01/06/2025
01/06/2025
יום ראשון, 01 ביוני 2025
מתגלגלים

שובו של הג'דיי

מבחן דרכים לקיה ספורטאז' החדשה

כתב וצילם: ירון הולנדר

אתחיל בווידוי קטן. בעברי היו בבעלותי שני דגמים של קיה ספורטאז', עם מנוע שני ליטר חזק, ומאד אהבתי לנסוע בהם, ועל כן הגעתי למבחן הזה משוחד, סקרן, פתוח לאבחנות ובחינות, ועם ידע אישי וניסיון.

בבוקרו של יום חיכו לי בבית היבואן, ומסרו לידי את המפתח של קיה ספורטאז' ברמת גימור Premium הכולל מנועי בנזין ודיזל.

הגרסאות המעניינות והעדכניות יותר של הרכב עם מנועים היברידים ופלאג אין יגיעו בהמשך השנה, ויקבלו סקירה נפרדת.

הדגם החדש, שהוא חמישי במניין הדורות, ממשיך את המסורת, ומתעדכן בהתאם לרוח הזמן.

המנוע הישן קיבל עוד שלושה סוסים לכוחו, אך המומנט נשאר כשהיה ועומד על 27 קג"מ.

 

"מנוע הטורבו שומר על שקט יחסי בנסיעה עירונית, וגם ביציאה אל הכבישים המהירים הוא לא מרים את קולו, אלא רק בתאוצות פתאומיות לצורך עקיפות או זינוקים. הנסיעה, כצפוי, וכתמיד מאד נעימה וזורמת"

האם השינוי המזערי יתרום לצריכת דלק טובה יותר?

זה שחוזר אל חללו של הספורטאז' מרגיש מיד בבית עם כל הארגונומיה המוכרת של קיה, אבל מצד שני העין הרואה, בוחנת את העדכונים, השיפורים והשכלולים, שמקיפים את הדגם החדש.

היות וקיבלתי כאמור את הגרסה הבכירה, היקרה והמקיפה ביותר של הספורטאז', קל לי לראות  כי הרכב מאובזר בכל מערכת מתקדמת שיש לעולם הרכב להציע (ברמות מחיר כאלו), וגם איכות חומרי הגלם וגם איכות ההרכבה המוכרת נותנים תחושה של רכב יקר הרבה יותר.

ואכן, בולטים כאן שינויים עיצוביים כמו מסך ענק שמאחד את מערכת המולטימדיה, במרכז, ואת לוח המכוונים לנהג, גלגל בורר הילוכים, זיכרון למושב נהג, דלת תא מטען חשמלית, כולל פתיחה ללא מגע שימוש נרחב באפליקציות, כולל ווייז מובנה, ועוד אביזרי נוחות המוכרים לנו מאלו שמוגדרים פרימיום.

כמובן שהרכב תומך גם באפליקציות הטלפוניות באמצעות כבל.

"הספורטאז' החדש פוטוגני להפליא, ומשתלב בכל נוף, בעיר ובטבע, וזה בכלל לא פשוט לעצב רכב, כך שיהיה גם נאה וגם ייחודי. וצריכת הדלק, איך היא? יהיה מי שישאל - ליטר אחד לכל כ-14 ק"מ"

ואם כבר נגענו בכבלים, הרי שברכב מותקנות שתי כניסות USB (אחת C-TYPE) , שקע 12 וולט, ומשטח אלחוטי, ליושבי השורה הראשונה.

שתי כניסות  USB נוספות אשר נמצאות בגב המושבים הקדמיים, לטובת יושבי השורה השנייה, ועוד שקע 12 וולט בתא המטען.

בהחלט ציון גבוה במדד החשמלי.

יושבי השורה השנייה נהנים ממרווח רגליים מרווח, ומאור גדול החודר אל תא הנוסעים מגג פנורמי ענק.

(יש אנשים שקונים רכב עם גג פנורמי ולא פותחים אותו. מי אתם, אנשים?)

לאלו שטוענים כי השמש חודרת וריפודי העור מתחממים, אספר מידע אישי כי לא כך הדבר.

לפחות לא בספורטאז'.

גג הזכוכית בולם  כניסת חום, ואם כבר נניח נכנס כזה, יש אופציית אוורור וקירור למושבים הקדמיים.

אז מה הלחץ???

כפתור ההתנעה מעיר את מחט הסל"ד להתנועע, היות ואין לאן למהר אני מעדיף לבחור כמצב אקו (יש גם נורמל וספורט), כדי להתנייד.

מנוע הטורבו שומר על שקט יחסי בנסיעה עירונית, וגם ביציאה אל הכבישים המהירים הוא לא מרים את קולו, אלא רק בתאוצות פתאומיות לצורך עקיפות או זינוקים.

הנסיעה, כצפוי, וכתמיד מאד נעימה וזורמת.

את האורחת שלי לקחתי הפעם רחוק, אל כביש 10 היפהפה לאורך גבול מצרים, ואל מצפה רמון והסביבה. גם היא כמו רבים לפניה לא הייתה מעודה בהר הגמל.

בימים אלו מישהו החליט לשפר את הגישה, ולשדרג את האתר הייחודי הזה, ואת סביבתו, ואני לא אכביר מילים על המקום, כי מי שמכיר יודע, ומי שלא, לא יקבל פה ספויילר מקדים.

אתר שווה ביקור. נקודה.

הספורטאז' היה תמיד סמל לנוחות נסיעה, בכל דרך, ולאחר כשבע מאות ק"מ במהלך סוף שבוע שלם, נוכחתי כי המותג שומר במלוא כוחו על יכולות לארח בנוחות מירבית עוד ארבעה נוסעים, מבלי שתשמע תלונה כלשהי על תנודות עקב מהמורות.

כך הוא בכבישים משובשים, וכך הוא בדרכי עפר, ועל אחת כמה וכמה בכבישי אספלט מהירים. נוח ונעים.

שמתי לב גם לעובדה כי הספורטאז' החדש פוטוגני להפליא, ומשתלב בכל נוף, בעיר ובטבע, וזה בכלל לא פשוט לעצב רכב, כך שיהיה גם נאה וגם ייחודי.

איך אמרו פעם כשרצו לציין משהו מושלם? גם יפה וגם אופה.

וצריכת הדלק, איך היא? יהיה מי שישאל – ליטר אחד לכל כ-14 ק"מ.

כאשר תשוב הספקת כלי הרכב אל סידרה אני בטוח כי עדרים גדולים של הספורטאז' הזה יציפו את כבישי ישראל.

שוב הצליח לקיה. אכן זכיה בטוחה.

 

מבחן הדרך 

קיה ספורטאז’ רמת גימור Premium

מנוע: 1.6 ליטר טורבו. (בנזין)

הספק: 180 כ”ס.

מומנט: 27 קג”מ.

מחיר: 197,352 ש”ח

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

 

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
חדשות העיר גבעתיים פלוס

שנה שלישית ברציפות: גבעתיים במקום הראשון במדד הגאווה הארצי

חדשות העיר גבעתיים פלוס צוות עיריית גבעתיים מקבל את אות הנשיא שנה שלישית ברציפות: גבעתיים במקום הראשון במדד הגאווה הארצי מדד הגאווה מפורסם מדי שנה על ידי האגודה למען הלהט"ב מערכת Gplus שתפו עיריית גבעתיים

קראו עוד»
מגזין רמת גן פלוס

מגזין רמת גן פלוס 132

רמת גן פלוס 132, גיליון עם יענקלה רוזן ואריק איינשטיין, אבי זילברמן שהיה חבר אמיתי ומנטור לכל מי שהכירו ה'הסחלבטיס' -הספר של תלמידי סחל"ב

קראו עוד»
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 132

גיליון שבועות מציג שני פרופילים
מרגשים מעולם הספורט המקומי.
יענקלה רוזן, שממשיך
לחיות ולנשום כדורסל בכל רגע.
במקביל, אנו מתאבלים על אבי
זילברמן שנפטר בטרם עת. אבי
היה יותר מאיש מקצוע מוערך –
הוא היה חבר אמיתי ומנטור לכל
מי שהכיר אותו, ותרומתו לקהילת
הספורט תיזכר לעד.
אני שמחה
במיוחד להציג את 'הסחלבטיס' –
ספר הביכורים של תלמידי קורס
הכתיבה במרכז המחוננים סחל"ב
שיוצא לאור לכבוד חודש הקריאה.
בתקווה להחזרת כל החטופים
עכשיו!

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן