11/10/2024
11/10/2024
יום שישי, 11 באוקטובר 2024
מתגלגלים

הצגת הקאמרי האחרונה

מבחן דרכים לדגם החדש של טויוטה קאמרי

כתב וצילם: ירון הולנדר

לפני כשנה וחצי בחנתי את טויוטה קאמרי בגרסתה הקודמת. הייתה זו מכונית שיש לה מנוע בנזין היברידי 2.5 ליטר, והספק של 208 כ"ס. אני מסתכל בדף הנתונים המונח מולי ורואה כי לדגם הנוכחי יש גם מנוע 2.5 ל' אבל להבדיל, ממנו פורצים 218 סוסים.

האם זה כל ההבדל שעברה מתיחת הפנים של הטויוטה המלכותית?

צבע החום ברונזה שמגיע עם רכב המבחן, אולי אנמי מידי לטעמי האישי, אבל את ריפודי העוד הלבנים של המושבים המפנקים אהבתי ממבט ומגע ראשון.

ריפוד בהיר מכניס אור לחלל נוסעים של כל רכב, ולמרות שמתבקש כי לרכב ברמת הגימור הזאת (XLE) יהיה גג שמש פנורמי גדול, מסתבר כי בטויוטה עדיין לא מקשיבים לאחד כמוני.

הדגם הזה, שפעם הוגדר כרכב מנהלים, (סגמנט שכמעט נמחק), מציע מרחב מחייה נוח ומרווח מאד,

גם איכות חומרים משובחת, תא מטען ענק, ואפשרות לנסיעות ארוכות, (טווח בין תדלוקים מעל 700 ק"מ), בביטחון ובחיסכון תורמים את חלקם לחבילה המושלמת.

לא צריך להיות מנהל של משה,ו על מנת להבין כי במבחן התוצאה השימוש המוזל מאזן את הרכישה היקרה.

בקאמרי עדיין נמצא מוט הילוכים, ושלושה מצבי נהיגה, (חסכוני, נורמל וספורט),חימום מושבים קדמיים, והגה. מי שמתפלא על  נחיצות האופציה שיסע בחורף לרמת הגולן, ויברך כל רגע.

נכון שבישראל החמה עדיף שתהיה גם אופציית קירור מושבים, אבל לצערנו לא הכול יכול להיות מושלם.

צרכני החשמל ימצאו ברכב לשימוש היושבים בחלקו הקדמי, שתי נקודות טעינה USB, שקע טעינה 12 וולט, ומשטח טעינה אלחוטי, ואלו מאחור יוכלו להשתמש בעוד שני חיבורי USB.

סביר ביותר.

לשמחתי הרבה, למרות שבאופן כללי אני מתעב את האפליקציה המחייבת עדיין שימוש בכבל, הרי שכאן הרכב זיהה באופן מידי את מכשיר הטלפון והתממשק איתו בצורה חלקה ומהירה, ועבד מצוין בכל ימי המבחן.

כפתור ההתנעה מעיר את מנוע שני הליטרים ומחצה, וביציאה מהחניון והלאה אפשר להשתמש באופציה החשמלית, לפי מצב טעינה הסוללה.

"אני יכול לנסוע בכביש הזה הלוך וחזור מידי יום ביומו, ולא להשתעמם אף פעם. המתלים הרכים של הקאמרי מרככים כל שינוי בתוואי הקרקע וכל קימור ובליטה לא עוברים אל תא הנוסעים שיכולים להמשיך ולחלום בדרכים"

מסע לטוסקנה הישראלית

כיאה לרכב שיכול ואמור לגמוע מרחקים בקלילות, בחרתי לי נתיב טיול שיהיו בו מכל טוב.

כביש 38  (שמתחיל במחלף שער הגיא מצפון, וממשיך עד צומת בית גוברין בדרום ), אשר היה פעם כביש צר וסואן עובר מהפך איטי, ומשנה את פניו. חלקו חדיש ורחב, עם הפרדה בין הנתיבים, וחלקו נשאר כבעבר.

אזור זה בישראל יכול להתחרות בקלות במקומות אחרים בחו"ל מהם אנו מתלהבים.

גבעות ירוקות, ויערות, כבישים מפותלים, חלקות חקלאיות, מטעים וכרמים, שבילי עפר ושדות פרא יוצרים כאן קולאז' מרהיב של צבעים. בחורף ובאביב יפה כאן כפליים.

אני אוהב לעבור כאן מידי פעם, להתמלא בריחות ובמראות שהעין אינה שבעה מהם, למצוא יקב חדש או מבשלת בירה מעניינת (ויש כאן מאלו ומאלו), ולהתענג על כל הטוב הזה שמקיף אותנו.

בצומת לכיש אנו פונים שמאלה, ודרומה אל עבר לכיש.

כאן רבותיי מתחילה טוסקנה הישראלית

אם אזור בית שמש-בית גוברין הוא אזור יפהפה ,כאן מתחיל היהלום שבכתר.

כביש 3415 שחוצה כרמים עצומים מתפתל בין גבעות נמוכות ושדות. הצבעים של הגידולים השונים יוצרים טקסטורה מטריפה, והקאמרי שעד עכשיו התנהלה כמכונית לשינוע בכירים באופן מתון, נושמת חמצן טהור שמאפשר לכל סוסיה לרוץ, בשל מגבלות החוק אני לוחץ מתון, אבל כל סיבוב ושיפוע מלהיב.

בצומת אמציה אנו פונים שמאלה אל כביש 358 שייקח אותנו עכשיו בדרך ארוכה, צמודה לגדר ההפרדה, עד שיפוליו של קיבוץ להב.

כאן הכביש פונה שוב שמאלה אל 3253 הצר יותר והמתפתל כנחש.

תחילתו במישור צחיח, והמשכו צמוד ליער סנסנה. הכביש הזה שאין בו מטר אחד ישר ואופקי יכול ללמד כל מי שבוחר, איך לנהוג וליהנות בו זמנית.

אני יכול לנסוע בכביש הזה הלוך וחזור מידי יום ביומו, ולא להשתעמם אף פעם.

המתלים הרכים של הקאמרי מרככים כל שינוי בתוואי הקרקע וכל קימור ובליטה לא עוברים אל תא הנוסעים שיכולים להמשיך ולחלום בדרכים.

כביש זה מתחבר בקצהו אל כביש 60 שמגיע אל מחסום מיתר. וממנו אל הכביש הכי הכי הכי כיפי שאנו נפגוש היום.

"המנוע הגמיש של הקאמרי נותן קונצרט מרהיב לארבעה צילנדרים, צלילי חליל שופעי אדרנלין ואוקטן 95 מנסרים בחדווה ובגאון. פה אני מרשה לעצמי להשתחרר, מעביר את המתג למצב נהיגה ספורטיבי והלב ממריא אל על"

אחלה תזמורת, יופי של הצגה

בדרך ליעד הבא על כביש 317, בינות לגבעות טרשים קרחות (מי שיגיע יבין), נתתי למחט הסל"ד לרקוד לפי רצונה, ואיך שהיא רקדה…

המנוע הגמיש של הקאמרי נותן קונצרט מרהיב לארבעה צילנדרים, צלילי חליל שופעי אדרנלין ואוקטן 95 מנסרים בחדווה ובגאון. פה אני מרשה לעצמי להשתחרר, מעביר את המתג למצב נהיגה ספורטיבי והלב ממריא אל על.

הכביש הריק לוקח את המבקר אל מעבר לדמיון. נופי קדומים משובצים עם עדר עיזים חולף, ודעות פוליטיות שוקעות עם יופי הנוף.

הגעתם לסוסיא, אומר לי מנהל האתר, עיירה יהודית קדומה, בת 1500 שנה.

ברוכים הבאים.

הקאמרי שעברה מתיחת פנים עד לדגם חדש, ממשיכה להוביל בדרכה האצילה. כל נסיעה בה מענגת ומהנה, וככל שהדרך תתארך כך גם ההנאה.

כבישים שאינם ישרים ואחידים יוציאו ממנה, וממך הנאות לרוב. רק תן (או תני) לה לרוץ והיא כבר תראה איך גם אחת כמותה יודעת לפתוח, מהר, חזק ולאורך זמן.

לא סתם הקאמרי הוא דגם מצליח מאד ביבשת הגדולה.

אנשים שצריכים מוביל גדול ובטוח, בטוחים בבחירתם.

הקאמרי שבהגדרתה במילון זו תזמורת של קבוצה קטנה מצליחה להפיק קונצרט ענק של הנאה.

מסתבר כי גם שניים וחצי ליטרים יכולים להציף אגם גדול.

אחלה תזמורת, יופי של הצגה.

 

 

טויוטה קאמרי

מנוע :2.5 ל'

הספק 218 כ"ס.

מומנט: 22..5 קג"מ

צריכת דלק ממוצעת : 1:17.5 ק"מ\ל'

מחיר: 218,255 ש"ח

יש לכם שאלות? הבהרות לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

מבחני דרך
10/02/2024

אי האוצר – מרצדס היברידי פלאג-אין E300e

09/23/2024

אלופת העולם במבחן – מבחן דרכים לטסלה מודל Y

09/17/2024

הנחש האיטלקי של אלפא רומיאו

08/11/2024

דובדבן יפני. פרימיום במידות אקסטרה לארג' – מאזדה CX90

05/20/2024

הניצוץ של אניאק. סקירה מפורטת לחשמלית של סקודה

05/20/2024

הטר(י)ק החדש של סובארו

03/23/2024

בחזרה לנעורים עם אבארט

02/27/2024

חשמלית ושמה נירו EV

01/28/2024

שש פעמים "כיפאק היי" לאיוניק 6

אל תפספסו הכתבות האהובות
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
כתבות השער

כפר עזה שלי

"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן