היתרון הגדול של גלדיאטור הוא לא עצם העבירות שלו אלא תחושת הביטחון המוחלט שהוא מעביר לנהג – הוא עביר לכל מכשול חסון ועמיד, צמיגיו קשיחים, ואין בו פלסטיקים מיותרים.
מפליא ומדהים כמה רכב שנמצא ברף מחיר שנושק לשערורייה, מגיע עם פריטים שנשכחו עוד בשנות השמונים של המאה הקודמת, (אנטנת רדיו פשוטה ומזדקרת), וגם חלק ממערכות בטיחות שכבר מגיעות באופן סדרתי בכל רכב שמחירו מחצית מהגלדיאטור חסרות כאן באופן תמוה.
אם אפשר להסתדר עם מובילאיי זה מספיק, כנראה.
חמישה וחצי מטרים מפגוש קדמי לאחורי זה אומר רכב שיש לו בעיית חניה מאוד גדולה בכרך התל אביבי, ועשוי להוות בעיה בחציית מכשולים בשטח. אבל 28 ס"מ מרווח גחון מעל הקרקע זה אומר המון גובה שצריך לטפס אליו.
ואכן, כבר מנגיעה ראשונה יש תחושה של נהיגה במשאית קטנה, אבל מאידך, ההיגוי מאוד רך, מנוע ששת הצילינדרים הענק מגרגר בחרישיות ואחרי כמה דקות נהיגה כבר שוכחים שמדובר ברכב כל כך גדול.
רכב המבחן שקיבלתי אוחז ברמת הגימור S-Safety צוייד בבלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, והתרעת רכב ב"שטח מת".
יכולות הרכב הזה גדולות מאומץ הלב של מרבית הנהגים
כדי להתחיל להבין את הגלדיאטור אני יוצא לקושש חוויות ביער בן שמן.
יער זה שנמצא במרחק נסיעה של כמחצית השעה מתל אביב הוא גן משחקים גדול לכל חובב רכבי שטח למינם, ומאפשר להתברבר יום שלם על תא שטח קטן שמציע מכל טוב השטח.
יש כאן עליות ומורדות, דרכי עפר וחצץ, וכאלו שזרועות אבנים גדולות וסלעים קטנים.
רבים מיבואני רכבי השטח מעבירים ללקוחות שלהם ימי השתלמות בנהיגה אתגרית, שיכירו את גבולות המעטפת והיכולות של כלי הרכב שלהם, וכך גם אני מגיע לכאן, בוחר נתיבי נסיעה אתגריים ונוסע לאט לאט, ובוחן כל קפל קרקע, למנוע נזקים מצד אחד, ולהכיר את הרכב וחזקותיו מהצד השני.
רק בנקודה אחת תלולה ומסולעת במיוחד הפעלתי את כל הבקרות, והנעילות ההכרחיות כדי לראות שהכול כאן עובד כמו בספר, ומלבד כמה תנודות קלות בתא הנוסעים, לא הורגש שום עניין של מאמץ מיותר.
כבר מנגיעה ראשונה ברור לנהג כי יכולות הרכב הזה גדולות מאומץ הלב של מרבית הנהגים.
הגלדיאטור הזה, שונה כל כך ממרבית כלי הרכב שנעים בכבישי ישראל.