30/04/2024
30/04/2024
יום שלישי, 30 באפריל 2024
חושבים למכור? טיפים פשוטים למכירה יעילה – חלק א'
02/13/2019
האם אנחנו צפויים לעלייה נוספת במחירי הדירות?
02/14/2019

חושבים למכור? טיפים פשוטים למכירה יעילה – חלק ב'

חושבים למכור? טיפים פשוטים למכירה יעילה – חלק ב'

מתן נסטל

צאו לשטח.
אני זוכר שבימים טובים מן העבר (נוסטלגיה) בהם עשינו סיורים בצבא, אחד המשפטים שהמפקד תמיד אמר וזה גם מוכר מאד ונצפה היטב בכל סרטי האקשן של הוליווד שאנחנו כל כך אוהבים היה – "צאו לשטח, תסרקו את האזור, תכירו את מתווה השטח ותדעו היכן ואיך לנווט, מה לחפש ומה למצוא". כמובן שזוהי הרחבה למסר הפשוט האומר – לפני שאתם מפרסמים את דירתכם, תכירו את המתחרים שלכם קרי את הדירות המוצעות למכירה בקרבתכם כלומר בעיר, בשכונה וכן במאפיינים הדומים לשלכם לדוגמה, אם הדירה שאתם מעוניינים למכור הינה בשטח של 100 מ"ר ולפי ארבעה חדרים עם מעלית וחניה אזי עליכם לבדוק דירות דומות בנתונים כך שתקבלו אמת מידה קרובה לשווי הנכס שלכם. כמובן שישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על שווי הנכס כדוגמה לקומה, כמה ואלו כיווני אוויר למשל במדינתנו, ידוע שהציבור הישראלי אוהב את כיווני האוויר דרום ומזרח המוארים, בדירות אלו אגב הסבירות לרטיבויות בתקרה ו/או ממקומות עם פוטנציאל רטיבות גבוה היא נמוכה מדירות שכיווני האוויר שלהן הם מערב וצפון ועוד. פרמטרים נוספים יכולים לבוא לידי ביטוי בקיום מרפסת שמש ואם כן אזי מה שטחה, האם יש מחסן, נוף, האם הדירה שקטה/רועשת ו/או חזיתית, עורפית ועוד. למדו את המתחרים שלכם.
באיזה מחיר?
שאלת המחיר תמיד הייתה מרתקת ומסתבר שתישאר כך לתמיד. האם לפרסם את הדירה שלנו עם ציון מחיר? התשובה לכך אינה חד משמעית ואם כבר החלטנו לציין מחיר אזי בכמה?
שני טיפים מומלצים שכדאי ליישם:
1- בדקו מחירים באתר רשות המסים, שם תמצאו עסקאות מדווחות וזה אחד הפרמטרים העיקריים והמובילים לקביעת מחיר נכס. בכמה השכן פרסם את דירתו למכירה ו/או השכן מהרחוב המקביל, זה לא רלוונטי, חסר ערך ואינו פרמטר בר השוואה בכלל ומנגד, אם שכן אחר כבר מכר דירה בסביבת המגורים שלכם הדומה בנתונים כגון: שטח במ"ר, מספר חדרים, מעלית וחניה וכדומה, זה בהחלט יכול להוות אינדיקציה למחיר שלכם.
2- מצאו יתרון מילולי ו/או ויזואלי על פני המתחרים, תארו את דירתכם באופן ראוי ומזמין כמו למשל "למכירה דירת 4 חדרים מוארת ושקטה עם מעלית וחניה" ולא כ- "למכירה דירת 4 חדרים עם מעלית וחניה", התיאור המילולי ותמונה טובה, יכולים להעניק יתרון אמיתי שמשקף את מהות הנכס. אל תחסכו במלים, היצמדו לאמת ובחרו בקפידה את המלים שהרי למלים – יש כוח רב.
בהצלחה.
כל האמור לעיל אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי פרטני ומלא

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן