18/04/2024
18/04/2024
יום חמישי, 18 באפריל 2024
מתגלגלים

הגלדיאטור הכי טוב בזירה

חופש, יכולות גבוהות והרפתקנות

כתב וצילם: ירון הולנדר

מזמן לא לקחתי טוחן סלעים לסיבוב קטן שיכניס לי קצת אדרנלין לחיי, אבל כנראה יש מישהו ששומע ומקשיב לתפילותיי.

מתאים לך איזה ג'יפ מאסיבי לשבת, נשאלתי?

קשה לסרב להצעות קוסמות שכאלה

מדף אתר המותג אני למד כי המותג Jeep הוא אייקון מוכר בכל העולם (כאילו שלא ידעתי). שמו מזוהה יותר מכל עם חופש, יכולות גבוהות והרפתקנות. כל רכב של Jeep נושא עמו סיפור ייחודי, המשתלב במורשת עשירה.

ציון שנת ה-80 של המותג (בשנת 2020) התחיל בביטוי מחודש לצרכים השונים של אוהבי ההרפתקאות והטיולים. המותג החזיר טכנולוגיות קלאסיות אהובות ולצידן טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך.

הגלדיאטור החייתי שהוצע לי, נראה כמו ג'יפ על סטרואידים. יש מי שאומר כי יש לו ליגה משלו, לא סתם ג'יפ זה מותג אייקוני, ושם כולל לכל מי שיכול לגרד אבנים בשטח.

מבחינתי זה אפילו עונה יותר להגדרה של נגמ"ש אזרחי.

אתה רואה את הזה שם? סע אליו, ולא ממש משנה מה עומד בדרך. והוא נוסע

"כבר מנגיעה ראשונה ברור לנהג כי יכולות הרכב הזה גדולות מאומץ הלב של מרבית הנהגים.
הגלדיאטור הזה, שונה כל כך ממרבית כלי הרכב שנעים בכבישי ישראל"

היתרון הגדול של גלדיאטור הוא לא עצם העבירות שלו אלא תחושת הביטחון המוחלט שהוא מעביר לנהג – הוא עביר לכל מכשול חסון ועמיד, צמיגיו קשיחים, ואין בו פלסטיקים מיותרים.

מפליא ומדהים כמה רכב שנמצא ברף מחיר שנושק לשערורייה, מגיע עם פריטים שנשכחו עוד בשנות השמונים של המאה הקודמת, (אנטנת רדיו פשוטה ומזדקרת), וגם חלק ממערכות בטיחות שכבר מגיעות באופן סדרתי בכל רכב שמחירו מחצית מהגלדיאטור חסרות כאן באופן תמוה.

אם אפשר להסתדר עם מובילאיי זה מספיק, כנראה.

חמישה וחצי מטרים מפגוש קדמי לאחורי זה אומר רכב שיש לו בעיית חניה מאוד גדולה בכרך התל אביבי, ועשוי להוות בעיה בחציית מכשולים בשטח. אבל 28 ס"מ מרווח גחון מעל הקרקע זה אומר המון גובה שצריך לטפס אליו.

ואכן, כבר מנגיעה ראשונה יש תחושה של נהיגה במשאית קטנה, אבל מאידך, ההיגוי מאוד רך, מנוע ששת הצילינדרים הענק מגרגר בחרישיות ואחרי כמה דקות נהיגה כבר שוכחים שמדובר ברכב כל כך גדול.

רכב המבחן שקיבלתי אוחז ברמת הגימור S-Safety צוייד בבלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, והתרעת רכב ב"שטח מת".

יכולות הרכב הזה גדולות מאומץ הלב של מרבית הנהגים

כדי להתחיל להבין את הגלדיאטור אני יוצא לקושש חוויות ביער בן שמן.

יער זה שנמצא במרחק נסיעה של כמחצית השעה מתל אביב הוא גן משחקים גדול לכל חובב רכבי שטח למינם, ומאפשר להתברבר יום שלם על תא שטח קטן שמציע מכל טוב השטח.

יש כאן עליות ומורדות, דרכי עפר וחצץ, וכאלו שזרועות אבנים גדולות וסלעים קטנים.

רבים מיבואני רכבי השטח מעבירים ללקוחות שלהם ימי השתלמות בנהיגה אתגרית, שיכירו את גבולות המעטפת והיכולות של כלי הרכב שלהם, וכך גם אני מגיע לכאן, בוחר נתיבי נסיעה אתגריים ונוסע לאט לאט, ובוחן כל קפל קרקע, למנוע נזקים מצד אחד, ולהכיר את הרכב וחזקותיו מהצד השני.

רק בנקודה אחת תלולה ומסולעת במיוחד הפעלתי את כל הבקרות, והנעילות ההכרחיות כדי לראות שהכול כאן עובד כמו בספר, ומלבד כמה תנודות קלות בתא הנוסעים, לא הורגש שום עניין של מאמץ מיותר.

כבר מנגיעה ראשונה ברור לנהג כי יכולות הרכב הזה גדולות מאומץ הלב של מרבית הנהגים.

הגלדיאטור הזה, שונה כל כך ממרבית כלי הרכב שנעים בכבישי ישראל.

"הגלדיאטור שאיתי ריחף על פני הדרך בקלילות. הצמיגים העבים והמתלים המשוכללים בולעים כל מהמורה בדרכה אל הנוסעים"

גבעה נישאת עם נוף מרהיב

על הכביש המהיר אני מקבע את בקרת השיוט לזו החוקית, הג'יפ הזה  לא מסוג הרכבים שכדאי או חשוב להמריא איתם מעבר למהירויות החוקיות.

על מנת להימנע מתקלות פעוטות אני נכנס לתדלוק לפני ירידה לשטח, שכן צמא הגמל הגדול הזה.

בדרכי פגשתי גבעה נישאת עם נוף מרהיב. כבר הגעתי לגבעה הזאת בעבר עם רכבים יותר נמוכים ובנסיעה עדינה וזהירה, אבל  אף אחד מהם לא הגיע אל הגבעה הזאת בכזה נון שאלנט.

אז קצת אבנים, מה כבר הדרמה?

חבר, איש שטח ומדריך טיולים אמר לי מראש כי זו דרך לסובארו, וכוונתו, שכל רכב מוגבה עם הנעה כפולה יכול להיכנס אל השביל הזה ולהגיע עד היעד, אבל הגלדיאטור זה לא סובארו (עם כל הכבוד), וכל החריצים, הבורות והתלמים מבחינתו זה כמו כביש אספלט.

הוא מגהץ את פני השטח, כך שגם שותפים לדרך עם בעיות גב, לא נמצאים כלל במקום בו הם יכולים להתלונן.

קצת טלטולים ונדנודים שמקסימום ידמו את הנסיעה להפלגה בים רגוע, שום דבר מעבר לזה.

במקומות בהם אנשים מן השורה שמרחמים על הרכב שלהם ומחליטים להשאיר אותו ולהמשיך ברגל, אני נהנה מקרירות המזגן, ומהגלדיאטור שמטפס בקלילות ובזחיחות בכל זווית ומביא אותי הכי קרוב שאפשר ליעד.

בכל חניון גדול שמלא בכלי שטח מכל מיני מותגים  בולט הגלדיאטור יש רק אחד כזה, והוא מושך המון תשומת לב והתעניינות, וגם (כמובן) כמה משפטי קנאה.

.

לונה פארק על גלגלים

כלל ברזל אומר כי אין להיכנס לשטח ככלי בודד אלא רק יחד עם עוד אחד לפחות (למקרה ש…) ובטח ובטח לא בשעה מאוחרת מידי, אולם רוח ההרפתקה גוררת אותי להעמיק אל לב השטח בעקבות הסימון, אולם כאשר מתעורר הספק, יש ללמוד ממנו, ולקבל החלטה מושכלת של ניהול סיכונים, ולא להיגרר אחרי ההרפתקנות והשטות.

יותר קל לוותר, ולהגיע בהזדמנות טובה יותר, מאשר לקלל את עצמך, ולשאול למה הייתי צריך את זה?

הגלדיאטור שאיתי ריחף על פני הדרך בקלילות. הצמיגים העבים והמתלים המשוכללים בולעים כל מהמורה בדרכה אל הנוסעים.

אני נהג רגוע, וכך הגעתי לצריכת דלק ממוצעת לליטר בנזין לכל שמונה קילומטרים. זה נתון מכובד מאד בתנאים האלה. אחרים שילכו על הקצה יורידו את הנתון הזה בעשרות אחוזים.

מי שרוכש את הג'יפ הזה, זוכה ליהנות בכל יום. אם רק ירצה.

ממש לונה פארק על גלגלים.

.

מבחן הדרך

ג'יפ רוביקון גלדיאטור רמת גימור S-Safety

מנוע 3.6 ליטר .

6 בוכנות .

הספק  285 כ"ס .

מומנט 35.3 קג"מ.

משקל עצמי (ק"ג): 2,282.

מחיר: 468,719 שקלים. (תוספת צבע 10,413 ₪)

יש לכם שאלות? הבהרות? לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’


לאתר היצרן, הקליקו כאן

 

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן