
כתב וצילם: ירון הולנדר
17/2/2025
שתפו:
שיפוע ארוך בזווית מפחידה בשם 'מעלה חווה', ניצב לפנינו.
מדריך הטיול מצווה במכשיר הקשר "שימו גז קבוע ולא לעצור בשום אופן".
"על החיים ועל המוות", המהמתי לעצמי מנטרה משנות השישים, אך לשם שינוי, כאן, בשיקול מוטעה אפשר לככב בעוד סרטון מפחיד ביו טיוב.
ידית ההילוכים הקצרה נקבעה על LOW4, רגל ימין לחצה בכוח את הדוושה, והרוביקון הכחול נע באיטיות, מתא המנוע בקעו צרחות בסל"ד גבוה, תוך כדי העלייה אני מרגיש איך הרכב מחליף את ההילוכים בהתאם למאמץ.
הגלגלים הגדולים חרקו במאמץ לאחוז את הקרקע, וירקו אבני חצץ לכל עבר. אבק סמיך נוצר מאחורי הרכב, הג'יפ הגדול קיפץ והטלטל, והנוסעים שאיתי היו עסוקים בתיעוד המעלה בטלפונים שלהם, והיו לדעתי מנותקים מהמציאות המלחיצה (וטוב שכך).
לשמחתנו הגדולה מדובר רק בזווית ארוכה שאין בה בורות ומדרגות, שכן לו היו, מן הסתם היא הייתה מסוכנת הרבה יותר. חצי דקה בה פעימות הלב שלי המואצות התחרו באלה שבקעו מהמנוע, והרגשתי את האדרנלין כובש כל פיסה בגופי.
במישור, בקצה המעלה יצאנו מהרכב עם זרמים ברגליים הממחישים את עוצמת החוויה.
ואיך בכלל הגענו עד כאן?
מהרגע בו התבשרתי כי אקבל ג'יפ רוביקון, חיפשתי את הדרך הראויה למלך מלכי המותגים. זה שעל שמו נקראת אופנה שלמה של טיולים, של מדד לקשיחות, ושל גבריות מוחצנת. ג'יפ המציאו את הירידה לשטח, את ההתמזגות עם הטבע, וההתגברות על כל מכשול, והרוביקון הוא היהלום שבכתר.
הרוביקון קרוי על שם Rubicon Trail בקליפורניה, אחד ממסלולי השטח הקשים בעולם. היכולת של הדגם להתמודד עם המסלול הזה הפכה אותו לסמל למיומנות שטח.
רכב המבחן מגיע בצבע כחול בוהק, שקשה להתעלם מנוכחותו הן בכביש, ועל אחת כמה וכמה בשטח, ועם מספר תוספות שהותקנו בארץ. בגחון הרכב הותקנו שבע יחידות מיגון נוספות להגן מכל צרה וסלע. (ואין חשובות מהן).
לאחרונה החליף היצרן את המנוע הוותיק 3.6 ליטר בתצורה 6V, במנוע בנפח שני ליטרים מוגדש טורבו, ועם ארבעה צילינדרים (בטור) שמפיק עוצמה של 270 כוחות סוס, ומומנט בשרני של 40.8 קג"מ. אחת הסיבות לשינוי מבנה המנוע הוא ברצון לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק.
הרוביקון יוצא להרפתקה
היות ונבנה איזה סולם ציפיות, לא יכולתי לנסוע עם הרוביקון הזה ל"סתם" טיול. זה חייב להיות כזה שייקח את הרכב ואותנו אל הקצוות (ההגיוניים פחות או יותר).
על הכביש המהיר, קיבעתי את המהירות עם בקרת השיוט, וכאן הרוביקון התנהג ככל רכב מקובל, למעט שריקת הרוח הנובעת מהגג הפריק, לא נרשמה כאן דרמה גדולה.
היות וכאמור מוצא הרוביקון מאמריקה הגדולה בה מותג התפוח שולט ללא עוררין, מחזיקי טלפונים כאלו נהנים מחיבור אלחוטי, ואילו אלו המעדיפים את האנדרואיד, יאלצו לחבר בכבל את המכשיר שלהם לרכב.
ואם מזכירים חיבורים, יש כאן מכל סוג, החל מחיבור 12 וולט, דרך USB רגיל, C TYPE וגם חיבור חשמל רגיל.
מעלה רמון נבחר להיות המתאבן ההתחלתי של הטיול. מדובר במספר מקטעי עבירות קשה, המצריכה הכוונה קרקעית, ומעבר של כל רכב בנפרד.
לרוביקון, מעבר לידית ההילוכים המאפשרת מעברים בין HIGH ל- ,LOW יש אופציה נוספת להסיט את ידית ההילוכים 'הרגילה' למצב ידני, בו הילוך M1 (לדוגמא) יתן יחס העברה איטי מאד שמאפשר זחילה איטית ומבוקרת, M2 יעשה את זה טיפה יותר מהר וכן הלאה, בהתאם לרמת הקושי.
לכן, במקטעים שכאלו בהן נדרשת זהירות מופלגת עם ציר התקדמות איטי. זוהי התנהלות נכונה יותר, בלי שימוש בדוושת הגז או הבלמים. לתת לרכב להתנהל באיטיות כאשר מביאים כל גלגל למקום בו ימנע חיכוך של הגחון (הממוגן), עם הסלעים.
טכנולוגיה בשירות השטח
לרוביקון יש מספר מערכות עזר לצלוח מכשולים:
מערכת בקרת זחילה
מערכת בקרת מהירות בשטח המאפשרת לנהג להתמקד בהיגוי בזמן שהרכב שומר על מהירות קבועה במעלה או במורד תלול.
נעילות דיפרנציאל אלקטרוניות
נעילות דיפרנציאל Tru-Lok®:
ניתן לנעול את הדיפרנציאל הקדמי והאחורי באופן עצמאי בלחיצת כפתור.
זה מאפשר חלוקה שווה של כוח בין הגלגלים על אותו סרן, לשיפור האחיזה במצבי שטח חלקלקים או במכשולים שבהם גלגל אחד עלול להתרומם באוויר.
ניתוק מוט מייצב קדמי (Sway Bar Disconnect)
במקומות שכאלה הרוביקון שב ומוכיח את המוניטין הרב שיש לו.
לאט, בקלילות, וללא מאמץ מיוחד.
הירידה במעלה חושפת את היורדים לנופיו המרהיבים של המכתש מזוויות לא מוכרות.
לאחר נסיעה ארוכה מצאנו עצמנו למרגלות מעלה חווה האימתני והמפחיד, איתו פתחתי.
אחרי שהחזרנו את הדופק למצבו הטבעי המשכנו בציר המסומן שחור אל עוד אגדה מקומית שיש לה סיפורים ושמועות. טיול מוצלח מסתיים ככזה כאשר כל המטיילים והרכבים שלמים בגופם, אף אחד לא נתקע ולא נדרש חילוץ מסובך. לשמחתי אפילו לא היה צורך להפעיל את הכננת המשולבת בפגוש הקדמי.
לא סתם נכתבו על הרכב הזה שירי הלל.
כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוהו, או לפחות להיות קרובים עד כמה שניתן.
מעטים הם רכבים כאלו, והרוביקון נמצא שם כבר הרבה שנים בזכות ולא בחסד.
לא בכדי הוא מככב ברשמית הפנטזיות האישיות של כי מי שאבק, שלג, בוץ וחול מרגשים אותו יותר מאספלט סלול.
רוביקון, הוא מותג על.
מבחן הדרך:
ג'יפ רוביקון 4D
מנוע 2 ל' טורבו.
הספק 270 כ"ס.
מומנט 40.8 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 1:7 ק"מ/ל'.
מחיר 455,103 ₪ (כולל אגרה)
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 128
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הקליקו לכתבות נוספות בתחום
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
האם יצרניות רכב סיניות יכולות להפוך לשחקן משמעותי בשוק רכבי היוקרה? למרות תדמית שלילית, חוסר מורשת היסטורית ורגולציות מחמירות
נהיגה בקורבט היא חוויה של שילוב מושלם בין עוצמה לפינוק. כל סיבוב, כל תאוצה, כל בריזה מרגישה כאילו כל פרט במכונית נבנה רק בשבילי, מה שמביא לרגש עז של שליטה חופשית וכח בלתי נגמר. לא מדובר רק במכונית, אלא ביכולת לחוות את הדרך בכל נים בגוף וליהנות מכל רגע
שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.
בגבעת קוזלובסקי, ברחוב המרי, נמצאת
הנקודה היפה ביותר של העיר גבעתיים –
תצפית מרהיבה הפונה למערב, המאפשרת
צפייה פנורמית מרשימה של העיר תל
אביב
המלחמה המתמשכת חושפת פערים משמעותיים בהסכמי התחדשות עירונית
שחר טביב (45) מנכ"ל קניון עזריאלי גבעתיים, מביא איתו לכל תפקיד "שחר של יום חדש", מגדיר יעדים ומשיג אותם ● מתגורר ברמת גן, נשוי לאנה ואב לשלושה
גם פרויקט ההתחדשות העירונית שלכם מתעכב?
זה מה שתוכלו לעשות
כמי שחיה את תחום ההתחדשות העירונית ברמה היומיומית, אני יכולה להעיד שהפרמטרים הללו קריטיים למימוש הפרויקט ולטובת ציבור הדיירים
מהן הסיבות הנפוצות לביטול פרויקטים בהתחדשות עירונית וכיצד ניתן להימנע מכך?
ישראל טייבר, נפטר באופן מפתיע בשנת 1950 ועטרה רעייתו, המשיכה לחיות בביתם עד לשנת 1975 לפני בדיוק חמישים שנה
המלחמה הארוכה הותירה חותם משמעותי על שוק הנדל"ן באזור, אז איך מתקדמים?
מאור יבלושניק בראיון ראשון מאז שמונה למנכ"ל חברת 'יעד', על התוכניות השאפתניות לשנת 2025 יחד עם מושיק גולדשטיין יו"ר החברה הכלכלית
ב- PASITO בית של פלמנקו, מיכל ברט מלמדת פלמנקו עם כל הלב והנשמה – ילדות, נשים וגברים מביעים ויוצרים ומתנועעים לא רק דרך הצעדים והקצב"
הספר 'מרשעת' (Wicked) מאת גרגורי מגווייר, הוא מעין עיבוד פוסט-מודרני לסיפור המקורי
מיכל איתן היא יזמית ומחנכת בתחומי הקיימות, הטכנולוגיה, ניהול השינויים ותהליכי חשיבה שיטתיים פורצי דרך
10 המקומות המומלצים ביותר בניו יורק שאסור לפספס:
פרופ' רוני גמזוּ מונה ליו"ר התזמורת הפילהרמונית הישראלית לאחר שכיהן כמנהל בית החולים איכילוב משנת 2015
"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!