23/02/2024
23/02/2024
יום שישי, 23 בפברואר 2024
מתגלגלים

אקסטזה סקנדינבית

מבחן דרכים לוולוו XC40

Recharge Pure Electric P8

כתב וצילם: ירון הולנדר

שישים ושישה קג"מ? שאלתי את עידן שמסר לי את הרכב, עם חיוך גדול.

אתה בטוח ???

כן, הוא עונה לי, וזה בא מתוך צמד מנועים שמפיקים ביחד 407 כוחות סוס.

המומנט שמייצר מנוע והוא זה שנותן פרולוג לעתיד לבוא.

על הנייר 5 שניות (למען הדיוק 4.9) מאפס למאה, לא נשמע מרגש, כמו הדחיפה הזאת שמקבלים בגב, כאשר מניחים רגל כבדה על הדוושה הימנית.

המכה הזאת שמופיעה משום מקום משאירה אותך בהלם ופעור פה, אם לא היית ערוך לזה מראש.

ו-66 הקג"מ הם אלו שאחראים לחיוך שהתפשט על פניי, כאשר "בדקתי" מה זה אומר הלכה למעשה, זוגתי אהבה פחות.

בקיץ האחרון עשה עלייה לישראל הדגם של וולוו XC40 Recharge Pure Electric P8. במשפחה יש גם דגם עם מנוע בנזין, וגם זה שמשלב בין העולמות וניזון מבנזין וחשמל גם יחד, אבל היום אנחנו כאן על מנת לבחון את הדגם המסקרן והמתקדם ביותר.

וולוו שמה דגש תמיד על בטיחות, אבל כיום גם על איכות הסביבה.

כחלק מאסטרטגית הפיתוח והתאמת המוצר לחיינו הנוכחים וולוו פיתחה את הרכב בשיתוף פעולה עם גוגל, וכתוצאה מכך מערכת המולטימדיה מחוברת באופן קבוע לשרתים של ענקית הטכנולוגיה, הרכב מתוכנן לעדכן עצמו כל הזמן, עם חבילת תקשורת ישירה לענן היצרן, לכל זמן חיי הרכב.

האפליקציות העומדות לרשות הנהג הן אלו המוכרות לנו משימוש יומיומי.

משמעות השימוש באפליקציות של גוגל מאפשר מידע בזמן אמת על מצב התנועה וניווט אוטומטי בו ניתן להגיע אל היעד באופן קל ופשוט. תכנון נסיעה מובנה בה מקבלים התראה לטעינת הרכב לפני שהסוללה מתרוקנת. ובנוסף, המערכת ממליצה מתי והיכן להטעין וזאת בכדי לאפשר ליהנות מנסיעה רגועה.

"וולוו פיתחה את הרכב בשיתוף פעולה עם גוגל, וכתוצאה מכך מערכת המולטימדיה מחוברת באופן קבוע לשרתים של ענקית הטכנולוגיה, הרכב מתוכנן לעדכן עצמו כל הזמן, עם חבילת תקשורת ישירה לענן היצרן"

מישהו אמר חרדת טווח?

היצרן מעיד כי ניתן להגיע עם הרכב עד 414 ק"מ מנקודה לנקודה. זהו נתון שיגרום למרבית אלו שמתעניינים ברכב חשמלי מתקדם ומודרני, לתהות, מה פירוש המילה "עד", ובאמת איך ניתן לשלוט בזה?

ל- XC40יש כאמור צמד מנועים חשמליים, מה שאומר כי זוהי הנעה כפולה (חשמלית) עם יכולות משתנות בין הנעה אחורית לכפולה.

הוולוו הזאת אינה רכב שטח (לכל מי שנדלק מצמד המילים הנעה כפולה), ולא רכב ספורט טהור, לאלו שנדלקו על 407 כ"ס ו-66 קג"מ.

אבל, זה עדיין לא אומר שלא תירשם פה הנאה מוטורית ביום יום.

וולוו, כחברה ידועה כחלוצה בתחם הבטיחות של כלי הרכב, ובהתאם לכך אפשר למצוא כאן מערכות מצוינות שעובדות באופן מעולה, ודואגות שכל נהג יהיה תמיד במרכז הנתיב, שמור ומוגן.

היות והוסרו יחידות מנוע ששימשו כחלק מגן בתאונות, החברה שינתה יכולות בטיחות פאסיבית.

בנוסף הרכב מתוכנן להתריע על כל חריגה מנסיעה נורמלית, ולפעול במקרי חירום באופן אקטיבי בתרחישי קיצון.

"מרגע שלוחצים על ידית הכניסה בדלת (כניסה במגע ללא מפתח), כל שנשאר זה לחגור חגורת הבטיחות, ללחוץ על דוושת הבלם, לשלב את ידית ההילוכים קדימה, ולצאת לדרך"

סוללה מלאה ב-100% קיבולת

בבוקר, כאשר הגעתי אל אולם התצוגה בהרצליה, על מנת לאסוף את הרכב, על המסך הופיעו הנתונים הבאים:

סוללה מלאה ב-100% קיבולת, שאמורים להספיק ל-310 ק"מ.

נתון זה כמובן מתייחס לפי ההיסטוריה של כל מי שנהג כאן לפניי (לפי מד המרחק הרכב כבר עבר למעלה מ-12,000 ק"מ), כך שהחלטתי לנהוג כפי שאני נוהג ברכבי הפרטי.

דהיינו, ברגוע.

המוזיקה שבוקעת כאן מהרמקולים המשובחים של הרמן קארדון הם הרחש היחיד שנשמע במהלך כל הנסיעה.

מה שבולט לעין בכניסה אל חלל הנוסעים הוא הניקיון מכל הכפתורים והמתגים למינם שאפשר למצוא בכל רכב.

יש אמנם ידית הילוכים, שתפקידה היחיד הוא לבחור בין נסיעה קדימה או אחורנית, אבל מסביב לה אין אף כפתור נוסף.

הדבר הכי מדליק, מוזר ושונה (שכל אחד יבחר את מה שמתאים לו), ושיש צורך להתרגל לזה, כי גם יומיים לא הספיקו הוא האין צורך במתג כיבוי והדלקה.

ולמה הכוונה?

מרגע שלוחצים על ידית הכניסה בדלת (כניסה במגע ללא מפתח), כל שנשאר זה לחגור חגורת הבטיחות, ללחוץ על דוושת הבלם, לשלב את ידית ההילוכים קדימה, ולצאת לדרך.

הרכב "כאילו" כבר מונע. וכאשר מגיעים אל היעד, לוחצים על כפתור PARK  שנמצא על ידית ההילוכים, יוצאים מהרכב, נועלים במגע את הדלת, והמנוע "כבוי".

"הרכב מראה לך איך מתי וכמה הוא מאחזר אנרגיה, ומאריך למעשה את טווחי הנסיעה ומצמצם את האחוזים שאבדו בנסיעה שהיו בה עליות"

הוולוו הזאת גורמת להפתעה

נסיעה בהרכב של שלושה נוסעים. בכבישים המהירים אני מקבע את המהירות לרף החוקי, מתרווח על המושב הרך, ונותן לרכב להיות זה שנותן את הטון.

בניגוד לרכבים חשמליים אחרים כאן לא מורגשת השפעה כלשהי בין נסיעה עם מזגן או בלעדיו.

בירידות ממעלה אדומים אל השפלה, הוולוו הזאת גורמת להפתעה.

כזכור בחרתי לנהוג במתינות, ובעזרת מערכת בקרת המהירות האדפטיבית, וכך כאשר הרכב נמצא במדרון, ובולם את עצמו, על תצוגת הצריכה מופיע סימן ברור של מינוס.

כלומר, הרכב מראה לך איך מתי וכמה הוא מאחזר אנרגיה, ומאריך למעשה את טווחי הנסיעה ומצמצם את האחוזים שאבדו בנסיעה שהיו בה עליות.

מישהו אמר חרדת טווח?

אומנם יצאתי עם טווח שיספיק לפי נתוני העבר ל-310 ק"מ, אבל אם אני מחשב נכון את אופי הנהיגה שלי, הרי שיכולתי להגיע לסביבות 350 ק"מ ואף יותר.(תלוי בכבישים ובעומסי התנועה כמובן).

אחרי יומיים ו-500 ק"מ נסיעות, הבאתי את הוולוו אל משכנה בהרצליה אחרי איסוף חוויות של נופים ואתרים, טעמים וריחות, וכל זאת עם מלווה נאמנה בטוחה ובעיקר שקטה.

על הצג הופיע טווח שנותר 190 ק"מ ו-45% סוללה, ונדמה לי כי נתונים אלו סיפרו את הסוד הגדול ביותר של המכונית הנפלאה הזאת.

מישהו אמר חרדת טווח???

 

מבחן הדרך 

וולוו XC40 Recharge Pure Electric P8

מנוע: 407 כ”ס (הנעה כפולה)

מומנט: 66 קג”מ

מחיר (התחלתי) 300,430 ש”ח.

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

מבחני דרך

קטן אבל גדול – WEY COFFEE 02

"הרכב נוח מאד למרחקים ארוכים, ובזכות המפרט העשיר שלו מקבלים ערך מוסף לרכישתו. ישנה תחושה כי מתקבלת תמורה מלאה עבור כל שקל ברכב שבנוי היטב, בטוח, נראה טוב מאד ומהנה לנהיגה"

קראו עוד »
אל תפספסו הכתבות האהובות
חדר החדשות

תערוכת "רוח האדם" – תערוכת בוגרי שנקר על רקע מלחמת חרבות ברזל במתחם אמפא TLV – הכניסה חינם

חדר החדשות תערוכת "רוח האדם" – תערוכת בוגרי שנקר על רקע מלחמת חרבות ברזל – הכניסה חופשית התערוכה תוצג עד ה-6 במרץ במתחם אמפא TLVברחוב יגאל אלון בת"א שתפו התערוכה  תציג 15 עבודות חדשות מתחומים

קראו עוד»
חדשות העיר גבעתיים פלוס

גבעתיים דורגה כעיר הכי צעירה בישראל אחרי תל אביב

חדשות העיר גבעתיים פלוס בשנים האחרונות הפכה העיר גבעתיים לאחת הערים המבוקשות עבור אוכלוסייה צעירה   שתפו אם גם אתם חשבתם שגבעתיים זו עיר "זקנה" – טעיתם! עם השנים האוכלוסייה הותיקה בגבעתיים הלכה והזדקנה, והעיר

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן