הנחש האיטלקי של אלפא רומיאו
האלפא הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי
קיאנטי רב זרם בחמישים השנים מאז הושק הדגם הראשון והמקורי של מכונית פיאט 500 ששינתה דפוסי חשיבה וקניה. ממש כמו אז, גם ה-500 הנוכחית באה להכתיב את ההווה עם הפנים קדימה, אבל עם כבוד רב למורשת העבר המפוארת.
קצת אחרי שחגגו בעולם (4.7.57), את יום ההולדת ה-50 להולדתה של פיאט 500, שהביאה לעולם 4 מיליון יחידות, הושק הדור השני שייצר למעלה מ-2.5 מיליון יחידות, וישראל זכתה להיבחר למדינה הראשונה מחוץ ליבשת אירופה, בה מושק הדור החדש והחשמלי.
ל-500 הנוכחית ארבע רמות גימור שמחירן מתחיל ב-119,900 ש"ח עד הגרסה המפוארת והחזקה ב154,900 ש"ח. כתפיסת עולם אקולוגית, הפיאט החדשה בנויה כולה מחומרים ממוחזרים, וכולה אומרת חדשנות בחשיבה ובתפיסת הרכב בעולם צפוף ומזוהם.24
ומהי חדשנות?
מערכות בטיחות שכבר הפכו לסטנדרט כמו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב נסיעה, (מה שנקרא "נהיגה אוטונומית שלב 2 "), התראת רכב בשטח מת, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים בדרך, ואפילו שיקוף אלחוטי של הטלפון אל מסך המולטימדיה, אומנם (לצער האנדרואידים) פועל חלק רק על מכשירי אייפון באפליקציית אפל קאר, אבל למדנו כבר כי מה שעובד טוב בתקן אחד, זו רק שאלה של זמן מתי יעבוד באותו אופן גם עבור הציבור שבוחר אחרת.
ה-500 הזאת מושכת מבטים מהרגע הראשון, ומבחוץ.
אולי אלו הפנסים העגולים שעושים לך עיניים? אולי הצדודית המעוגלת? אולי הצמיגים הגדולים (יחסית), שהם, בלי שתשים לב, הפרט שבונה את המכלול, ואולי כמו שאמר לי ילד ברחוב כשראה את ה-500 חשופת גג, ופלט "איזו מכונית יפה", זה סוד הקסם.
קל לנו הגברים להתייחס אל ה-500 בלשון נקבה, ויתכן כי התת מודע שלנו הופך את המכונית החמודה הזאת לסקסית עם מאפייני נשיות מפתה.
אבל אם אנחנו חושבים ככה, מה חושבות הנשים? ובכן, גם נשים רואות בה משהו נשי, ואוהבות את מה שהן רואות.
קריצה לעבר ומבט לעתיד
ה-500 הזאת איננה עוד מכונית משפחתית שבלונית, אלא סוכריה מעוצבת עם קריצה שובבה והיסטורית. אמרנו כבר שבפיאט שמרו על קשר לעבר מתוך ראיית העתיד, וזו אמנם מכונית חדשה לחלוטין עם מאפיינים בני זמננו, אבל כול מי שמכיר את המורשת רואה קו המשך של מה שהיה, והיה מוצלח, לבין מה שנמצא כאן.
בעוד שרמת הגימור הבסיסית מציעה גרסת מנוע המפיק 95 סוסים, שלוש הגרסאות האחרות הכניסו לארווה שלהן 118 סוסים, וטווח נסיעה מוגדל.(הטווחים נעים מ-190 עד 320 ק"מ, בהתאמה)
בכל הארבע מומנט המנוע זהה ועומד על 22.4 קג"מ, אשר ביחס לגודל הרכב הינו נתון מעורר ציפיות.
כול רמת גימור מביאה איתה תוספות כאלו ואחרות.
תא המטען של כל הדגמים זערורי למדי בעל נפח של 185 ליטרים וגם החלל הפנימי אומנם מציע 4 מושבים אבל בעוד יושבי השורה הראשונה נהנים משפע מקום לאורך ולגובה, אלו מאחור יאלצו להתכווץ. יתכן כי אם יסעו בזו שיש לה גג רך ומתקפל (גרסת לה פרימה) יהיה להם נעים יותר.
עם הקוטן בא הגודל
הקטנה הזאת מוכיחה שעם הקוטן בא הגודל, יכולות התמרון במקומות קטנים, הופכים אותה לנכונה ביותר בערים הצפופות.
עשר דקות ואני בגבעתיים, שגם בה יש רחובות קטנים וגדושים, וה-500 מתמרנת בקלילות וכל חניה מינימאלית היא עבורה בונוס אפשרי.
קלות התמרון, הכניסה והיציאה הופכים את תוצאות הקרב העירוני לידוע מראש.
ל-500 יש שלושה מצבי נהיגה. החסכוני שבהם לא ייתן לרכב לנסוע יותר מ-80 קמ"ש ואין אפשרות להפעיל את המזגן.
נסו לנסוע באוגוסט בתל אביב ללא מזגן…
מזגן חובה, אופציית נסיעה חסכונית ירד מהפרק (לפחות בין החודשים מאי-אוקטובר, במשך היום). אם לא נורא חם, אפשר לפתוח את הגג ואת החלונות, ואז נהנים מבריזה קלה, ובעיקר ממבטים של עוברי אורח.
יש מי שמוכן לסבול ולו רק בשביל תשומת הלב הזאת.
המצב הקיצוני נקרא דווקא "נורמל". יתכן וזה נורמלי, אבל מאד לא חסכוני. קצב שתיית הקילווואטים מדאיג ומאלץ את העיניים להישאר כל הזמן בהיכון.
"חרדת טווח"? כן ובהחלט !!
מצב הנהיגה רנג', הוא המעניין והשימושי ביותר, אופי הנהיגה העירונית מקבל כאן גישה אחרת, השימוש בבלמים כמעט מיותר. כל הורדת הרגל מדוושת הגז, בולם מיידית את הרכב. בדיוק כפי שזה קורה בעגלת גולף.
פעולה זו גם מטעינה בחזרה קצת אנרגיה למצבר.
כחלק ממבחן של רכב חשמלי אנו לומדים על אופן הטעינה בעמדות ציבוריות. על כביש 6 יש 4 תחנות עצירה שתיים בדרום ושתיים בצפון, ובהן מותקנות עמדות טעינה מהירות.
מי שנזקק לחשמל יעצור כאן, יתחבר בנוחות, ובזמן הזה יכבד עצמו בקפה ומאפה, ילך לשירותים או סתם יבהה בתנועה.
על כביש החוף אני מקבע את המהירות ל-90 קמ"ש, ורואה כי בקצב זה הצריכה יורדת לאט יותר מכפי שזה היה על כביש 6, הנסיעה מאד נינוחה ורגועה, וזו העת לסיכומים של התרשמות בת כמה שעות.
למי הרכב הזה מתאים?
א. לבעלי עמדת טעינה ביתית.
ב. למי שלא זקוק ליותר מטווח נסיעה יומי שלא עולה על 200 ק"מ.
ג. למי שלא זקוק להרבה מקום, בקיצור רווקים, זוגות צעירים מאד, או מבוגרים מאד.
ד. למי שחי במקום בו אין הרבה חניה, או באזור של רחובות קטנים וצפופים.
ה. לאוהבי הפוזה וחובבי הקדמה. ה-500 היא סוכריה של סטייל ומיצוב חברתי.
ו. למי שיש יותר מרכב אחד בבית, ורוצה שהשני יפחית עלויות שימוש.
ה-500 החשמלית מספקת המון רגעי חוויה ופאן, היא נעימה, זריזה, מיוחדת, ואין עוד אחת כמוה בסביבה.
יש מי שסעיפים אלו לבדם יספיקו לו, אחרים יעמיקו בטבלת המפרט, ישקלו את שאר הבונוסים ויקבלו את ההחלטה הנכונה.
הרגע בו פגשת את ה-500 החשמלית הוא רגע ממנו כבר אי אפשר לסגת חזרה.
קוראים לזה אהבה ממבט ראשון.
תראו איך היא קורצת.
מבחן הדרך
הספק: 118 כ"ס, מומנט: 22.4 קג"מ
טווח נסיעה 320 ק"מ לטעינה (עפ"י היצרן)
מערכת מולטימדיה מתקדמת "10.25
יש לכם שאלות? הבהרות? לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
לאתר היצרן, הקליקו כאן
היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים
החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים
האלפא הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי
במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב תיפתח בסוף חודש ספטמבר תערוכה מרגשת במיוחד: צילומים של הצלמת יוכבד ליפשיץ ( 86), ילידת תל אביב שבגיל 19 עברה לקיבוץ ניר עוז ומאז תיעדה את המתרחש בקיבוץ
למרות המצב, הרוכשים אופטימיים!
המציאות בשטח מלמדת כי רוכשי הנדל"ן מוכנים לביצוע רכישת נכסים ולכן התהליך של מציאת הנכס המושלם יכול להיות מורכב
איך מתגרשים בהסכמה בצורה נכונה. עם הובלה נכונה ניתן להגיע להסכם בתהליך קצר מכבד ואפקטיבי
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023
הציבור מוזמן לסיורי סליחות ייחודיים ביערות ובערים העתיקות בסימן הידברות
לא פשוט להתמודד לבד מול חברות הביטוח המדריך לטעויות השכיחות של בני משפחה בתביעות סיעוד עו"ד דוד פייל אִילוּסְטְרַצְיָה ביטוח סיעודי הוא קרש הצלה של משפחות הנקלעות לבעיה כלכלית קשה בעקבות מצבם הרפואי של ההורים.
התחדשות עירונית היא צו השעה – במציאות הביטחונית הנוכחית כולנו מבינים היטב את הצורך הקריטי שבקידום פרויקטים המספקים לתושבי ישראל הגנה מפני טילים
איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
בעמותה שעיקר פעילותה הוא חלוקת סלי מזון, מותאמים אישית למשפחות לפי צרכיהם, 100% מהתרומות מגיע לקניית המזון לסלים.
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
יאנה מרגולין היא מהנדסת בדיקות תוכנה. טמקימת עמותת 'גֵּנִים טובים' – קהילת נשאים ונשאיות BRCA
דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה
עו"ד ד"ר יובל חן, מהמובילים בתחום הוצאת אזרחות גרמנית, מייצג אלפי אנשים מול הרשויות בגרמניה לקבלת אזרחות גרמנית מאז שנת 1997
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!