26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024

לקסוס 350hRX - כוח כסף כבוד

מבחן דרכים

לא מכבר הושקה בישראל הגרסה העדכנית לדור החדש, החמישי במספר, לדגם ה-RX

כתב וצילם: ירון הולנדר

RX350
01

לא מכבר הושקה גם בישראל הגרסה העדכנית לדגם ליבה של לקסוס. דור חדש (החמישי במספר) לדגם RX שהושק לראשונה ב-1998 (בישראל ב-2006). ההשקה בישראל, כרכב מודל 2023, מגיעה כחצי שנה לאחר ההשקה בארה"ב.

דגם זה הוא סיפור הצלחה שהחל עם השקת המותג, והראשון שהיה עם הנעה היברידית. היה זה הדגם הנמכר ביותר של לקסוס בעולם לאורך שנים.

ה-RX החדש מציג מגוון רחב יותר של מערכות הנעה חשמליות. הדגם החדש כולל במקביל גם שיפור בביצועים דינמיים, עיצוב מרהיב, תא נוסעים מפואר מרווח ופתוח, סביבת נהג מעוצבת, מערכת מולטימדיה חדישה, וטכנולוגיה מתקדמת המעניקה לנהג ביטחון, נוחות, שליטה ותחושה מתמדת של חיבור לרכב.

02

"הפניתי את החרטום הגדול האוצר בקרבו מנוע בנזין בן שניים וחצי ליטרים, ומנוע חשמלי קטן יותר, ונתתי ל-250 הסוסים לרוץ בדהרה קלה לכיוון אגמון חפר […] הלקסוס הזאת משייטת בנינוחות ובקלילות וללא שום מאמץ, מדלגת מעל החריצים והבורות בנון שאלנטיות…"

ה-RX החדש מוצע בישראל, בשלוש מערכות הנעה, המאפשרות לכל לקוח לבחור את מערכת ההנעה המחושמלת המתאימה לצרכים שלו.

ה-RX 500h גרסת ביצועים עם מגדש טורבו. טכנולוגיית כוח הנעה חדשה ובלעדית של לקסוס, מערכת הנעה חכמה של כל הגלגלים. המערכת מעבירה תחושה טובה יותר בין הכביש לגלגל ההגה ומספקת יציבות משופרת ודינמיקת נסיעה במהירות גבוהה.

ה-+RX 450h הוא דגם ה-RX הראשון שמאמץ את הטכנולוגיה ההיברידית פלאג אין של לקסוס.

הרכב ההיברידי RX 350h הינו חלופה יעילה למעוניינים לעבור ממערכות הנעה של דיזל ובנזין.

RX350
03

גדולתה של הלקסוס הזאת

אני מגיע נקי וחף מכל דעה קדומה, מכיוון ולא בחנתי בעבר את הדגם הזה, ונותר לי רק להעביר יד על המשטחים השונים ולהתרשם מאיכות החומרים המשובחת. חומרים טובים איכותיים קל לזהות. בין אם זה העור הענוג של המושבים, ההגה הנעים ליד, או חלקי פלסטיק רך. העיצוב הפנימי נעים לעין, וניכר כאן המאמץ להפטר מכפתורים מיותרים, ולכן מרבית מערכות שונות ברכב מתופעלות דרך מסך המולטימדיה הגדול. ה-350 הזאת מפנקת את יושבי השורה הקדמית בארבעה חיבורי usb, שקע 12 וולט ומשטח טעינה אלחוטי. לרשות יושבי השורה האחורית נמצאים שני שקעי usb, ואילו בתא המטען נמצא עוד שקע 12 וולט.

rx350
04

בבוקרו של יום שמש חורפי אני מגיע אל טרקלין התצוגה הנאה בפתח תקווה, וניסים החביב מביא לי את הרכב שנועד לי, דגם ה-h350 חדש חדש, בצבע לבן פנינה מלכותי וזוהר, עובר איתי על המערכות השונות, ושולח אותי לדרכי.

חלק מן המערכות והחידושים אני מכיר תוך כדי תנועה, ומתרגל אליהם חיש קל, וזו גדולתה של הלקסוס הזאת, שניתן להגיע אליה ללא כל היכרות מוקדמות, אבל האינטימיות בינה לנהג (או הנהגת) מתחילה מהר מאד.

05

משייטת בנינוחות ובקלילות

הפניתי את החרטום הגדול האוצר בקרבו מנוע בנזין בן שניים וחצי ליטרים, ומנוע חשמלי קטן יותר, ונתתי ל-250 הסוסים לרוץ בדהרה קלה לכיוון אגמון חפר.

המרשעת שעל הניווט שלחה אותנו אל צירי עפר כבוש הנמצאים על גדת נחל אלכסנדר, ובדיעבד יכולנו לחוש את יכולות ה-350 להתנהג על דרכים שאינן אספלט הדוק.

מערכת המתלים הרכה, וגובה הרכב מעל הקרקע, יאפשרו לכל משפחה שתרצה לצאת אל הטבע, ולא לחשוש מדרכים בתוואי משתנה. אומנם לא מדובר במקומות הדורשים יכולות שטח אכזריים, אבל הלקסוס הזאת משייטת בנינוחות ובקלילות וללא שום מאמץ, מדלגת מעל החריצים והבורות בנון שאלנטיות, וסופגת כל חבטה בטרם תגיע אל חלל הנוסעים.

06

משייטת בנינוחות ובקלילות

הפניתי את החרטום הגדול האוצר בקרבו מנוע בנזין בן שניים וחצי ליטרים, ומנוע חשמלי קטן יותר, ונתתי ל-250 הסוסים לרוץ בדהרה קלה לכיוון אגמון חפר.

המרשעת שעל הניווט שלחה אותנו אל צירי עפר כבוש הנמצאים על גדת נחל אלכסנדר, ובדיעבד יכולנו לחוש את יכולות ה-350 להתנהג על דרכים שאינן אספלט הדוק.

מערכת המתלים הרכה, וגובה הרכב מעל הקרקע, יאפשרו לכל משפחה שתרצה לצאת אל הטבע, ולא לחשוש מדרכים בתוואי משתנה. אומנם לא מדובר במקומות הדורשים יכולות שטח אכזריים, אבל הלקסוס הזאת משייטת בנינוחות ובקלילות וללא שום מאמץ, מדלגת מעל החריצים והבורות בנון שאלנטיות, וסופגת כל חבטה בטרם תגיע אל חלל הנוסעים.

07

אחרית דבר

לקסוס 350h היא אמנם הזוטרה במשפחת RX אך אין בזוטרות זו שום דבר חסר.

כבר ברמת הגימור הנמוכה ביותר זהו רכב נוח מהודר ונעים מאד, הן בכביש, והן בשבילי עפר כבושים.

משפחות שיכניסו את ה-350 אל ביתם ייהנו משעות רבות של פינוק ברמה גבוהה, ואפילו חסכוני במידה.

נסעתי ביומיים הללו מעל 400 ק"מ בצריכת דלק ממוצעת של ליטר לכל 13 ק"מ. לא רע בכלל.

זו העונה הכי מושלמת לטיולים, ומי שנוסע במוביל שכזה ייהנה אפילו יותר.

 

08

מבחן הדרך

לקסוס h 350RX

רמת גימור Kyushu

מנוע (היברידי בנזין) 2.5 ל'

הספק (משולב) 250 כ"ס

מחיר (רכב מבחן) 414,777 ₪

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה גם במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', והישארו מעודכנים

אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס', והישארו מעודכנים

אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
המומחית רוית סיני

האם הכל כלול? חלק 2

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »
יזמות ושווק נדל"ן // נטע עדני

צבי בצל הגבעה

"בית הספירלה מוקף במרפסות ללא קירוי וכל הדירות פונות לחצר פנימית. ומולו מבנה נוסף בתכנונו, בית דובינר, הקרוי כאמור בפי כל 'בית המשושים'.[…] הוא תוכנן ללא חלל מדרגות. קהילה בתוך מבנה או מבנה לקהילה"

קראו עוד »
המומחים

צבי בצל הגבעה

"בית הספירלה מוקף במרפסות ללא קירוי וכל הדירות פונות לחצר פנימית. ומולו מבנה נוסף בתכנונו, בית דובינר, הקרוי כאמור בפי כל 'בית המשושים'.[…] הוא תוכנן ללא חלל מדרגות. קהילה בתוך מבנה או מבנה לקהילה"

קראו עוד »

האם הכל כלול? חלק 2

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »

האם הכל כלול? חלק 1

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן