לסובארו יש מוניטין רב שנים ביצירת רכבים עם יכולות שטח מופלאות וכאשר הציעו לי בחברת סמל"ת לבחון את סובארו קרוסטרק החדש – דגם שהחליף את דגם XV המוצלח והפופולארי, מיד יצאתי לדרך. כאשר כל הכוכבים מסתדרים בקו ישר קורים דברים נכונים, וכך יצא שגם גילי בן שלמה שמדריך קבוצות של בעלי סובארו זכה להכיר את השחקן החדש בקבוצה.
את הרכב מפעיל מנוע בוקסר 2 ליטר אמין ומוכח, בצירוף גיר רציף בעל 8 הילוכים (וירטואליים), ומערכת MODE-X להתגברות על כל תוואי שאינו אספלט חלק. בלחיצת כפתור, נוטלת מערכת X-MODE את הפיקוד על המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת AWD, הבלמים ורכיבים אחרים, כדי לנווט בבטחה בכבישים גרועים ועל משטחים חלקלקים ולהעניק בטחון עצמי מרבי.
בנסיעה במורדות מאתגרים בשטח, כפתור הx-mode- יפעיל את בקרת הירידה במדרון (HDC) ויאפשר ירידה שמירה על קצב התקדמות קבוע ומבוקר, כך שהנהג יכול להתמקד יותר בהיגוי הרכב ופחות בבלימה. תא הנוסעים עוצב ועודכן מחדש ומה שהיה טוב מאד הפך למצוין. לרכב מרווח גחון של 22 ס"מ מה שאומר שזה מספיק גבוה להתחמק מאבנים וסלעים קטנים, חריצים וקפלי קרקע.