דובדבן יפני. פרימיום במידות אקסטרה לארג' – מאזדה CX90
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
אנשים רואים בנאדם מתהלך ברחובות כשכולו קורן. מה יש לך? שואלים אותי, איך אתה יכול להיות ככה כשהמדינה ככה? ממשיכים לתהות אותם אלו הדורשים בשלומי, ולך תסביר להם על תופעות לוואי הנגרמות עקב חשיפה מוגברת למנוע טורבו עצבני, 165 סוסים נמרצים וגיר ידני, כמו פעם. אבארט נובולרי.
"אבארט זו מכונית שיש לך כיף לנהוג בה עם חלון פתוח (כן, גם בחורף), לשמוע עוד ועוד את הגרגור המיכני הזה, שלא יגמר לעולם, וככה יתכן מאוד שתמשיך לחייך כל יום גם אם אין לכך סיבה הגיונית"
נטו ללא כל פוזה
האבארט מציעה מבחר צבעים שכל אחד מהם יבליט אותה בתוך חניון ענק, ואם הגרסה החשמלית העומדת לצדה באולם התצוגה מגיעה בצהוב זרחני, הרי שזאת מגיעה בכתום תפוזינה שאין שני לו.
את הדלת פותחים כמו פעם, בעזרת מפתח, הדלת הדקה נפתחת, ולמול עיניך מתגלה חלל מצומצם שיושבים בו בנוחות סבירה שני מבוגרים וכלבת פודל של אחד מכם בספסל האחורי.
וכמו פעם, על מנת להפעיל את כל המערכות החשמליות ולתת למנוע לספר לנו בשבחיו, יש צורך להכניס את אותו מפתח אתו נכנסנו, אל חריץ בעמוד ההגה מצד ימין, ולסובב חצי סיבוב להתנעה.
ברצפה מותקנות שלוש !!! דוושות, כאשר תפקידה של השמאלית הוא לעזור להחלפת הילוכים, (נכון, כמו פעם), עם ידית ההילוכים המוזרה הזאת שנובטת מצד ימין מתחת למה שקוראים כאן מסך מולטימדיה.
נדמה כי בעיצוב של מה צריך להיות איפה, הצליח למתכנני האבארט מעל המצופה, או שפשוט משם הם התחילו לעצב וליצר את הרכב. כדור ידית ההילוכים נמצא בדיוק מדהים במקום אליו היד נשלחת. והכדור הזה, מחובר למוט שמעביר את ההילוכים בדייקנות, בתחושה חלקה, שגם תבהיר לך באיזה הילוך אתה נמצא כרגע, מה מעליו ומה מתחתיו.
"כדור ידית ההילוכים נמצא בדיוק מדהים במקום אליו היד נשלחת. והכדור הזה, מחובר למוט שמעביר את ההילוכים בדייקנות, בתחושה חלקה, שגם תבהיר לך באיזה הילוך אתה נמצא כרגע, מה מעליו ומה מתחתיו"
"נתתי לאבארט לקחת אותי אל השקיעה"
מה עוד יש כאן? יש כפתור גדול לתפעול המזגן, שני לחצנים לפתיחה וסגירת חלונות הצד, ולא יעזור כמה שניסיתי להתרגל, עדיין חיפשתי את המתג הזה בדלת. וכפתור עגול שנמצא בצד שמאל שהוא אחראי על העלאת המורל הכללי. לחיצה עליו תקשיח את ההגה, תדליק מצב "ספורט" על חוגת הטורבו, והמפלט שמתחת לרכב יפתח בצהלולי שמחה. אזהרה, מרגע שתלחץ עליו לא תהיה דרך חזרה. זהו כפתור מהזן הממכר.
אין תא אחסון בין המושבים הקדמיים. אין מסך ענק. אין בקרת שיוט כלשהי (רגילה או אדפטיבית) ולא אמצעי שמירה על נתיב. לשם כך הותקנה בארץ מערכת מובילאיי שתפקידה בעיקר לצפצף.
חלק מהמידע על האבראט סיפרה לי ג'ימיני, הבינה החכמה של גוגל, שיודעת כל כך הרבה, אבל היא בחיים לא תצליח להעביר את תחושת הרטט הנפלאה ברגע שרגל שמאל עלתה למעלה, ורגל ימין דחפה למטה, עם היד הימנית הורדתי את ידית בלם היד, ונתתי לאבארט לקחת אותי אל השקיעה.
"ואיך שהיא יודעת להמריא"
עם שחר, בעוד אחרים נמים את שנתם, הערתי את הכתומה בקרקוש מפתח. היא מצידה החזירה לי בשאגת קרב עתירת סל"ד. ריח בנזין מילא את החניון התת קרקעי, ובשחרור מצמד מתון יצאנו לדרכנו. בניגוד לכל החשמליות השקטות הפררר פררר הזה שמזמזם באוזן דוחף את הנהג (או הנהגת), ללחוץ חזק כדי לתת לאבארט לעוף, ואיך שהיא יודעת להמריא, חמסה עליה.
כביש 386 הידוע בכינויו "כביש האדרנלין", או "כביש 3-4" (על שם ההילוכים העולים ויורדים תכופות) מספק אין ספור ריגושים.
אם לא נפלת על משביתי שמחות שיורדים אותו בארבעים קמ"ש ורגל על הבלמים, אתה יכול ללחוץ על כפתור תפעול הטורבו ומעבר למצב ספורט (אם לא עשית זאת עד עכשיו משום מה), לשחרר את כל 165 הסוסים שמעיפים את אלף הקילוגרמים האלה (כולל אני, ללא ארוחת בוקר), בקלילות של מתעמלת קורה רוסיה.
בכביש הזה לא שומעים מוזיקה משום מקור, אלא פותחים את החלון ונותנים לאוזניים להתפנן על קונצ'רטו לארבעה בוכנות וטורבו גרגרני. וכאן רבותי הזמן להגביר קצב.
מגיעים לעיקול בכביש בכך וכך קמ"שים לא מומלצים ללב חלש, בלימה קטנה, לחיצה על דוושת שמאל, הורדת הילוך, בתוך העיקול חוזרים ללחוץ על דוושת הגז, בסוף העיקול שוב לחיצה חוזרת על הקלאץ', שילוב להילוך גבוה, שחרור עדין מחד ולחיצה חזקה מאידך, עד לעונג הבא.
כל כך נהניתי לרדת את כביש 386 הצר והמפותל הזה, וכדי שהחיוך שלי ישמר לפחות שבוע, חזרתי ועליתי אותו בכיוון הנגדי. מכאן כבר הפסקתי לחשוב בצלילות ומה שנותר לי זה לשחזר לעצמי שורות סיכום.
האבארט נובולרי S החזירה אותי בשבת אחת כמה עשורים אחורה. לצורך עקיפה מהירה על כביש צר לא נדרשת פעולה מסובכת, הסטת ההגה טיפה הצידה, לחיצה חזקה על דוושת הגז וסטיה קלה לצד הנגדי של ההגה.
בסיס הגלגלים הקצר, המרכב הנמוך והפיזיקה מבטיחים הליך הדומה לנסיעה בין פילוני פלסטיק המסודרים לנסיעת סלאלום, ומעבר ביניהם בקו כמעט ישר.
אחרי כל כך הרבה רכבים גדולים, וחזקים מבוססי מנועים על סטרואידים מונעי חשמל, שמקורם מעבר לחומה הגדולה בעולם, טוב לו לאדם שיעשה הפסקה מהמרדף אחרי הטכנולוגיה, ויחזור אל הבסיס ממנו החל הכול.
אבארט זו מכונית שיש לך כיף לנהוג בה עם חלון פתוח (כן, גם בחורף), לשמוע עוד ועוד את הגרגור המיכני הזה, שלא יגמר לעולם, וככה יתכן מאוד שתמשיך לחייך כל יום גם אם אין לכך סיבה הגיונית.
מבחן דרך
אבארט נובולרי S
מנוע טורבו בנזין, נפח 1.4 ל'.
הספק 165 כ"ס.
מומנט 23.5 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 1:12.34 ק"מ/ל'
מחיר: 162,166 ₪ (כולל אגרה, לא כולל תוספת צבע)
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023
האניאק הוא מסוג הרכבים שאנשים מסובבים ראשם לראות ולבחון
לסובארו יש מוניטין רב שנים ביצירת רכבים עם יכולות שטח מופלאות, לכן בדקנו את הקרוסטרק החדש – דגם שהחליף את דגם XV המוצלח והפופולארי
"היצרן מצהיר כי ביכולתה לנסוע עד 614 ק"מ ארוכים בין טעינות. נתון זה, ראוי שיבחן לעומק שכן טווח משמעותי שכזה מסיר את העוקץ לחלוטין מכל אלו שחוששים להיתקע בדרכים"
דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה
אמנם אלה הימים האחרונים של החופש הגדול כך שכדאי לנצל את העובדה שיש כמה וכמה תערוכות שוות שכדאי לבקר בהן,
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
למרות המצב, הרוכשים אופטימיים!
המציאות בשטח מלמדת כי רוכשי הנדל"ן מוכנים לביצוע רכישת נכסים ולכן התהליך של מציאת הנכס המושלם יכול להיות מורכב
התחדשות עירונית היא צו השעה – במציאות הביטחונית הנוכחית כולנו מבינים היטב את הצורך הקריטי שבקידום פרויקטים המספקים לתושבי ישראל הגנה מפני טילים
הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, ה-12 בספטמבר 2024, בין השעות 23:00-18:00 בגן הפסלים שמאחורי תיאטרון גבעתיים.
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
בחלל הגלריה של מרכז עמיעד ביפו מוצגות יצירות שנושאות את המבקר לעולמות של אסתטיקה מרהיבה ותכנים במנעד רחב
בגבעת קוזלובסקי, בשטח של גן העליה השנייה, ניצב מצפה הכוכבים של גבעתיים, שנחנך בשנת 1967, לאחר מלחמת ששת הימים
אחד עשר אוטובוסים מלאים בתלמידי התיכונים של גבעתיים הגיעו הבוקר לכיכר החטופים להזדהות עם המשפחות
"גן אמאבא": מסגרת חינוכית לגיל הרך בשיתוף ההורים. הגן יפעל במרכז הקהילתי שז"ר ובבית ראשונים.
רומי פרנקל: "ריקוד זה משהו שאני מאוד אוהבת ומתחברת אליו. תצביעו לי בבקשה!"
ד"ר נגה רוזנפרב
איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
ספייריבס מושחת לצד פיצה ביאנקה-ורדה – הדיינר של גוצ'ה לובש אדרת איטלקית-אמריקאית שנדמה שנועדה עבורו מאז ומעולם
אפר מרקט במגדל השחר איפה אוכלים באזור גבעתיים? הכירו את המקומות ששווה להגיע אליהם לאכול בר פנזור עודכן: 7/12/2022 אם גם לכם נמאס להתווכח על שולחן פנוי באמצע השבוע או בסופ"ש בתל אביב, אתם מוזמנים
כיצד תגנו על זכויותיכם במסגרת פרוייקטי התחדשות עירונית? מוסף התחדשות עירונית מידע הכרחי בכל בית בישראל בשוק ההתחדשות העירונית, קיימים עשרות קבלנים ויזמים, המעוניינים לבנות בבניינים ישנים, בתמורה לזכויות על הדירות החדשות שייבנו במסגרת התחדשות
סדרת אייפון 15 החדשה שכבר נמכרת בישראל כוללת ארבעה דגמים כבר כאן. אז זו בדיוק הסיבה שערכנו השוואת מחירים
שולי ליניאדו מרמת גן עבר שני ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר ללא הועיל: "ירדתי במשקל מהר יותר בשלושת חודשים הראשונים שלאחר הגמילה מסוכרים ופחמימות ממכרות במכון אברהמסון. 15 אנשים עם דחף בלתי נשלט לפחמימות נגמלו בעקבותיי וכולם מצליחים לרדת יפה במשקל"
עולם האשראי הגיע למלחמה כשהוא חבוט בעקבות העלאות הריבית בשנה האחרונה
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!