22/02/2024
22/02/2024
יום חמישי, 22 בפברואר 2024

שיטפון סיני בשוק הרכב הישראלי
כמעט כל שבוע הושק מותג סיני חדש

לקראת עליית המיסוי על החשמליות בינואר 2024, בדקנו למה הנהגים הישראלים מפנטזים על הטסלה, אבל מסתפקים בחשמלית סינית?

רום אלוף

הונגצ'י, מותג יוקרה הסיני

לקראת עליית המיסוי על החשמליות בינואר 2024, בדקנו למה הנהגים הישראלים מפנטזים על הטסלה, אבל מסתפקים בחשמלית סינית?
בתחילת ינואר 2024, מס הקניה על רכבים חשמליים כמעט ויוכפל – יועלה מ-20% ל-35%. אז מה זה יעשה לביקוש לחשמליות?
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, מתחילת השנה ועד סוף נובמבר נמסרו בישראל 265,285 רכבים חדשים לעומת 256,820 בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 8,465 רכבים (מעל 3%). השנה גדל השימוש ברכבים "ירוקים". בחודשים ינואר – נובמבר 2023 40.1% מהרכבים שנמסרו הם היברידיים וחשמליים: 46,854 (כ-18%) רכבים חשמליים.  כ-17% היברידיים (44,694 רכבים) וכ-6% רכבי פלאג אין (14,932).
בשוק הרכב הישראלי הנחשב באירופה לקטן , נקלטו בשנה שעברה לא מעט 'עולים חדשים' מסין. הסיבה להצפה של מותגי הרכב הסיניים קשורה כנראה להחמרה המתוכננת של כללי התקינה האירופיים, מה שהניע את יצרני הרכב מסין למהר ולהכניס מכוניות רבות לתקינה אירופית. למעשה, יצרנים סיניים שלא הספיקו השנה לבצע תקינה אירופית כנראה שכבר לא יהיו במשחק.
במקביל, הסינים מצליחים למנף  את היתרונות המוכרים שלהם: עלויות ייצור נמוכות יחסית למערב כמו גם עלויות המחקר והפיתוח. העלויות הנמוכות באות לידי ביטוי במחירי חדירה אגרסיביים, כאלו המכסים אפילו על חשש צרכני מבעיות אמינות במותגים שהם כלל לא מוכרים בעולם הרכב.
בשוק המקומי, הסינים הם כמעט היחידים שמספקים מכוניות חשמליות במחירים נגישים ובהישג יד, ואלו יצרני הרכב המערביים מתקשים לעמוד בהם.

מודל עבודה נכון עם סיטונאי הרכב בישראל
יתכן שהפרמטר המשמעותי ביותר נעוץ בהתנהלות נכונה של היבואנים מול משווקי רכבי הליסינג.
המודל של היבואנים התבסס על כך שהרבה יותר זול ליבואן למכור הרבה מכוניות למספר קטן של לקוחות, מאשר למכור מכוניות בודדות להרבה לקוחות. יבואני הרכב המובילים הקפידו לשמר מחיר מחירון גבוה לרכבים (OverPriced), מה שאפשר להם להעניק הנחות ניכרות לסיטונאי רכבי הליסינג. מאידך, דאגו לשמר אותו כדי שלא לפגוע בערך צי הרכב העצום של הלקוחות הגדולים שלהם. אחת התוצאות היא שבעצם הלקוחות הפרטיים מספסרים את ציי הרכב הגדולים כשהם רוכשים מכוניות במחיר מחירון מלא. מסתבר שהצרכנים הישראלים, הן צרכני הליסינג והן הצרכנים הפרטיים, רוכשים את אותן הרכבים שהמשווקים מוכרים להם.

 

מבחני רכב
המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
החיים הטובים

"אני חשוף לפיתויים בפיצוציה כל היום, אבל למזלי יש את אברהמסון"

שולי ליניאדו מרמת גן עבר שני ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר ללא הועיל:  "ירדתי במשקל מהר יותר בשלושת חודשים הראשונים שלאחר הגמילה מסוכרים ופחמימות ממכרות במכון אברהמסון. 15 אנשים עם דחף בלתי נשלט לפחמימות נגמלו בעקבותיי וכולם מצליחים לרדת יפה במשקל"

קראו עוד »

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן