הדרך

ה"קונה" בעלת מנוע 1.6 ליטר טורבו גמאה בסוף השבוע הזה כ-50 ליטרים של דלק שהספיקו ל- 700 קילומטר לערך, מה שהניב צריכה ממוצעת של 1:13.5.
לא רע, בהתחשב שהנסיעה הייתה ברובה בכבישים מהירים, מחוץ לעיר במצב נהיגה קומפורט. (יש גם מצב אקו חסכוני, ומצב ספורט)
ומילה או שתיים אני חייב על מערכת המולטימדיה - פגשתי כבר מרשימות מזו, ידידותיות מזו וקלות לתפעול מזו שיש בקונה כמערכת מקורית של היצרן, ואפילו במבחן קודם שערכתי עם ה- i20 הייתי מלא תשבחות למערכת הקונקטד של יונדאיי. נתקלתי כאן במערכת שנתקעה, לא זיהתה את הטלפון אחרי יציאה מהרכב, וגם חיבורים באמצעות כבל דרך אפליקציה לא זרמו בקלות.
אולי זה אני שזקוק לעוד קצת זמן כדי להתרגל או בעיה מקומית וספציפית, אבל הפרט השולי הזה מעיב על מכונית מוצלחת מהנה ונוחה מאד.
14,000 שקלים מפרידים בין דגם הבסיס פרימיום 2x4 לבין דגם פריסטיג' 44x היוקרתי שניצב בראש תת הדגם, שבאים לידי ביטוי במערכות בטיחות מתקדמות,
בעיצוב, ופריטים כגון גג שמש פנורמי, גודל צמיגים, כניסה חכמה ועוד.
בסך הכול הכללי הייתה לי חוויה טובה ומהנה עם הקונה, או כמו ששרים בסרט מלך האריות של דיסני – אקונה מטטה, שפירושו בשפת הסווהילי האפריקאית – אין דאגות, הכול בסדר.
כזו היא הקונה.

Wisite

בניית אתרים לעסקים
Wisite - Wise Site. Wise Choice.

דילוג לתוכן