fbpx
מתגלגלים

אל הארץ הגבוהה והמובטחת

מבחן דרכים לטויוטה היילנדר היברידי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

כתב וצילם: ירון הולנדר

אל סוף השבוע הזה הגענו אחרי ציפייה של 21 שנה.

בדרך עברנו בעיר קדומה שהפכה למיתוס, ולמבצר צלבני קדום טובל בטבע מרתק.

אז, כאשר שואלים אם היה שווה לחכות, מה נגיד?

בטח שהיה.

הרבה זמן חיכינו בישראל לבואו של ה-SUV, הגדול הזה.

21 שנים וארבעה דורות בחיי רכב זה אומר כי רק כאשר זיהה היבואן הרשמי בישראל כי ישנה דרישה די גדולה לרכב “כמו-שטח”  (ואתייחס לכך בהמשך), בשוק, לרכב גבוה, עם שבעה מקומות ישיבה ועוד קצת למטען, ושגם יהיה עם מנוע היברידי. אזי הרכב ייובא לישראל.

בינתיים השוק נשלט על ידי היבואנים המקבילים, ומתחרים שנתנו פייט, עם דגמים דומים שלכל אחד ואחד מהם היו את היתרונות והחסרונות שלו.

בואו של ההיילנדר לישראל בתחילת השנה פתח מהלך של מרוץ חימוש של המתחרים, וכבר בימים אלו התרחבה הקבוצה בעוד כמה שמתחרים על אותה משבצת בדיוק.-

בינתיים ההיילנדר מציג חבילה שלמה של יתרונות טכנולוגיים ומעשיים לחיי היומיום של אלו שזה מה שהם צריכים.

ועתה הגיע תורי, לקח קצת זמן לחכות (אבל מה זה חודש מול 21 שנים?), אבל כשמדובר בסוף שבוע ארוך במיוחד הציפיה הופכת לזו שיכולה להכיל מספר אתגרים שונים, לרכב שאמור להציג מספר פנים של שימושיות.

באולם התצוגה אני לומד על הפרטים היבשים של ההיילנדר. כמו נפח מנוע (2.5 ל’), על כוחו (248 סוסים נמרצים) על משקלו (קצת מעל 2 טון), ומחיר רמות הגימור השונות.(החל מ-293,255 ₪).

 

לחיצה על מתג ההתנעה מדליקה את כל האורות על לוח המכוונים, וזה הסימן היחיד שאפשר לצאת לדרך.

כלומר, כמו כל היברידי זה מתחיל בשקט.

ההיילנדר, כשמו הוא קודם כל גבוה.

תנוחת הישיבה (ואני אוהב לשבת ממש על הסף הכי עליון), מאפשרת מבט רחוק מעבר  למכסה תא המנוע הענק, ולמרות זאת קשה להעריך היכן נמצא הקצה הקדמי ימני, מזל שיש חיישנים קדמיים שמתריעים על כל מפגע.

אני גם אוהב לפתוח כל גג פנורמי שמכניס אור אל חלל הנוסעים, זה מרגיש לגמרי אחרת.

בתחילת הנסיעה המנוע החשמלי הוא זה שמזיז את כל ההר קדימה בשקט, וברכות.

כמו כל התחלה חדשה אני מתחיל לאט וזהיר, ולאט לאט מגביר את הקצב.

ההיילנדר מחזיר פידבק מלא ביטחון כי אפשר להתקדם הלאה. תוך מספר דקות כבר מתעלמים מהגודל, ומשתלבים בתנועה העירונית.

המנוע זריז דיו כדי לפרוץ כשצריך, ומספיק רגוע גם להתנהלות בין הרמזורים.

שבת מוקדם בבוקר הכבישים הריקים מאפשרים לקבע את המהירות בקצה החוקי שלה, לבחון כיצד ההיילנדר הגדול מתנהל עם כל מערכות הבטיחות היעילות, שמחתי לגלות כי טויוטה שינו את מיקום הפעלת בקרת השיוט לכפתורים שעל ההגה, במקום הידית הקטנה שמתחת להגה בדגמים מסוימים. אפשר לסמוך על טויוטה שכל פרט יעבוד כמו שצריך ולמרות שמערכת הסאונד לא ממותגת היא עובדת מצוין.

אפרופו מצוין, עלה בדעתי כי חלה עלי חובת המבקר, ולהתחיל לציין את מספר נקודות החיבור וההטענה שיש בכל רכב שאני בוחן, ולתת ציון בהתאם. אי לכך ההיילנדר מתהדר ב-5 (!!!) כניסות USB, שתי  נקודות חשמל 12 וולט ועוד נקודה להטענה אלחוטית שנמצאת בתא האכסון שבין המושבים הקדמיים.

שאפו. בהחלט שווה את הציון 9.

ההיילנדר, שכאמור אינו רכב זול, מציג, כיאה למוצאו האמריקאי שפע מקומות אכסון, כך שכל משפחה ממוצעת תסתדר עם ההיילנדר בכל אתגר.

הגענו לסיור בפארק הסלעים שבשולי שמורת הר סנה שבגליל המערבי הוא מקום שכולו מעשה ידיו של הטבע להתפאר: סלעים במגוון צורות דמיוניות מתנשאים בלב חורש ים תיכוני מפותח. הפארק הוא הזמנה של הטבע לצאת לטיול. זה הזמן לשוטט בין הסלעים ועצי החורש,

צלמים חובבים יתענגו על כול סלע וסלע. וגם אנחנו עם ההיילנדר

סוף השבוע הארוך הזה התאים ככפפה לרכב גדול ומפנק כמו ההיילנדר.

נסעתי איתו 830 ק”מ ארוכים כדי להיווכח כמה שהוא נוח למרחקים ארוכים וטוב מאד גם בעיר.

למרות שיש לו הנעה כפולה (מה שנקרא בפי העם 4X4) לא הייתי מסתכן לרדת איתו לשטחים שהם יותר משבילי עפר כבושים.

זהו לא רכב שטח במהותו. אין לו הילוך כוח או נעילות של הדיפרנציאל. ההנעה הכפולה מן הסתם הרבה יותר משמעותית לבטיחות ואחיזה ופחות לירידה מהאספלט, למרות שהוא מגיע מבית עם מוניטין, לגרוס סלעים הייתי בוחר באחר.

אבל.

ההיילנדר מספק המון רגעים של נוחות וכיף. הוא חזק מצד אחד וחסכוני מצד שני. מרווח ועם המון אפשרויות אכסון והובלה. הוא בטיחותי ומאובזר, רך במידה ונעים מאוד לנהיגה. יש בו יותר יתרונות מחסרונות, ומול כל המתחרים שצצים ובאים הוא נמצא במקום טוב.

בעיקר בגלל השם.

ולפעמים זה מה שמכריע.

מבחן הדרך

טויוטה היילנדר

קרוסאובר 7 מושבים

מחיר: החל מ-293,255 ₪

מנוע: היברידי 2.5 ליטר A25A-FXS, המצויד במערכת הנעה כפולה 4X4

נפח: 2,487 סמ”ק

הספק: 248 כ”ס משולב

מומנט: 4,400/23.6 קג”מ/סל”ד

תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה

 

לאתר היצרן, הקליקו כאן

יש לכם שאלות? הבהרות? לירון הולנדר             הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

אוגוסט 10, 2021
רמת גן פלוס 83

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!


רחוב ז'בוטינסקי 7 (מגדל משה אביב) קומה 53.

טלפון : 03-5188886 |  פקס : 03-5188887 | מייל : office@dineymishpaha.co.il

 www.dineymishpaha.co.il/


 

דילוג לתוכן