12/04/2024
12/04/2024
יום שישי, 12 באפריל 2024
מתגלגלים

בחזרה לנעורים עם אבארט

"אנשים רואים בנאדם מתהלך ברחובות כשכולו קורן. מה יש לך?"

מבחן דרכים לאבארט Nuvolari

כתב וצילם: ירון הולנדר

מרץ 2024

אנשים רואים בנאדם מתהלך ברחובות כשכולו קורן. מה יש לך? שואלים אותי, איך אתה יכול להיות ככה כשהמדינה ככה? ממשיכים לתהות אותם אלו הדורשים בשלומי, ולך תסביר להם על תופעות לוואי הנגרמות עקב חשיפה מוגברת למנוע טורבו עצבני, 165 סוסים נמרצים וגיר ידני, כמו פעם. אבארט נובולרי.

"אבארט זו מכונית שיש לך כיף לנהוג בה עם חלון פתוח (כן, גם בחורף), לשמוע עוד ועוד את הגרגור המיכני הזה, שלא יגמר לעולם, וככה יתכן מאוד שתמשיך לחייך כל יום גם אם אין לכך סיבה הגיונית"

נטו ללא כל פוזה

האבארט מציעה מבחר צבעים שכל אחד מהם יבליט אותה בתוך חניון ענק, ואם הגרסה החשמלית העומדת לצדה באולם התצוגה מגיעה בצהוב זרחני, הרי שזאת מגיעה בכתום תפוזינה שאין שני לו.

את הדלת פותחים כמו פעם, בעזרת מפתח, הדלת הדקה נפתחת, ולמול עיניך מתגלה חלל מצומצם שיושבים בו בנוחות סבירה שני מבוגרים וכלבת פודל של אחד מכם בספסל האחורי.

וכמו פעם, על מנת להפעיל את כל המערכות החשמליות ולתת למנוע לספר לנו בשבחיו, יש צורך להכניס את אותו מפתח אתו נכנסנו, אל חריץ בעמוד ההגה מצד ימין, ולסובב חצי סיבוב להתנעה.

ברצפה מותקנות שלוש !!! דוושות, כאשר תפקידה של השמאלית הוא לעזור להחלפת הילוכים, (נכון, כמו פעם), עם ידית ההילוכים המוזרה הזאת שנובטת מצד ימין מתחת למה שקוראים כאן מסך מולטימדיה.

נדמה כי בעיצוב של מה צריך להיות איפה, הצליח למתכנני האבארט מעל המצופה, או שפשוט משם הם התחילו לעצב וליצר את הרכב. כדור ידית ההילוכים נמצא בדיוק מדהים במקום אליו היד נשלחת. והכדור הזה, מחובר למוט שמעביר את ההילוכים בדייקנות, בתחושה חלקה, שגם תבהיר לך באיזה הילוך אתה נמצא כרגע, מה מעליו ומה מתחתיו.

"כדור ידית ההילוכים נמצא בדיוק מדהים במקום אליו היד נשלחת. והכדור הזה, מחובר למוט שמעביר את ההילוכים בדייקנות, בתחושה חלקה, שגם תבהיר לך באיזה הילוך אתה נמצא כרגע, מה מעליו ומה מתחתיו"

"נתתי לאבארט לקחת אותי אל השקיעה"

מה עוד יש כאן? יש כפתור גדול לתפעול המזגן, שני לחצנים לפתיחה וסגירת חלונות הצד, ולא יעזור כמה שניסיתי להתרגל, עדיין חיפשתי את המתג הזה בדלת. וכפתור עגול שנמצא בצד שמאל שהוא אחראי על העלאת המורל הכללי. לחיצה עליו תקשיח את ההגה, תדליק מצב "ספורט" על חוגת הטורבו, והמפלט שמתחת לרכב יפתח בצהלולי שמחה. אזהרה, מרגע שתלחץ עליו לא תהיה דרך חזרה. זהו כפתור מהזן הממכר.

אין תא אחסון בין המושבים הקדמיים. אין מסך ענק. אין בקרת שיוט כלשהי (רגילה או אדפטיבית) ולא אמצעי שמירה על נתיב. לשם כך הותקנה בארץ מערכת מובילאיי שתפקידה בעיקר לצפצף.

חלק מהמידע על האבראט סיפרה לי ג'ימיני, הבינה החכמה של גוגל, שיודעת כל כך הרבה, אבל היא בחיים לא תצליח להעביר את תחושת הרטט הנפלאה ברגע שרגל שמאל עלתה למעלה, ורגל ימין דחפה למטה, עם היד הימנית הורדתי את ידית בלם היד, ונתתי לאבארט לקחת אותי אל השקיעה.

"ואיך שהיא יודעת להמריא"

עם שחר, בעוד אחרים נמים את שנתם, הערתי את הכתומה בקרקוש מפתח. היא מצידה החזירה לי בשאגת קרב עתירת סל"ד. ריח בנזין מילא את החניון התת קרקעי, ובשחרור מצמד מתון יצאנו לדרכנו. בניגוד לכל החשמליות השקטות הפררר פררר הזה שמזמזם באוזן דוחף את הנהג (או הנהגת), ללחוץ חזק כדי לתת לאבארט לעוף, ואיך שהיא יודעת להמריא, חמסה עליה.

כביש 386 הידוע בכינויו "כביש האדרנלין", או "כביש 3-4" (על שם ההילוכים העולים ויורדים תכופות) מספק אין ספור ריגושים.

אם לא נפלת על משביתי שמחות שיורדים אותו בארבעים קמ"ש ורגל על הבלמים, אתה יכול ללחוץ על כפתור תפעול הטורבו ומעבר למצב ספורט (אם לא עשית זאת עד עכשיו משום מה), לשחרר את כל 165 הסוסים שמעיפים את אלף הקילוגרמים האלה (כולל אני, ללא ארוחת בוקר), בקלילות של מתעמלת קורה רוסיה.

בכביש הזה לא שומעים מוזיקה משום מקור, אלא פותחים את החלון ונותנים לאוזניים להתפנן על קונצ'רטו לארבעה בוכנות וטורבו גרגרני. וכאן רבותי הזמן להגביר קצב.

מגיעים לעיקול בכביש בכך וכך קמ"שים לא מומלצים ללב חלש, בלימה קטנה, לחיצה על דוושת שמאל, הורדת הילוך, בתוך העיקול חוזרים ללחוץ על דוושת הגז, בסוף העיקול שוב לחיצה חוזרת על הקלאץ', שילוב להילוך גבוה, שחרור עדין מחד ולחיצה חזקה מאידך, עד לעונג הבא.

כל כך נהניתי לרדת את כביש 386 הצר והמפותל הזה, וכדי שהחיוך שלי ישמר לפחות שבוע, חזרתי ועליתי אותו בכיוון הנגדי. מכאן כבר הפסקתי לחשוב בצלילות ומה שנותר לי זה לשחזר לעצמי שורות סיכום.

האבארט נובולרי S החזירה אותי בשבת אחת כמה עשורים אחורה. לצורך עקיפה מהירה על כביש צר לא נדרשת פעולה מסובכת, הסטת ההגה טיפה הצידה, לחיצה חזקה על דוושת הגז וסטיה קלה לצד הנגדי של ההגה.

בסיס הגלגלים הקצר, המרכב הנמוך והפיזיקה מבטיחים הליך הדומה לנסיעה בין פילוני פלסטיק המסודרים לנסיעת סלאלום, ומעבר ביניהם בקו כמעט ישר.

אחרי כל כך הרבה רכבים גדולים, וחזקים מבוססי מנועים על סטרואידים מונעי חשמל, שמקורם מעבר לחומה הגדולה בעולם, טוב לו לאדם שיעשה הפסקה מהמרדף אחרי הטכנולוגיה, ויחזור אל הבסיס ממנו החל הכול.

אבארט זו מכונית שיש לך כיף לנהוג בה עם חלון פתוח (כן, גם בחורף), לשמוע עוד ועוד את הגרגור המיכני הזה, שלא יגמר לעולם, וככה יתכן מאוד שתמשיך לחייך כל יום גם אם אין לכך סיבה הגיונית.

מבחן דרך

אבארט נובולרי S

מנוע טורבו בנזין, נפח 1.4 ל'.

הספק 165 כ"ס.

מומנט 23.5 קג"מ.

צריכת דלק (במבחן) 1:12.34 ק"מ/ל'

מחיר: 162,166 ₪ (כולל אגרה, לא כולל תוספת צבע)

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' 114
מבחני דרך

קטן אבל גדול – WEY COFFEE 02

"הרכב נוח מאד למרחקים ארוכים, ובזכות המפרט העשיר שלו מקבלים ערך מוסף לרכישתו. ישנה תחושה כי מתקבלת תמורה מלאה עבור כל שקל ברכב שבנוי היטב, בטוח, נראה טוב מאד ומהנה לנהיגה"

קראו עוד »

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
Shape
Shape

מוסף התחדשות עירונית – מידע הכרחי בכל בית בישראל

כיצד תגנו על זכויותיכם במסגרת פרוייקטי התחדשות עירונית? מוסף התחדשות עירונית מידע הכרחי בכל בית בישראל בשוק ההתחדשות העירונית, קיימים עשרות קבלנים ויזמים, המעוניינים לבנות בבניינים ישנים, בתמורה לזכויות על הדירות החדשות שייבנו במסגרת התחדשות

קראו עוד»

"אני חשוף לפיתויים בפיצוציה כל היום, אבל למזלי יש את אברהמסון"

שולי ליניאדו מרמת גן עבר שני ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר ללא הועיל:  "ירדתי במשקל מהר יותר בשלושת חודשים הראשונים שלאחר הגמילה מסוכרים ופחמימות ממכרות במכון אברהמסון. 15 אנשים עם דחף בלתי נשלט לפחמימות נגמלו בעקבותיי וכולם מצליחים לרדת יפה במשקל"

קראו עוד»

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן