26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
מתגלגלים

הניצוץ של אניאק

סקירה מפורטת לחשמלית של סקודה - האניאק

כתב וצילם: ירון הולנדר

מאי 2024

סקודה, שכבר שנים נמצאת בראש המותגים הנמכרים בישראל נהנית ממיצוב זה עקב רכבים מוצלחים ואמינים. קהל הלקוחות של המותג יודע בדיוק למה לצפות, והתמורה על כן בהתאם. סוג של נאמנות לאורך זמן.

רכבים חשמליים לעומת זאת, עדיין בתחום שצריך להוכיח את הטכנולוגיה, ואת ההשקעה (הלא זולה) הנדרשת לרכישת רכב חשמלי. קהל  קונים פוטנציאלי עדיין חרד להיתקע בדרך, ומעדיף לשבת על הגדר ולהמתין.

חברות רבות המציעות רכבים עם טווח מובטח העולה על 500 ק"מ מבטיחות בדרך זו לקצר את התהליך, שכן טווח זה מפחית חרדות מכל סוג, ומן הסתם בעתיד הקרוב נראה התפתחויות מואצות בתחום הסוללות שיוזילו את מחירן היקר (יחסית) כיום, ויגדילו את טווחי הנסיעות, עד כי הטיעון הזה יהפוך ללא רלוונטי.

"האניאק הוא מסוג הרכבים שאנשים מסובבים ראשם לראות ולבחון. ברגע בו תפתח הדלת יתגלה אל מול עיני המבקר אולם מהודר. כבר ברמת הגימור הבסיסית, ניתן להבחין כי זהו רכב מרווח מאד"

"מקור החיים"

אני מגיע אל האניאק לאחר שביסס מעמד ומוניטין, ובכך מלאכתי כבר קלה יותר מן הסתם. למותג הצ'כי יש מסורת של בחירת שמות כאשר יש לכל אחד ואחד מהם משמעות.

שם הדגם מבוסס על המילה Enya, שבשפה האירית משמעותו "מקור החיים". האות E היא הסימון המקובל למכוניות חשמליות והאות Q נוספה בסיום בדומה לדגמי SUV האחרים של החברה: הקאמיק, הקארוק והקודיאק.

האניאק משווק בישראל בשתי רמות מרכב (רגיל וקופה), כאשר לראשון ארבע רמות גימור ומחירים הנעים בין 254,467 ₪ ועד 278,467 ₪, ואילו מחירי דגמי הקופה מ-277,467 ₪ עד 288,467 ₪.

שני הדגמים חולקים את אותה סוללה, אבל בעוד הדגם "הרגיל" ייסע עד 517 ק"מ (לפי תקן WLTP), דגמי הקופה ייסעו בין 537-550 ק"מ.

המנוע החשמלי זהה בכל הדגמים ומפיק 204 כ"ס, ועם מומנט של 31.6 קג"מ מובטח מראש כי הרכב חזק מספיק לכל מטרה משפחתית, ויתכן ותרשם גם סוג של הנאה מנהיגה בו.

"שני הדגמים חולקים את אותה סוללה, אבל בעוד הדגם "הרגיל" ייסע עד 517 ק"מ (לפי תקן WLTP), דגמי הקופה ייסעו בין 537-550 ק"מ. המנוע החשמלי זהה בכל הדגמים ומפיק 204 כ"ס, ועם מומנט של 31.6 קג"מ מובטח מראש"

מסובב ראשים

האניאק הוא מסוג הרכבים שאנשים מסובבים ראשם לראות ולבחון. ברגע בו תפתח הדלת יתגלה אל מול עיני המבקר אולם מהודר. כבר ברמת הגימור הבסיסית, ניתן להבחין כי זהו רכב מרווח מאד. יושבי השורה האחורית נהנים ממרווח ברכיים נדיב בזכות מרחק סרנים של 2.76 מ', ושלושה מבוגרים ישבו בנוחות שכן הרצפה שטוחה ורוחב של מטר וחצי יאפשרו זאת.

הנהג.ת והנוסע שלצידו זוכים באזור נקי כאשר בניהם מפרידה קונסולה רחבה ועל הדשבורד מסך מרכזי גדול, כשמתחתיו מספר לחצנים פיזיים לתפעול קל ומיידי. מול עיני הנהג מסך מכוונים קטן יחסית, והגה נעים וקטום.

לחיצה על מתג הפעלה על עמוד ההגה, מעירה לחיים את המערכות, וכמה שלא אסע ברכבים חשמליים שקטים אני עדיין מחכה לשמוע נהמת מנוע מתעורר.

על הקונסולה המרכזית ניצב מלבן קטנטן שהסטתו מאפשרת נסיעה קדימה ואחורה. לנסיעה הקדמית שתי אפשרות שאחת מהן מאפשרת אחזור אנרגיה רב יותר.

האניאק נהנה ממראה חיצוני מוקפד, ולא ניתן לקטלג אותו כזהה לכל הדגמים המגיעים ממזרח. השפה העיצובית ייחודית, ונפלאות הקריסטל הצ'כי הנודע באה לידי ביטוי בפנסי החזית והגריל בצורת שבכה של פסים אנכיים, המעניקים חתימת תאורה מרהיבה.

יוצאים לטיול

יום הטיול יהיה כצפוי מנקודות מתוכננות עם צפי לבלת"מים מפתיעים. חיברתי עם כבל את מכשיר הטלפון שלי לרכב (רק אפל קאר מתחבר אלחוטית, ומשתמשי האנדרואיד מופלים כאן לרעה), נתנו לספוטיפיי לבחור עבורנו גוון מוזיקלי ליום שלם, ומכוון ולא היו שיבושי ניווט, יכולנו לבחור יעדים ללא בעיה. על הכביש המהיר מתקבעת המהירות בעזרת מנוף קטן מתחת להגה האחראי על בקרת השיוט, והאניאק, בניגוד למותגים אחרים, בולמת באופן מאד עדין כאשר נוצרת קרבה לרכבים אחרים, וגם אין בה יותר מידי חיוויים קולים מעצבנים בשלל צפצופים.

הנוחות והנעימות הם מהדברים הבולטים כבר מהרגע הראשון.

הטיול שלנו באזור הזה של כפר תבור מתחיל בסיור איטי ברחוב המייסדים, המעיד כשמו על המקום ממנו החל הכפר, חושף לעיני המבקר בתים נאים היושבים על חלקות אדמה גדולות. משם ממשיכים על כביש 767 כשני ק"מ לכיוון יבניאל אל עין שרונה. ברכת המעיין רדודה ולא מזמינה טבילה כלשהי, אבל היא בהחלט מקום נעים וחביב לעצירה קצרה.

רכב חדש (2900 ק"מ עד כה), המשמש כרכב הדגמה לא ישקף נאמנה את צריכת החשמל המיטבית, אבל אם הצריכה הכוללת (שנוצרה על ידי נהגים רבים, שניסו מן הסתם להוציא יותר ביצועים), עומדת כרגע על 19.6 והצריכה מהטעינה האחרונה (שלי) עומדת על 17.7 סביר להניח כי בעלים של האניאק אשר ינהגו באופן מתון כמוני, ויגיעו ככל הנראה לנתון זה, וכך יגיעו (או אף יעקפו) את נתוני היצרן המבטיחים עד 517 ק"מ טווח נסיעה.

חשוב לציין כי בנסיעות שלי המזגן פועל תמיד, מה שמוריד אחוזים קטנים מהטווחים.

"בימים ששוק הרכב מוצף במותגים סיניים בעיקר חשמליים עתירי כוח וטכנולוגיה, טוב להיזכר במותגים וותיקים שמשתפרים כל הזמן, וקפיצות הדור שלהם באות בצעדים קטנים ומדודים. הקרוסטרק ניחן בנוחות נהיגה בכביש ומעבר לו"

"מקור לחיים טובים"

כדגמים אחרים של סקודה גם כאן לרשות הנוסעים יש חללי אכסון רבים המאפשרים למלא את הרכב בכמה שיותר.

סקודה, בניגוד ליצרנים עלומים מהמזרח כבר פטורה מחובת ההוכחה, על כן יודע הלקוח המיועד כי איכות חומרי הרכב והרכבתם היא ברמה גבוהה ואיכותית, והתחושה של מוצקות החומר תהיה זו שתשמור עליו לשנים רבות.

העיצוב המאופק, קוסם לדעת רבים, אבל לא נשכח כי מחירי הקופה מתחילים היכן שמחירי רמת הגימור העליונה ביותר של הדגם "הרגיל" (הספורט ליין) מסתיימים, ופער של עוד עשרת אלפים שקלים הם שיקול משמעותי.

סקודה אניאק. בהחלט מקור לחיים טובים. (יותר).

מבחן הדרך

סקודה אניאק רמת גימור SPORT LINE

מנוע חשמלי (אחורי).

קיבולת סוללה 82 קווט"ש.

טווח נסיעה עד 517 ק"מ.

הספק 204 כ"ס.

מומנט 31.6 קג"מ.

צריכת חשמל (במבחן) כ-17.5 קווט"ש לכל מאה ק"מ.

מחיר 278,467 (כולל אגרה)

 

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 119

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

מבחני דרך

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
Shape
Shape

מוסף התחדשות עירונית – מידע הכרחי בכל בית בישראל

כיצד תגנו על זכויותיכם במסגרת פרוייקטי התחדשות עירונית? מוסף התחדשות עירונית מידע הכרחי בכל בית בישראל בשוק ההתחדשות העירונית, קיימים עשרות קבלנים ויזמים, המעוניינים לבנות בבניינים ישנים, בתמורה לזכויות על הדירות החדשות שייבנו במסגרת התחדשות

קראו עוד»

"אני חשוף לפיתויים בפיצוציה כל היום, אבל למזלי יש את אברהמסון"

שולי ליניאדו מרמת גן עבר שני ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר ללא הועיל:  "ירדתי במשקל מהר יותר בשלושת חודשים הראשונים שלאחר הגמילה מסוכרים ופחמימות ממכרות במכון אברהמסון. 15 אנשים עם דחף בלתי נשלט לפחמימות נגמלו בעקבותיי וכולם מצליחים לרדת יפה במשקל"

קראו עוד»

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן