בתחילת דרכו צייר יצירות מונוכרומטיות באמצעות עיפרון, כשהוא מדגיש ברישומים אלה את האור והצל. לפני כשלוש שנים התחיל לצייר בטושים צבעוניים ואלה הפכו להיות אמצעי ביצוע עיקרי בציוריו.
איליה מייחס את עיקר ההשפעה על עבודותיו והמעבר לציור בצבע להכללת שעורי ציור במועדון “אנוש”, ולשימוש במודלים של טבע-דומם כנושא לביצוען של יצירות שונות.
שיעורי האמנות הגבירו בו את הרצון ליצור לא רק במסגרת המועדון אלה גם בזמנו הפנוי, כשאהבת היצירה והרעב לצייר בוערים בו. השאיפה שלו הייתה תמיד לצייר, לרכז את עבודותיו ולהתבונן בהן משך שעות ובכך לשפר את מצב בריאותו. לראשונה הופיעו ציוריו של איליה בלוח שנה של “אנוש”, ובתערוכה של “אנוש” במרכז “עינב” בה הוצג ציור אחד שביצע.