26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
יום השואה והגבורה תש"ף – נעמי לבנון-קשת, אֵצֶל חֲבֵרָה שֶׁלִּי בַּבַּיִת
04/18/2020
קורונה, קורונה, קורונה! כולם מדברים על קורונה
04/18/2020
טויוטה פריוס פלאג-אין – מבחן דרכים

ליגת פיפ"א 2020
פריוס פלאג-אין, מרבדי פרחים ונוף מפעים = נירוונה

טויוטה פריוס פלאג-אין - מבחן דרכים

כתב וצילם: ירון הולנדר

כבר לפני 22 שנה חברת טויוטה הייתה הראשונה ליצור רכבים היברידיים בדגם הפריוס שהיה חריג בזמנו,
ולא רק בשל צמד המנועים המותקנים בו.
ובכל זאת, לא זכה הדגם הזה ששווק בישראל במחיר גבוה מרכב משפחתי מקובל באותן שנים להצלחה רבה,
ואולי זאת הייתה הסיבה העיקרית לתפוצתו המוגבלת.
למרות החיסכון הישיר והתרומה הסביבתית הקהל לא נהר אל אולמות התצוגה של היבואן,
עד שבאו הקוריאנים לפני כשלוש שנים והביאו למהפך של ממש.
והקהל אמר את דברו.
הצלחת הדגמים הללו יחד עם השינוי האקלים החברתי והמודעות הגוברת לאיכות הסביבה,
גרמה ליצרנים נוספים להיכנס לתחום ההיברידי-חשמלי,
ולאלו שכבר יצרו כאלו להרחיב את היצע הדגמים שלהם.
אופציית הפלאג אין, (שילוב מנוע חשמלי חזק לנסיעות קצרות טווח עד טווח 45 ק"מ במהירות מקסימלית 135 קמ"ש)
כפי שכבר כתבתי בעבר מהווה פשרה זמנית בין לבין.
האם טויוטה לא נכנסה לזה מאוחר מידי?
טויוטה פריוס פלאג-אין – מבחן דרכים

"הפריוס מחליקה בדממה על הכביש. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית מתפקדת היטב, [...] על מסך המולטימדיה יש תפריט עברי ברור ומהיר תגובה. אפשרויות הבידור מגוונות והצליל נקי וצלול"

אני מחליט לנסוע לראות על מה הרעש
בזמן הנסיעה בכביש המהיר אני לא שומע כלום.
הפריוס מחליקה בדממה על הכביש.
מערכת בקרת השיוט האדפטיבית מתפקדת היטב, ובקרת סטייה מנתיב עסוקה יותר בהתרעה צפצפנית ופחות במשוב אקטיבי.
על מסך המולטימדיה יש תפריט עברי ברור ומהיר תגובה.
אפשרויות הבידור מגוונות והצליל נקי וצלול.
סמוך לשמורת עינות צוקים (עין פשחה) עומדת שיירת רכבים לצד כביש 90.
ניסיון חיי אומר שאם אנשים עוצרים כנראה יש סיבה.
שביל עפר מוביל אל צלע ההר אל שמורת מצוק העתקים (סימון שביל שחור), ומדרגות אבן משולבות בו.
עלינו והתנשמנו בכבדות עד כי הגענו לנקודת רוויה.
הנוף הניבט גם ממחצית הדרך מפעים ביופיו.
בכניסה לישוב אבנת עומדות סביב מאות מכוניות, והמוני בית ישראל מחפשים פרחים באזור מטע התמרים.
מרבדים וורדרדים מקבלים פני הבאים. חרציות, פרגים ופרחים שאיני מכיר בשלל צבעים.
אפשר לרדת עם ההמון למטה אל שפת הים ממש,
כאן גלים קטנים חובטים בחוף ומוכיחים כי הים הזה לא תמיד שקט.
אנו נוסעים על כביש 90 עד המחסום המציין הפרדה בין הקו הירוק של טרום 67 ומעבר לו.
(תלוי מאין מגיעים) כאן ישנה פניה ימינה (לבאים מצפון)
אל כביש צדדי (חסר שם ומספר) ארוך ומתפתל במעלה ההר ומוביל אל הישוב מצוקי דרגות.
בקצהו ישנו מפרץ חניה גדול ומכאן עולים בהמשך 200 מטר ברגל.
משטח אספלט גדול המשמש כמנחת מסוקים וממנו רואים למרחק נוף מרהיב של רוב ים המלח,
הראות צלולה וטובה היום ומאפשרת תצפית למרחק
טויוטה פריוס פלאג-אין – מבחן דרכים

"בדרך הפתלתלה העולה מאות מטרים בגובה בחזרה אל הציוויליזציה, הפריוס מוכיחה את כוחה ושליטתה בחוקי הפיזיקה. מרכז הכובד הנמוך שלה מאפשר לקחת כל פניה וסיבוב בקור רוח ובידיעה ברורה כי כל הגלגלים נמצאים היכן שהנהג לוקח אותם"

נירוונה בדרך לים המלח
חצי שעה של נסיעה משם מגיעים אל חופו הציבורי היפה והמושקע אל אזור מלונות עין בוקק.
אל החוף שעבר שדרוג משמעותי בשנתיים האחרונות הצטרף מערך גדול ומאורגן של חנייה מסודרת,
והפתעת היום - בשבתות וחגים ללא תשלום.
נקי ושקט כאן. נירוונה של ממש.
אותה נירוונה ממשיכה אתנו גם כאשר חזרנו אל הפריוס כדי לחזור הביתה דרך כביש ערד-ים המלח.
בדרך הפתלתלה העולה מאות מטרים בגובה בחזרה אל הציוויליזציה,
הפריוס מוכיחה את כוחה ושליטתה בחוקי הפיזיקה.
מרכז הכובד הנמוך שלה מאפשר לקחת כל פניה וסיבוב בקור רוח ובידיעה ברורה כי כל הגלגלים נמצאים היכן שהנהג לוקח אותם.
לכאורה, דף הנתונים היבש אומר כי לכלת היום אין נתונים מרשימים,
אבל, וזה אבל גדול, אין תחושה של מחסור כוח זמין בכל שלב שהוא,
ו אין לפיפ"א במה להתבייש.
עלינו את העליות האלה בקלילות ובכיף גדול.
וזאת היא שורת הסיכום שלי.
קלילות וכיף גדול.
טויוטה פריוס פלאג-אין – מבחן דרכים

מבחן הדרך

675 ק"מ נסעתי אתה בסופ"ש הזה,
בצריכת דלק ממוצעת של 27 קילומטר על כל ליטר של זהב שחור.
נתון מצוין לכשעצמו.
נסיעה בעיר על חשמל טהור לא נלקחה בחשבון שכן הסוללה מיצתה את עצמה די מהר.
בשורה התחתונה יבקש הלקוח הפוטנציאלי לדעת האם שווה או לא.
כאשר נלקח בחשבון מעבר לעלות הרכב עצמו,
גם רכישה והתקנה של עמדת טעינה ביתית (סדר גודל של כ- 7000 ש"ח)
מסתמן כי יש מחיר גבוה מאד למודעות סביבתית.
מצד שני טויוטה תמיד יצרו מכוניות אמינות טובות ובטוחות,
ואם מצטרפת לזה גם חווית נהיגה נוחה שקטה בטוחה וחסכונית
הרי שיש מי שהחבילה הזו תפורה בדיוק למידותיו.

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן