חגיגה קולינרית גרמנית בעיר
אם אי אפשר לטוס לחגוג בגרמניה, מרלן בר בורגר החליטו להביא את האוכל הגרמני לישראל!
בקיץ האחרון הושק בישראל הדגם המתקדם והחשמלי של היצרן הקוריאני.
לא עוד היברידי או פלאג אין, אלא הדבר האמיתי.
"וואו, זה נראה כמו אאודי, אבל זה יונדאיי, וואו".
המשפט הזה שנשמע מאחוריי, כאשר עמדתי בתחנת הטעינה בכביש המהיר, סיכם כמעט במלואו את מה שאני חש כבר סוף שבוע שלם.
וכאשר מישהו עובר ליד, וזורק הערה אגבית שהדמיון שלו לוקח אל מחוזות היוקרה והסטייל, אות היא וסימן כי זה הצליח להם, כבר ממבט ראשון.
ואכן האיוניק 5, מפתיעה קודם כל בנראות החיצונית שלה.
רכב המבחן שהועמד לרשותי ביום חמישי בבוקר הוא הבכיר והמאובזר ביותר שיש לאולם התצוגה להציע. (יש עוד דגם בכיר יותר, אך כנראה ייובא רק בהזמנה מיוחדת), והדבר הבולט ביותר במראה הראשוני הם צמיגי הענק בקוטר 20 אינצ', שמעניקים לרכב ייחודיות שונה.
הצמיגים הללו, כפי שנחוש מאוחר יותר, מביאים לנוסעים רכות וביטחון, באחיזה מופתית על האספלט, וגם בשיכוך מהמורות ובלימת הזעזועים בדרכם אל תא הנוסעים.
תכנון חכם וחדשני
כאשר נפתחת הדלת מתגלה עיצוב נעים ומרווח מאד, וזאת הודות לתכנון חכם וחדשני של הפלטפורמה של בסיס האיוניק.
הפלטפורמה החדשה, שתהווה בסיס למספר דגמים נוספים של היצרן הציבה את הסוללה החשמלית לכל אורך הפלטפורמה, מה שמאפשר בסיס גלגלים ארוך יותר (ותא נוסעים מרווח מאד), מרכז כובד נמוך, וניצול אנרגיה מקסימלי, כיוון שהמנוע מחובר ישירות לגלגלים האחוריים.
תא הנוסעים ידידותי לסביבה כאשר נקודות מגע רבות בו, כמו למשל ריפוד המושבים, חיפוי הדלתות, הרצפה ומשענת היד עשויים מחומרים ממוחזרים. חומרי גלם שהופקו מקני סוכר משמשים לדיפון התקרה ושטיחי הרכב.
תא המטען מגלה חלל גדול שיכול לגדול בקיפול המושבים לעצום בממדיו.
מי שיחפש היטב ירים את המכסה המנוע בחזית – ויגלה ש…היה מנוע? במקומו יש עוד ארגז קטן בו ניתן לאחסן ציוד.
מושב הנהג מרובה כיוונים חשמליים שיכולים להביא את הנהג עד מצב שכיבה כמעט, כמובן שלא נוהגים (עדיין) בתנועה אופקית, אבל כנראה ביונדאיי כבר חושבים מעבר לאופק.
לא רק המושבים הקדמיים נהנים ממנועים חשמליים ושינויי תנוחה, גם יושבי השורה השנייה יכולים להזיז את עצמם הרבה יותר ממה שמקובל ברכבים משפחתיים מקבילים.
חמישה שקעים לחיבור הטלפון, עוד אחד של 12 וולט סטנדרטי ומשטח טעינה אלחוטי יקנו לאיוניק ציון טוב במדד השירות לנוסעים.
מסך המולטימדיה המלבני והגדול במיוחד מחולק לשני אזורי מידע.
באחד הם נתונים הנסיעה הנראים לנהג מעבר להגה, ובמחצית השנייה כל שאר המידע והאפשרויות.
חוויה אחרת לגמרי
כחלק מחבילת הבטיחות גם כאן בהפעלת איתות ימינה או שמאלה תפתח על מסך התצוגה לנהג מצלמה שבה רואים היטב אם הנתיב האמור פנוי מתנועה, בעיקר חשוב באותם שטחים מתים שלא נראים במראה רגילה.
הטלפון מתחבר מיידית אל המסך (עדיין באמצעות כבל), והאנדרואיד אוטו מתפקד כמערכת הבידור לנסיעה.
על מנת להתחיל לנסוע יש לסובב בורג קטן שנמצא מתחת להגה קדימה או אחורה.
מי שרוצה להתקדם מעבר לכך יכול באמצעות כפתור בורר שנמצא על ההגה מצד שמאל לבחור את סוג הנסיעה המועדף – חסכוני, רגיל או ספורטיבי.
יש לדעת כי כל מצב משנה את טווח הנסיעה בעשרה ק"מ לכאן או לכאן.
יצרן הרכב מצהיר כי קיבולת הסוללה של 72.6 קילוואט, מה שיעניק לה טווח מקסימלי של כ-480 ק"מ בין טעינות, אבל רכב ההדגמה עבר כנראה דרך מספר נהגים עצבניים במיוחד שקיבעו את מחשב הרכב על בערך 370 ק"מ,
אולי זה השקט החרישי הזה, שלא משנה כמה תלחץ לא יוציא יללה של מנוע וי 8 סוער, הוא זה שעושה את זה, אבל מכיוון שאני לא הראשון שמדווח על התחושה הזאת. אני יודע שזה מה שיקרה.
מאידך כאשר בוחרים במצב ספורט, הרכב מגיב ופורץ קדימה בעוצמה שקטה.
באנו, ראינו, צילמנו
מה דעתך שנצא אל הרי ירושלים לראות קצת מהשלג שירד בלילה? זרקתי הצעה לזוגתי.
כבר בעליה מכביש 38 לכיוון ירושלים דרך צובה, הנוף החל להשתנות. בכניסה לרמת רזיאל השלג נערם בצידי הדרך, ובכניסה אל הר הטייסים המרוחק משם כשני ק"מ ההרים שנשרפו בקיץ האחרון, מכוסים בשלג לבן וצח ממנו בוקעים עצים שחורים שרופים.
ימים כאלה הם חגיגה לכל רכבי השטח, ואני לא מתכוון לאתגר את האיוניק במשימות של עבירות, ונוסע רק היכן שרואים אספלט, אך כפן נוסף של התמודדות בתנאי טמפרטורה חריגה, עם מזגן שחימם בהתאם, ועין שצופה כל העת על הטווח העומד לרשותנו, וכל זאת בכבישים משתנים בהם יש עליות וירידות סיבובים ופניות, בכביש יבש, רטוב, ואפילו קפוא.
באנו, ראינו, צילמנו, וחזרנו חיש אל המרכז החמים יחסית.
בדרך חשנו בחסרונו המורגש מאד של מגב אחורי. על הכול חשבו כאן, אך דווקא פרט זה נשכח וחבל.
בכביש 6 עצרנו לקפה וטעינה מהירה של האיוניק המופלאה.
העמדה כאן יכולה להגיע עד מהירות של 150 קווט"ש, למרות שבטווח יכולתי להגיע עד המרכז עם מה שעוד נשאר, רציתי לבחון מה נקבל בזמן שתיית הקפה.
בזמן ההפסקה שנמשך 20 דקות התמלאה הסוללה בעוד 50% מסך הקיבולת שלה, ולטווח הנסיעה נוספו עוד 170 ק"מ.
טעינה ביתית (איטית) עבור אותם 50%, לערך נמשכה בסביבות 15 שעות.
לאיוניק 5 החשמלית מראה עתידני, בהווה, עיצוב נעים, נוחות בנסיעה לנהג ולנוסעים. ביטחון ובטיחות. יכולות דינמיות, ומעל הכול שימושיות כוללת בעלות זולה לטווח ארוך.
כל אלה הם החוט שקושר חבילה משתלמת במיוחד.
אהבתי.
מבחן הדרך
יונדאיי איוניק 5 רמת גימור ELITE
הספק מנוע 217 כ"ס
מומנט 35.7 קג"מ
טווח נסיעה עפ"י הצהרת היבואן: כ-481 ק”מ
האצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.4 שניות
מחיר: 216,900 ₪.(רישוי 530 ₪)
לאתר היצרן, הקליקו כאן
————————————
יש לכם שאלות? הבהרות? לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים
החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים
אם אי אפשר לטוס לחגוג בגרמניה, מרלן בר בורגר החליטו להביא את האוכל הגרמני לישראל!
היזם טען כי הוא אינו מקבל את מכתב הביטול הזה, ואיים להגיש תביעה אישית נגד כל דייר ודייר. וכך אותם דיירים הגיעו למשרדי
הטקס התקיים ב-7.10.24, בגן הזיכרון ובנוכחות משפחות שכולות ותושבים:
כשמדובר בנדל"ן במרכז הארץ – גבעתיים, תל אביב ורמת גן ממשיכות להיות בין הערים המבוקשות ביותר בישראל.
נטע ריבקין – הישראלית הראשונה שזכתה במדליה באליפות העולם להתעמלות אמנותית והאשה שהשתתפה בשלוש אולימפיאדות
ראיון עם עו"ד התחדשות עירונית רוית סיני
שיחה אישית עם רן קוניק ראש עיריית גבעתיים
איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
ממשיכים את המסורת לזכר משפחת קוּץ מכפר עזה באירוע מחווה לעפיפוניאדה השנתית בכפר עזה שהובילו וארגנו בני משפחת קוץ ז"ל, שנרצחו בביתם ב-7 באוקטובר
"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
עו"ד ד"ר יובל חן, מהמובילים בתחום הוצאת אזרחות גרמנית, מייצג אלפי אנשים מול הרשויות בגרמניה לקבלת אזרחות גרמנית מאז שנת 1997
במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הנמוכות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות,
הולוגרמות, אנימציות ושבילי זכוכית תלויים: לאחר שנתיים של עבודות פיתוח ושדרוג נחנך מחדש אתר שכונת בתי הכהנים ברובע היהודי
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!