fbpx
מתגלגלים

אקסטזה סקנדינבית

מבחן דרכים לוולוו XC40

Recharge Pure Electric P8

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

כתב וצילם: ירון הולנדר

שישים ושישה קג”מ? שאלתי את עידן שמסר לי את הרכב, עם חיוך גדול.

אתה בטוח ???

כן, הוא עונה לי, וזה בא מתוך צמד מנועים שמפיקים ביחד 407 כוחות סוס.

המומנט שמייצר מנוע והוא זה שנותן פרולוג לעתיד לבוא.

על הנייר 5 שניות (למען הדיוק 4.9) מאפס למאה, לא נשמע מרגש, כמו הדחיפה הזאת שמקבלים בגב, כאשר מניחים רגל כבדה על הדוושה הימנית.

המכה הזאת שמופיעה משום מקום משאירה אותך בהלם ופעור פה, אם לא היית ערוך לזה מראש.

ו-66 הקג”מ הם אלו שאחראים לחיוך שהתפשט על פניי, כאשר “בדקתי” מה זה אומר הלכה למעשה, זוגתי אהבה פחות.

בקיץ האחרון עשה עלייה לישראל הדגם של וולוו XC40 Recharge Pure Electric P8. במשפחה יש גם דגם עם מנוע בנזין, וגם זה שמשלב בין העולמות וניזון מבנזין וחשמל גם יחד, אבל היום אנחנו כאן על מנת לבחון את הדגם המסקרן והמתקדם ביותר.

וולוו שמה דגש תמיד על בטיחות, אבל כיום גם על איכות הסביבה.

כחלק מאסטרטגית הפיתוח והתאמת המוצר לחיינו הנוכחים וולוו פיתחה את הרכב בשיתוף פעולה עם גוגל, וכתוצאה מכך מערכת המולטימדיה מחוברת באופן קבוע לשרתים של ענקית הטכנולוגיה, הרכב מתוכנן לעדכן עצמו כל הזמן, עם חבילת תקשורת ישירה לענן היצרן, לכל זמן חיי הרכב.

האפליקציות העומדות לרשות הנהג הן אלו המוכרות לנו משימוש יומיומי.

משמעות השימוש באפליקציות של גוגל מאפשר מידע בזמן אמת על מצב התנועה וניווט אוטומטי בו ניתן להגיע אל היעד באופן קל ופשוט. תכנון נסיעה מובנה בה מקבלים התראה לטעינת הרכב לפני שהסוללה מתרוקנת. ובנוסף, המערכת ממליצה מתי והיכן להטעין וזאת בכדי לאפשר ליהנות מנסיעה רגועה.

"וולוו פיתחה את הרכב בשיתוף פעולה עם גוגל, וכתוצאה מכך מערכת המולטימדיה מחוברת באופן קבוע לשרתים של ענקית הטכנולוגיה, הרכב מתוכנן לעדכן עצמו כל הזמן, עם חבילת תקשורת ישירה לענן היצרן"

מישהו אמר חרדת טווח?

היצרן מעיד כי ניתן להגיע עם הרכב עד 414 ק”מ מנקודה לנקודה. זהו נתון שיגרום למרבית אלו שמתעניינים ברכב חשמלי מתקדם ומודרני, לתהות, מה פירוש המילה “עד”, ובאמת איך ניתן לשלוט בזה?

ל- XC40יש כאמור צמד מנועים חשמליים, מה שאומר כי זוהי הנעה כפולה (חשמלית) עם יכולות משתנות בין הנעה אחורית לכפולה.

הוולוו הזאת אינה רכב שטח (לכל מי שנדלק מצמד המילים הנעה כפולה), ולא רכב ספורט טהור, לאלו שנדלקו על 407 כ”ס ו-66 קג”מ.

אבל, זה עדיין לא אומר שלא תירשם פה הנאה מוטורית ביום יום.

וולוו, כחברה ידועה כחלוצה בתחם הבטיחות של כלי הרכב, ובהתאם לכך אפשר למצוא כאן מערכות מצוינות שעובדות באופן מעולה, ודואגות שכל נהג יהיה תמיד במרכז הנתיב, שמור ומוגן.

היות והוסרו יחידות מנוע ששימשו כחלק מגן בתאונות, החברה שינתה יכולות בטיחות פאסיבית.

בנוסף הרכב מתוכנן להתריע על כל חריגה מנסיעה נורמלית, ולפעול במקרי חירום באופן אקטיבי בתרחישי קיצון.

"מרגע שלוחצים על ידית הכניסה בדלת (כניסה במגע ללא מפתח), כל שנשאר זה לחגור חגורת הבטיחות, ללחוץ על דוושת הבלם, לשלב את ידית ההילוכים קדימה, ולצאת לדרך"

סוללה מלאה ב-100% קיבולת

בבוקר, כאשר הגעתי אל אולם התצוגה בהרצליה, על מנת לאסוף את הרכב, על המסך הופיעו הנתונים הבאים:

סוללה מלאה ב-100% קיבולת, שאמורים להספיק ל-310 ק”מ.

נתון זה כמובן מתייחס לפי ההיסטוריה של כל מי שנהג כאן לפניי (לפי מד המרחק הרכב כבר עבר למעלה מ-12,000 ק”מ), כך שהחלטתי לנהוג כפי שאני נוהג ברכבי הפרטי.

דהיינו, ברגוע.

המוזיקה שבוקעת כאן מהרמקולים המשובחים של הרמן קארדון הם הרחש היחיד שנשמע במהלך כל הנסיעה.

מה שבולט לעין בכניסה אל חלל הנוסעים הוא הניקיון מכל הכפתורים והמתגים למינם שאפשר למצוא בכל רכב.

יש אמנם ידית הילוכים, שתפקידה היחיד הוא לבחור בין נסיעה קדימה או אחורנית, אבל מסביב לה אין אף כפתור נוסף.

הדבר הכי מדליק, מוזר ושונה (שכל אחד יבחר את מה שמתאים לו), ושיש צורך להתרגל לזה, כי גם יומיים לא הספיקו הוא האין צורך במתג כיבוי והדלקה.

ולמה הכוונה?

מרגע שלוחצים על ידית הכניסה בדלת (כניסה במגע ללא מפתח), כל שנשאר זה לחגור חגורת הבטיחות, ללחוץ על דוושת הבלם, לשלב את ידית ההילוכים קדימה, ולצאת לדרך.

הרכב “כאילו” כבר מונע. וכאשר מגיעים אל היעד, לוחצים על כפתור PARK  שנמצא על ידית ההילוכים, יוצאים מהרכב, נועלים במגע את הדלת, והמנוע “כבוי”.

"הרכב מראה לך איך מתי וכמה הוא מאחזר אנרגיה, ומאריך למעשה את טווחי הנסיעה ומצמצם את האחוזים שאבדו בנסיעה שהיו בה עליות"

הוולוו הזאת גורמת להפתעה

נסיעה בהרכב של שלושה נוסעים. בכבישים המהירים אני מקבע את המהירות לרף החוקי, מתרווח על המושב הרך, ונותן לרכב להיות זה שנותן את הטון.

בניגוד לרכבים חשמליים אחרים כאן לא מורגשת השפעה כלשהי בין נסיעה עם מזגן או בלעדיו.

בירידות ממעלה אדומים אל השפלה, הוולוו הזאת גורמת להפתעה.

כזכור בחרתי לנהוג במתינות, ובעזרת מערכת בקרת המהירות האדפטיבית, וכך כאשר הרכב נמצא במדרון, ובולם את עצמו, על תצוגת הצריכה מופיע סימן ברור של מינוס.

כלומר, הרכב מראה לך איך מתי וכמה הוא מאחזר אנרגיה, ומאריך למעשה את טווחי הנסיעה ומצמצם את האחוזים שאבדו בנסיעה שהיו בה עליות.

מישהו אמר חרדת טווח?

אומנם יצאתי עם טווח שיספיק לפי נתוני העבר ל-310 ק”מ, אבל אם אני מחשב נכון את אופי הנהיגה שלי, הרי שיכולתי להגיע לסביבות 350 ק”מ ואף יותר.(תלוי בכבישים ובעומסי התנועה כמובן).

אחרי יומיים ו-500 ק”מ נסיעות, הבאתי את הוולוו אל משכנה בהרצליה אחרי איסוף חוויות של נופים ואתרים, טעמים וריחות, וכל זאת עם מלווה נאמנה בטוחה ובעיקר שקטה.

על הצג הופיע טווח שנותר 190 ק”מ ו-45% סוללה, ונדמה לי כי נתונים אלו סיפרו את הסוד הגדול ביותר של המכונית הנפלאה הזאת.

מישהו אמר חרדת טווח???

 

מבחן הדרך 

וולוו XC40 Recharge Pure Electric P8

מנוע: 407 כ”ס (הנעה כפולה)

מומנט: 66 קג”מ

מחיר (התחלתי) 300,430 ש”ח.

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך

הגלדיאטור הכי טוב בזירה​

מתגלגלים הגלדיאטור הכי טוב בזירה חופש, יכולות גבוהות והרפתקנות שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp שיתוף ב email שיתוף ב twitter כתב וצילם: ירון הולנדר מזמן לא לקחתי טוחן סלעים לסיבוב קטן שיכניס לי קצת

קראו עוד »

בחזרה לעתיד עם איוניק 5

לאוהבי יונדאי לאיוניק 5 עיצוב נעים, נוחות בנסיעה לנהג ולנוסעים. ביטחון ובטיחות. יכולות דינמיות, ומעל הכול שימושיות כוללת בעלות זולה לטווח ארוך.
כל אלה הם החוט שקושר חבילה משתלמת

קראו עוד »

בלכתך אל המדבר אל תשכח את הקרוס

“מערכות הבטיחות שכבר הפכו לסטנדרט, מובילות את הרכב בביטחון ובבטחה בכבישים.
לא נרשמת התרגשות או אכזבה. מי שמה שהוא צריך זה רכב שיסיע אותו ברוגע בין שתי נקודות ימצא ביאריס הזאת בת לוויה מושלמת על גבול השעמום”

קראו עוד »
No more posts to show
אל תפספסו הכתבות האהובות
חדר החדשות

כוכבי המרכז: תשעה נגנים מרמת גן וארבעה מגבעתיים בקונצרטי הקיץ של הפילהרמונית הצעירה

חדשות העיר רמת גן פלוס כוכבי המרכז: תשעה נגנים מרמת גן וארבעה מגבעתיים בקונצרטי הקיץ של הפילהרמונית הצעירה שתפו שיתוף ב facebook שיתוף ב email שיתוף ב whatsapp שיתוף ב twitter הפילהרמונית הישראלית הצעירה  בקונצרטי

קראו עוד»
כתבות השער

החלום מעבר ליער

חלמתם פעם לכתוב ספר ולהוציא אותו לאור? במרכז המחוננים והמצטיינים סחל”ב בגבעתיים יגשימו לכם את החלום!

קראו עוד»
כתבות השער

30 שנה לשיא השיאים

רוגל נחום הוא מגדולי האתלטים שצמחו בישראל. 30 שנה הוא מחזיק בשיא בקפיצה משולשת (17.20 מ’) ולא נראה שיש איום באופק ● יותר משהוא בחר באתלטיקה, נדמה שהיא בחרה בו ●

קראו עוד»
אדם גורל יועץ נדל"ן

על יתרון המקומיות שמעתם?

מאת: אדם גורל על יתרון המקומיות שמעתם? שתפו שיתוף ב whatsapp שיתוף ב email שיתוף ב facebook שיתוף ב twitter שיתוף ב print לאחרונה שמתי לב לתופעה מעניינת, מתווכים לא מקומיים, מתל אביב, פתח תקווה

קראו עוד»
המומחית רוית סיני

האם ניתן לשפר את הצעות היזמים?

כדי להימנע מהפסדים כספיים או מבזבוז של זמן, חשוב לדעת כיצד לבחור יזם אמין שיציע את ההצעה המסחרית הטובה והמשתלמת ביותר, ויבצע את הפרויקט באופן בטוח כולל בניה איכותית. רוצים לדעת מה לשאול אותו?

קראו עוד»
החיים הטובים

חקלאות העתיד אצלכם בבית!

HyGreens מזמינה אתכם לקחת חלק בחקלאות העתיד ולגדל את הירקות שלכם בעצמכם בעזרת מערכות הידרופוניות מעוצבות ומותאמות אישית – כל מה שצריך כדי לחיות אורח חיים בריא ואקולוגי, מבלי להתאמץ ומבלי לצאת מהבית.

קראו עוד»
חדשות העיר גבעתיים פלוס

אירועי שבוע הגאווה 2022 בגבעתיים נפתחו באירועים מרשימים

חדשות העיר גבעתיים פלוס ארועי שבוע הגאווה 2022 בגבעתיים בהשתתפות תושבים רבים מלכות הדראג סלין לה דיווין קריסטינה פוקס וקימברלי סוואן שתפו שיתוף ב facebook שיתוף ב email שיתוף ב whatsapp שיתוף ב twitter אירוע

קראו עוד»
כתבות השער

‘שירה היא מיצוי החיים’

זרקאור ‘שירה היא מיצוי החיים’ שיחה עם המשורר ואיש החינוך רון גרא נעמי לבנון-קשת שיתוף ב whatsapp שיתוף ב email שיתוף ב facebook שיתוף ב twitter RG מאחוריו של המשורר ואיש החינוך רון גרא (74)

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן