26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
מתגלגלים

איך אומרים התאהבתי, ביפנית?

לקסוס IS300 F-SPORT PLUS
מבחן דרכים

כתב וצילם: ירון הולנדר

יש מכוניות שתופסות אותך כבר בשנייה הראשונה. יש כאלו שהעיצוב החיצוני שלהן שובה אותך, יש כאלו שצבע מסוים עושה להן טוב (יותר), יש כאלה שהטכנולוגיה שמוטמעת בהן מרשימה מאד. אבל זו שקיבלתי היום היא אחרת. מהרגע בו נחתתי במושב הנהג הנמוך ננעלתי בתוכו. הוא עוטף ומחבק ולא נותן תחושה שצריך להיפרד מתישהו. העיצוב החיצוני של ה-300 מזמין התייחסות.
כאשר אתה הוא זה שיושב בתוכה אתה לא רוצה שיתעלמו ממך, ולמען האמת גם אי אפשר. אבל, מי שרואה במראה שלו את חזיתה הנמוכה והטורפת של ה-300, ראוי שיזוז ויפנה נתיבו. לפחות מחמת הכבוד. כי מגיע לה. יש לה חרטום ארוך שמתחיל בגריל שחור ומסיבי, ומסתיים בישבן מנופח ורחב יותר מהגוף הקדמי. כול כולה אומרת ספורטיביות דינמית.
ה-300 מושכת מבטים מלאי הערכה וקינאה

"241 על 35 . אלו מספרי הקסם. 241 סוסים עצבניים שאכלו 35 קג"מים לארוחת הבוקר, ועכשיו כל הטוב הזה רק מחכה דרוך לשחרר את המעצורים ולהתפרץ"

241 סוסים עצבניים

נציג לקסוס מבקש בדחילו שלא ארד מהאספלט כי ה-300 נמוכה. עד כמה נמוכה? כאשר עומדים מבחוץ גובה הגג הוא באזור החזה (ואני לא מטר תשעים פלוס…)
עוד לפני שלוחצים על כפתור ההתנעה חשוב להכיר שני מספרים. 241 על 35 . אלו מספרי הקסם.
241 סוסים עצבניים שאכלו 35 קג"מים לארוחת הבוקר, ועכשיו כל הטוב הזה רק מחכה דרוך לשחרר את המעצורים ולהתפרץ. יש כאן המון כוח שיכול להעיף את ה-300 בפחות משבע שניות (!!!) אל מעבר למהירות החוקית במרבית כבישי מדינת ישראל. אבל מה שבאמת מדליק הרבה יותר נמצא בכפתור גדול שבין המושבים הקידמיים. הסטת כפתור בורר מצבי הנהיגה למצב ספורט פלוס וגניחה עמוקה עולה ממעמקי הבוכנות, וגל הארכובה משחרר זעקה, והרגל לוחצת, והיא מזנקת. 

פנינת חמד של ממש 

נסענו אל מעיין אייל בכניסה לישוב רחלים שהוקם לזכרו של אייל יפרח, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו, בנוי כבריכת שכשוך נאה, מוקפת מדשאה (מדשא סינטטי) מטופחת ופינות ישיבה לפיקניק ומנגול.יצאנו מרחלים ולפי המלצת המקומיים שמנו את הוויז לכיוון שילה, אל שילה הקדומה. זהו אתר קדום יפהפה מלמד ומחכים. גם כאן מעולם לא היינו מעולם. יצאנו משם, בשעת צהריים וכאחד שנוהג (לרוב) במהירויות החוקיות בלבד, כבר כמעט שכחתי איך מרגישים את הבעיטה הזאת בגב שמוציאה ממך יללות עונג.

"יש כאן המון כוח שיכול להעיף את ה-300 בפחות משבע שניות (!!!) אל מעבר למהירות החוקית אבל מה שבאמת מדליק הרבה יותר נמצא בכפתור בורר מצבי הנהיגה למצב ספורט פלוס..."

שיר הלל לפנומנלית מוטורית
ווואווו… איך שה-300 הזאת ממריאה. דבוקה לכביש כמו מסטיק שנצמד לג'ינס, נותנת לך את מלוא הביטחון לקחת כל סיבוב עליה או ירידה בקצב שלך, והאמת? האומץ שלך יגמר הרבה לפני היכולות שלה. הכבישים שבחרתי עוברים בנופים מרהיבים, עם הרבה פחות תנועה מזו שיש במרכז המדינה, עם סיבובים עליות וירידות. כאן ה-300 מראה לנו בדיוק את מה שהיא יודעת. בין שלל הטכנולוגיות המפוארות והמצוינות שה-300 הזאת התברכה בהן, אחת החשובות ביותר הנובעת מאופייה המתפרץ היא המערכת המתריעה על מצלמות מהירות נייחות.
זהו שיר הלל לפנומנלית מוטורית. ואם בשירה עסקינן, הנהג המצוי )וזה שהפרוטה מצויה בכיסו( יקלע לדיסוננס מוסרי לאיזה קונצרט יעדיף להאזין. למדרגות לגן עדן של לד זפלין פורצת מ- 17 רמקולים משובחים של MARK LEVINSO (שמעולם לא נשמעו כל כך צלולים וברורים), או לזו שמפיקים 16 שסתומים וארבעה צילנדרים (שזה נשמע כמו פררר פרר פררררררר ערב לאוזן). אכן דילמה קשה.
אחרי יום טיול ארוך בו נסענו למעלה מ-400 ק"מ, שותפי למסע קם מהמושב כאילו רק התעורר הרגע משנתו, בביתו, ואת החיוך שלו צריך למסגר במסגרת ענק ולתלות באולם התצוגה של לקסוס בהרצליה. את החיוך שלי (הנהג) צריכים לפרסם בקטלוג שלקסוס מפיצה בכל העולם.
עונג מושלם.
וכיף אחד גדול. מאד מאד גדול.

מבחן הדרך

IS 300 F-SPORT

מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר לנו משאר
דגמי לקסוס.
הספק 241 כ"ס ומומנט 35.6 קג"מ
המתקבל החל מ 1650- סל"ד.
תיבת 8 הילוכים ספורטיבית .SPDS
IS 300 F-SPORT החל מ- 279,900 ₪
IS 300 F-Sport plus החל מ- 294,900 ₪.

יש לכם שאלות? הבהרות? לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’


לאתר היצרן, הקליקו כאן

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן